Tämä ketju tuning-kuville, höpinöille ja väittelyille.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Lukittu
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

A2K kirjoitti:se sinine gtv o hieno..
Nyt on jo ihan pakko sanoa:

Olet sä vaan kokolailla perverssi kaveri.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

tänxxx otan sen kohteliaisuutena.. :mrgreen:

moni muu o samaa mieltä.. hmm.. ehkä mä vaan sit oon.. :twisted:
Hyvin sä vedät..

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 978
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Paikkakunta: Veikkola

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »


Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

toi vespa samalla sivulla vasta tiukka on... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Jollakin tuntuu olevan HIEMAN liikaa vapaa-aikaa... :shock:
Tein itse - säästin

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Ei olis seiskafemmasta tollaseen tuunaukseen =)
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ei ainakaan kukaan roiku puskurissa :lol:

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

jep jep.. pitäskö pia taas laittaa tää aihe uuden otsikon alle ku o nii monta sivua et rupeaa välil pökkimään ?
Hyvin sä vedät..

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

^ :puke: Ei hyvä...

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Hyi Yäk :puke: Vaan mitä sanoo A2K :twisted:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Ihan hyvin oli hyödynnetty konepellin alkuperäisiä muotoja. Ei siihen siltikään sovi noin terävät muodot. Mutta loppujen lopuksi tuningissa on tarkoituksena tehdä oman mielen mukainen auto joka erottuu massasta...

Mielenkiintoista miten tuning-threadissa yleinen mielipide tuntuu olevan että tuning on saatanasta ja pininfarina on jumala.. :crazyeyes: Jos ette ala käyttäytyä niin pastean tänne kuvan omasta tuunatusta alfastani! Ja sitten puolet hapuilee käsillään jo hirttoköyttä tai partaterää. On se niin siisti yleisilmeeltään. Ja tyylikäs. Huoh, tulipa avauduttua. :oops:
Tein itse - säästin

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Valitettavan paljon tuning ideana on nykyään tehdä auto missä käytetään kaikkia toisten keksimiä hienoja jippoja, ajattelematta sitä että se mikä käy korollaan, ei välttämättä käy toiseen autoon. Pitäisi osata hyödyntää sitä auton omaa muotokieltä. Sen takia usein täälläkin tuning "tuomitaan", koska valitettavan useasti ne autot on menneet vaan huonompaan suuntaan "hienoilla" muutoksilla. Useasti pätee se, että styling on jees, mutta tuning menee ylitse. Alfat kun tuppaa oleen niin hyviä muotoilultaan, että niitä ei kannata liikaa yrittää muuttaa :wink:

E: niin, pitäisihän tuolle omallekkin vielä vähän jotain pientä koittaa tehdä, pääsette sitten muakin haukkumaan :lol: (sikäli että joskus saan jotain aikaiseksi)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oleino kirjoitti:Mielenkiintoista miten tuning-threadissa yleinen mielipide tuntuu olevan että tuning on saatanasta ja pininfarina on jumala..
Pininfarinalla ja perus-suomituunaajalla (ja suurimmalla osalla tämän ketjun virityksistä) on se perustavanlaatuinen ero, että ensimmäinen pyrkii piirtämään tasapainoisen ja tyylikkään kokonaisuuden ilman "ylimääräisiä" muotoja. Jälkimmäinen taas poimii lasikuitukataloogeista ja tuuniksjulkaisuista kaikki mahdolliset muotimuodot ja ymppää niitä samaan autoon niin paljon kuin vaan saa mahtumaan. Tyylikkäitäkin rakennelmia on tullut nähtyä, mutta tuppaavat kyllä tämän päivän Härmässä olemaan vähemmistönä hainkita-Mazdojen ja M3helma-Corolloiden seassa.

Selittäkääs muuten tyhmälle, mikä logiikka siinä on että ensin sheivataan auton alkuperäiset mallimerkinnät veks ja sen jälkeen liimataan takalasiin gasellinkokoinen HONDA MOTORSPORT -teksti? Ensin siivotaan linjoja ja sitten laitetaan uutta tauhkaa tilalle?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Niin, olisin tietenkin voinut käyttää enemmän hymiöitä tuossa viestissä ettei olisi tullut aivan tuollaista vaikutelmaa. Sitä ei ollut tarkoitus hakea. :oops: En missään nimessä ole sitä mieltä etteikö pininfarina olisi tyylillisesti aivan omaa luokkaansa. Silloin olisin väärässä. 156 todisti että myös tuulitunnelissa suunniteltu auto voi olla kaunis. Käsittääkseni se oli juuri pininfarinan käsialaa? Silti olen sitä mieltä että myös hyvää voi parantaa.

Tuning on sana jonka eri ihmiset määrittelevät eri tavalla. Joidenkin mielestä kenkä on tuunattu kun siihen vaihdetaan toisen väriset kengännauhat. Suurin osa luokittelee sen katalogishoppailuun jossa valitaan erikoisin ja suurin lasikuitupuskuri omaan riisikuppiin. Myös minun mielestä valtavat lasikuituhärdellit joilla auto saadaan muistuttamaan lähinnä X-wing fighteria ovat aivan kamalia. Tuningin parasta antia on saksalainen tyylisuunta jossa autoa paranneellaan lähinnä teknisesti. Ulkoiset muutokset ovat hillittyjä ja kliinejä. Parasta on se, että auton omia muotoja pystytään näin korostamaan.

Parhaimmillaan tuning on OL:n mainitsemaa stylingiä. Pienillä muutoksilla saadaan kokonaisuuteen viimeistellympi ja omistajansa näköinen ilme. Parhaita muutoksia ei edes huomaa ellei vieressä ole vastaavaa vakiokuntoista autoa. 8)

Se mikä lähinnä ihmetytti oli se että tuningiin suhtaudutaan näin negatiivisesti. Maailmaan mahtuu toki paljon hirveitä viritelmiä, mutta onneksi muutama prosentti tuunatuista autoista on todellisia helmiä. :wink:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Selittäkääs muuten tyhmälle, mikä logiikka siinä on että ensin sheivataan auton alkuperäiset mallimerkinnät veks ja sen jälkeen liimataan takalasiin gasellinkokoinen HONDA MOTORSPORT -teksti? Ensin siivotaan linjoja ja sitten laitetaan uutta tauhkaa tilalle?
Ei siinä ole logiikkaa. Tai en ainakaan sitä ymmärrä jos siinä on. :?

Tulikohan tuosta viestistä nyt liian sekava kun koitin oikein miettiä miten toisin asiani parhaiten esille... :?
Tein itse - säästin

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Oleino kirjoitti:156 todisti että myös tuulitunnelissa suunniteltu auto voi olla kaunis. Käsittääkseni se oli juuri pininfarinan käsialaa?
156 on Walter de'Silvan käsialaa, joka käsittääkseni oli ihan Centro Stile Alfa Romeon palkkalistoilla. Tämä vain sivuhuomautuksena. :)

nonno
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nonno »

Pablo Honey kirjoitti:
Oleino kirjoitti:156 todisti että myös tuulitunnelissa suunniteltu auto voi olla kaunis. Käsittääkseni se oli juuri pininfarinan käsialaa?
156 on Walter de'Silvan käsialaa, joka käsittääkseni oli ihan Centro Stile Alfa Romeon palkkalistoilla. Tämä vain sivuhuomautuksena. :)
Kyllä näin on. Sama herra piirtää nykyään Seatin linjoja (ja muidenkin autojen). Siinä taitaa olla syy siihen, että uudet Seatit muistuttavat niin voimakkaasti Alfoja. Muutaman kerran olen ollut vähällä morjenstaa uutta Seatia.............

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Eurocruisingin parhaana tuning-autona palkittiin Pontiac. Hmmm?

Kuva

Hatunnosto kaverille! On kuitenkin itse värkännyt tuon korisarjan. (lukuunottamatta hiilikuidutuksia)
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

nonno kirjoitti:Kyllä näin on. Sama herra piirtää nykyään Seatin linjoja (ja muidenkin autojen). Siinä taitaa olla syy siihen, että uudet Seatit muistuttavat niin voimakkaasti Alfoja. Muutaman kerran olen ollut vähällä morjenstaa uutta Seatia.............
Oikeasti kammottavaa on se, että sama herra on nykyään myös Audin suunnitteluosaston johdossa. En oikeastaan edes halua tietää, mitä "tuttuja" piirteitä tullaan näkemään seuraavissa Audeissa... Mutta tämähän on jo oikeastaan off-topic.

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

On se kamala. Miksi pitää tunkea noita hirveitä spoilereita joilla ei ole mitään virkaa? Ja ilmeisesti saa myös enemmän kaltaistensa joukossa enemmän respektiä jos oikein ruman värin laittanut autoonsa.
Joku sanoi aikaisemmin että tuningin idea on tehdä autosta itsensä näköinen.
Niin no, jos tosiaan haluaa samaistua pellespoilereihin niin mikäs siinä. Mikä minä olen sanomaan jos sielussa sykkii palava halua rumentaa ja kamaloida autoja.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Pablo Honey kirjoitti:En oikeastaan edes halua tietää, mitä "tuttuja" piirteitä tullaan näkemään seuraavissa Audeissa...
2008 myyntiin tulevassa vw Scirocossa on yllättäen vähän tuttuja piirteitä. Mulle ainakin tuli heti mieleen Brera.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oleino kirjoitti:Pienillä muutoksilla saadaan kokonaisuuteen viimeistellympi ja omistajansa näköinen ilme. Parhaita muutoksia ei edes huomaa ellei vieressä ole vastaavaa vakiokuntoista autoa.
Kyl kyl, samaa mieltä, vaikka joskus radikaalitkin muutokset näyttävät oikein hyviltä. Niiden toteuttamiseen tarvitaan sitten kyllä varmaa makua.

Jos tuossa pihassa olisi vaikka farmari-Passatti niin kyllä minäkin varmaan vähän sormeilisin sitä ulkonäköä. Alfat taas on yleensä sen verran rohkeammin muotoiltu että niiden linjojen näpelöinti ei ole yhtä tarpeellista ja toisaalta lopputuloksesta on vaikeampi saada onnistunut. Yrittäminenhän ei silti ole kiellettyä, kunhan nyt ei mitään RZ:n tyyppistä harvinaisuutta mene pininfarinoimaan.
- Epäkelpokeräilijä -

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

On se julmaa kun Bertonen linjoja lähtee pojat korjailemaan. Tulos on kuin mongolialainen huippu plastiikkakirurgi lähtee rintoja korjailemaan, varmasti taitava mutta hyvää makua ja käsitys estetiikasta on surkea:
http://www.evo.co.uk/images/front_pictu ... 0114_5.jpg

Tekee pahaa katsoakkin. Kuin barbaarit Rooman arkitehtuuria tuhoamassa. Kuin moukka 5-tähden Michelin ravintolassa haukkumassa viiniä kitkeräksi.
Kuin Toni Halme arvostelemassa Lamborghinin ahtautta. Kuin liekeillä "koristeltu" Miura. Itkettää. Älkää pojat ihan kaikkeen koskeko. Säästäkää jälkipolville estetiikkaa. Tuhotkaa Korolloita ja Matsta kuutosia ym. mutta ei Alfoja. Ainakaan Suomessa. Muualla missä niitä on paljon tuhottavaksi, go ahead.

http://www.tuninglinx.com/html/2006-alf ... -lstr.html

Ei noin saa tehdä.

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3182.html
http://www.novitec.net/com/gtgal.htm
Ymmärrättekö? 1000 raiskausta kohti on ehkä, EHKÄ, yksi siedettävä.
Jos tekee mieli puunata autoja, olkaa kilttejä ja entisöikää. Pelastakaa kauneutta. Tiedättekö miltä 80-luvun Korollat näyttävät tällä hetkellä? Aivan naurettavilta. Miltä näyttävät tuning viritykset 10-15vuoden kuluttua? Naurettavilta.

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Oleino kirjoitti:Pienillä muutoksilla saadaan kokonaisuuteen viimeistellympi ja omistajansa näköinen ilme. Parhaita muutoksia ei edes huomaa ellei vieressä ole vastaavaa vakiokuntoista autoa.
Kyl kyl, samaa mieltä, vaikka joskus radikaalitkin muutokset näyttävät oikein hyviltä. Niiden toteuttamiseen tarvitaan sitten kyllä varmaa makua.
Makua ja tyylitajua tarvitaan ihan riippumatta muutosten määrästä. Näin siis jos aikoo päästä hyvään ja tasapainoiseen lopputulokseen. Volgaa oli muutettu todella rankalla kädellä mutta kokonaisuus oli komea. M3-peileistä huolimatta. Toi jostain syystä (maskista?) mieleen vanhan Aston Martini "Bond" DB5:den.

