Terveisiä Alfojen kotimaasta!
Valvoja: Moderators
Terveisiä Alfojen kotimaasta!
Käytiinpä näyttämässä Alfalle sen kotikontuja ja ajeltiin sitten enemmänkin Italiassa, lähinnä Toskanassa. Matkaa kertyi 11 677 kilometriä. Keskikulutus oli 8,35 l/100km. Bensa on Italiassa lähes samoissa hinnoissa kuin Suomessa. Reissun halvin bensa, 0,757 euroa, oli Luxemburgissa.
Hyvin tuntui Alfa viihtyvän kotikonnuillaan. Pelasi moitteettomasti, totta kai. No, pysäköinti sikäläisissä ahtaissa nurkissa ei aina ollut ihan helppoa. Ilmastointi oli poikaa lämmön noustessa lähes päivittäin yli 30 asteen.
Sikäläiset 156:t ovat lähes poikkeuksetta JTD-mallia. Carabinierillä näyttää olevan virka-autoina 1,8 TS -koneita.
Tehtiin 20 000 km määräaikaishuoltokin siellä. Huolto valtuutetussa korjaamossa maksoi tasan 100 euroa, mihin sisältyi yksi ajovalon polttimokin. Sama huolto maksaa tietääkseni Delta-Autossa 275 euroa, joten jossain on pahasti ilmaa välissä.
Hyvin tuntui Alfa viihtyvän kotikonnuillaan. Pelasi moitteettomasti, totta kai. No, pysäköinti sikäläisissä ahtaissa nurkissa ei aina ollut ihan helppoa. Ilmastointi oli poikaa lämmön noustessa lähes päivittäin yli 30 asteen.
Sikäläiset 156:t ovat lähes poikkeuksetta JTD-mallia. Carabinierillä näyttää olevan virka-autoina 1,8 TS -koneita.
Tehtiin 20 000 km määräaikaishuoltokin siellä. Huolto valtuutetussa korjaamossa maksoi tasan 100 euroa, mihin sisältyi yksi ajovalon polttimokin. Sama huolto maksaa tietääkseni Delta-Autossa 275 euroa, joten jossain on pahasti ilmaa välissä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No oli tosiaan! Ikimuistettava, ehdottomasti. On todella upeaa seutua, mielestäni parasta Italiaa. Voisin vaahdota siitä vaikka kuinka, mutta ei taida sopia tälle foorumille. Voin kuitenkin antaa privaatisti vinkkejä, jos kiinnostaa.Scuore sportivo kirjoitti:Oli varmasti upea reissu! Itse olen ajatellut jotain samanlaista.. Varsinkin Toskanassa käynti kiinnostaa, pitäisi olla upeaa seutua?
Tuliko napattua valokuvia?
Kuvia tuli napattua, vaikka sattuikin toinen kamera hajoamaan sopivasti.
En ole kuvia ehtinyt vielä yhtään plokkaamaan, mutta tässä nyt muutama:




Kyllä tänne yleiseen keskusteluun Italia-hehkutus sopii erinomaisesti, anna tulla vaan. Itsekin pitäisi keväällä mennä ensimmäistä kertaa käymään.Volante kirjoitti:No oli tosiaan! Ikimuistettava, ehdottomasti. On todella upeaa seutua, mielestäni parasta Italiaa. Voisin vaahdota siitä vaikka kuinka, mutta ei taida sopia tälle foorumille.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Lomille lomps!!!
Itse olen menossa Hangosta Saksaan lautalla, ja sieltä Berliinin kautta Etelä-Ranskaan parin viikon päästä. Olin pari vuotta sitten viimeksi autolla Pohjois-Italiassa, ja hintataso on aika paljon kalliimpi (kalliimpi kun Suomessa) kun Ranskassa. Kohtuutasoisen hotellihuoneen saa Ranskan rivieralta 55 euroa/yö ja vartioitu autopaikka hallissa kuuluu hintaan (Antibes). Saa Alfa laukata vapaasti Saksan baanolla.
Re: Lomille lomps!!!
Tulin paluumatkalla Ranskan kautta. Provence on tosi upeaa seutua.Fratello kirjoitti:Itse olen menossa Hangosta Saksaan lautalla, ja sieltä Berliinin kautta Etelä-Ranskaan parin viikon päästä. Olin pari vuotta sitten viimeksi autolla Pohjois-Italiassa, ja hintataso on aika paljon kalliimpi (kalliimpi kun Suomessa) kun Ranskassa. Kohtuutasoisen hotellihuoneen saa Ranskan rivieralta 55 euroa/yö ja vartioitu autopaikka hallissa kuuluu hintaan (Antibes). Saa Alfa laukata vapaasti Saksan baanolla.
