Buon di,
Uuden TM:n urheiluautotestissä on Brera mukana.
Minua jäi mietityttämään Breran osalta lause
jossa todettiin, että ensimmäinen mutka menee
heti pitkäksi ABS:n hitauden takia.
En ole juuri paljonkaan ratoja ABS-autoilla kiertänyt,
mutta onko tuo oikea tapa viedä ABS-varustettua
autoa reippaasti radalla? Siis vetää lähestymisjarrutuksessa
tarkoituksella ABS-peliin?
Ainakin vanhoissa vehkeissä ja vanhaan hyvään aikaan
on minunkin päähäni taottu, että jarrua ei lukita.
Pohtii,
-Tazio
TM ja Brera
Valvoja: Moderators
Eiköhän tuo ollut melko germaanipainotteinen testi, lieneekö ostettu joltain Saksalaiselta lehdeltä. Niinhän tuo tuntuu olevan, että omat merkit pärjäävät Saksalaislehdissä. Toiminnallisia periaate-eroja ei näytä haluttavankaan ymmärtää vaan kaikkien testattavien autojen pitäisi toimia saksalaiseen tapaan.
Alfan ABS ei tosin ole siinä suhteessa nopeimpia jos puhutaan polkimen runttaamisesta suoraan pohjaan. Pyörän lukkiutumisen - vapautuksen ja uudelleen pidon rajan haussa menee Alfassa tuntuman mukaan suhteellisen pitkä aika. Jos sen sijaan ajaa mutkaan sisään jarrulla saattaen, niin Alfa ABS toimii helkutin hienosti.
Toiminta ei siis haittaa jos rajaa haetaan ajajapainotteisesti niin kuin Tazio mainitsi.
Alfan ABS ei tosin ole siinä suhteessa nopeimpia jos puhutaan polkimen runttaamisesta suoraan pohjaan. Pyörän lukkiutumisen - vapautuksen ja uudelleen pidon rajan haussa menee Alfassa tuntuman mukaan suhteellisen pitkä aika. Jos sen sijaan ajaa mutkaan sisään jarrulla saattaen, niin Alfa ABS toimii helkutin hienosti.
Toiminta ei siis haittaa jos rajaa haetaan ajajapainotteisesti niin kuin Tazio mainitsi.