Kivaa!
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
Jees, tein onnistuneesti 100 tkm huollon ja vaihdoin eteen levyt+palat. Olipas kiva liata kädet ja kaikki vielä toimii. Käytin Alfan katsastuksessa ja katsastusmies vain ihmetteli auton hyvää kuntoa. Vähän olin ylpeä!
Aurinko paistaa ja pidän vapaata, joten otan heviä stereoihin ja lähden ajeleen mutkaisia maanteitä. Parempaa kuin huono seksi...
Piti vähän tuulettaa.
Aurinko paistaa ja pidän vapaata, joten otan heviä stereoihin ja lähden ajeleen mutkaisia maanteitä. Parempaa kuin huono seksi...
Piti vähän tuulettaa.
Erittäin hienoa ajella kuivilla teillä. Mitä nyt routakuopat joskus rysäyttelevät. Aiemmin oli paljonkin purnaamista alustasta, koneen vääristä seoksista jne jne... mutta nyt kone on hioutunut, vetää hyvin ja antaa jopa viimeisellä 600 kierroksella pienen tehopiikin, jota ei ole ennemmin tuntunut. Säädöt siis kohillaan!
Alustakin ihan ok, vaikka puslien vaihto onkin ollut mielessä. Tuollaisenaan se on mainio lepposaan kurvailuun.
Alustakin ihan ok, vaikka puslien vaihto onkin ollut mielessä. Tuollaisenaan se on mainio lepposaan kurvailuun.
- jknracing
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Viesti:
Tänä kesänä saan uusia kokemuksia motorsportin saralta. Lähden kiertämään kaverin huollossa Drag Racingin SM-sarjan. Eka kisa onkin jo tulevana viikonloppuna! Kivaa!!!
http://www.elisanet.fi/woodstockracing/
http://www.elisanet.fi/woodstockracing/
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Volere
- Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Jesjes! Tänään 156 pesty sisältä & ulkoa ja vahattu! Arvoisessaan kunnossa talven jäljiltä.
Ja taannoinen Lahden-matka oli naatiskelua matkan puolesta siltä osalta matkaa kun ei teiden varrella ollut valvontakameroita. The juttu ei ole se päämäärä vaan se matka
Odottaa innolla pidennettyä helatorstain viikonloppua ja matkaa rannikolle
Ja taannoinen Lahden-matka oli naatiskelua matkan puolesta siltä osalta matkaa kun ei teiden varrella ollut valvontakameroita. The juttu ei ole se päämäärä vaan se matka
Odottaa innolla pidennettyä helatorstain viikonloppua ja matkaa rannikolle
C'è Una Strada In Cielo
- alfa 156 v6
- Ruokoton
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Korjasin auton ilmanputsarin kotelon (korjaamon loistopatentti (TM) josta eivät edes kertoneet oli pettänyt )
Putsasin paskaantuneen ilmin ja kaasuläpän ja eikun auto nippuun ja testaamaan:
Viime viikojen nuhainen nytkyvaunu oli kuin olikin taas kiitävä orhi
Mikä parasta naapurit auttoivat koko rempan läpi hyvässä hengessä rystyset verillä ja työkaluja haalien.
Putsasin paskaantuneen ilmin ja kaasuläpän ja eikun auto nippuun ja testaamaan:
Viime viikojen nuhainen nytkyvaunu oli kuin olikin taas kiitävä orhi
Mikä parasta naapurit auttoivat koko rempan läpi hyvässä hengessä rystyset verillä ja työkaluja haalien.
- tumbe
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Kesäloma aluillaan! Lukiota vielä yks vuosi jäljellä mutta sitä ennen hemmetin mukava kesä tulossa! Tänäänkin aivan mahtava ilma joten lähden tästä järvelle ajeleen toisella rakkaalla moottori lelulla. Sea-doo RXP vesijetti jossa 215 hv ja paino 350kg! 0-100 noin 5s ja huiput 115km/h, voin sanoo että veden päällä aika älytön nopeus! Kuvia jetistä pitäs olla albumissani. [/img]
- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Ajoin pohjois Helsingissä 60-alueella Volvon perässä, takana Skoda Faabio. Volvo kääntyi pois, ja kiihdytin kakkosella urku auki n. kahdeksaan kymppiin. Takana oleva skooda ei tästä ilmeisesti tykännyt ja kauhee valoshow. Seuraavissa valoissa jäin sitä odottamaan kun oli kaksi kaistaa ja sopivasti punaiset valot. Ajoin viereen, yritin katsoa mikä kaverilla oli hätänä mutta hän vaan tuijotti eteenpäin ja osoitti sormellaan omaa ohimoa.
Huvittavaa kun kaveri parka kahvimyllyllä järkyttyi niin pahasti että suunnitteli jo omaa itsemurhaa siinä autossa. On se autoilu Suomessa KIVAA
Huvittavaa kun kaveri parka kahvimyllyllä järkyttyi niin pahasti että suunnitteli jo omaa itsemurhaa siinä autossa. On se autoilu Suomessa KIVAA
Jep, huvittavia noi tiellä liikkuvat moraalipoliisit. Toissaviikolla ajelin tampereelta jyväskyläänpäin ja jämsän jälkeen tuli pikku letka missä tuli sitten ohittamisia muutama. Joku seittemääkymppiä jyräävä, omakotitaloa pyörien päällä rahtaava tykkäsi räpsytellä ohitukseni kunniaksi valojaan tovin verran vaikka palasin kaistalleni reilu 300m ennen vastaan tulevaa autoa ja hänen edessään oli 30m rako johon autoni sain sopimaan hienosti ilman että kenenkään tarvi jarrutella. Monasti meinannut ostaa semmosen ison keskisormen jousen päässä joka olis mukava laittaa takaikkunalle kanssa autoilijoiden huviksiRolle kirjoitti:Huvittavaa kun kaveri parka kahvimyllyllä järkyttyi niin pahasti että suunnitteli jo omaa itsemurhaa siinä autossa. On se autoilu Suomessa KIVAA
Mulla on sellainen, mutta ei autossa. Se osoittaa kämpän ikkunasta ulos. Jos joku tänne haluu kurkkia (8. krs), niin ihmetelköön sitä. Jos rakentelis autoon jonkun hydrauliikkahässäkän, että sen sais hattuhyllyltä esille aina tarpeen vaatiessa, se olis kätevä.Vode kirjoitti:Monasti meinannut ostaa semmosen ison keskisormen jousen päässä joka olis mukava laittaa takaikkunalle kanssa autoilijoiden huviksi
No ei, minähän päästän aina naiset ja lapset suojatien yli jne. Alfalla ajellaan ihmisiksi.
- Seiska5mma
Ai ai ai.
Olin menossa talliin kun löysin kerrostalomme pihalta hifi-laitteen, sellaisin All in one -Sonyn, jossa oli 2 x 100 w tehoa, kolmen cd:n vaihtaja, rds-radio, ekvalisaattoria ja surround systeemiä vaikka muille jaka. Oli ollut siinä viikon kasettipesät pesäpallomailalla korjattuna.
Tuota pikaa oli tallissa mahtisoudit kun löytyi ämyritkin talvirenkaiden alta. Sitten mulla oli autotallissa 24 olutta ja yhtäkkiä perän remonttikin sujui ihan ruuvi auki - ruuvi kiinni -showna.
Tallin ulkopuolella nukkui 2 kuukautta vanha, ensimmäinen lapseni vaunussa, eikä häirinnyt ruuvaamista ollenkaan. Hyvä tyttö.
Sitten vein auton vielä korjaamoon - ja palvelu + jälki oli parasta A-luokkaa.
Sitten kävin vielä katsastamassa auton, ja ei kun läpi Alfa Control vilkkuen.
Ja nyt lapsi nukkuu, ja minulla on olut pöydällä ja Alfa tallissa.
Mitäs tässä. Taidan lähteä talliin.
Olin menossa talliin kun löysin kerrostalomme pihalta hifi-laitteen, sellaisin All in one -Sonyn, jossa oli 2 x 100 w tehoa, kolmen cd:n vaihtaja, rds-radio, ekvalisaattoria ja surround systeemiä vaikka muille jaka. Oli ollut siinä viikon kasettipesät pesäpallomailalla korjattuna.
Tuota pikaa oli tallissa mahtisoudit kun löytyi ämyritkin talvirenkaiden alta. Sitten mulla oli autotallissa 24 olutta ja yhtäkkiä perän remonttikin sujui ihan ruuvi auki - ruuvi kiinni -showna.
Tallin ulkopuolella nukkui 2 kuukautta vanha, ensimmäinen lapseni vaunussa, eikä häirinnyt ruuvaamista ollenkaan. Hyvä tyttö.
Sitten vein auton vielä korjaamoon - ja palvelu + jälki oli parasta A-luokkaa.
Hienoa Seiska5mma ja onnea pikkuisesta!
Ja mullakin on asiat hyvin, sillä mun vaimo ymmärtää mua. Joo-o. Antakaas, kun mä kerron: vein tänää rakkaan vaimoni koeajamaan 156 veekuutosta. Ja vaimo oli yhtä hymyä; on tää ihana auto. Eikö meidän kannattais hankkia tämmöinen seiskavitosen tilalle. Ja myönnän, olihan se 75 hieman kankean ja vanhahtavan tuntuinen. Oltiin juteltu muutakin, niitänäitä ja sitten vaimo totesi: "Mutta onhan sulla oltava tämmöinen Americakin. Muuten sä olet onneton."
Mitä mä olen tehnyt ansaitakseni näin ihanan vaimon?
Ja mullakin on asiat hyvin, sillä mun vaimo ymmärtää mua. Joo-o. Antakaas, kun mä kerron: vein tänää rakkaan vaimoni koeajamaan 156 veekuutosta. Ja vaimo oli yhtä hymyä; on tää ihana auto. Eikö meidän kannattais hankkia tämmöinen seiskavitosen tilalle. Ja myönnän, olihan se 75 hieman kankean ja vanhahtavan tuntuinen. Oltiin juteltu muutakin, niitänäitä ja sitten vaimo totesi: "Mutta onhan sulla oltava tämmöinen Americakin. Muuten sä olet onneton."
Mitä mä olen tehnyt ansaitakseni näin ihanan vaimon?
- KauGoH
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
meilläkin on ollut keskustelua toisesta autosta ja kuulemma emännän puolesta onnistuu heti kun löydetään sopiva asunto ja otetaan lainaa niin kuulemma siinä kylkiäisenä saan ostaa auton, oon jo silmät kiiluen katsellut yhtä hyvää ehdokasta perheeseemme , alfaa tietysti!!!
Life is too short to drive boring cars.
- Ciancarlo
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Uskomatonta mutta upeeta. Kerrassaan hienoa; seiskafemmalla menee putkeen!Seiska5mma kirjoitti: Sitten vein auton vielä korjaamoon - ja palvelu + jälki oli parasta A-luokkaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
Jes jes jes!!! Sain viimeinkin selville ja korjattua rc-autossa ilmenneen vian. Mokoma ei kiertänyt lainkaan niinkuin piti. Syylliseksi paljastui aivan liian rikas seos (joka kylläkin oli valmistajan suosituksessa..). Nyt se sitten ottaa kierroksia niin maan perkeleesti ja mua hymyilyttää!
Tein itse - säästin
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
GTV oli synkroremontissa, olikin sitten vähän ennakoitua isompi työ apurungon purkamisineen sun muine ähräämisineen. En saanut askia purettua osiin ilman pulttipyssyä joten vein irtolaatikon puolisuosiolla pajalle. Synkroissa ei kuulemma näkynyt mitään vikaa
Hommaan sisuuntuneena marssin Ihan Uusien Autojen kauppaan ja aloin jo kyselemään vaihtotarjouksia, mutta viikonloppuna pistin silti, tietysti, Alfan nippuun ja lähdin koeajolle. Yllätys yllätys: Se laatikkohan toimii! Jes, ensimmäistä kertaa sinä aikana kun auto on mulla!
Palkitsin itseäni ostamalla yhden "uuden" Seiskavitosen, ei pitäisi rassaamisen loppuman ihan lähiaikoina.
Hommaan sisuuntuneena marssin Ihan Uusien Autojen kauppaan ja aloin jo kyselemään vaihtotarjouksia, mutta viikonloppuna pistin silti, tietysti, Alfan nippuun ja lähdin koeajolle. Yllätys yllätys: Se laatikkohan toimii! Jes, ensimmäistä kertaa sinä aikana kun auto on mulla!
Palkitsin itseäni ostamalla yhden "uuden" Seiskavitosen, ei pitäisi rassaamisen loppuman ihan lähiaikoina.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Ai sinäkin havittelit sitä, sorry! Nopeat syövät, hitaat eivät.
Tuttu keksintöhän se on, hyväksi havaittu Ahvenistolla ja Nokialla
"Pientä" laittoa tuntuis kyllä olevan, leima on vanha ja sen lisäksi ainakin:
- mätäreikiä tunkinkorvakkeissa ja pitkittäisissä jäykiste"palkeissa"
- takajarrut jumissa?
- käsijarruvaijeri hankaa kardaaniin, kuulostaa elävästi sirkkeliltä
- edestä vasemmalta kolisee
- kattoluukku jumittaa
Katsotaan nyt mitä tuolle teen, voipi olla että myyn vaikka pois kun olen pistänyt kuntoon. Tai sitten en, eihän noista imuäänistä voi olla pitämättä
Saas nähdä mitä faija sanoo kun tuon härvelin tallille. Veikkaisin jotain tyyliin "Eikös tuosta jo kerran päästy eroon" tms.
Tuttu keksintöhän se on, hyväksi havaittu Ahvenistolla ja Nokialla
"Pientä" laittoa tuntuis kyllä olevan, leima on vanha ja sen lisäksi ainakin:
- mätäreikiä tunkinkorvakkeissa ja pitkittäisissä jäykiste"palkeissa"
- takajarrut jumissa?
- käsijarruvaijeri hankaa kardaaniin, kuulostaa elävästi sirkkeliltä
- edestä vasemmalta kolisee
- kattoluukku jumittaa
Katsotaan nyt mitä tuolle teen, voipi olla että myyn vaikka pois kun olen pistänyt kuntoon. Tai sitten en, eihän noista imuäänistä voi olla pitämättä
Saas nähdä mitä faija sanoo kun tuon härvelin tallille. Veikkaisin jotain tyyliin "Eikös tuosta jo kerran päästy eroon" tms.
- Epäkelpokeräilijä -
- Abarth
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Just niin. Mähän olisin sen päässy aikasemmin hakemaan.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jaa että annoit ostaa
Nyt kun sulla on hyvä harrasteautoaihio plakkarissa ni älä ny hyvä mies heti hävitä sitä!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Noh, jos tuon myyn niin johan taas ensi talvena sylettää. Eilen 26 asteen helteellä tuli jo mieleen että tulis pian lunta ja liukasta.
Päästään sit ajamaan radalle kilpaa
- Rasvis
- Spiderman
Kyllähän se vähän kuumottaisi alkaa pulttaamaan tuohon turboa... Saas nähdä, sitten kun on paremmin aikaa. Päästäis kokeilemaan kummalla tulee ensin veivi kurkkimaan lohkon kyljestä
Onko kellään kokemusta Sparkin ahtamisesta? Tarvitaanko lupien kannalta isompia jarruja, tiukempaa alustan palikkaa tms.?
Onko kellään kokemusta Sparkin ahtamisesta? Tarvitaanko lupien kannalta isompia jarruja, tiukempaa alustan palikkaa tms.?
- Epäkelpokeräilijä -
- Abarth
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
No Pee:llähän on ainakin sparkin ahtoprojekti käynnissä.
Eikä mitään "turbolupia" ole olemassakaan. Samat hommat pätee kun mullakin.
Alusta vastaa vakaajaa lukuunottamatta mallisarjan tehokkainta... mutta tästä voi jatkaa muualla...
Ja sitten vähän topicin aiheesta: Meikällä alkaa tunnin sisällä LOMA!!! Kaljat on kylmässä ja brännäri riippukeinu odottaa asennusta. Grilli pitää vielä käydä hakemassa... Aj aj..
Ens viikolla Kuopijjoon raivaamaan mökkitonttia ja jos hyvä flaxi käy, niin venettä ostamaan.
Eikä mitään "turbolupia" ole olemassakaan. Samat hommat pätee kun mullakin.
Alusta vastaa vakaajaa lukuunottamatta mallisarjan tehokkainta... mutta tästä voi jatkaa muualla...
Ja sitten vähän topicin aiheesta: Meikällä alkaa tunnin sisällä LOMA!!! Kaljat on kylmässä ja brännäri riippukeinu odottaa asennusta. Grilli pitää vielä käydä hakemassa... Aj aj..
Ens viikolla Kuopijjoon raivaamaan mökkitonttia ja jos hyvä flaxi käy, niin venettä ostamaan.