Nuo hintavertailut ovat vähän vaikeita. Itse teen niitä harrastuksekseni sekä koti- että ulkomailla, ja kokemuksesta tiedän, että relevantti vertailu on lähes mahdoton. Mitä vertailee, mistä ostaa, tuotteet ja palvelut aivan erilaisia jne. Esim. kun Toskanassa perunat ja tomaatit olivat keväällä kalliimpia kuin Suomesta lähdettäessä, ne toisaalta olivat myös aivan eri tasoa: perunat uutta satoa, tomaatit aivan eri kasviksia kuin täkäläinen hapan väkisinkasvatettu tavara. Hotellihuoneen sai jopa Venetsiassa 50 eurolla, vaikka kaupunki on tunnetusti Italian kalleinta tasoa. Grillikana maksoi Toskanassa kuutisen euroa, Provencessa yksitoista. Tarkoitan vaan, että hintavertailun saa juuri sellaiseksi kuin itse haluaa. Missään tapauksessa erot eivät ole niin huomattavat, että sillä olisi ratkaisevaa merkitystä elämisen kannalta. Merkittävämpiä eroja on joissakin palveluissa. Mainitsin aikaisemmin Alfan huollon, joka Italiassa oli runsas kolmasosa Suomen hinnasta. Valokuvat kehityttää kolmanneksen halvemmalla kuin Suomessa. Ja joka päivä ihmettelin kahviloita, joissa on sekä hyvä palvelu että maukkaat antimet, ja hinnat tuntuvasti kotimaan kolkkoja huoltisbaareja halvemmat. Hintavertailua vaikeuttaa tietysti vielä alkoholi, jonka hinta saa suomalaispään yhä pyörälle. Halpa viini alle 50 senttiä litra jne.
Ja tuo "saa Alfa laukata vapaasti Saksan baanolla" taisi olla ironiaa: kovin on tukkoista meininki monin paikoin noilla "vapailla teillä". Mieluummin poikkesin niiltä ihmisten ilmoille. Mutta makuja on monia. Hyvää matkaa!
Re: Lomille lomps!!!
Antibesiinko olet tulossa?! Ilmeisesti tunnet paikkoja ja tapoja jo ennestään, mutta ehkäpä juuri sen vuoksi pieni ystävällinen varoitus: tämä paikallinen (siis Ranskalainen) tämän vuotinen liikenneturvallisuuskampanja on purrut aika "pahasti" liikennekulttuuriin. Nopeudet on tippuneet, kun todennäköisyys jäädä ylinopeudesta kiinni on kasvanut nollasta jo aika merkittäväksi. A8:llakin (se Antibesin ja Nicen ohi Italiaan menevä motari) on tutkia ja Nizzan promenadilla nopeuskameroita. Entinen hupihauska Grasseen menevä "penetrante" on myös paha sakkorysä nykyään. Siispä varo vähän. Suomeen verrattuna nopeustoleranssi on tietysti edelleenkin väljä, joten nipottaa ei tartte!Fratello kirjoitti:Itse olen menossa Hangosta Saksaan lautalla, ja sieltä Berliinin kautta Etelä-Ranskaan parin viikon päästä. Olin pari vuotta sitten viimeksi autolla Pohjois-Italiassa, ja hintataso on aika paljon kalliimpi (kalliimpi kun Suomessa) kun Ranskassa. Kohtuutasoisen hotellihuoneen saa Ranskan rivieralta 55 euroa/yö ja vartioitu autopaikka hallissa kuuluu hintaan (Antibes). Saa Alfa laukata vapaasti Saksan baanolla.
Niin, on se liikenneturvallisuuskin parantunut: kuolleita 30% vähemmän kuin vuosi sitten!
Ja tervetuloa Côte d'Azurille!
Kiitos kutsusta Antibesiin.
Olen yleensä käynyt automatkalla vähän aikaisemmin kesällä mutta nyt lähden poikkeuksellisesti heinäkuussa. Tiet ovat tosi tukkoiset ja ainakin rivieralla sain viimeksi varata tosi reilusti aikaa. Elokuu taitaa olla vielä ruhkaisempi (kokemusta ei ole). Tosin muuta kun aikaa ei lomalla olekaan. Hintavertailu on niin kuin ilmaisitte ihan fiiliksistä kiinni. Taisi viimevuonna Milanon keskustoiden kuppiloiden minimaaliset oluet maksimaalisilla hinnoilla jurppia. Gardalla on ihan kohtuulliset hinnat johtuen varmaan siitä että paikka on täynnä Saksalaisia.
Ps. GTA. Monesko, vai pitäisikö sanoa monesko pisin aluksesi on Antibesin huvivene satamassa?
Ps. GTA. Monesko, vai pitäisikö sanoa monesko pisin aluksesi on Antibesin huvivene satamassa?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Hintatasoista sen verran että omien kokemusteni mukaan pohjois-Italiassakin hinnat vaihtelee paljon. Torino on jäänyt mieleeni varsin kohtuuhintaisena paikkana noin "keskimäärin", kun taas Milano on yksi kalleimmista kaupungeista missä on tullut käytyä. Esimerkkinä tällainen elinärkeä perusasia, eli pieni olut eräässä baarissa: 15 euroa!!! Noh, palvelu oli kyllä a-luokkaa, mutta emme kuitenkaan viitsineet ihan lärvejä siinä paikassa vetää 

Re: Kiitos kutsusta Antibesiin.
Elokuu on tosiaan tukkoista aikaa - varsinkin rantatiet on toivottoman tuskaisia. Kun poistuu takamaille, alkaa liikenne vetää, ihmiset muuttua ystävällisimmiksi ja hintatasoa tippua kolmasosaan.Fratello kirjoitti:Olen yleensä käynyt automatkalla vähän aikaisemmin kesällä mutta nyt lähden poikkeuksellisesti heinäkuussa. Tiet ovat tosi tukkoiset ja ainakin rivieralla sain viimeksi varata tosi reilusti aikaa. Elokuu taitaa olla vielä ruhkaisempi (kokemusta ei ole). Tosin muuta kun aikaa ei lomalla olekaan. Hintavertailu on niin kuin ilmaisitte ihan fiiliksistä kiinni. Taisi viimevuonna Milanon keskustoiden kuppiloiden minimaaliset oluet maksimaalisilla hinnoilla jurppia. Gardalla on ihan kohtuulliset hinnat johtuen varmaan siitä että paikka on täynnä Saksalaisia.
Ps. GTA. Monesko, vai pitäisikö sanoa monesko pisin aluksesi on Antibesin huvivene satamassa?

Tässä muuten yksi hyvä rasti matkalle: etsi Cannesista brasserie, jossa on koko rivieran töykein palvelu yhdistetty huippukorkeisiin hintoihin. Nimi muistuttaa jotain kaupunkia naapurivaltiossa

Jaa niin tämä jahti siellä satamassa... muutama elinaika taitaa vielä mennä säästellessä ennen sen hankintaa.
Olen lähdössä perheineni Heinäkuun 12. Alfalla Italiaan. Ensin Finjetillä Saksaan ja siitä nokka kohti saapasmaata. Tarkoitus olisi ainakin Gardalla saakka käydä. Aikaa on nelisen viikkoa, että saa nyt sitten nähdä jos jaksaisi pidemmällekin reisata. Toscana kyllä kiinnostaisi myöskin. Toi huolto homma kyllä herätti kiinnostuksen teettää omankin auton huolto siellä. Kaikki vinkit ovat kyllä tervetulleita. Viimeksi olen käynnyt Italiassa yli kymmenen vuotta sitten reilaamalla. Ihmetyttää vaan miten saamme kaikki vaimoni suunnittelemat matkatavarat mahtumaan 156 konttiin täytyy varmaan ottaa kärry perään 

Hauska kuulla! Toscanaa suosittelen ehdottomasti. Gardasta ei mielestäni riitä moneksi päiväksi, kovin on turismin läpitunkemaa, kaunista seutua toki. Toscanaan pöräyttää "Autostrada del Sole":a hetkessä, ja pääsee upeisiin maisemiin. Ajapa Toscanassa vaikka niitä Pienzan ja S.Quirico d'Orcian teitä, on kauniit maisemat. Käy Cortonassa, Montechiellossa, Montepulcianossa, Montalcinossa jne. Viehättäviä keskiaikaisia kukkulakaupunkeja. Entäs sitten Siena! Firenze on oman messunsa arvoinen, sinne ei ehkä kannata ihan pikimmiten mennä ollenkaan, vaatii pitemmän ajan. Liikenne on mukavaa ja melko rauhallista Toscanan teillä. No, omituisia ohituksia esiintyy. Ja pysäköinti on ainainen pulma, varsinkin kun haluaa säästellä Alfan peltejä.pete kirjoitti:Olen lähdössä perheineni Heinäkuun 12. Alfalla Italiaan. Ensin Finjetillä Saksaan ja siitä nokka kohti saapasmaata. Tarkoitus olisi ainakin Gardalla saakka käydä. Aikaa on nelisen viikkoa, että saa nyt sitten nähdä jos jaksaisi pidemmällekin reisata. Toscana kyllä kiinnostaisi myöskin. Toi huolto homma kyllä herätti kiinnostuksen teettää omankin auton huolto siellä. Kaikki vinkit ovat kyllä tervetulleita. Viimeksi olen käynnyt Italiassa yli kymmenen vuotta sitten reilaamalla. Ihmetyttää vaan miten saamme kaikki vaimoni suunnittelemat matkatavarat mahtumaan 156 konttiin täytyy varmaan ottaa kärry perään
Ise asuimme Sinalungan kaupungissa, pieni turisteista vapaa kukkulakaupunki, josta lyhyt matka kaikkiin em. kaupunkeihin. Tavallinen kaupunki, jossa tavallista toscanalaista elämää, me ainakin pidimme.
Mukavaa, että hintavertailusta sikisi näinkin vilkas keskustelu. En pidä kovin oleellisena paljonko pieni olut maksaa Milanon keskustan kalliissa baareissa - niihin meneminen on oma valinta. Itsekin kävimme Venetsiassa kahvilla Florianissa; kaksi kahvia maksoi 14 euroa. Tiesimme sen kuitenkin ennestään ja olimme sitä mieltä, että haluamme sen maksaa.
156:n kontti oli muuten menomatkalla aivan täynnä - paluumatkalla oli jo takapenkkikin pullollaan...
Garda
Itse olin juuri pari vuotta sitten Gardalla läpikulkumatkalla. Aikaisemmin (noin 8 vuotta sitten) asustelin pitempiä aikoja (2-3 viikkoa) leirintä-alueilla ja vietin lomani käytännössä sielä. Nyt ainakin 2 vuotta sitten laskeskelin vastaantulevista autoista että viidestätoista oli yksi ei-Saksalainen (virvoitusjuoma jakeluauto) ja saksan kielellä pärjää paremmin kun englannilla. Alue on hienoa, ja auton takapaksi muuttuu helposti viinipaksiksi. Veronassa kannatta tehdä päiväretki. Itse ajoin myös Cortinan kautta ja näköalat oli todella hienot poislukin noin 4 kilometrin tunnelia jossa se oli aika yksitoikkoinen. Yhtenä mieleenpainuvimpana kokemuksena oli katsella Garda eteläpäässä Sirmione-Salo etappia Giro:sta 2001. Tänävuonna on sitten aikeissa tutustua pyöräilyklassikkoon, eli Tourin vuoristoetappia L'Alpe d'Huez:iin. Asian tiimoilta kysyisinkin GTA:lta olisiko hänellä tietoa milloin tiet menevät kiinni ja milloin kannatta startata Grenoblen majapaikasta. Tourin toimistosta ei E-maileihin ole vastailtu?
Re: Garda
En valitettavasti osaa auttaa, itse en ole Giroa seurannut. Tuo e-mailiin vastaamattomuus johtuu varmaan siitä, että eihän ne vielä itsekkään tiedä koska tiet suljetaan. Sulkuaika alkaa sitten kun järkkärit ja kyläpoliisit lounaalta ehtii paikalleFratello kirjoitti:... kysyisinkin GTA:lta olisiko hänellä tietoa milloin tiet menevät kiinni ja milloin kannatta startata Grenoblen majapaikasta. Tourin toimistosta ei E-maileihin ole vastailtu?

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Myös minä olen ajatellut lähteä Alfaa ulkoiluttamaan. Jos vaikka suuntais nokan kohti Grenoblea, missä on tullut asuttua vuoden verran. Pitääkin tässä aloittaa vanhojen kavereiden häiriköinti, jotta saan pään katon päälle! Ja minä niin RRRakastan autobahnoja, ihan syke nousee pelkästä ajatuksesta painaa vasenta kaistaa RS6:sen näytellessä vasenta vilkkua takapuskurissa... 

