Uuden auton maalipinta
Valvoja: Moderators
Uuden auton maalipinta
Kaveri meni ostamaan Z4:n bemarin. Viikon ajelun jälkeen maalipinnan kanssa tuli ongelmia (auto on musta). Jos siihen pärähtää linnunpaska, niin jo parin tunnin jälkeen maaliin on syöpynyt läikkä. Myyjäliike oli suositellut että auton lakkauttaisi jollain kovalakalla(?) (siis uuden auton ja ostajan kustannuksella!!!).
Sanokaas nyt Scuore tai joku muu asiantuntija onko tosiaan näin, että pakasta vedettyä autoa pitäis mennä lakkaamaan että kestää normaalia käyttöä vai mitä helvettiä? Mun oikeustajun mukaan homma ei voi ihan noin mennä...
Vai onko biimerit maalattu jollain vesiväreillä?
Sanokaas nyt Scuore tai joku muu asiantuntija onko tosiaan näin, että pakasta vedettyä autoa pitäis mennä lakkaamaan että kestää normaalia käyttöä vai mitä helvettiä? Mun oikeustajun mukaan homma ei voi ihan noin mennä...
Vai onko biimerit maalattu jollain vesiväreillä?
- italia
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Re: Uuden auton maalipinta
Joo tosiaan nykyisin lähes kaikki autot maalataan vesiohenteisilla väreillä kuten jo korjausmaalauksetkin tehdään esim. minun työpaikallani vesiohenteisilla värimassoilla,ainoastaan lakat ovat vielä liuotinohenteisia.Sassicaia kirjoitti: Jos siihen pärähtää linnunpaska, niin jo parin tunnin jälkeen maaliin on syöpynyt läikkä. onko biimerit maalattu jollain vesiväreillä?
Ensimmäinen lokinpaskalle arka automerkki oli VW joiden kanssa eräs toinen maalaamo täälläpäin on ollut naimisissa jo monta vuotta.
Tämähän johtuu vain ja ainoastaan siitä että nykyisin uusi auto linjalta valmistuttuaan on jo muutaman päivän päästä uudella omistajallaan jolloin vesiohenteinen lakka on tavallaan vielä auki eikä näin ollen kestä moisia ammoniakkiryöppyjä.

Ehdottaisin uuden auton hankkivalle samantien laitettavaksi joku oikein jytäkkä kestovaha ja hanskalokeroon joku pehmeä liina jolla voi samantien pyyhkiä sen scheissen pois...