jaa alfassako vikoja....

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

jaa alfassako vikoja....

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Ukot jaksaa narista kuinka Alfassa on vikoja, menin ja ostin -02 uuden Passatin 1.8T variant Highline ja takuuaikana kävin semmoiset 30kertaa Laakkosella.
Tässä pikku listaa mitä oli, jos nyt Alfassa joku lamda kiukuttelee tai ilmi niin lukekaa toi lista.

-lamda-anturit vaihdettiin 1072 km
-ilmastoinnin läppien ohjauksasta huolehtiva askelmoottori vaihdettu
-takaluukun sisävaloa ohjaava katkaisin hajalla, valo vilkkuu
-verhoilu kiinnikkeitä putoilee katon kahvoista
-vasemman etupyörän laakeri vaihdettu
-vasemman etupyörän napa vaihdettu
-etujarrupalat vaihdettu…..autossa ei ole loskakelillä jarruja
-vasen etulyhty vaihdettu
-etupään niveliä vaihdeltu
-moottoriin kaikki puolat vaihdettu
-aktiivihiilisäiliön anturi vaihdettu
-turbon hukkaportin venttiili vaihdettu
-vilkkuviiksi vaihdettu, jälkeenpäin vielä ratin suoristus
-hätävilkkukatkaisin vaihdettu
-kuskin lukko/ mikrokytkin vaihdettu
-kuskin penkin runko vaihdettu
-pelkääjän etuovenlasi alapäästään kiristetty, irtoamisen takia
-pelkääjän turvavyö vaihdettu
-takaluukun pesimen letku, kiinnitetty uudelleen pari kertaa
-takaluukun lukkomekanismissa vikaa, sähkölukko ei aina avaa luukkua
-takaluukun pyyhkijän akselissa oleva pesimen suutin vaihdettu
-taka-akseli oli vinossa-renkaat kulu epätasaseen, säädetty
-etupäässä aurausta liikaa oikealla, rengas kului sisältä, säädetty
-etu pään kolinaa useasti tutkittaessa pilattiin aluvanteet, ne maalattiin veloituksetta
-kuskin takaovi ei ollut kohdallaan, säädetty
-asennettiin vak. Nop. Säädin, jälkeen päin vielä ratin suoristus
-oikea ajovaloumpiot vaihdettu
-kojelaudan merkkivoja vaihdettu jo
-aktiivihiilisäilön anturi vaihdettu uudelleen
- kuskin turvayö vaihdettiin
- virtalukko
- mittaristo
-vilkkuviiksi toistamiseen

Jotain jää kyllä poiskin mutta suunnilleen noi meni 60 tuhanteen.

Ps. jarru palat ja levyt / p-putki ei oo vika ne on kuluvia osia (jos ei tarvi vaihtaa alle 60tkm)

Vaihdoin uudehkon Passatin kahteen alfaan enkä oo katunut, Alffa on kumminkin jonkinasteen "harraste" auto joten pieni laitto sallitaan aina
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

no huhuhu :crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ei nuo jutut volkkarille mitään ihmeellistä ole, mm Passatissa 1996-> kuluu etupään niveliä kuin leipää, ja kun niitä on 8kpl+koiranluut 2kpl + raidepäät 2kpl, aina joku kolisee vuorollaan enempi ajetussa...


Taas nämäkin "autot" on tasan niin hyvä kuinka hyvistä osista se on tehty.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

:shock: On siinä vikoja ollut kerrakseen kuitenkin.

Vaikkei valmistusmaasta voikaan enää päätellä auton laadukkuutta niin missäspäin maailmaa Passatit nykyään kootaan? Ehkä niitten kannattaisi käydä hakemassa kokoamisoppia ja laadun valvontaa Tsekin Skoda-tehtaalta :mrgreen:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

No joo , just tossa kuulin , että 40 TKM ajettuun A6:een vaihdettu takapyörien laakerit, kun jurisi niin pirusti.
Moottorin säädöt on useammin pielessä kun kunnossa - Bosch.

Sitä se Kiina teettää - köyhän ei kannattais ostaa halpaa.

Kuulostelen tässä, mitä kaveri alkaa kertoilla, vaihto 3 vuotta vanhan C Mersun uuteen Passattiin kun kyllästy käymään pajalla - ans kattoo ny.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Yhden tutun tuliterä 3-Bemari oli vuoden aikana enemmän korjaamolla, kuin ajossa :shock: . Tämä kävi turhankin selvästi ajopäiväkirjasta, "reissumies" kun on/oli.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kyllähän noista yleisimmistä ongelmista voi suoraan syyttää alihankkijoita ja niiden kilpailuttamista.Jakopäänosat,ilmit,lambdat....tulevat alihankkijoilta ja ihan samoja/hieman muuteltuja osia.Sitten siihen lisätään:tarkemmat kuluttajat (en täällä ketään syytä mutta korjaamossa itse nähneenä),turva ja lisävarusteiden lisääminen (myy rautakankea radiolla,gps:llä,tutkalla ja pimeännäkölaitteilla niin alkaa vikoja ilmenemään), kolaritähdet (autojen painot hypänneet taivaisiin ja bagien määrä), alusta (monimutkaiset, useilla nivelillä ja mahdollisemman kevyeksi rakennetut tuennat. Siihen lisätään painava ja hiljainen auto = kuoppaisellakin osuudella mennään 110% nopeutta, matalaprofiili renkaat ja jäykkä alusta. Samaan ideaan joku alihankkija on todennut että halvempaa on tehdä kiinteät nivelet, siinä sitten ostat aina koko tukivarrenkin. Ennen oli ryöstöä jos nivel maksoi 20e nyt on tavallista että tukivarren kanssa menee 200e.) Päästömääräykset (samalla kuluttaja odottaa enemmän tehoa ja vähemmän kulutusta.Se vaatii useita antureita, säätimiä, muuttuvia nokka-akseli kulmia, muuttuvaa imusarjan pituutta, lämmitettäviä lambdoja, paria kattia, egr:ää. Vanhan kaasari Alfan koneen selittää ja tutkii kymmeneen minuuttiin, nykyään ei tajua kaikkea moottoriin liittyvää ja vikaa ei tahdo aina löytää edes merkkikorjaamossa.Samalla konetilat pienentyneet ja moottorit suurentuneet joten korjaaminen on hitaampaa tai vaatii moottorin irroitusta.) Huoltovälin pidentäminen (30 jopa 50tkm, ilman öljynvaihtoa) Vielä jää toki monia tekijöitä:mekaanikoiden koulutus, asenne ja urakkapalkkaus, Korjauksen ja vianetsinnän välineiden kalleus, internet (viat, tarinat yms. leviää nopeasti), Suomen pienet markkinat mutta erikoisolosuhteet.....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Toisaalta tässä hyviäkin kokemuksia
1) Rellu Megane farm 1.6 -00: hankittu 00 uutena, viihtyi meillä 8 kk:tta ja 20000km. Lampunpesijän suuttimet ja takaiskuventtiili uusittiin, ei muita vikoja
2) Rellu Laguna farm 1.8 -99: hankittu 01 alussa käytettynä, viihtyi meillä lähes 2 vuotta ja 45000km, bensaputki poikki kesken ajon
3) Rellu Laguna 1.6 -03: hankittu 03 alussa uutena, viihtyi meillä n.1,5v ja 40 000km, ei minkäänlaista ongelmaa
4) Rellu Grand Scenic 2.0 -04, vaimon liisari, saatu käyttöön 04 loppuvuonna, ollut meillä nyt lähes 2 vuotta ja vajaat 40 000km: turvavyön vastakappale uusittu takaa keskeltä

Edellä mainituissa autoissa ei tainnut olla muuta vikaa kuin, että olivat relluja :wink:
Mitä tahansa tilastot vikaantumisesta kertovatkaan, ovat em autot olleet erinomaisia siinä suhteessa, vai onko meillä ollut ilmiömäinen tuuri ?.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Kyllähän noista yleisimmistä ongelmista voi suoraan syyttää alihankkijoita ja niiden kilpailuttamista.Jakopäänosat,ilmit,lambdat....tulevat alihankkijoilta ja ihan samoja/hieman muuteltuja osia.Sitten siihen lisätään:tarkemmat kuluttajat (en täällä ketään syytä mutta korjaamossa itse nähneenä),turva ja lisävarusteiden lisääminen (myy rautakankea radiolla,gps:llä,tutkalla ja pimeännäkölaitteilla niin alkaa vikoja ilmenemään), kolaritähdet (autojen painot hypänneet taivaisiin ja bagien määrä), alusta (monimutkaiset, useilla nivelillä ja mahdollisemman kevyeksi rakennetut tuennat. Siihen lisätään painava ja hiljainen auto = kuoppaisellakin osuudella mennään 110% nopeutta, matalaprofiili renkaat ja jäykkä alusta. Samaan ideaan joku alihankkija on todennut että halvempaa on tehdä kiinteät nivelet, siinä sitten ostat aina koko tukivarrenkin. Ennen oli ryöstöä jos nivel maksoi 20e nyt on tavallista että tukivarren kanssa menee 200e.) Päästömääräykset (samalla kuluttaja odottaa enemmän tehoa ja vähemmän kulutusta.Se vaatii useita antureita, säätimiä, muuttuvia nokka-akseli kulmia, muuttuvaa imusarjan pituutta, lämmitettäviä lambdoja, paria kattia, egr:ää. Vanhan kaasari Alfan koneen selittää ja tutkii kymmeneen minuuttiin, nykyään ei tajua kaikkea moottoriin liittyvää ja vikaa ei tahdo aina löytää edes merkkikorjaamossa.Samalla konetilat pienentyneet ja moottorit suurentuneet joten korjaaminen on hitaampaa tai vaatii moottorin irroitusta.) Huoltovälin pidentäminen (30 jopa 50tkm, ilman öljynvaihtoa) Vielä jää toki monia tekijöitä:mekaanikoiden koulutus, asenne ja urakkapalkkaus, Korjauksen ja vianetsinnän välineiden kalleus, internet (viat, tarinat yms. leviää nopeasti), Suomen pienet markkinat mutta erikoisolosuhteet.....
100% asiaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Juu näinhän se menee. Harvemmin sitä korjaamon jannua on syyttäminen. Yleensä vika löytyy korjaamon koulutuksesta, testilaitteiden heikkoudesta, osien puutteesta tai jonkun siivoojan kämmistä :-D

Mutta pääsääntöisesti itse huollon kaveri kyllä hommansa hoitaa. Se on sitten eri asia kuka nykyiset korjaamo hinnat hyväksyy. Merkkiliikkeessä kun tunti velotus ei ole edes täyttä sataa euroa......
Tunnissa ei paljoo tekniikkaa rassaa.

No onneksi on pärjännyt itse remonttien suhteen, kun tunnistaa jakarin lekasta.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ja korjaamot valittaa että ei meinaa pärjätä. Jos tuntiveloitus on esim.65e ja veloituksissa otetaan valmistajan aikojen mukaan niin "hyvä" (siis ainakin talolle) asentaja tekee tunnissa keskimäärin 100e talolle. Tuohon vauhtiin tietty vaaditaan että asentajalle maksaa reilua urakkapalkkaa. Esim.ex-työnantaja maksoi peruspalkan+15% työmyynnistä ja 5-10% vuosikannustuksen varaosista. Tuossa on aina se vaara että asentaja oikoo, tekee turhan nopeasti, vaihtaa mielellää osia, ei anna yhtään alennuksia (ja valvoo että sitä ei tee myöskään työnjohto), todellisuudessahan on turha puhua enää auton korjauksista, osaltaan takuu, työveloituksen ja varaosien saatavuuden vuoksi on menty siihen että suurten komponenttien vaihto on edullisempaa kuin niiden korjaaminen. Esim.startit, laturit yms. ei korjata vaan aina vaihdetaan. Työmaalla oli valoautomatiikka jonka korjasi n.5min mutta koska sai paremmat hillot sen vaihdosta niin eipä niitä korjattu kuin jos hyllyssä ollut osaa. Tietty voi asentajaa syyttää mutta moniko olisi itse valmis maksamaan (eli pienentämään palkkaansa) että asiakaalle tarjottaisiin järkevämpää ratkaisua?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Sukulaismiehen Nissan Primeraan 3 vuotias vaihdettiin kaikki etupään ripustusten kumit ja pallonivelet kolinoiden / kuluneissuden takia .
Autolla ajettu 60.000 .

Tietysti meni takuuseen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Kummisetäkin joutui kantamaan silloiseen passattiinsa kassikaupalla öljyä kun volkkari tuppas syömään sitä noin 1l/100km... :mrgreen: :mrgreen: Vaihtoi volvoon...

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Samaan aikaan ostettu kollegani Mersu C180 kuin oma Alfani eli 6kk takana.
So far:

- ohjaustehostin huutaa
- "tuulettimenhihna" vinkuu
- penkit kitisevät reippaasti mukulakivikadulla
- turvavyön korkeuden säädin pitää jumalatonta meteliä
korvanjuuressa
- automaatti vaihtaa todella oudosti
- ja nyt siihen vaihdettiin tällä viikolla ahdin.

Alfani (pois lukien Deltan töttöilyt),
- lampunpesimet korjattu
- ja nyt kojelaudan päällä oleva suutin sirisee

Avatar
WLD@HRT
Viestit: 119
Liittynyt: 22 Elo 2005, 12:54
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja WLD@HRT »

Mitähän tohon sanois... huutaa, vinkuu, kitisee,pitää meteliä, vaihtaa oudosti, sirisee... Toinen pitää niitä isoina vikoina toinen ei ees huomaa...

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Totta, mutta ahtimen vaihdon kuitenkin huomaa :wink:

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

jos auto maksaa yli 40donaa niin kaikki kitinät ja ylimääräiset äänet on vikoja....
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kannattaa myös lukea TM:sta V50:n kestotesti...

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tänään oli Aamulehdessä juttu , että Volvo S 60 oli käynyt huoltovälin aikana 14 kertaa korjaamolla ja jättänyt 2 x tielle.

Olipa hyvä , etten sitten enemmän ruvennut etsiin sitä käytettyä 4-veto versioo.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^ Jep, täällähän me ollaan opittu ja opetettu ettei kannata vetää johtopäätöksiä yhden auton perusteella. Jos se on Alfa siis, muuten tottakai.

:silly:

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

iltalehdessä tai sanomissa (sama asia) oli eilen juttu että "alfa 159 on kuin hifkin joukkue, mukava kaupungilla mutta täynnä vikoja "

Taitaa joku toitittajan retku olla laittanut viimeset roponsa likoon, vai eikö ne olleet riittäneet unelmaan
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Niin , oli siis hyvä , etten sortunut AWD Volvoon . Viitaten edelliseen viestiini.


Kaveri tossa just tuli Turusta - no --- kysyin , että ookko Passattis vaihtanu , kun Audilla tulit?

Ei , kun Passatti on taas takuuhuollossa, kun nykii ja ei kulje suoraan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

JiiPee kirjoitti:Toisaalta tässä hyviäkin kokemuksia
1) Rellu Megane farm 1.6 -00: hankittu 00 uutena, viihtyi meillä 8 kk:tta ja 20000km. Lampunpesijän suuttimet ja takaiskuventtiili uusittiin, ei muita vikoja
2) Rellu Laguna farm 1.8 -99: hankittu 01 alussa käytettynä, viihtyi meillä lähes 2 vuotta ja 45000km, bensaputki poikki kesken ajon
3) Rellu Laguna 1.6 -03: hankittu 03 alussa uutena, viihtyi meillä n.1,5v ja 40 000km, ei minkäänlaista ongelmaa
4) Rellu Grand Scenic 2.0 -04, vaimon liisari, saatu käyttöön 04 loppuvuonna, ollut meillä nyt lähes 2 vuotta ja vajaat 40 000km: turvavyön vastakappale uusittu takaa keskeltä

Edellä mainituissa autoissa ei tainnut olla muuta vikaa kuin, että olivat relluja :wink:
Mitä tahansa tilastot vikaantumisesta kertovatkaan, ovat em autot olleet erinomaisia siinä suhteessa, vai onko meillä ollut ilmiömäinen tuuri ?.
relluissa (ainaki vanhemmis vm.1990-2000) menee laakerit 60 000 km:n välein.. näin ainaki meillä olleissa relluissa..
Hyvin sä vedät..

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Joitain viikkoja sitten ihmeteltiin eräällä verstaalla Audi A6 Quattroa jolla oli ajettu joku 80000 km ja pannuhuoneeseen oli menossa jo kolmas
2.7-litrainen biturbo veekutonen.Melko kallista... :shock:
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kian höpöhöpö maasturia ei kauheesti kehuttu TM:n 60tkm testissä taannoin..

mm jakohihna rispaantunut ennen aikojaan, männissä/sylintereissä naarmuja, toinen takajarru mennyt hetkeks lukkoon kesken ajon... :crazyeyes:

Onko toi jakohihna homma jotenkin kirottu juttu Deltan merkeissä..?? :lol:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

jiiässä kirjoitti:Kian höpöhöpö maasturia ei kauheesti kehuttu TM:n 60tkm testissä taannoin..

mm jakohihna rispaantunut ennen aikojaan, männissä/sylintereissä naarmuja, toinen takajarru mennyt hetkeks lukkoon kesken ajon... :crazyeyes:

Onko toi jakohihna homma jotenkin kirottu juttu Deltan merkeissä..?? :lol:
paitsi ladoissa... niissähän on tunnetusti ketju... taitaa uusissa olla jo hihna :-D

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... nkutsut+2/

Tuolta saa lisäinfoa eri merkkien vioista...Alfoissa ei mitään kampanjaa, hyvä vai huono asia??

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

jiiässä kirjoitti:Alfoissa ei mitään kampanjaa, hyvä vai huono asia??
Kyllä mulle tuli muutama viikko sitten kutsu ESP:n tarkistukseen ja tarkistuksesta seurasi yksikön vaihto. Ohjelmassa ei ollut huomioitu pienen varapyörän käyttöä josta alkuperäinen softa meni sekaisin. Kaikki GT:n omistajat lienee saanu tuon kutsun, kirjeen mukaan taisi olla niin että Suomessa on 64 tarkistettavaa autoa.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Aika vaikea oli lukea lopuun asti :-D Näistä kaikista saksalaisista autoista on jäänyt ainoastaan keulamerkki, ne on aivan paskoja.
Oletakaa miltä näytää sitten kaveri, joka osta sellaisen "laatuauton" kun takuu loppuu :lol: :lol: :lol:
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin