En oikein löytänyt poliisin nettisivulta tietoa ja aattelin varmistaa, saanko kuljettaa itseni lisäksi viittä täysi-ikäistä ihmistä väliaikaisesti (50km matkan)?
Käytännössä neljä takapenkillä ilman turvavöitä
Kysyn siksi että matkan varrella on aivan varmasti ainakin yksi puhallusratsia.
kukas sen väliaikaisen määrittelee... eikös autossa istuminen ole aina väliaikaista, minulla oli enne eräs vanha nissani jossa luki rekisteriotteessa että ajoneuvolla saadaan kuljettaa kahta lisähenkilöä väliaikaisesti lisäistuimella ei siitä ikinää kukaan mitään sanonut vaikka siellä kaksi henkilöä istuikin, harvemmin tosin istui kun ei mahtunut hyvin! mutta kannattaa varmaan kysyä poliisilta että mitä se väliaikaisuus tarkoittaa
Autossa saa kuljettaa tilapäisesti 50% enemmän porukkaa, kuin mitä rekisteriotteessa lukee. Eli 7,5 hlöä. Isä tiedusteli asiaa joskus poliisilta, kun olivat reissuun lähdössä ja kuulemma 7 hlöä saa autossa matkustaa.
-Tomi- kirjoitti:Autossa saa kuljettaa tilapäisesti 50% enemmän porukkaa.
Aij, minä olen aina ollut siinä uskossa että se on 30%, mutta jo ihan kaikkien turvallisuuden kannalta olisi tärkeätä että kaikki on sidottu. Oma turvavyö etupenkillä ei paljoa auta kun kolarissa tulee pari kaveria niskaan
Ihme ja kumma ei ratsiaa reitillä ollut, poliiseja muutenvaan aikas paljon.
Seuraavana päivänä ihmettelin kolinaa vasemmalta takaa ja huomasin että ne takasatulan yhdessä kiinnipitävät molemmat pultit oli tippunu (hups, olen tainnut unohtaa kiristää)