164:n pikkuvikojen nikkarointinurkka, vetosilmukan luukku

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

164:n pikkuvikojen nikkarointinurkka, vetosilmukan luukku

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei pysy tuo läppä takapuskurissa enään kiinni, puskurista on haljennut palaset niitten läpän kynsien kohdalta.
Ärsyttää sen verta että jotain pitää keksiä. Onko joku jo keksinyt valmiiksi jotain, niin ettei minun tarvitsisi vaivata aivonystyröitäni.
Carloksella oli tuo ainakin ruuvattu kiinni, mutta se ei oikeen näyttänyt kauhean tyylikkäältä, saati käytännölliseltä.

Ehdotuksia.

Itselläni välähti että liimaisin taakse sellasen muovi levyn jonka läpän päähän kiinnittäisin kitkasalvan (siis semmonen joita joskus käytetään kalusteovissa) ja salvan toisen kappaleen siihen lärpäkkeeseen. Mutta tuntuu niin hankalalta ja työläältä.
Viimeksi muokannut Epezi, 08 Elo 2006, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Ei ole ruuvia enäää.. muistaakseni :lol:
Pitää kattoa huomenna miten oon laitellu sen lätyskän paikalle.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Meinasin sanoa että liimaa kiinni mutta sitten tuli mieleen tapahtumat talviajopäiviltä ja ei enää tuntunut hyvältä idealta.. :lol: Eikös sitä kuitenkin voisi jollain tavaralla tökkiä kiinni, kunhan nyt ei sikaflexillä vedä, olettaen ettei sitä tule tarvitsemaan ihan joka päivä.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Halvalla kontaktiliimalla kiinni niin tarvittaessa voi repäistä luukun irti. Tai siis noin tein itse aikanaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllä sitä on tullut sattuneesta syystä aika usein auottua :oops: joten liimaus ei kuulosta kauhean kauaskantoiselta ajattelulta.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Epezi kirjoitti:Kyllä sitä on tullut sattuneesta syystä aika usein auottua :oops: joten liimaus ei kuulosta kauhean kauaskantoiselta ajattelulta.
Kerrataan vielä. Ei sitä Aralditilla kannata laittaakaan kiinni vaan halvalla kontaktiliimalla siten että se juuri ja juuri pysyy. Ei siis koko tuubia luukun reunoihin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jep, ymmärsin kyllä, mutta sitten kun se tarvii avata niin sit se lerpattaa taas ennekuin jaksan liimata uudestaan. Ajatuksena oli kehitellä joku pitkäikäinen ratkaisu.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Ok, en arvannut että sille olisi noin paljoa käyttöä. Itse olen viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana tarvinnut tuota ainoastaan kerran ja silloinkin piti hinata työkaverin Bemari korjaamolle kun se teki tenän. Harmi ettei tullut otettua valokuvaa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Carlos kirjoitti:Ei ole ruuvia enäää.. muistaakseni :lol:
Pitää kattoa huomenna miten oon laitellu sen lätyskän paikalle.
Syön sanani.
Oli siellä yksi ruuvi alapuolella.
:lol:
Pitää ens kerralla kysyä Epeziltä.. :mrgreen:

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

haloo pojat ei tehä liian vaikeesti

pistäkää kapea nippuside vetolenkistä alkuperäisen kiinnittimen lenkkiin ja johan pysyy ja saa helposti auki. :lol:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

jep, siinähän se. Nippusiteitä kulkeutuu autossa mukana muutenkin. Juuri tällaista hainkin, kiitos! :mrgreen:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vaihdoinpa vähän otsikkoa kun ei viitti jokaiselle pikkujutulle perustaa uutta topiccia.
Tällä kertaa vaivaa kaksi pikkurääpälettä, eli konepellin kiinnitystapeissa olevat jouset. Ne on kitissy jo kohta vuoden, ja jatkuvasti!
kun ajelee hiljaa niin kitinä kuuluu sisään asti. Eihän se haittais, jos se tulisi vain töyssyissä, mutta kun se on jatkuvaa.

Olen niitä koittanut hiljentää crc:llä silikonilla ja laakerivaseliinillä, ei mitään vaikutusta.

Sanokaa nyt millä jouset saa hiljaiseksi? ei sen luulisi olevan niin vaikeeta.
Jouset ovat tyyppiä molemmissa päissä metallilevyt ja jousi on noin 2,5senttiä pituudeltaan ja halkaisija 1,5cm.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Siis tarkoitatko pellin etureunan tappeja, joiden varassa pelti nousee ylös tuulihaan varaan? (oliko riittävän epäselvä kysymys :oops: )
Koitapas säätää niitä tappeja hitunen ylöspäin... siis jos niistä on kyse.
e: vai pitikö siinä säätää niitä toppareita, no pellin korkeutta kuitenkin...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Just niitä. Miten se säätäminen tehdään? pellin tapeista, vai niistä vastakappaleista? Mielellään en tuota kauheasti säätäisi sillä pelti on kyllä ihan oikeessa korkeudessa :roll:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Talttapää meisseli, vaikka vähän järeämpikin käy siihen hommaan, ne pyörii sisään/ulos ihan pyörittämällä. Niiden tappien päässä pitäisi kyllä näkyä urat.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin