75-90

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

75-90

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Eli minkälaisia vehkeitä noi 75 ja 90 alfat on ajettavuudeltaan ja tehoiltaan? aattelin että ois joskus kiva hankkia 156 sen kaveriks... Ja onko noita 90 siä kellään ku ei hirveesti näy? Ja entäs 80 luvun gtv? siitä ois kanssa kiva kuulla kokemuksia
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Hyviä ovat ! :-D Mulla on molemmat olemassa . 90 tosin nyt ollut muutaman vuoden seisomassa . Kun saan Mini projektin joskus valmiiksi , niin 90 laitetaan seuraavaksi taas kuntoon .

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

90 on vaikeahko löytää ja Getvoset ovat melko hinnakkaita, jos aikoo hankkia ehjän. "Järkevin" vaihtoehto on mielestäni 75, lähes millä koneella tahansa. Itse en 1.6 kuitenkaan huolisi, vaikka tupla webrujen imu onkin kaunista kuunneltavaa. Jos auto on selkeästi harrastepeli, on 2.5 tai 3.0 kuutonen oikea valinta. Jos autolla ajetaan hiemankaan enemmän, kannattaa valita 2.0 Ts, sillä siinä on kohtuudella paukkuja ja vieläpä taloudellista sellaista. Tuo 75 tessu vei yli litran vähemmän keittoa, kun tämä uudenkarhea 166. Toki massassa on eroa, mutta niin on iässäkin ja välityssuhteissa. 75:n loota on välitetty ei niin taloudelliseksi, mutta ah niin mukavaksi.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Alfalla en aja paljon,vaan nautiskelen! eli ajo ominaisuudet ja teho ois pääroolissa.... 156 V6 ssa on molemmat,mutta tekis mieli kokeilla jotain vanhempaa,vähä niinku naisissaki!!!! jos joku vielä panis lisää kommentteja noista vanhemmista romeoista... ja kiitos jo näistäki
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

3.0:ssa 75:ssa ja turbossa on sitä tietynlaista jerkkua ainakin 8)

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Siinä tapauksessa kyseen tulisivat mielestäni 75 3.0 v6 ja GTV 2.5 v6 (GTV on vaan tosiaankin melko hintava ja 75 turbot ovat erittäin harvinaisia, siksi heitin tuon 75 kuutoskoneella). 75:nen (varmasti myös takaveto GTV ja 90) on tosi tasapainoinen ajettava. Ajaminen on kerrassaan juhlavaa painojakauman ja takavetoisuutensa johdosta. Auton perussynnit ja viat löydät varmaan aiemmista keskusteluista, niitä on turha listata tähän. Itsekin eksyn jatkuvasti selaamaan nettiautoa ja kurkkimaan, olisiko budjettiini sopivaa seiskafemmaa. Vielä ei ole löytynyt, sillä minulla ei ole budjettia. :cry:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Osta toi Alfetta GTV Oulusta :wink: . Tosin siinä on vain 1,8L kone mutta näyttää hienolta. Itseasiassa jos ei olisi ollut noin hirveän kaukana niin olisin ainakin vähän ollut auton ostosta kiinnostunut ennen 75:n ostamista.

75 (+ edeltäjät mm. Julietta) kulkee suoralla viivasuoraan mutta kääntyy tarvittaessa tarkasti. Pikkukone-mallista puuttuu ohjaustehostin ja ainoastaan kaasupoljin on kevyt, kaikki muu vaatii pattia. Talvella luistoja helppo hallita kaasupolkimen avulla kunhan nopeus ei ole kasvanut liian kovaksi. Fysiikan lakeja ei edes 75 pysty kumoamaan. :mrgreen:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mikähän tuo 16v kone oikein on?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Niin ja etuveto?

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kuinka niin 16v ja mikä ihmeen etuveto, nyt ei jummarra, mistä te repaisitte tuollaiset termit edes käyttöönne?
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

stallion, käyppäs lukemassa tuon oulussa myynissä olevan GTV.n myynti-ilmo nettiautosta niin käsität mitä gamma ja kjs ajavat takaa..

tuo oulunauto on muistaakseni vieläpä korinvaihto joten aivan noin paljoa en siitä maksaisi.. :wink:

itse myös ehdottomasti 75 V6:n kannalla jos teho pääasia sillä 90 V6:a ei ole juurikaan tarjolla ja GTV6:t yleensä melko hintavia, omakin löytyi vasta vuosikausien hakemisen jälkeen johtuen siitä että prosenttipelit tiputin heti pois laskuista..

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

90:t ja gtv:t on kyllä ehdottomasti säilyttämisen ja kunnostamisen arvoisia, mutta mutta...
Seiskavitosia on vielä tarjolla kohtuullisesti. esim. 3.0 ja turbo kulkee jo ihan kohtalaisesti vakiona. Molemmistahan saa kyllä paukkua...
Twin sparkit on sitten järkevimpiä. Niitä löytää vielä ja osat on halpoja. Kulutus on myös aika hyvä.. Ja voihan semmosenkin turbottaa jos intoa riittää.

Jos näistä "vanhoista" Alfoista ei ole aikaisempaa kokemusta niin lähtisin liikkeelle ehkä 75 twin sparkista. Siitä on sitten helppo lähteä eteenpäin jos siltä tuntuu. Ja jos ei tunnu, niin twin sparkit on "helpompia" myydä kuin tc:t.



että näin :P

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Niin . Mullakin tuo 90 on ihan 2 litrasella kaasarikoneella, mutta en mä sitä ole koskaan ongelmana pitänyt . Silläkin kyllä ehtii ihan mukavasti ja sellaisena aion sen jatkossakin pitää. TS on kyllä hyvä kone, oikeastaan koskaan ollut sen kanssa mitään murhetta vielä ja auto ollut mulla jo kohta 10 vuotta. Kilometrejä alkaa olemaan se 300 tuhatta. Kori sensijaan vaatii enemmän hoitoa.

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

GTV:tä saa myös siedettävään hintaan, jopa aika edullisesti jos korinvaihto kelpaa. Ajamisesta nauttii aivan samalla tavalla oli se aito tai ei, ainut missä ero luultavasti näkyy on rekisteriote.

Ja mikäli rakentelu kiinnostaa niin sitä voi värkätä rauhassa, kun ei tarvi surra aidon "pilaamista". Bonuksena saattaa saada jopa suht hyvän korin mikäli se on rakennettu tuontiautosta.

Ko. tarkoituksiin en ylenkatsoisi korinvaihto vehkeitä. Jos tarkoituksena on museorekisteri, entisöinti tai mahdollinen sijoitus, niin se on toinen sitten juttu, ja kalliimpikin. Mutta ajonautiskeluun pääsee kyllä edullisestikin.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no henk kohtainen mieleipide on se että ennemmin sitä pistää kuitenkin hieman enemmän rahaa palamaan ja ostaa sellaisen jossa ei ole prosentteja vaikkei sijoitukset olisikaan ihan mielessä ja kyllä ne erot saattavat näkyä muuallakin kuin rekotteessa sillä noiden tekijöitä on ollut moneen lähtöön ja allekirjoittaneella jonkinmoista kokemustakin on, sen vertaa monet korin/teknvaihto pelit:t on tullut katsottua läpi/kokeilttua ja prosenttipelejä on tullut jopa omistettuakin, tosin asiallisesti tehtyjä.. :wink:
eihän ne toki mitään poisuljettuja vaihoehtoja ole mutta kannattaa ehdottomasti katsoa mitä ostaa sillä melkoisia virityksiä näkee välillä..

nelosgtv:n suhteen tarjontaa paljon enemmän kuin GTV6:n joten jälkimmäistä koskien tekniikanvaihdos vehkeet ovat suhtyleisiä ja tarjonnan perusteella melkeinpä ainoa vaihtoehto moista haluavalle jos ei ulkomailta halua uittaa, taitaa olla keltaisessapörssissä tälläkin hetkellä pari myytävänä mielestäni melko sopivaan hintaan(3000-3500€).

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Jos ostat 75:sen , niin ei 1.6 vaan 2.0 - ottaa vieläkin pattiin, kun ostin alamittaisella koneella, kun olis vaan tiennyt eron. Kyllähän se 1.6nenkin kulki , mutta silti. V6:sia ei ollu ees tarjolla 15 vuotta sitten, ne oli kaikki kaapissa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

90 kirjoitti:stallion, käyppäs lukemassa tuon oulussa myynissä olevan GTV.n myynti-ilmo nettiautosta niin käsität mitä gamma ja kjs ajavat takaa..
Katsoppas vaan, vanha puusilmä oli taas sokeana :oops: Juupa juu, 16 venttiiliä ja etuveto, eipä kepes! :P
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Vastaa Viestiin