aktiivihiili + ilmastointi
Valvoja: Moderators
aktiivihiili + ilmastointi
ilmastointi puhaltaa kylmää, mutta huonosti - ovatko jättäneet huollossa aktiivihiilen, joka on täynnä vaihtamatta, vai mistä kyse, kun puhallin on teholtaan kaikkea muuta kuin tehokas ?
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Mitähän tarkoitat - tuleeko sieltä siis kylmää ilmaa mutta ilmavirta on heikko? Voit kokeilla sijoittamalla sopivan lämpömittarin tuuletusräppänän kohdalle. Lämpötilan pitäisi painua kymmenen asteen tienoille. Jos näin on ja puhallin kuitenkin toimii kaikilla nopeuksilla, niin saattaa olla raitisilmasuodin vaihdon tarpeessa. Jos ei tule kylmää ilmaa niin sitten todennäköisimmin kylmäaineet ovat karanneet ihastuttamaan ilmakehää. Ilmastointihuolto osannee auttaa.Ilmastointi puhaltaa kylmää, mutta huonosti
Sorry tätä en kyllä ymmärrä, paha muutenkin kommentoida huollon tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Ei ne kyllä mitään aktiivihiilisäiliöitä täyttele kun autoissa ei sellaisia ole - ei nämä sentään jätteenpolttolaitoksia ole.Ovatko jättäneet huollossa aktiivihiilen, joka on täynnä vaihtamatta.

No se viittaisi siihen että raitisilmasuodin on tukossa. Kokeile manuaalisesti laittaa puhallinnopeus täysille ja evaluoi tuleeko ilmaa niin että tukka hulmuaa.Puhallin teholtaan kaikkea muuta kuin tehokas.
Huollossa se just oli ja hiukset ei todellakaan hulmua. Ehkä lopetan tyhmien kyselyn ja menen deltaan pyytämään josko poistaisivat roskat aktiivihiilestäniMKT kirjoitti:"Ilmastointi puhaltaa kylmää, mutta huonosti". Mitähän tarkoitat - tuleeko sieltä siis kylmää ilmaa mutta ilmavirta on heikko? "Puhallin teholtaan kaikkea muuta kuin tehokas". No se viittaisi siihen että raitisilmasuodin on tukossa. Kokeile manuaalisesti laittaa puhallinnopeus täysille ja evaluoi tuleeko ilmaa niin että tukka hulmuaa.

Ei kai täällä kukaan tyhmiä kysele. Voit vaihtaa suodattimen itsekin, ota vain oikeanpuoleinen muovi irti pyyhkimien alta ja vaihda uusi. Raitisilmasuodatinhan on paperisuodatin kun taas samaan paikkaan voi laittaa myös aktiivihiilisuodattimen joka paperisuodattimen lisäksi suodattaa myös pakokaasuja jne. eli on tehokkaampi kuin paperinen. Motonetista saa molempia. Itsellä oli myös ihan tukkessa suodatin mutta ei minusta se puhallusteho pahemmin kasvanut.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- jiibee
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
- Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
- Paikkakunta: Loimaa
Jos kyseessä on -03 JTS niin pyyhkimen alla olevan muovin alta ei löydy suodattimia (omasta ei ainakaan löydy). Pari suodatinta taitaa löytyä sisäpuolelta hanttarin jalkatilasta, jostakin hanskalokeron takaa matojen alta. Pitäis kans vaihtaa suodattimet kun vaan ehtisi ja "löytäisi" ne. Muuten puhallus toimii hyvin ja kylmää tulee kiitettävästi. JTS:ssä on hieman erilainen puhallussysteemi kuin tessussa ja jos olen oikein ymärtänyt ohjekirjasta niin pitäis löytyä jonkinlainen sähköinen suodatinsysteemi.
Täällä ohjeet:http://aa.bosch.de/aa/de/static/produkt ... /index.htm