159:stä vielä...
Valvoja: Moderators
159:stä vielä...
2 aikaisemman 156:n perusteella voin rehellisesti myöntää itselleni ja muille 159:n olevan melkoinen pettymys. Niin kuin on jo puitu, miksi vaihtaa urheilullinen ja erityisesti urheilullinen ajettava auto huolimattomasti tehtyyn massaautoon...? Pelkkien ajovaloumpioiden takiako? Itellä ajettu 159:llä 8000 km, ja tässä vikalistaa...
-Stefa vuosi
-kuljettajan penkissä sisällä 3 metallikoukkua tehtaalta, verhoilu rikki
-jäähdytysnesteen tiiviste vuosi
-ilmastointineste vuosi
-öljynlämpötilanmittari rikki, eikä tietoa miten saadaan kuntoon....
-auto nykii ja hyppii kylmänä pikkuvaihteilla
-digitaalinen öljytikku ajotietokoneessa näyttää välillä mitä sattuu
-sumuvaloihin tiivistyy kosteutta pesun jälkeen
-auto savuttaa hävettävästi pakkasilla
-vaihdelaatikko pettymys 156:n verrattuna
-delta kertoi, että monissa bensakoneissa on tehtaan mukaan ongelmia
156:lla ei mitään noista ongelmista...Ei uskois 159 Alfaksi, keula on eksyny kai väärään merkkiin....
Mitäköhän mahtaa maksaa huollot ja koskakohan se lohkolämmitinki mahtais tulla maahan....Vasta kulunu 5 kk:tta.
-Stefa vuosi
-kuljettajan penkissä sisällä 3 metallikoukkua tehtaalta, verhoilu rikki
-jäähdytysnesteen tiiviste vuosi
-ilmastointineste vuosi
-öljynlämpötilanmittari rikki, eikä tietoa miten saadaan kuntoon....
-auto nykii ja hyppii kylmänä pikkuvaihteilla
-digitaalinen öljytikku ajotietokoneessa näyttää välillä mitä sattuu
-sumuvaloihin tiivistyy kosteutta pesun jälkeen
-auto savuttaa hävettävästi pakkasilla
-vaihdelaatikko pettymys 156:n verrattuna
-delta kertoi, että monissa bensakoneissa on tehtaan mukaan ongelmia
156:lla ei mitään noista ongelmista...Ei uskois 159 Alfaksi, keula on eksyny kai väärään merkkiin....
Mitäköhän mahtaa maksaa huollot ja koskakohan se lohkolämmitinki mahtais tulla maahan....Vasta kulunu 5 kk:tta.
2 kpl 156 2.0 ts:siä ollut aikaisemmin, ensimmäisellä ajoin 120.000 (hyvä yksilö) ja toisella 50.000 (huono yksilö). välillä kävin muussakin merkissä, nyt takaisin Alfaan.
10.000 km nyt mittarissa dieselillä:
Vikalista
- Akun merkkivalo palaa, akku kunnossa, lataus kunnossa, ilmeisesti mittaristovika.
- Moottorin ohjausboksi piti vaihtaa, pitänee vaihtaa kaikkiin dieseleihin.
- Jarrut vinkuu ajoittain, tämä ei haittaa.
Kulutus näyttää asettuvan luokkaan 7,4 l/100 km, keskinopeus kyllä aika suuri 75 km/h, joten pääasiassa maantiellä mennään.
Eihän se mikään varsinainen urheiluauto ole, mutta kyllä mielestäni hakkaa 156:sen selvästi. Jämäkämpi, ihan oikeasti hiljaisempi. Ihmettelen, kuinka 159:ä voi joku moittia meluisaksi, onko mallien tai yksilöiden välillä eroja?
10.000 km nyt mittarissa dieselillä:
Vikalista
- Akun merkkivalo palaa, akku kunnossa, lataus kunnossa, ilmeisesti mittaristovika.
- Moottorin ohjausboksi piti vaihtaa, pitänee vaihtaa kaikkiin dieseleihin.
- Jarrut vinkuu ajoittain, tämä ei haittaa.
Kulutus näyttää asettuvan luokkaan 7,4 l/100 km, keskinopeus kyllä aika suuri 75 km/h, joten pääasiassa maantiellä mennään.
Eihän se mikään varsinainen urheiluauto ole, mutta kyllä mielestäni hakkaa 156:sen selvästi. Jämäkämpi, ihan oikeasti hiljaisempi. Ihmettelen, kuinka 159:ä voi joku moittia meluisaksi, onko mallien tai yksilöiden välillä eroja?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
no yksilöiden välillä ainakin on.... on niitä maanantai kappaleita joissa kaikki asiat jotka voivat mennä vikaan, menevät vikaan, sitten on niitä jotka toimivat "normaalisti", ja niitä jotka eivät vietä vian takia huollossa päivääkään.....ErkkiK kirjoitti: Ihmettelen, kuinka 159:ä voi joku moittia meluisaksi, onko mallien tai yksilöiden välillä eroja?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Ymmärsin huollon puheista, että bokseja oli särkynyt muillakin.
Oireet on selvät... Moottorin häiriövalo syttyy, tehot tippuu, kulkee max 90 km/h. Boksi luulee moottorissa olevan jonkun imusarjan läppävian.
Vian saa kuitattua käynnistämällä ja sammuttamalla koneen tyhjäkäynnillä muutaman kerran. Mulla pelasi tämän jälkeen aina maantienopeuksissa, mutta vika saattoi palautua hiljennettäessä risteyksiin tms.
Oireet on selvät... Moottorin häiriövalo syttyy, tehot tippuu, kulkee max 90 km/h. Boksi luulee moottorissa olevan jonkun imusarjan läppävian.
Vian saa kuitattua käynnistämällä ja sammuttamalla koneen tyhjäkäynnillä muutaman kerran. Mulla pelasi tämän jälkeen aina maantienopeuksissa, mutta vika saattoi palautua hiljennettäessä risteyksiin tms.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Itellä ajossa 159JTDm ja rapiat 5000km mittarissa. Yksi vika kuitenkin löytyy (tai kaksi):
- Ajotietokoneen viiksen keinukytkimet eivät toimi. Muuten viiksi toimii oikein (pyyhkijät ja ajotietokoneen menu-painike). Tämä vika ilmeni jo ajettaessa auto kaupasta pihalle. Uusi viiksi tilattu ja sitä ollaan nyt odoteltu...
- Sisäverhoilut b-pilarin alaosasta irti ja sovitukset muutenkin vähän sinne päin. Tästä en nyt sitten tiedä, että ovatko autoliikkeessä nämä saaneet irtoamaan kun ovat suojamuoveja repineet irti. Tämä hoidetaan samalla kuntoon, kun ajotietokoneen viiksi saapuu maahan.
Muuten autossa ei ole mitään vikaa. Alussa vaihdelaatikosta kuulunut rusahdus kakkoselle vaihdettaessa on hävinnyt ajokilometrien myötä.
- Ajotietokoneen viiksen keinukytkimet eivät toimi. Muuten viiksi toimii oikein (pyyhkijät ja ajotietokoneen menu-painike). Tämä vika ilmeni jo ajettaessa auto kaupasta pihalle. Uusi viiksi tilattu ja sitä ollaan nyt odoteltu...
- Sisäverhoilut b-pilarin alaosasta irti ja sovitukset muutenkin vähän sinne päin. Tästä en nyt sitten tiedä, että ovatko autoliikkeessä nämä saaneet irtoamaan kun ovat suojamuoveja repineet irti. Tämä hoidetaan samalla kuntoon, kun ajotietokoneen viiksi saapuu maahan.
Muuten autossa ei ole mitään vikaa. Alussa vaihdelaatikosta kuulunut rusahdus kakkoselle vaihdettaessa on hävinnyt ajokilometrien myötä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no haloo!! ei ole mikään helvetin trolli, toki osa johtunee puutteellisesta suunnittelusta/viikonpäivästä jolloin auto tehty mutta ainahan niitä vikoja on enemmän uudessa automallissa kuin juuri tuotannosta pois jäävästä, tämähän on FAKTA!!vma kirjoitti:Vai normaaleja lastentauteja uudelle automallille...90 kirjoitti:ihan normaaleja lapsentauteja uudelle automallille..tosin luulisi kyllä että huollossa tulisi moiset viat kuntoon..
Tämä kommentti lienee ns trolli?
ottaa toki oman aikansa jotta moiset saadaan hiottua pois, tämän suhteen varmaankin viimmeiset 156:t olisivat suht vikavapaita/varmoja pelejä..
tai sitten teikäläiselle sattunut vain todellinen maanataikappale..
Ei mustakaan enää voi puhua mistään lastenvioista, näyttää tuota vikalistaa kenelle tahansa auton ostajalle ja kysyy maksaisko siitä autosta
37 000 euroa???!!! Ja kyllä tuntuu oudolta tehtaan valvonta, ku tarkastuksista pääsee läpi tuollainenkin auto edustamaan uutta mallia.
Sähköviat ja muut huolimattomuusvirheet ovat palanneet, eihän mikään maanantaikappale selitä yhtään mitään. Turha esitteissä mainostaa enää mitään laatua ja korkealuokkaisuutta, jos todellisuus on tämä!
37 000 euroa???!!! Ja kyllä tuntuu oudolta tehtaan valvonta, ku tarkastuksista pääsee läpi tuollainenkin auto edustamaan uutta mallia.
Sähköviat ja muut huolimattomuusvirheet ovat palanneet, eihän mikään maanantaikappale selitä yhtään mitään. Turha esitteissä mainostaa enää mitään laatua ja korkealuokkaisuutta, jos todellisuus on tämä!
Musta ei voi odotella et katotaan parin vuoden päästä...Ties vaikka mallikin ois jo vaihtunu, ja uudet viat odottais taas parantelua.
Ja eniten ärsyttää tehtaan osalta se, et ammattimiehet ei löydä vikaa mix öljynlämpötilamittari ei toimi, ei kuulemma kannata vaihtaa antureita, ku ei oo tuottanu odotettua tulosta.
Ja eniten ärsyttää tehtaan osalta se, et ammattimiehet ei löydä vikaa mix öljynlämpötilamittari ei toimi, ei kuulemma kannata vaihtaa antureita, ku ei oo tuottanu odotettua tulosta.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Taitaa suurin osa uusien automallien testauksesta tapahtua kuluttajilla ensimmäisen vuoden aikana ja sitten kehitetään, korjataan ja kas... mallisarja saa faceliftin...
Tämä on tätä nykyaikaa, oli se sitten hyväksyttävää tai ei.
Uudesta TM:stä luin, että joku uusi Fiat kehitetään kokonaan tietokoneella ja oikeat esisarjan autot valmistetaan vasta kolarihyväksyntää varten, eli kolaritestaaminenkin tapahtuu "simulaationa".
Siitä sitten vähän testiajoa ja todetaan auto valmiiksi testattavaksi...osa ei toimi, korjataan ja kehitetään...
Onneksi ei ole varaa tuliterään automalliin, niin ei tarvitse tästäkään ongelmasta kärsiä .
Tämä on tätä nykyaikaa, oli se sitten hyväksyttävää tai ei.
Uudesta TM:stä luin, että joku uusi Fiat kehitetään kokonaan tietokoneella ja oikeat esisarjan autot valmistetaan vasta kolarihyväksyntää varten, eli kolaritestaaminenkin tapahtuu "simulaationa".
Siitä sitten vähän testiajoa ja todetaan auto valmiiksi testattavaksi...osa ei toimi, korjataan ja kehitetään...
Onneksi ei ole varaa tuliterään automalliin, niin ei tarvitse tästäkään ongelmasta kärsiä .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kirjoitit "ihan normaaleja uudelle automallille".
No, itse ostin aikaan niin uuden Audi Sportbackin niin uutena, että se tuotiin minulle myyien esittelytilaisuudesta. Ajattelin myös alkumallisarjan mahdollisia ongelmia. Tällä hetkellä on 80tkm ja 18kk takana. Autossa ei ole ollut mitään onglmaa tai vikaa. Eli viat eivät todellakaan ole normaaleja kaikille uusille automalleille. Toisissa merkeissä niitä vain on, ja hyväksytään, enemmän.
159 laatu saadaan varmasti kuntoon ajan kanssa. Ikävää vain että tehtaalta pääsee noinkin vikaisia yksilöitä asiakkaille saakka.
No, itse ostin aikaan niin uuden Audi Sportbackin niin uutena, että se tuotiin minulle myyien esittelytilaisuudesta. Ajattelin myös alkumallisarjan mahdollisia ongelmia. Tällä hetkellä on 80tkm ja 18kk takana. Autossa ei ole ollut mitään onglmaa tai vikaa. Eli viat eivät todellakaan ole normaaleja kaikille uusille automalleille. Toisissa merkeissä niitä vain on, ja hyväksytään, enemmän.
159 laatu saadaan varmasti kuntoon ajan kanssa. Ikävää vain että tehtaalta pääsee noinkin vikaisia yksilöitä asiakkaille saakka.
90 kirjoitti:no haloo!! ei ole mikään helvetin trolli, toki osa johtunee puutteellisesta suunnittelusta/viikonpäivästä jolloin auto tehty mutta ainahan niitä vikoja on enemmän uudessa automallissa kuin juuri tuotannosta pois jäävästä, tämähän on FAKTA!!vma kirjoitti:Vai normaaleja lastentauteja uudelle automallille...90 kirjoitti:ihan normaaleja lapsentauteja uudelle automallille..tosin luulisi kyllä että huollossa tulisi moiset viat kuntoon..
Tämä kommentti lienee ns trolli?
ottaa toki oman aikansa jotta moiset saadaan hiottua pois, tämän suhteen varmaankin viimmeiset 156:t olisivat suht vikavapaita/varmoja pelejä..
tai sitten teikäläiselle sattunut vain todellinen maanataikappale..
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuskinpa tuo A3 Sportpack sisältää paljon muutoksia verrattuna tavan A3:een, sama tekniikka eri koppa. Eli tekniikka on siis ollut jo markkinoilla hetken aikaa kun autosi sait. Itsellä oleva B7-mallin A4 on vain B6-mallin facelift ja esitelty jo aikaa sitten, eli tekniikan pitäisi olla jo suhteellisen testattua.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Puolassa tehdyissä moottoreissa vääränkokoiset männät (oire, lotiseva käyntiääni ja kuluttaa hieman öljyä, ei korjausta), penkinlämmittimissä johdotusvikaa (polttaa penkinverhoilun ja istujan housut/nahkan, takuu korjaus, siis rikkoutumisen jälkeen), huohottimen jäätyminen pakkasen kivuttua -25 tuntumaan (yhden talven aikana ehti tulla 3 eri korjausehdotusta, vaihdoin alaa en tiedä tuliko kuntoon), vinkuvat jarrut tehtaalta tuli uusia satuloita ja jarrupaloja jos asiakas vielä valitti leikattiin jarrupalat viistoiksi ja keskelle ura, ruostuvat takalokasuojat (autot ruostesuojattiin määräaikaishuoltojen yhteydessä takuuna, suurin osa asiakkaista ei tiennyt että homma tehtiin), epämääräisiä sähkövikoja (minkkiyhteisö pesinyt varastointi alueella ja nakerrellut sähköjohtoja), nykivä moottorin toiminta (aluksi tuli uusia ohjelmapäivityksiä, lopulta tuli tieto että kyseessä jokin höyrystymis ongelma jota ei voi korjata -osassa uusista autoista ei ole tankille takaisinkiertoa jolloin vaarana pa:n höyrystyminen putkistossa), alihankkijan valmistusaine muutos ja siitä johtuvat pakoputkiston tippumiset (korjaus takuuseen jos ilmenee takuu aikana), jarruletkujen hankautuminen (tehtaalla letku asennettu väärään kohtaan, takuukutsukamppanja), keskikonsolin näyttö rikkoutuu alle 3 vuodessa (ei takuuseen jos auto yli 1 vuotias, näyttöä "parannettu"), umpioiden huurtumista (valituskerta 1:viillot taustakumien alaosaan, 2:poraaminen taustamuoviin, 3:alatiivisteen poisto, 4:uudet umpiot), jakohihnan vaihtovälin muutos 120->90->60 ja osaan lopulta 30tkm. Ja tätä listaa voisi jatkaa "loputtomiin" ja ne kertyivät 5 vuodessa ja 3 automerkiltä, "valmistusmaat" Saksa, Ranska ja Japani. Tosin varsinkin alihankkijat tulee mistä maasta tahansa.
Yhdellä maahantuojan kurssilla puhuttiin juuri näistä jatkuvista laatuongelmista. Heidän käsityksensä:alihankkijoiden armoton kilpailuttaminen, tuotekehittely-autotehdas-alihankkija-osan todellinen valmistaja ketjun hidas informaatio kulku. Autot suhteessa halventuneet hieman vuosien kuluessa kun huomioidaan palkka vs. auton hinta mutta jos huomioidaan autossa olevien osien määrä niin hinta on enää alle kymmenesosa. 70-luvun auto 5 sulaketta ja 2 relettä (kärjistäen).Nykyään 100 sulaketta ja kymmeniä releitä, viimeisissä loisteliaasti varustelluissa autoissa ilman Can väylää oli 200kg johdotusta. Jos otetaan vaikka tuo umpio ongelma, osalla se ei höyrysty (joko valmistus (vaikka eri alihankkija) tai pesuteknillinen eroavaisuus, osaa se ei haittaa (auto on pakollinen liikkumisväline jolle ei tunteita tai ajatuksia käytetä).
Yhdellä maahantuojan kurssilla puhuttiin juuri näistä jatkuvista laatuongelmista. Heidän käsityksensä:alihankkijoiden armoton kilpailuttaminen, tuotekehittely-autotehdas-alihankkija-osan todellinen valmistaja ketjun hidas informaatio kulku. Autot suhteessa halventuneet hieman vuosien kuluessa kun huomioidaan palkka vs. auton hinta mutta jos huomioidaan autossa olevien osien määrä niin hinta on enää alle kymmenesosa. 70-luvun auto 5 sulaketta ja 2 relettä (kärjistäen).Nykyään 100 sulaketta ja kymmeniä releitä, viimeisissä loisteliaasti varustelluissa autoissa ilman Can väylää oli 200kg johdotusta. Jos otetaan vaikka tuo umpio ongelma, osalla se ei höyrysty (joko valmistus (vaikka eri alihankkija) tai pesuteknillinen eroavaisuus, osaa se ei haittaa (auto on pakollinen liikkumisväline jolle ei tunteita tai ajatuksia käytetä).
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Tekniikka osin ehkä samaa. Paaaljon kuitenkin eroakin on.
Sportwagon kirjoitti:Tuskinpa tuo A3 Sportpack sisältää paljon muutoksia verrattuna tavan A3:een, sama tekniikka eri koppa. Eli tekniikka on siis ollut jo markkinoilla hetken aikaa kun autosi sait. Itsellä oleva B7-mallin A4 on vain B6-mallin facelift ja esitelty jo aikaa sitten, eli tekniikan pitäisi olla jo suhteellisen testattua.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Onnittelut sinulle hyvästä yksilöstä. Yhtä hyvin Audissasi olisi voinut olla samanlainen vikalista, kuin ketjun aloittajan 159:ssä.vma kirjoitti:Eli viat eivät todellakaan ole normaaleja kaikille uusille automalleille. Toisissa merkeissä niitä vain on, ja hyväksytään, enemmän.
Oli merkki mikä tahansa ja mallisarja ollut myynnissä vaikka kuinka kauan, niin yksilöissä on eroa.
Jos kuvittelet, että Audi eroaa tässä asiassa muista merkeistä, niin antakaamme sinun tulla uskossasi autuaaksi.
Minulla on mallisarjan viimeisiä 75:sia, se on vm -90, se syö öljyä, lakka halkeilee, dedionpalkki halkesi (voimasta?), kardaani kytkin tai mikä lie täristää, lamppujen piuhat palavat ym, onko se maanantaiyksilö tai interin ja ac milanin pelin jälkeen tehty yksilö, sillon kun se materazzi oli vielä pallopoikana :o
Helpotuksen huokaus! 159 on siis edelleen aito ALFA! Minä jo luulin, että siitä on tehty audimaisen tylsä kapistus ja taisin kirota GM-yhteistyönkin alimpaan helvettiin.
Taidanpa sittenkin käydä 159:n koeajamassa, vaikka lupasin itselleni olla koeajamatta ennenkuin tekniikassa ei ole mitään yhteistä GM:n kanssa. Kuten hyvin tiedämme, Alfa on harrastus ja sillä liikkuminen paikasta A paikkaan B on muutakin kuin unettava kokemus.
Älköön kukaan ottako tätä viestiä henkilökohtaisesti, sillä minullakin on ollut audi ja useampi bemari ennenkuin uskalsin Alfan.
Taidanpa sittenkin käydä 159:n koeajamassa, vaikka lupasin itselleni olla koeajamatta ennenkuin tekniikassa ei ole mitään yhteistä GM:n kanssa. Kuten hyvin tiedämme, Alfa on harrastus ja sillä liikkuminen paikasta A paikkaan B on muutakin kuin unettava kokemus.
Älköön kukaan ottako tätä viestiä henkilökohtaisesti, sillä minullakin on ollut audi ja useampi bemari ennenkuin uskalsin Alfan.
- PeeVee
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
- Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
- Paikkakunta: Kiiminki
Eihän se ihan ongelmitta ole minullakaan tämä 159 kulkenut.
Tässäpä hieman kertausta vikalistasta:
- vahvistin irti hattuhyllyn alapuolella
- oikean puolen lokarit irti / huonosti asennettu
- sumuvalojen sisään tiivistyy kosteutta
- öljynlämpömittarin toiminta (kannun kuva vilkkuu satunaisesti)
- tuulilasi irti (vaihdettu kaahteen kertaan)
- oikean puolen taustapeili asennus (hieman vinossa)
- moottorin toiminta (kaasu toimii portaittain)
- vasemman oven avauskahvan sisäpuolelta puuttuu peitelevy
- oikean takaoven takakulman peitelista irti
- puskurin asennus (vasemmalla puolella pieni painauma ja sauma irvistää)
Viimeinen ikävä asia oli kun hain auton vetolaitteen asennuksesta DA:sta. Kaupanteko hetkellä sovittiin, että autoon asennetaan irrotettava vetokoukku. Odottelin puoli vuotta ennen kuin koukku saatiin DA:n toimesta hankittua ja asennettua.
EI OLISI PITÄNYT IKINÄ PUHUAKKAAN KOKO VETOLAITTEESTA! Asensivat niin kauhean näköisen "kyntöauran" auton perään, että kylläpä voisi sanoa että harmittaa. Asennusraudat näkyvät auton puskurin alta todella "kauniisti". Asennusaika käytettiin 7 tuntia koukun asentamiseksi.
Lisäksi auton pohjaan porailtu koukkua varten kymmenkunta reikää. Sähkösarjan asennus jollakin tapaa epäonnistunut...
Itse katselin hetken nettiä ja huomasin koukun joka olisi ollut irrotettava ja asennettavissa 90 minuutissa. Lisäksi tämä koukku asennettavissa auton omiin kiinnityspisteisiin ja toimitusaika 3 viikkoa.
Tässäpä hieman kertausta vikalistasta:
- vahvistin irti hattuhyllyn alapuolella
- oikean puolen lokarit irti / huonosti asennettu
- sumuvalojen sisään tiivistyy kosteutta
- öljynlämpömittarin toiminta (kannun kuva vilkkuu satunaisesti)
- tuulilasi irti (vaihdettu kaahteen kertaan)
- oikean puolen taustapeili asennus (hieman vinossa)
- moottorin toiminta (kaasu toimii portaittain)
- vasemman oven avauskahvan sisäpuolelta puuttuu peitelevy
- oikean takaoven takakulman peitelista irti
- puskurin asennus (vasemmalla puolella pieni painauma ja sauma irvistää)
Viimeinen ikävä asia oli kun hain auton vetolaitteen asennuksesta DA:sta. Kaupanteko hetkellä sovittiin, että autoon asennetaan irrotettava vetokoukku. Odottelin puoli vuotta ennen kuin koukku saatiin DA:n toimesta hankittua ja asennettua.
EI OLISI PITÄNYT IKINÄ PUHUAKKAAN KOKO VETOLAITTEESTA! Asensivat niin kauhean näköisen "kyntöauran" auton perään, että kylläpä voisi sanoa että harmittaa. Asennusraudat näkyvät auton puskurin alta todella "kauniisti". Asennusaika käytettiin 7 tuntia koukun asentamiseksi.
Lisäksi auton pohjaan porailtu koukkua varten kymmenkunta reikää. Sähkösarjan asennus jollakin tapaa epäonnistunut...
Itse katselin hetken nettiä ja huomasin koukun joka olisi ollut irrotettava ja asennettavissa 90 minuutissa. Lisäksi tämä koukku asennettavissa auton omiin kiinnityspisteisiin ja toimitusaika 3 viikkoa.
Tunteella ja huumorilla!
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Voi hyrkäsen pyräys, otan osaa..PeeVee kirjoitti:Eihän se ihan ongelmitta ole minullakaan tämä 159 kulkenut.....
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Audissa olisi voinut olla samanlainen vikalista ihan varmasti. Myös paljon pidempi ja pahempi. Mutta eipä vaan ollut. Faktojen kanssahan tässä pelataan, ei minkään "olisi voinut olla" mutun.Cuore Sportivo kirjoitti:Onnittelut sinulle hyvästä yksilöstä. Yhtä hyvin Audissasi olisi voinut olla samanlainen vikalista, kuin ketjun aloittajan 159:ssä.vma kirjoitti:Eli viat eivät todellakaan ole normaaleja kaikille uusille automalleille. Toisissa merkeissä niitä vain on, ja hyväksytään, enemmän.
Oli merkki mikä tahansa ja mallisarja ollut myynnissä vaikka kuinka kauan, niin yksilöissä on eroa.
Jos kuvittelet, että Audi eroaa tässä asiassa muista merkeistä, niin antakaamme sinun tulla uskossasi autuaaksi.
159 oli yksi vaihto-ehto uutta autoa ostaessani. Koeajon tein. Kuitenkin mallisarjan lastentaudit hiukka jännittivät. Jännitinkö turhaan, sitähän ei voi tietää, kun yksilö saattaisi Alfasta olla ihan viaton tai sitten ei. Uuden Audi Quattron juuri ostin. Saapi nähdä kuinka vikainen se on. Nyt on kilometreja takana 180. Vielä on toiminut.
Toivottavasti 159:t tulevat olemaan mahdollisimman viattomia ja varmoja toiminnaltaan. Alfa on kuitenkin pala maailman autohistoriaa.
Autuaaksi uskossasi- heittosi jätän sille kuuluvaan arvoon.
- PeeVee
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
- Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
- Paikkakunta: Kiiminki
Kylähän niitä ongelmia voi tulla auton kuin auton kanssa. Itselläni oli hieman yli vuosi sitten VW Golf 4-motion 2.0 TDI. Olipahan vaan vikoja niin paljon, että 30 tkm:n jälkeen autoliike purki kaupan. Uudeksi autoksi valitsin VW GTI DSG-vaihteistolla, jätti 4 kertaa tielle ensimmäisen 10 tkm:n aikana.
Alfan kunniaksi on sanottava, että ei ole koskaan vielä tienposkeen jättänyt.
Tekniikka on ihmeellistä...
Niin ja viimeviikolla ostin mönkijän (300 cc tieliikennemalli). Ajettuani liikkeestä kotiin en päässyt ihan kotipihalle, 20,3 km kerkes tulla mittariin kun kone puhalsi kaikki öljyt pihalle. Kyllä harmitti. Sain uuden mönkijän alle ja se on pelannut ihan hyvin.
Että kaikkia sitä sattuu...
Alfan kunniaksi on sanottava, että ei ole koskaan vielä tienposkeen jättänyt.
Tekniikka on ihmeellistä...
Niin ja viimeviikolla ostin mönkijän (300 cc tieliikennemalli). Ajettuani liikkeestä kotiin en päässyt ihan kotipihalle, 20,3 km kerkes tulla mittariin kun kone puhalsi kaikki öljyt pihalle. Kyllä harmitti. Sain uuden mönkijän alle ja se on pelannut ihan hyvin.
Että kaikkia sitä sattuu...
Tunteella ja huumorilla!
164:lle oli oikein virallinenkin viritys joskus.Alfistipohjoosesta kirjoitti:...huohottimen jäätyminen pakkasen kivuttua -25 tuntumaan (yhden talven aikana ehti tulla 3 eri korjausehdotusta
ePER tunnisti nuo osatkin vielä mutta eivät ole, valitettavasti, enää valmistuksessa.
http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/b049501.htm