AlfaDiag softa
Valvoja: Moderators
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
AlfaDiag softa
Latailin uusimman AlfaDiag softan läppäriin ja pidin taas juttutuokion Alfani kanssa. AlfaDiag softassa on esim. mahdollisuus lukea km. määrän boxista (piti hienosti paikkansa boxi ilmoitteli 120383 vs. mittari 124700), mistä tuo ero tulee? Ottaako boxi esim. toisesta anturista tietonsa?. Löytyi myös mahdollisuus tarkistaa montako kertaa em. mittari on säädetty, onneksi ei kertaakaan.
Toinen hauska "feature" oli kaasuläpän asentotunnistus 0-1, softa näytti että kaasuläppä aukeaa "kaasupohjassa" vain 76%:sti, pitää tarkistaa josko pitää paikkansa, jos, niin yksi "piilevä" vika on löytynyt.
Samalla softalla olen myös pystynyt lukemaan 156 V6 2.5 vm.-99 tietoja.
Minulla taitaa ilmi vetää viimeisiään auto käy huonosti tyhjäkäyntiä ja pintakaasulla toimii moitteetta mutta jos painaa kaasun pohjaan peli hyytyy totaalisesti, siellä ei todellakaan ole kaikki 226 pollea mukana. Pitää huomenna testata irroittaa piuha ilmistä ja katsoa vaikuttaako se kulkuun.
Toinen hauska "feature" oli kaasuläpän asentotunnistus 0-1, softa näytti että kaasuläppä aukeaa "kaasupohjassa" vain 76%:sti, pitää tarkistaa josko pitää paikkansa, jos, niin yksi "piilevä" vika on löytynyt.
Samalla softalla olen myös pystynyt lukemaan 156 V6 2.5 vm.-99 tietoja.
Minulla taitaa ilmi vetää viimeisiään auto käy huonosti tyhjäkäyntiä ja pintakaasulla toimii moitteetta mutta jos painaa kaasun pohjaan peli hyytyy totaalisesti, siellä ei todellakaan ole kaikki 226 pollea mukana. Pitää huomenna testata irroittaa piuha ilmistä ja katsoa vaikuttaako se kulkuun.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Käsittääkseni ei onnistu, eikä myöskään onnistu millään usb->com muuntimellakaan... tarvii oikeen com-portin (mikä sen tekninen nimi nyt olikaanEdotL kirjoitti:Ja onnistuuko homma sellaisella läppärillä jossa on vain usb-portti?

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Noh, tällä kai sitten onnistuu? Tosin hinta on aika suolainen.
Itse kokeilin tämmöisellä jaripetterin piuhalla ja toimi se Alfadiagin demo-versiossa ainakin. Tosin sillä demollahan ei oikein mitään tee. Jonkun jäähdytinnesteen lämmön siitä näki ja moottorin kierrokset yms.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Kerrankin on jotain hyötyä siitä että omistaa hieman vanhemman läppärin
Foorumissa oli juttua sen turkkilaisen kaverin systeemistä. En pikaisella haulla nyt löytänyt sitä ketjua.
Mutta linkistä lisää tietoa:
http://www.ozenelektronik.com/index2.php
http://www.sixtek.fi/obdindex.htm
Ja onhan niitä muitakin, mutta on aina kiva kuulla jonkun Alfistin omakohtaisia kokemuksia ennen ostoa

Foorumissa oli juttua sen turkkilaisen kaverin systeemistä. En pikaisella haulla nyt löytänyt sitä ketjua.
Mutta linkistä lisää tietoa:
http://www.ozenelektronik.com/index2.php
http://www.sixtek.fi/obdindex.htm
Ja onhan niitä muitakin, mutta on aina kiva kuulla jonkun Alfistin omakohtaisia kokemuksia ennen ostoa

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Täältä löytyy softa:
http://www.alfadiag.net/
Ja tuo Jari Petterin välikaapeli toimii mainiosti, olen muillakin kokeillut mutta ei toimi. USB portillakaan ei toimi vaan tarvitsee tuon RS232 liittimen. Tomiva softa maksaa tuon n.60€ ja päivitykset ovat ilmaisia. Tuo lisenssi on sitten tietokonekohtainen joten läppäriin sen kannattaa asentaa, ei tarvitse sitten kannella pöytäkonetta Alfaan
http://www.alfadiag.net/
Ja tuo Jari Petterin välikaapeli toimii mainiosti, olen muillakin kokeillut mutta ei toimi. USB portillakaan ei toimi vaan tarvitsee tuon RS232 liittimen. Tomiva softa maksaa tuon n.60€ ja päivitykset ovat ilmaisia. Tuo lisenssi on sitten tietokonekohtainen joten läppäriin sen kannattaa asentaa, ei tarvitse sitten kannella pöytäkonetta Alfaan

- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Ja kas tässä kilpaileva softa:
http://www.alfa145.co.uk/obd.html
Tiedä sitten kummasta on enemmän hyötyä. Riippuu kaiketi siitä, mitä hakee. Tämä kuitenkin toimii vanhoissakin läppäreissä, jopa alkukantaisissa pentiumeissa.
http://www.alfa145.co.uk/obd.html
Tiedä sitten kummasta on enemmän hyötyä. Riippuu kaiketi siitä, mitä hakee. Tämä kuitenkin toimii vanhoissakin läppäreissä, jopa alkukantaisissa pentiumeissa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Nyt onnistuu!!! AlfaDiag version 1.5.0.1 demo ja USB-OBD2 adapteri tuli eilen testattua. Tänään pitäisi sitten keskustella ECU:n kanssa ihan täysversiolla.EdotL kirjoitti:Ja onnistuuko homma sellaisella läppärillä jossa on vain usb-portti?

Viimeksi muokannut JAM, 21 Kesä 2006, 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
eli toimiiko tuo nykyään USB:n kanssa?JAM kirjoitti:Nyt onnistuu!!! AlfaDiag version 1.5.0.1 demo ja USB-OBD2 adapteri tuli eilen testattua. Tänään pitäisi sitten keskustella ECU:n kanssa ihan täysversiolla.EdotL kirjoitti:Ja onnistuuko homma sellaisella läppärillä jossa on vain usb-portti?
jos näin on niin voisin hommata ko. softan/piuhan

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
ainiin.... minkäslaisen windoosan tuo tarvitsee toimiakseen?
Eli toimisiko esim wintous 98:lla?
Nääs kun ei ole kuin Liinuxi asennettuna kannettavaan ja 2000/XP asennus vie turhaan paljon tilaa kun en sitä wintoosaa muuhun tarvitsisi
Eli toimisiko esim wintous 98:lla?
Nääs kun ei ole kuin Liinuxi asennettuna kannettavaan ja 2000/XP asennus vie turhaan paljon tilaa kun en sitä wintoosaa muuhun tarvitsisi

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Tommi_80
- Viestit: 127
- Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
- Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5 - Paikkakunta: Espoo
Itse kokeilin Jaripetterin USB kaapelia ja Alfadiag 1.5.0.1 versiota. Yhteys kyllä muodostuu, mutta tuntuu tässävaiheessa tuon USB tuen olevan alfadiag ohjelmassa eritoten huono, kun se pätkii yhteyttä jatkuvasti. Kokeilin kaikenkarvaisia vippaskonsteja ja vaihdoin lopuksi kaapelin RS323 ja nyt toimii.JAM kirjoitti:Kyllä, AlfaDiag:n pitäisi toimia myös USB:llä versiosta 1.5.0.0 lähtien.
USB kaapeli on todella tuore juttu ja jos varmasti haluaa pelata niin suosittelen käyttämään suoraan tuota RS323 porttia/kaapelia.
Alfadiaggiin pitäisi olla vielä sellainen manuaali joka kertoisi erinäisten sensoridatojen ohje-arvot, niin voisi "hieman" paremmin tulkita mitä mikäkin tarkoittaa. Onhan se kiva tietää missä kulmassa kaasuläppä on auki kun kaasupoljinta painetaan 58%, mutta vielä kivempi olisi tietää kuinka auki sen oikeasti pitäisi olla. (hatusta vedetty esimerkki...)
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Tulipahan hommattua Alfan ronkkimista varten tuollanen mOByDic-palikka (http://www.digimoto.com/). Softana kokeilin PCMScannia, mutta ainut tieto minkä saan näkymään on kierrosluku ja sekin näkyy väärin 
Tänään vois testailla paria muuta softaa, jos vaikka joku toimis.w

Tänään vois testailla paria muuta softaa, jos vaikka joku toimis.w
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
AlfaDiag tuli nyt sitten lopultakin hommattua. Alkoi kaikki arvot näkymään. Onko tuo nyt kuitenkin sellainen että voi katsoa myös muiden Alfoja (edellyttäen että ecu passaa) koska rekisteröinnissä ei ecu yms numeroa kyselty. Ymmärsin joskus että toimisi vain yhteen Alfaan/ohjelma.
Nyt vain sitten kokemuksia ja vinkkejä jakamaan.
1.Pieni ja suuri flektin nopeus toimi (näki ja kuului)
2.Muuttuvan imusarjan pituus toimi (näki ja kuului)
3.Muuttuva nokkaennakon säätö (pienen pieni napse kuului)
Lambda alkoi lämmettyään piirtämään varsin terveen näköistä aaltoa.
Kunhan lapsenhoidolta pääsen niin pitää koeajo heittää.
Mitkä näistä käppyröistä mielestänne verrata AlfaDiad vs. käppyrät
Nyt vain sitten kokemuksia ja vinkkejä jakamaan.

1.Pieni ja suuri flektin nopeus toimi (näki ja kuului)
2.Muuttuvan imusarjan pituus toimi (näki ja kuului)
3.Muuttuva nokkaennakon säätö (pienen pieni napse kuului)
Lambda alkoi lämmettyään piirtämään varsin terveen näköistä aaltoa.
Kunhan lapsenhoidolta pääsen niin pitää koeajo heittää.
Mitkä näistä käppyröistä mielestänne verrata AlfaDiad vs. käppyrät
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mielestäni Alfadiagin rekisteröinti on kone- ei ecu-kohtainen.
Mä en saanut noita testejä ajettua yhtäkään, tiedä sitten miksi. Vai pitäisikö moottorin olla sammuksissa? Kokeilin niitä nimittäin koneen käydessä. Muuten kaikki sensorit tuntuivat pelaavan.
Entäs ECU-reset, pitäisikö sen onnistua Alfadiagilla? En millään löytänyt mitään resetointipainiketta...
Mä en saanut noita testejä ajettua yhtäkään, tiedä sitten miksi. Vai pitäisikö moottorin olla sammuksissa? Kokeilin niitä nimittäin koneen käydessä. Muuten kaikki sensorit tuntuivat pelaavan.
Entäs ECU-reset, pitäisikö sen onnistua Alfadiagilla? En millään löytänyt mitään resetointipainiketta...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Joo, moottori ei saa olla käynnissä testejä tehdessä. Resettiä en edes etsinyt. Vikakoodeja ei ollut, tosin ei valokaan ole palanut...mutta...ilmastointilaitteen näytössä on muutaman kerran lukenut että laitteessa vikaa, käänny huollon puoleen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tein koeajon ja mittauksia. Dyno ja kiihtyvyysmittaukset onnistuivat. Tallennettuja tuloksia en osaa ainakaan itse ottaa tuosta ulos ilman että on autossa kiinni, ohjelma kun ei mene eteenpäin ilman sitä.
Tuota ílmiä olen hieman epäillyt. Täyskiihdytys 2.vaihteella kierrosalueen läpi: ilmin arvo nousee lähes ilman "aaltoilua", maksimi arvo jää 300kg/h, olisiko tuohon muilla millaisia arvoja?
Tuota ílmiä olen hieman epäillyt. Täyskiihdytys 2.vaihteella kierrosalueen läpi: ilmin arvo nousee lähes ilman "aaltoilua", maksimi arvo jää 300kg/h, olisiko tuohon muilla millaisia arvoja?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Kokeile vertailla kaasupolkimen asentotunnistimen ja ilmin käppyröitä, niiden pitäisi periaatteessa aika pitkälle vastata toisiaan. Itsellä suurin ilmamäärä pyöri muistaakseni jossain 500kg/h tienoilla, mutta sulla lienee muutenkin kyseessä eri mylly?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tuota ílmiä olen hieman epäillyt. Täyskiihdytys 2.vaihteella kierrosalueen läpi: ilmin arvo nousee lähes ilman "aaltoilua", maksimi arvo jää 300kg/h, olisiko tuohon muilla millaisia arvoja?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Tuli tännekkin hankittua jaripetterin kaapeli ja Alfadiag. Laakista lähti toimimaan, mutta arvojen tulkinta onkin yksi taiteenlaji.
Saman havainnon tein kuin Ricambi: Kaasu pohjassa läpän kulma on 76 astetta ja throttle status mid. Luulisi että se menee myös full tilaan, mutta ei. Idle ja Mid vain vuorottelevat. Myös samoin oli parin tuhannen kilometrin ero mittarilukemassa siten että ecu ilmoitti pienemmän kuin mittaristo.
Lambdan tuloste sen sijaan oli villiä luettavaa:
Timestamp,λ Sensor Sensor Pre-cat Status (Status)
0:0:0:0.941,Lean
0:0:0:1.942,Rich
0:0:0:3.004,Rich
0:0:0:4.186,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:5.407,Rich
0:0:0:6.479,Rich
0:0:0:7.711,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:8.702,Rich
0:0:0:9.583,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:10.685,Rich
0:0:0:11.927,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:13.008,Rich
0:0:0:14.020,Lean
0:0:0:14.901,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:15.982,Rich
0:0:0:17.064,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:18.166,Rich
0:0:0:19.377,S.C to Gnd/Sensor lower limit
jne... Ei näytä oikein terveeltä, vai mitä olette mieltä.
EDIT: auto on siis ollut hivenen tukkoinen pikkukierroksilla ja juonut bensaa kuin Haddock viskiä.
Saman havainnon tein kuin Ricambi: Kaasu pohjassa läpän kulma on 76 astetta ja throttle status mid. Luulisi että se menee myös full tilaan, mutta ei. Idle ja Mid vain vuorottelevat. Myös samoin oli parin tuhannen kilometrin ero mittarilukemassa siten että ecu ilmoitti pienemmän kuin mittaristo.

Lambdan tuloste sen sijaan oli villiä luettavaa:
Timestamp,λ Sensor Sensor Pre-cat Status (Status)
0:0:0:0.941,Lean
0:0:0:1.942,Rich
0:0:0:3.004,Rich
0:0:0:4.186,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:5.407,Rich
0:0:0:6.479,Rich
0:0:0:7.711,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:8.702,Rich
0:0:0:9.583,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:10.685,Rich
0:0:0:11.927,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:13.008,Rich
0:0:0:14.020,Lean
0:0:0:14.901,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:15.982,Rich
0:0:0:17.064,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:18.166,Rich
0:0:0:19.377,S.C to Gnd/Sensor lower limit
jne... Ei näytä oikein terveeltä, vai mitä olette mieltä.
EDIT: auto on siis ollut hivenen tukkoinen pikkukierroksilla ja juonut bensaa kuin Haddock viskiä.
Jaripetterin piuha mullaki ja alfadiag ohjelmana, Sensor Sensor Pre-cat Status nakkelee mullaki tällaisia kertomuksia
0:0:2:24.838,Lean
0:0:2:25.449,Lean
0:0:2:26.060,Lean
0:0:2:26.670,Lean
0:0:2:27.281,Lean
0:0:2:27.892,Cold or Open Circuit
0:0:2:28.503,Lean
0:0:2:29.114,Cold or Open Circuit
0:0:2:29.715,Lean
0:0:2:30.326,Cold or Open Circuit
0:0:2:30.937,Cold or Open Circuit
0:0:2:31.547,Cold or Open Circuit
0:0:2:32.168,Cold or Open Circuit
0:0:2:32.779,Cold or Open Circuit
0:0:2:33.390,Cold or Open Circuit
0:0:2:34.001,Cold or Open Circuit
0:0:2:34.612,Cold or Open Circuit
0:0:2:35.223,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:35.834,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:36.444,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:37.055,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:37.666,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:38.277,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:38.888,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:39.509,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:40.120,Cold or Open Circuit
0:0:2:40.731,Lean
0:0:2:41.341,Lean
0:0:2:41.952,Lean
0:0:2:42.573,Cold or Open Circuit
0:0:2:43.184,Cold or Open Circuit
0:0:2:43.795,Cold or Open Circuit
0:0:2:44.406,Cold or Open Circuit
0:0:2:45.017,Cold or Open Circuit
0:0:2:45.628,Cold or Open Circuit
0:0:2:46.239,Cold or Open Circuit
Oliko Ruokoton sulla mitään vikakoodia muistissa?, mulla oli P0170.
Viittais kuulemma fuelmixtureen eli seos hommiin, ilmavuoto tai ilmi paskana vaiko lambda? (vaidettu kesällä biltema halppis malli).
Koodi ilmaantuu nollauksenki jälleen aina uudelleen.
Pitää laittaa alfadiag tekijälle palautetta,jos ne tekis manuaalin arvoille
0:0:2:24.838,Lean
0:0:2:25.449,Lean
0:0:2:26.060,Lean
0:0:2:26.670,Lean
0:0:2:27.281,Lean
0:0:2:27.892,Cold or Open Circuit
0:0:2:28.503,Lean
0:0:2:29.114,Cold or Open Circuit
0:0:2:29.715,Lean
0:0:2:30.326,Cold or Open Circuit
0:0:2:30.937,Cold or Open Circuit
0:0:2:31.547,Cold or Open Circuit
0:0:2:32.168,Cold or Open Circuit
0:0:2:32.779,Cold or Open Circuit
0:0:2:33.390,Cold or Open Circuit
0:0:2:34.001,Cold or Open Circuit
0:0:2:34.612,Cold or Open Circuit
0:0:2:35.223,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:35.834,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:36.444,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:37.055,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:37.666,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:38.277,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:38.888,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:39.509,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:40.120,Cold or Open Circuit
0:0:2:40.731,Lean
0:0:2:41.341,Lean
0:0:2:41.952,Lean
0:0:2:42.573,Cold or Open Circuit
0:0:2:43.184,Cold or Open Circuit
0:0:2:43.795,Cold or Open Circuit
0:0:2:44.406,Cold or Open Circuit
0:0:2:45.017,Cold or Open Circuit
0:0:2:45.628,Cold or Open Circuit
0:0:2:46.239,Cold or Open Circuit
Oliko Ruokoton sulla mitään vikakoodia muistissa?, mulla oli P0170.
Viittais kuulemma fuelmixtureen eli seos hommiin, ilmavuoto tai ilmi paskana vaiko lambda? (vaidettu kesällä biltema halppis malli).
Koodi ilmaantuu nollauksenki jälleen aina uudelleen.
Pitää laittaa alfadiag tekijälle palautetta,jos ne tekis manuaalin arvoille

-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
Mulla on sama homma ku Ricambilla, liikkuu ihan ok pintakaasulla mutta kun antaa kenkää niin hyytyy.. Röpöttää jä yskii. Tästä on mulla ollu juttua aikaisemminki.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9658
Autosähkössä sitä sitten tutkittiin diagnoosivehkeillä. Mitä pitäis näkyä?
Ennen lambdan vaihtoa antoi viaksi: "Lambdasäädön mukautus 1 maximialueen ulkopuolella (100%)." Tehottomuus ei hävinnyt vaihdossa.. Uuden lambdan voltit pyörii siinä 0,4-0,6 ja vikailmoitusta ei tuu. Ilmoittaa lantan mukautus 1:ksi edelleen 100%.. Sen jälkeen resetoitiin suunnillen kaikki mitä voitiin. Resetoinnin jälkeen kaikki menikin sitten pieleen..
Nyt ei kierrä ees 3000Rpm.. Missä vika? Tulpat? Ilmavuoto? Ilmi? JA TÄRKEIN! Sattuisko joku teistä diagnostiikkaohjelman ja koneen omistajista asumaan Oulun läänissä?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9658
Autosähkössä sitä sitten tutkittiin diagnoosivehkeillä. Mitä pitäis näkyä?
Ennen lambdan vaihtoa antoi viaksi: "Lambdasäädön mukautus 1 maximialueen ulkopuolella (100%)." Tehottomuus ei hävinnyt vaihdossa.. Uuden lambdan voltit pyörii siinä 0,4-0,6 ja vikailmoitusta ei tuu. Ilmoittaa lantan mukautus 1:ksi edelleen 100%.. Sen jälkeen resetoitiin suunnillen kaikki mitä voitiin. Resetoinnin jälkeen kaikki menikin sitten pieleen..

Nyt ei kierrä ees 3000Rpm.. Missä vika? Tulpat? Ilmavuoto? Ilmi? JA TÄRKEIN! Sattuisko joku teistä diagnostiikkaohjelman ja koneen omistajista asumaan Oulun läänissä?
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mä oon nähnyt nyt kaks tessua, jotka antoivat ihan samanlaisia arvoja. Mahtaako sittenkin olla ihan normaalia käytöstä? Kummassakaan ei myöskään kaasupolkimella ollut mitään "full"-asentoa. "Mid" näytti kaasu pohjassa.Ruokoton kirjoitti:...tai aletaan itse kerätä yhteenvetoa noista mitatuista arvoista johonkin threadiin tänne - jonkinsortin taulukoksi vaikka.
Lambda vialtahan tuo näyttää minulla, mutta kun virhekoodeja ei ole ja päästöistäkin meni läpi.