“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Lukaali ja lennot hommattu - kesäkuun alussa kaksi viikkoa Marchessa! Ei hassumpaa, olisipa jo kesä.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Postaanpa tänne itsekkin, kun tuli kyselyikä takaisin aiheeseen sopien:
Lentobonuksia pitäisi hävittää ja kohteeksi on valittu Rooma (listalla olleista "paras" kohde)
Mitään kokemusta milloin tuonne kannattaisi mennä? Huhtikuu -> Syyskuu on mahdollista matka-aikaa.
Selviääkö vuokra-autolla hengissä ulos kaupungista jos haluaisi poiketa maaseudulle?
1vk vs 2vk?
Lentobonuksia pitäisi hävittää ja kohteeksi on valittu Rooma (listalla olleista "paras" kohde)
Mitään kokemusta milloin tuonne kannattaisi mennä? Huhtikuu -> Syyskuu on mahdollista matka-aikaa.
Selviääkö vuokra-autolla hengissä ulos kaupungista jos haluaisi poiketa maaseudulle?
1vk vs 2vk?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Viime vuonna tuli kaksi kertaa käytyä Milanossa auton haku reissulla. Liikenne on hallittua kaaosta. Hyvin antavat tietä ja homma pelaa kunhan ei jää "nussimaan" vääriin paikkoihin. Paikallinen kulttuuri antaa jopa "luvan" pysäköidä auton keskelle tietä hätävilkut päällä muutamaksi minuutiksi. Hauskempaa siellä on ajaa kuin koti Suomessa. Aina on autot tulleet Suomeen asti ehjinä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Heinä- ja elokuuta ainakin kannattaa välttää. Todennäköisesti tuskaisen kuuma ja hirveästi turisteja. Joku toukokuu voisi olla aika ideaali.Ruokoton kirjoitti: Mitään kokemusta milloin tuonne kannattaisi mennä? Huhtikuu -> Syyskuu on mahdollista matka-aikaa.
Italiassa on ihan mukava autoilla, vaikka liikenne välillä kaoottiselta vaikuttaakin. Itse olen ajellut lähinnä maaseudulla ja siellä ajaminen on rentoa ja helppoa. Mitä nyt välillä on joku Panda kiinni takapuskurissa.Ruokoton kirjoitti:Selviääkö vuokra-autolla hengissä ulos kaupungista jos haluaisi poiketa maaseudulle?
Suuremmissa kaupungeissa meininki onkin sitten toisenlaista. Firenzessä meni kyllä ihan oikeasti hermo. Kaistoja ei tuntunut olevan ollenkaan ja päriseviä skoottereita meni joka suuntaan sata lasissa. Isommissa kaupungeissa meno on varmaan monin verroin hurjempaa, joku Napoli on varmaankin kamalin.
Mutta kuten Maunukin jo sanoi: vilkkua ja kaasua käyttämällä selviää kyllä. Lisämausteeksi vähän tööttäilyä ja ikkunasta heiluttelua, niin homma sujunee ihan mallikkaasti. Vaikuttaa muuten Suomessa ajaminen aikamoiselta köröttelyltä Italian meininkiin verrattuna.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
- Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00) - Paikkakunta: Klaukkala
Käyppä Kiinassa, siellä tuuppaa pari enemmän....Maunu kirjoitti:Juu ne skootterit unohtui kokonaan. Ne on sitten tosi kivoja kun joka suunnasta tuppaa joku mopo kaksi päällä eteen tai sivulta ohi.

joo, mutta pitäs ens kesänä mennä kans tuonne Italian maisemiin ,luultavasti Alfa pärähtää siihen suuntaan..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Olen tässä yrittänyt löytää vuokra-autoa kahdeksi viikoksi. En muistanutkaan, että vuokraaminen on näin tyyristä: esimerkiksi Focus farkku reilut 630 euroa (siis 2 viikkoa). Thesis olisi sitten jo päälle tonnin (eli enemmän kuin kolmen hengen lennot tai kahden viikon talovuokra) ja kuitenkin kännyyn lykättäisiin jonkun unettavan saksanseisojan avaimet. Myös AR 157 löytyy listoilta - lienee joku uusi malli.
Sassicaialla taitaa olla tuoreinta kokemusta: muistatko paljonkos 159 kustansi?
Sassicaialla taitaa olla tuoreinta kokemusta: muistatko paljonkos 159 kustansi?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Siinähän se kaksi viikkoa vierähti sukkelaan Le Marchen antimien parissa. Pieniä kaupunkeja ja kyliä kolutessa ja vallan erinomaista ruokaa syödessä aika meni rattoisasti ja tulipa sitä yhtenä päivänä ajettua merellekin. Ehdottoman suositeltava alue. Vähintäänkin Toscanan veroisia, aavistuksen jylhempiä näkymiä (mutta ei tietenkään Firenzen/Sienan taideaarteita), mutta turisteja ei juuri ollenkaan. Kahden viikon aikana törmäsimme tasan yhteen englantia/saksaa/ranskaa puhuvaan tarjoilijaan, joten italian kielen alkeet on syytä hallita, jos noille seuduille mielii.
Alfaa emme sitten vuokranneet, vaan matkaa taitettiin Focuksella. TD oli tavallaan ihan väkevä, mutta vetoalue oli kyllä ihan naurettavan kapea. Meinasi tulla tippa linssiin, kun istahdin reissun jälkeen 156:n kabiiniin. Laatuvaikutelma, fiilis, kaikki aivan toisesta maailmasta. Olo oli kuin kotiin palatessa.
Canon laukesi matkan aikana noin 900 kertaa...
Alfaa emme sitten vuokranneet, vaan matkaa taitettiin Focuksella. TD oli tavallaan ihan väkevä, mutta vetoalue oli kyllä ihan naurettavan kapea. Meinasi tulla tippa linssiin, kun istahdin reissun jälkeen 156:n kabiiniin. Laatuvaikutelma, fiilis, kaikki aivan toisesta maailmasta. Olo oli kuin kotiin palatessa.
Canon laukesi matkan aikana noin 900 kertaa...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
kuinka isoja kuvia tuommosilla kameroilla pitäisi saada?
Itselläni oli tarkoitus tehdä iso muotokuva seinälle (ajatuksena oli jotain luokkaa 100cm*40cm). Näppäsin kuvan Canonin D60:sellä raakadatana, mutta kuvasta ei saa kuin 40cm pitkän (resoluution ollessa silloin vielä jotain 110dbi:n luokkaa), olin vähän pettynyt
. Minkälaisilla kameroilla tommoset isot kuvat sitten otetaan??
Itselläni oli tarkoitus tehdä iso muotokuva seinälle (ajatuksena oli jotain luokkaa 100cm*40cm). Näppäsin kuvan Canonin D60:sellä raakadatana, mutta kuvasta ei saa kuin 40cm pitkän (resoluution ollessa silloin vielä jotain 110dbi:n luokkaa), olin vähän pettynyt

Tapaan kuvata RAW:na ja ne on EOS350D:llä n.8,3Mb/kpl... Jotain 120 kuvaa siis 1Gb kortille. Pitää ostaa toinen..
Epezi: Tuollaiseen lakanaan tarvitsee jo speciaalimpaa ammattivehjettä! Jos kohde on staattinen niin kokeile panoramaa. vaikka 3 kuvaa sivusuuntaan ja 2 pystyyn. D60 Canonilla tuo kuva olisi jo 6x6,3Megapikseliä= 37,8 :o
Epezi: Tuollaiseen lakanaan tarvitsee jo speciaalimpaa ammattivehjettä! Jos kohde on staattinen niin kokeile panoramaa. vaikka 3 kuvaa sivusuuntaan ja 2 pystyyn. D60 Canonilla tuo kuva olisi jo 6x6,3Megapikseliä= 37,8 :o
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
No nyt tuo on jo myöhäistä, mutta täytyy tuota miettiä mahdollisessa seuraavassa kerrassa, kiitos tiedosta.hmk kirjoitti:Tuollaiseen lakanaan tarvitsee jo speciaalimpaa ammattivehjettä! Jos kohde on staattinen niin kokeile panoramaa. vaikka 3 kuvaa sivusuuntaan ja 2 pystyyn. D60 Canonilla tuo kuva olisi jo 6x6,3Megapikseliä= 37,8
edit: joo, elikkä kuva on pitkulainen, eli toi mikä on tuossa avatarissa

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100