156 V6 päätti sammua suoraan ajossa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

156 V6 päätti sammua suoraan ajossa

Viesti Kirjoittaja Vode »

Tuossa olin päivällä liikenteessä patikoimaan niin ylläripylläri italiatar nikotteli pari kertaa ja sammui suoraan ajosta keskelle "ei mitään" eikä suostunut lähtemään käyntiin. Startatessa aina pörpähti hetken että juuri pakoputkesta pieni tuprahdus lämmintä pakokaasua tuli eikä mittaristossa mitään vikakoodeja. Luulin eka että kone ei saa muonaa mutta pumppu otti paineet hienosti, samoin kaikki sulakkeet ehjinä. Pikkuhiljaa alkoi v-käyrä nousemaan kohti multihuipennusta kun ecu ja kaasuläppäresettikään ei auttaneet kun aloin epäillä kaasuläppämoottorin toimintaa ja vielä kun se ei ole mikään halpa mokkula. Kuitenkin ihmetytti että vikakoodi pitäisi palaa taulussa, mieleen kerkesi hiipiä jo ecu:nkin räjähtäminen ja sen vielä huimempi hinta.

Olin jo melkein luovuttamassa kun päätin vielä nyppästä ilmi:ltä piuhan irti ja kokeilla. Ja kuin taikaiskusta, poks kone pörähti käyntiin ja ruiskun valo taulussa :crazyeyes: Siis wtf?! En ainakaan muista tapausta että kenelläkään olisi pamahtanut ilmi suoraan ajosta ja niin että kone sammuu? Samoin hämmästyttää että se ei sytyttänyt siitä vikakoodia ja jatkanut käyntiä "vikatilassa". Vaihdan nyt sen ilmin eka (varmaan kannattaa bosh:lla käydä lukemassa vikakoodit ensin) mutta onko todennäköistä että taustalta pukkaa jokin muu syy tuolle kuin ilmi?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

on noita ainakin enklannissa mennyt suoraan ajossakin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

"Total failure can happen at any time and is symptomised by the car starting but then refusing to rev over 1000rpm before dying. The engine warning lamp should also illuminate. Several folks have reported sudden failure when ‘giving it some' and indeed in my own case it seems to have been triggered after I floored it, missed a gear and bounced it off the rev limiter."

Lainaus sivulta: http://www.guzzimental.com/afm%20about.htm

Joka voisi melkein sijaita FAQ osiossa enklanninkielisyydestään huolimatta?

PS. Onko kukaan uskaltanut tuota pierburgia tuikata 156 v6? Epäilyt omasta ILMIstä ja sen toiminnasta on alkanu taas herätä ja vähän houkuttelis...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Wile E. Coyote kirjoitti:"Several folks have reported sudden failure when ‘giving it some' and indeed in my own case it seems to have been triggered after I floored it, missed a gear and bounced it off the rev limiter."
Jep, sopii tuohon tapaukseen. Tuli vähän annettua kenkää kun mukava pikku pätkä mutta vaihdetta en kyllä missannut enkä päästänyt rajoittimelle. Enivei, aika iso kiven järkäle vierähti hartioilta. Sinänsä taas nytkäytti negatiivisempaan suuntaan bosh:in osakkeita. Kohta uskalla kiihdyttää niin että kierrokset nousee yli 3k ilman että pelkäis taas ilmin poksuvan :evil: Enivei, kiitoksia kojootti :)

Juu, näyttäis mielenkiintoiselta vaihtoehdolta tuo Pierburgin maf. Erojahan sanottiin olevan mutta vain tyhjäkäynnillä (= luulis että ei pal haittaa, kunhan ei ecu töräytä vikakoodia jos tykkää heittävän liikaa arvot mitä pitäisi olla). Ite testasin joskus motonetin tarvikeilmiä v6:een ja toimihan se mutta ei auto samalta tuntunut kun boshilla, aivan kuin kaakki pari olisi puuttunut. Tiedä sitten, huomaisko eron tuolla, jos huomais, kumpaan suuntaan. Ja hintahan tietty ratkasee kanssa. Täytyypi ettiä lisää jos olisi jossain juttua tuosta enempi kun voisi samantien vaihtaa tuohon pierburgiin.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 V6 päätti sammua suoraan ajossa

Viesti Kirjoittaja PSS »

Vode kirjoitti:päätin vielä nyppästä ilmi:ltä piuhan irti
Amatööri kysyy: Missä ko. piuha on? Ei näy(tetä) http://www.guzzimental.com/afm%20about.htm sivulla....

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ilmamassamittarihan on heti ilmanputsarin jälkeisessä putkessa ja piuha on kiinni siinä anturissa (putki kaartuu kaasuläpälle sillai sen ILMIn yli ettei näy hyvin mut on se siellä...).
Abarth 500 Esseesse

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 V6 päätti sammua suoraan ajossa

Viesti Kirjoittaja V6 »

PSS kirjoitti:
Vode kirjoitti:päätin vielä nyppästä ilmi:ltä piuhan irti
Amatööri kysyy: Missä ko. piuha on? Ei näy(tetä) http://www.guzzimental.com/afm%20about.htm sivulla....
http://www.alfa156.net/tech/MAFguide/
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin