Eli miten kyseinen operaatio tehdään, vaihdettiin itse sylinteriin jousi,
mutta sitten menikin sormi suuhun kun kasattiin ja poljin on velttona lattiassa. Searchia koittelin, mutta eipä oikein tahdo löytyä
lepidus kirjoitti:Ei sen polkimen kyllä missään nimessä pitäis olla siellä lattiassa, vaikka nesteitä ei sylinterissä olisikaan. Oliskohan jotain pielessä?
Janne
Sori, oli vähän huonosti ilmaistu, eihän tuo ite poljin siellä ole.
Mutta niitä ilmauskeinoja, miten ootte ilmaillu noita 156 kytkimiä kotikonstein?
Radierer kirjoitti:Sori, oli vähän huonosti ilmaistu, eihän tuo ite poljin siellä ole.
Mutta niitä ilmauskeinoja, miten ootte ilmaillu noita 156 kytkimiä kotikonstein?
En 156 kytkintä, mutta monta muuta. Säiliö täyteen nestettä ja työsylinterin ilmaruuvi auki, varmista ettei reikä ole tukossa. Ilmaruuvin päähän letku siilain, että se lähtee ylöspäin ja päätyy pulloon. Sitten vaan poleskelet sitä kytkintä rauhalliseen tahtiin.
Muistuupa mieleeni kuinka kerran spiderin kytkimen käytöstä hämmästelin tovin ennen kun tajusin ilmaus reiän olevan tukossa.
Jos se ei kertakaikkiaan suostu tollain ilmautumaan, niin tee jarrunestepurkin korkkiin letkun mentävä reikä (tiukka) ja purista nesteet alakautta järjestelmään.
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Radierer kirjoitti:Sori, oli vähän huonosti ilmaistu, eihän tuo ite poljin siellä ole.
Mutta niitä ilmauskeinoja, miten ootte ilmaillu noita 156 kytkimiä kotikonstein?
En 156 kytkintä, mutta monta muuta. Säiliö täyteen nestettä ja työsylinterin ilmaruuvi auki, varmista ettei reikä ole tukossa. Ilmaruuvin päähän letku siilain, että se lähtee ylöspäin ja päätyy pulloon. Sitten vaan poleskelet sitä kytkintä rauhalliseen tahtiin.
Muistuupa mieleeni kuinka kerran spiderin kytkimen käytöstä hämmästelin tovin ennen kun tajusin ilmaus reiän olevan tukossa.
Jos se ei kertakaikkiaan suostu tollain ilmautumaan, niin tee jarrunestepurkin korkkiin letkun mentävä reikä (tiukka) ja purista nesteet alakautta järjestelmään.
Janne
Kiitoksia, ongelma on vaan siinä että en tajua missä sellainen ruuvi tossa sylinterissä oikein on :o hitto kun olis kuvia prkl. Kun sitä ollaan tässä nyt porukalla ihmetelty.
Kumman hankalalta systeemiltä vaikuttaa verrattuna vaikkapa Saab 96:n kytkimen ilmaamiseen. 96:ssa (vm-77) on kytkinnestesäiliön korkissa tehtaalla tehty reikä (joka on tietenkin peitetty pölysuojalla). Yksinkertaisesti avataan ilmausruuvi, painetaan tuosta korkin reiästä paineilmaa jarrunestesäiliöön ja kytkin on ilmattu parissa minuutissa.
Onko varma, ettei myös Alfan korkissa ole tuollaista mahdollisuutta? Ainakaan kovin moni Saab harrastaja ei ollut omastaan tuota huomannut.
stilo100 kirjoitti: Yksinkertaisesti avataan ilmausruuvi, painetaan tuosta korkin reiästä paineilmaa jarrunestesäiliöön ja kytkin on ilmattu parissa minuutissa.
Kyllä se noinkin onnistuu kaikissa niissä malleissa joissa on huohotusreikä säiliössä. Pieni varoituksen sana tosta touhusta kuitenkin paikallaan. Älä kokeile mikäli et tarkalleen tiedä mitä olet tekemässä. Ne säiliöt eivät ole tarkoitettu paineistettaviksi, pikku lipsaus ilman kanssa ja koko säiliö nesteineen on silmillä.
Pulkan kanssa homma ei ole niin tarkkaa, siinä on metallinen säiliö joka on kierteellä kiinni pääsylinyterissä.
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.