156 kaasun hirttäminen...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

156 kaasun hirttäminen...

Viesti Kirjoittaja PJS »

eli onko kenelläkään vastaavia kokemuksia kuin sattui juhannus matkalla itselle?

Ohitus tilanteessa kolmonen pesään ja lämä pohjaan. Sinne se sitten jäikin, eli rajoitinta vasten paukutti niin kauan kunnes rullasin jarruttaen tien sivuun ja sammutin auton. Uudelleen käynnistyi normaalisti, mitä nyt hetken aikaa pölläytteli putkistosta hiukan palanutta paskaa ulos.

Siis, onko kenelläkään muulla käynyt vastaavasti. Ei kovin mukavaa itse asiassa, ja aiheuttaa pienen pelon selkänahkaan, että koska tapahtuu uudestaan ja miksi :?
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Mulla on tapahtunut kaksikin kertaa vastaavaa. Ja yllättäen aina ohitettaessa, kun olen iskenyt polkimen pohjaan. Poljin on tosin aina palannut kun olen hätäpäissäni jalalla sitä koputellut. Tuntuu että se jää sinne jotenkin jumiin ja kyse olisi nimenomaan polkimesta. Koitin asiaa tutkia eri näkökulmista (jäikö jotenkin maton taakse ym.) mutta en löytänyt mitään selkeää aiheuttajaa. Tämän toisen tapahtuman jälkeen ruiskein sinne vähän rasvaa, eikä uudestaan ole tapahtunut... Onko vaan tuuria vai auttoiko rasvaaminen, vaikea sanoa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

On kokemusta, nousee pois varpaan kärjellä - en ole viitsinyt sen paremmin tutkia. Vaikuttais mekaaniselta ongelmalta polkimessa, eli jokin naksahtaa yli ja jää jumiin.

Opettele varvasliike , niin ei iske paniikki.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Laku kirjoitti:On kokemusta, nousee pois varpaan kärjellä - en ole viitsinyt sen paremmin tutkia. Vaikuttais mekaaniselta ongelmalta polkimessa, eli jokin naksahtaa yli ja jää jumiin.
Hmm. Voiskohan tämä liittyä omaan mysteeriooni, eli kaasupoljin napsahtaa kun sen painaa aivan pohjaan. Ei tosin ole koskaan jäänyt jumiin, vaan palaa vapaaehtoisesti napsahtaen takaisin ylös.

Laitoin maton polkimen ja lattiassa olevan rajoittimen väliin, niin ei mene poljin enää yli. Saisikohan sitä rajoitinta jotenkin ruuvattua ylemmäksi...

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Ilmiö ei ole muutoin tuttu mutta kun kävin pari kk sitten koeajamassa 159:n (2.2l), tapahtui koeajoyksilössä täsmälleen sama juttu. Kaasu hirtti kiinni ajaessa ja huusi rajoittimella todella pitkään kunnes palautui takaisin. Myyjä sanoi että kyse olisi luultavimmin maton jäämisestä polkimen väliin, mutta en kyllä itse moista ainakaan huomannut.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Jostain syystä ei tapahdu joka kerta - on sen verran usein tullut talla potkastua pohjaan rekkoja ohitellessa - siksi viittaa mekaaniseen vikaan kaasupolkimen akselilla tai ms.

Siellähän voi olla vaikka joku seger-rengas tai muu vastaava joka pyörii ja välillä ottaa kiinni johonkin - ei o vaan huvittanu mennä möyriin sinne.

Jos nyt sitten lomalla vihdoin vaihdan noi Momon polkimet, jotka on lapsenmielisellä ollu toista vuotta tallissa hyllyllä, niin kerron, jos jotain keksin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla on ainakin jäänyt kuramatto useampaan kertaan polkimen ja lattian väliin aiheuttaen juuri tuollaisen tilanteen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Mulla hirtti viime kesänä joku 5-6 kertaa kaasu kiinni :crazyeyes: epäilen että johtuu siitä kun mulla on novitecin poljinpinnat, ja se kaasupolkimen pinta tulee n. puol senttiä alemmas kun orkkis poljin, niin se jää maton reunan taakse jumiin :roll: tänä kesänä ongelma on yllättäen poistunu kokonaan kun laitoin uudet alfisti.netistä tilatut kangasmatot 8)

PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja PJS »

Okei, kiitokset kaikille vastanneille!

Eli vastaavia kokemuksia näköjään löytyy. Ikävä kyllä, meinaan ei se mikään mukava kokemus ollut ainakaan näin ekalla kerralla!

Täytyy hiukan tarkemmin tutkiskella viikonloppuna poljinta.
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Kerran on käynyt, epäilen että poljin jäi maton reunan alle. Selkäydin viestitti välittömästi että tästäkin on palstalla ollut juttua ja käski tehdä varvastempun :mrgreen: . Ei ehtinyt paniikki iskeä ennenkuin tilanne meni jo ohi.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jeps sattui tuolla vanhalla alfalla ohituksessa, syy: olin ennen ajoa asentanut lohkolämärin johdon *parempaan paikkaan* nippusiteellä :lol:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156 kaasun hirttäminen...

Viesti Kirjoittaja m.sa »

PJS kirjoitti:eli onko kenelläkään vastaavia kokemuksia kuin sattui juhannus matkalla itselle?

Ohitus tilanteessa kolmonen pesään ja lämä pohjaan. Sinne se sitten jäikin, eli rajoitinta vasten paukutti niin kauan kunnes rullasin jarruttaen tien sivuun ja sammutin auton. Uudelleen käynnistyi normaalisti, mitä nyt hetken aikaa pölläytteli putkistosta hiukan palanutta paskaa ulos.

Siis, onko kenelläkään muulla käynyt vastaavasti. Ei kovin mukavaa itse asiassa, ja aiheuttaa pienen pelon selkänahkaan, että koska tapahtuu uudestaan ja miksi :?
Jäikö sulla siis poljinkin pohjaan vai pelkästään kierrokset?!? GTAssa ja V6ssa on sähköinen kaasulääppä kun taas nelimukisissa menee vaijeri (selessä sähkölnen kans). Et voisko olla joku softakupru?
Abarth 500 Esseesse

PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja PJS »

Siis sekä että, poljin pohjaan ja sitä myöten kierrokset about 7000 rpm:ssä...
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

deek
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:24
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja deek »

Mulla on meinannut pari kertaa käydä hassusti kanssa. Kun putsaa matot ja laittaa ne takaisin niin aina pitää muistaa tarkistaa se ettei matto ole jotenkin huonosti.. alkuperäiset matot eli suunnittelu moka.

Art²
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Loka 2006, 14:37
Paikkakunta: Lahti => 1.6.2007 => Joensuu

Viesti Kirjoittaja Art² »

täältähän se ongelma taas hakemalla löytyi. Luulin jo olevani ainoa jolla matto siirtyy aina niin, että kaasu jää jumiin (joskus jopa kytkinkin vähäks aikaa). Pitänee pistää matot remonttiin.

onko muilla ollu ongelmana myös vaihdekepin-nupin käteen jääminen. Minulla se ei meinaa kestää millään paikallaa, pitäisköhän siihenkin tilata uusi :lol:

kerrankin ois hyviä syitä tilata pikkuhipleitä autoon ja helppo perustella hallitukselle. 8)

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Turre »

Kaikenlaista hassua tulee vastaan kun vanhoja juttuja joutessaan lueskelee...

Itselle sattui sama juttu heinäkuussa pari viikkoa auton hankinnasta ja ensimmäistä kertaa pidemmällä reissulla: rekkaa maantiellä ohittessa kolmonen sisään, kaasu pohjaan ja siellä se myös pysyi. Vähän tuo ehti kylmätä kun alkoi seuraavat takavalot jo lähestymään huolestuttavan nopeasti, en ole edes ihan varma palautuiko itsekseen vai ehtikö siinä jalalla vähän auttaa. Maton paikka on tuon jälkeen tullut tarkistettua ajoon lähtiessä.

Joka tapauksessa rekka jäi riittävän kauas taakse. :mrgreen:

Vastaa Viestiin