Olimme lähdössä maanantaina itäsuomeen ja kuinkas taas kävikään - sytystulppa alkoi piiputella jo kotipihassa. Kone käynnistyi normaalisti jne, mutta kun lähdimme liikkeelle alkoi kamala nykiminen ja kone oli tehottoman oloinen. Tämän jälkeen tulikin ilmoitus moottorinohjaukselta, että jotain on vialla (ilmoitusteksti + ohjausvalo syttyi hetkeksi ja sammui). Sen jälkeen koneen veto taas taasaantui. Ajelin sitten paikallisen Delta-auton pihaan Kouvolaan, jos auton saisi testerille.
Sain auton pikahuoltoon, jossa testerillä todettiin, että kolmos sylinterissä oli ollut hetkellisiä sytyshäiriöitä. Kannet auki ja tuumaus, että koloissa ja johtimissa ei ole vikaa. Sanoin kaverille, että pannaan uudet kynttilät, kun niillä on jo takana 53 tkm. Vika poissa ja tämän jälkeen kaara on ollut taas iskussa 1500 km matkan verran.
Edelliset tulpat ostin Muukkoselta ja niiden vaihtovälin piti olla 60 tkm. Tulpilla ei oltu kuitenkaan ajettu kuin 53 tkm, kun yksi niistä piiputti. Annan asiasta palautetta Muukkoselle kohan kerkiän.
Deltan palvelu oli asiallista - miinuksena täytyy mainita hinta, jota hommalla tuli kaikkiaan 380 € (tulpat 300, testeri 60 ja vaihto 20), mutta matka jatkui samana päivänä ja vain tunnin myöhästymisellä tavoiteajasta.
Champion tulppa kuoli
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Champion tulppa kuoli
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Mielestäni palvelu on (ainakin täällä, ainakin minulle) aina ollut vähintään verrattain asiallista, mutta mietitäänpä tuota hintaa! Tulppien vaihto ja tulpat, lähes 2300 markkaa, ihan järkyttävä hinta. Minun ensimmäinen autoni maksoi vuonna -87 saman verran ja se oli vieläpä hemmetin asiallinen auto. Asiaa ei auta yhtään se seikka, että tulppia on 8, olkoon vaikka 16, mutta hinta on silti pöyristyttävä. En syytä deltaa, enkä ketään muutakaan, hyperventiloin vaan nykyhintoja. Meikän vanhaan A112:ta vaihtaa tulpat kädenkäänteessä itsekin ja hintaa tulee hyvilläkin tulpilla alle 20€. Toki testerit, tellit ja lellit ja paremmat tulpat yms. maksaa, mutta silloin tällöin on hyvä ravistella itseään hereille 

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.