Itseä arvelutti lähteä tuunaamaan 33:sta. Vaikka kyse ei ole mistään harvinaisuudesta tai edes poikkeuksellisen hyväkuntoisesta yksilöstä. Linjana olen silti koittanut pitää että mitään semmoista en tee mitä ei myöhemmin voi palauttaa vakiokuntoon. Esim. sisutan muutoksiin on hommattu uudet ovi/kattopahvit ja oven kahvat yms... Alkuperäiset helmat joku oli autosta vaihtanut perusmallin helmoihin ja spoilerin rikoin ihan itse parkkihallissa peruuttaessa, mutta muuten se on ihan palautettavissa. :)
Tein itse - säästin

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

Laba kirjoitti:Hyi Yäk :puke: Vaan mitä sanoo A2K :twisted:
meikä sanoo et hyi :puke:

jos sen puskuris oleva hammas ois pois ni vois olla ihan ok mut nyt se näytti niinku sil ois ollu suus vaan yx hammas..
Hyvin sä vedät..

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Alkaa nykyisin tuntumaan tämä "tuning" jotenkin väkinäiseltä ja tuntuu että ollaan oravanpyörässä joka vain kiihtyy kiihtymistään,eli toinen toistaan radikaalimmin pilattuja autoja näkee liikenteessä (eipä silti,kyllä joskus osuu joku hyvällä maulla rakennettu helmikin kohdalle).

Ennen riitti autoihin karvanopat,korkea perä,karvanopat ja 13"mangelsit. :lol:

Tämän jälkeen tuli spoilerit,erikoismaalaukset ja päästiin jopa 15" vanteisiin. :shock:

Mutta nykyisin ovat asiat aivan toisin....

Jokaisella katu-uskottavalla "tuunaajalla" täytyy olla vanteet ainakin yhtä isot kuin mummonsa helkamassa.
Spoilerin täytyy kilpailla korkeudestaan paikallisen vesitornin kanssa.
Stereoista täytyy diskojumputuksen soida yhtä lujaa kuin että joku hakkaisi pajavasaralla takaraivoon.
Alusta on säädetty lähinnä tien höyläämiseen (edes kastemato ei moisesta alitse pääse).

.......Ja kun auton painoa on näillä em.tuotteilla lisätty ja omaa (tai Isän) lompakkoa kevennetty,on jokaisella kunnon "tuunarilla" iltarukoustaan lausuessa katsottava tiliotettaan ja ulkona seisovaa lasikuituhirviötä ja mietittävä:KANNATIKO TÄMÄ TOSIAAN???

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No älkää nyt liian tosissaan ottako....varsinkin tuunauksen kuningas A2K!!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »


Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^ Tuo 156 näyttää paremmalta ilman puskuria!

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Olipas tosi tyylikäs ja hillitty! :lol: Tai sitten ei. Se ei oo näköjään kuullu että ne aluspoikat on viimeinkin menneet pois muodista.
Tein itse - säästin

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Cuore Sportivo kirjoitti:Vittu.
Ei saatana! Antakaa mulle tollasen jumalanpilkkaajan osoite niin käyn päästämässä sen kärsimyksistään ihan henk.koht. :evil:

Eikö sitä nyt jumalauta voi antaa auton olla edes auton näköinen eikä mikään saakelin star-trek viritys???? :shock:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Cuore Sportivo kirjoitti:Vittu.
tämä auto ajeli viime viikon keskiviikkona keskiviikkona kuopion motarilla meistä ohi, joutu pikkasen repeilemään :lol: joku perrrr... idiootti menee pilaamaan kauniin auton älyttömillä asennuksilla :crazyeyes:

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

sprint

Viesti Kirjoittaja SP »

http://www.cardomain.com/ride/2151955 :puke: :puke:

saunan takana olis tilaa tällekin tuunarille :2gunfire: :2gunfire:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Miksi piti raiskata Alfa, kun tuollaiseen tuunaamiseen olisi sovelutunut yhtä hyvin mikä tahansa korolla

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Varmaankin alfa sen takia valittu kohteeksi että siinä on pari astetta enemmän munaa kuin korollassa. :wink: Ymmärrän vielä ihan hyvin että yleisiä alfan malleja tuunataan, mutta ei kai vanhoihin ja harvinaisempiin tarvisi sentään mennä koskemaan... :roll:
Tein itse - säästin

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Eräs näkemys 159:sistä:
http://hvtm.totalcar.hu/index.php3?ID=9000&carID=3950

Tuossa maassa ei liene korotettuja suojateitä.

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Alkoi jo hieman hymyilyttää tätä ketjua lukiessa, kun taas päästiin tähän ikuiseen kinastelemisen aiheeseen eli miksi pitää raiskata auto tuunaamalla se. Mielestäni tähän tilanteeseen sopii parhaiten vanha sanonta "Tuning on homma, johon moni ryhtyy, mutta jossa harva onnistuu" Eli lähinnä tahdon tällä sanoa sitä, että valitettavasti kaikilla ei vain ole tyylitajua eikä tarpeeksi älyä olla rakentelematta ja siksi noita lasikuituhirvityksiä syntyy. Itse taistelen tällä hetkellä tosissani Stylingin SM-tittelistä ja olen joka osakilpailussa tällä kaudella sijoittunut mitaleille... En silti väitä itsekään luoneeni mitään stylingin helmeä, mutta olen yrittänyt pitää tyylisuunnan linjan yhtenäisenä ja kunnioittaa alkuperäisiä linjoja sekä pitää yllä alfan urheilullista imagoa =). Omakaan autoni ei silti kaikkien silmää miellytä. Joidenkin projektien tarkoitushan on nimenomaan saada tietyltä kohderyhmältä nousemaan niskakarvat pystyyn ;) Joten eiköhän vaan yritetä elää sen asian kanssa, että tyylitajuja ja makuja on erilaisia siksi kaikki eivät näe rakentaessaan pilaavansa autoa, vaikka tietty kohderyhmä sen sellaisena näkeekin.
Lisätään nyt tähän perään, että tässä kirjoituksessa ei ole mitään rivien välistä luettavaa vittuilua eikä mitään muutakaan, kunhan mielipiteeni kirjoitin, joten plz ei herneenpalkoja nenään ;)

Pakko kyllä sanoa, että en mäkään tykännyt yhtään tuon vittu-linkin alfasta... Aluspoikka ei sovi yhtään ja meinasin oksentaa jo vuosi sitten, kun ekan kerran törmäsin netissä tuollaiseen etupuskuriin...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Taas itse olen tullut siihen johtopäätökseen kaikkien cadamuro yms. levikkeiden kuolaamisen jälkeen, että tuo 156:n näyttää sittenkin paljon fiksummalta ja hienommalta virtaviivaisena ilman mitään ylimääräisiä muovihärpäkkeitä.

Less is more vai kuinka se nyt menikään, itse olen tehnyt vain pieniä muutoksia mitä ei välttämättä huomaa jos ei aja vakiokuntoista 156:sta vierelle ja vertaile.

Kuten lasien tummennus, etu- ja takapuskurin mustat listat korin väriseksi, peilit korin väriin, kirkkaat cromi vilkut, jarrusatulat korin väriin, gta look umpiot, madallus ja tarpeeksi isot ja hienot vanteet.

Eipä tuo 156:n juurikaan muuta kaipaa, tämä vain minun mielipiteeni.
Viimeksi muokannut dimmu, 18 Heinä 2006, 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

hmk
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 11:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hmk »

dimmu kirjoitti:Taas itse olen tullut siihen johtopäätökseen kaikkien cadamuro yms. levikkeiden kuolaamisen jälkeen, että tuo 156:n näyttää paljon fiksummalta ja hienommalta virtaviivaisena ilman mitään ylimääräisiä muovihärpäkkeitä.

Less is more vai kuinka se nyt menikään, itse olen tehnyt vain pieniä muutoksia mitä ei välttämättä huomaa jos ei aja vakiokuntoista 156:sta vierelle ja vertaile.

Kuten lasien tummennus, etu- ja takapuskurin mustat listat korin väriseksi, peilit korin väriin, kirkkaat cromi vilkut, jarrusatulat korin väriin, gta look umpiot, madallus ja tarpeeksi isot ja hienot vanteet.

Eipä tuo 156:n juurikaan muuta kaipaa, tämä vain minun mielipiteeni.
Harva auto kaipaa. Volkkaripiireissä sitä sanotaan OEM+ tyyliksi.
Omassa kotterossa ei ole kuin vanteet, madallus ja juuri tummat valot ja muuta pientä. http://bora.pp.fi/bora12.jpg Toivottavasti tuollaisen postaaminen ei aiheuta happamia röyhtäyksiä.. :?

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Jeppaa kirjoitti:Alkoi jo hieman hymyilyttää tätä ketjua lukiessa, kun taas päästiin tähän ikuiseen kinastelemisen aiheeseen eli miksi pitää raiskata auto tuunaamalla se. Mielestäni tähän tilanteeseen sopii parhaiten vanha sanonta "Tuning on homma, johon moni ryhtyy, mutta jossa harva onnistuu" Eli lähinnä tahdon tällä sanoa sitä, että valitettavasti kaikilla ei vain ole tyylitajua eikä tarpeeksi älyä olla rakentelematta ja siksi noita lasikuituhirvityksiä syntyy. Itse taistelen tällä hetkellä tosissani Stylingin SM-tittelistä ja olen joka osakilpailussa tällä kaudella sijoittunut mitaleille... En silti väitä itsekään luoneeni mitään stylingin helmeä, mutta olen yrittänyt pitää tyylisuunnan linjan yhtenäisenä ja kunnioittaa alkuperäisiä linjoja sekä pitää yllä alfan urheilullista imagoa =). Omakaan autoni ei silti kaikkien silmää miellytä. Joidenkin projektien tarkoitushan on nimenomaan saada tietyltä kohderyhmältä nousemaan niskakarvat pystyyn ;) Joten eiköhän vaan yritetä elää sen asian kanssa, että tyylitajuja ja makuja on erilaisia siksi kaikki eivät näe rakentaessaan pilaavansa autoa, vaikka tietty kohderyhmä sen sellaisena näkeekin.
Lisätään nyt tähän perään, että tässä kirjoituksessa ei ole mitään rivien välistä luettavaa vittuilua eikä mitään muutakaan, kunhan mielipiteeni kirjoitin, joten plz ei herneenpalkoja nenään ;)
Jos kyse on tuosta sinisestä Alfasta josta löytyy kuvia albumistasi niin on todella ruma. Ota pois nuo kamaluudet. Katselel vanhoja koulukuvia ja naura kampauksellesi. Sen jälkeen voit mennä autosi viereen ja itkeä/nauraa lisää. :shock: :shock: :shock:

Ja voitko kertoa miksi lähes 200tkm ajettua autoa pitää rumentaa isolla rahalla? Mitä virkaa tuolla spoilerilla on? En tajua. Voitko kertoa mitä lisäarvoa se tuottaa ulkonäöllisesti / ajo-ominaisuuksiin?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

-Lee- kirjoitti:
Jeppaa kirjoitti:kunhan mielipiteeni kirjoitin, joten plz ei herneenpalkoja nenään ;)
Jos kyse on tuosta sinisestä Alfasta josta löytyy kuvia albumistasi niin on todella ruma. Ota pois nuo kamaluudet. Katselel vanhoja koulukuvia ja naura kampauksellesi. Sen jälkeen voit mennä autosi viereen ja itkeä/nauraa lisää. :shock: :shock: :shock:

Ja voitko kertoa miksi lähes 200tkm ajettua autoa pitää rumentaa isolla rahalla? Mitä virkaa tuolla spoilerilla on? En tajua. Voitko kertoa mitä lisäarvoa se tuottaa ulkonäöllisesti / ajo-ominaisuuksiin?
Vikaan tais mennä Jeppaa, ei kauaa kestänyt kun herne oli jo jollain nenussa :crazyeyes: Kuten Jeppaakin jo totesikin, kaikki ei tuuningista tykkää ja sen voi ihan hyvin pitää omana tietonaan. Tuntuu vaan tämän topicin vähintään joka toinen kommentti olevan avautumista tuuningilla pilatuista autoista :evil:

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Eikö sama käy toisinkin päin, eli jos on auto tuunattu, niin ei oteta hernehiä nenuun, jos joku sitä arvostelee. Makuja on monia!
Minä en tuunaa... 8) Minulla on ainoastaan pari projektia :wink:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

AutonAlfa kirjoitti:Eikö sama käy toisinkin päin, eli jos on auto tuunattu, niin ei oteta hernehiä nenuun, jos joku sitä arvostelee. Makuja on monia!
Minä en tuunaa... 8) Minulla on ainoastaan pari projektia :wink:
Käy toki ja asialliset kommentit otetaan varmaan mielellään vastaan, vaikka kommentoija ei sitten autoa komeaksi kehuisikaan. Tuo -Lee-:n kommentti nyt vaan mielestäni on kaikkea muuta paitsi asiallinen :wink:

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

"Asialliset kommentit" on ongelma, koska toiset kestää projektinsa arvostelua vähemmän kuin toiset ja toisaalta toiset sanoo asiat suoraan ja toiset kierrellen kaarrellen. Parempi pitää projektit piilossa, jos ei kestä suorasanaista arvostelua, kaikkia ei voi miellyttää. Kirpaiseehan se, jos joku tulee ja sanoo, että: "paskan teit, pura koko auto", mutta se on vain kestettävä. Jos taas saa pelkästään huonoa palautetta, niin voisi jopa miettiä, että tuskin muut ovatkaan kovin väärässä.
Itse pidän eniten autoista, jotka on "tuunattu", että eroa ei alkuperäiseen ei välttämättä edes huomaa. Toisaalta mielestäni pelkkä korin koristelu "vauhdikkaaksi" ei saa olla itse tarkoitus, jos ei ole paukkuja konehuoneessa, niin mitä tekee korisarjalla, joka kulkee 200 km/h jo parkkiruudussa?

Loppujen lopuksi se ja sama, jos itse tykkää 8)

Nim. merk. Alusiiven 75:seen pultannut AA (silloin se oli muotia.... :wink: )

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Jeppaa kirjoitti: Mielestäni tähän tilanteeseen sopii parhaiten vanha sanonta "Tuning on homma, johon moni ryhtyy, mutta jossa harva onnistuu" Eli lähinnä tahdon tällä sanoa sitä, että valitettavasti kaikilla ei vain ole tyylitajua eikä tarpeeksi älyä olla rakentelematta ja siksi noita lasikuituhirvityksiä syntyy.
Lisätään nyt tähän perään, että tässä kirjoituksessa ei ole mitään rivien välistä luettavaa vittuilua eikä mitään muutakaan, kunhan mielipiteeni kirjoitin

Oikein Jeppaa,juuri tätä minäkin noilla kirjoituksillani haeskelin mutta jotkut ottavat asian hieman liian tosissaan :cry: Itse kuin kirjoitin tuon hieman pilke silmäkulmassa....ja kuitenkin loppujen lopuksi eihän makuasioista voi kiistellä,vai?

Eli ei herneitä nenään tai suoraa vittuilua "fellow-alfistien" autoista, sillä jokaisella on näkemyksensä, itse olen kyllä kutakuinkin jättänyt autoni siihen malliin kun ne on suunnittelijan toimesta tehty ( paitsi mitä nyt tuo ex-Lancia johon maalasin Martini raidat ). :-D

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

-Tomi- kirjoitti:
AutonAlfa kirjoitti:Eikö sama käy toisinkin päin, eli jos on auto tuunattu, niin ei oteta hernehiä nenuun, jos joku sitä arvostelee. Makuja on monia!
Minä en tuunaa... 8) Minulla on ainoastaan pari projektia :wink:
Käy toki ja asialliset kommentit otetaan varmaan mielellään vastaan, vaikka kommentoija ei sitten autoa komeaksi kehuisikaan. Tuo -Lee-:n kommentti nyt vaan mielestäni on kaikkea muuta paitsi asiallinen :wink:
Ei kai siinä ole mitään epäasiallista että ihmettelee toisen lintulautaa?
Tai siinä että joku yrittää Volvouttaa autonsa eikä pysty ymmärtämään sitä?
Olisin hyvin mielissäni jos kyseisen auton omistaja voisi kertoa miten kokee parantaneensa oikeasti autonsa visuaalista ilmettä. Eikä vain hankkineensa "siippikunniaa" kaltaistensa seurassa. En näe että moiset viritykset toisivat mitään lisää autoon. Päinvastoin. Tosin, en minä ole mikään kieltämään ketään tekemästä autolleen mitä huvittaa. Voi olla että olen wanha (32v) mutta en vain ymmärrä... selittäköön joku minulle mistä noissa siipi vempeleissä on kyse. Mielipidettäni voin ja uskallan muuttaa joten jos voitte kertoa missä tämän homman juju piilee ja onnistun vielä ymmärtämään sen niin ehkä minäkin onnistun löytämään noihin helmoihin piilotetun kauneuden.

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

-Lee- kirjoitti:
-Tomi- kirjoitti:
AutonAlfa kirjoitti:Eikö sama käy toisinkin päin, eli jos on auto tuunattu, niin ei oteta hernehiä nenuun, jos joku sitä arvostelee. Makuja on monia!
Minä en tuunaa... 8) Minulla on ainoastaan pari projektia :wink:
Käy toki ja asialliset kommentit otetaan varmaan mielellään vastaan, vaikka kommentoija ei sitten autoa komeaksi kehuisikaan. Tuo -Lee-:n kommentti nyt vaan mielestäni on kaikkea muuta paitsi asiallinen :wink:
Ei kai siinä ole mitään epäasiallista että ihmettelee toisen lintulautaa?
Tai siinä että joku yrittää Volvouttaa autonsa eikä pysty ymmärtämään sitä?
Olisin hyvin mielissäni jos kyseisen auton omistaja voisi kertoa miten kokee parantaneensa oikeasti autonsa visuaalista ilmettä. Eikä vain hankkineensa "siippikunniaa" kaltaistensa seurassa. En näe että moiset viritykset toisivat mitään lisää autoon. Päinvastoin. Tosin, en minä ole mikään kieltämään ketään tekemästä autolleen mitä huvittaa. Voi olla että olen wanha (32v) mutta en vain ymmärrä... selittäköön joku minulle mistä noissa siipi vempeleissä on kyse. Mielipidettäni voin ja uskallan muuttaa joten jos voitte kertoa missä tämän homman juju piilee ja onnistun vielä ymmärtämään sen niin ehkä minäkin onnistun löytämään noihin helmoihin piilotetun kauneuden.
Oli kyllä tältä -Lee-:ltä aika suoraa palautetta. Ainakin rehellistä puhetta, sitä voi arvostaa, vaikka palaute olikin erittäin negatiiviseen sävyyn kirjoitettu. Hieman jopa hämmästyin, sillä kukaan ei ole vastaavaa palautetta autostani ikinä antanut, edes täällä alfa-foorumilla. Voisin nyt ensimmäisenä kommentoida tuota takasiipeä, kun se tuntui olevan palautteessa lähestulkoon se pääpointti. Siipi oli siinä, kun auton ostin, eikä se siinä omaa silmää häiritse niin sai olla paikallaan. Välttämätön se ei ole, luultavasti auto näyttäisi ihan hyvälle ilmankin sitä, mutta irti en ole sitä ottamassa. Jos ei tuollaisen rakentelun päälle ymmärrä mitään vaan tykkää ajaa vakiolla autolla niin tuollaiset kommentit voisi melkeinpä jättää kirjoittamatta. En nyt aio enempää asiaa puida, ettei kukaan ota lisää herneitä nenään, itse en ottanut, enkä aio ottaa, koska jokaisella on mielipide ja sen saa sanoa =) Ei silti, ei tuollaista koskaan ole kiva kuulla, varsinkaan noin suoraan sanottuna. Tämä on niitä ikuisia kiistanaiheita, eikä näistä keskusteluista oikeastaan koskaan tule loppua, sillä aina on joku sanomassa, että hitto, kun on hieno ja toinen sanoo, että vitun ruma... Minä lopetan osaltani tähän, taisi olla muutenkin virhe kommentoida tätä topiccia alunperinkään... Jatkossa vastaavan palautteen voisi kieltämättä antaa hieman asiallisemmassa muodossa. Sinänsä minua ei tuollainen palaute haittaa, koska kuulut siihen yhteen prosenttiin palautteen antajista, joka ei tuollaisia osaa sulattaa. Pääasia on se, että itse olen tyytyväinen ja tykkään ajaa autollani, olkoot muut mitä mieltä hyvänsä.
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

En ole kyllä minäkään ihan selvillä että onko tällainen yleinen jeesusteluketju oikea paikka haukkua jonkun foorumilaisen harrasteautoa. Sen voisi mielummin tehdä paikan päällä kasvotusten jos tuntee erityistä tarvetta.

Ymmärrän kyllä omalla tavallaan että toinen on ihmeissään mutta asiathan voi toki esittää monella tavalla..

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Rolle kirjoitti:En ole kyllä minäkään ihan selvillä että onko tällainen yleinen jeesusteluketju oikea paikka haukkua jonkun foorumilaisen harrasteautoa. Sen voisi mielummin tehdä paikan päällä kasvotusten jos tuntee erityistä tarvetta.
Kyse ei ole yhden henkilön tietystä autosta vaan yleensä tuning hirvityksistä.
Olisin hyvin tyytyväinen jos pääsisin keskustelemaan kasvotusten jonkun tuning ihmisen kanssa. Selittäisi joku missä homman juju on. En vain tajua tuota väkivaltaa mitä noille kaunottarille tehdään... :shock:

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

-Lee- kirjoitti:
Rolle kirjoitti:En ole kyllä minäkään ihan selvillä että onko tällainen yleinen jeesusteluketju oikea paikka haukkua jonkun foorumilaisen harrasteautoa. Sen voisi mielummin tehdä paikan päällä kasvotusten jos tuntee erityistä tarvetta.
Kyse ei ole yhden henkilön tietystä autosta vaan yleensä tuning hirvityksistä.
Olisin hyvin tyytyväinen jos pääsisin keskustelemaan kasvotusten jonkun tuning ihmisen kanssa. Selittäisi joku missä homman juju on. En vain tajua tuota väkivaltaa mitä noille kaunottarille tehdään... :shock:
No jos keskustella haluat, ni kyllä mä mielelläni autoani esittelen, vaikka tietäisinkin etukäteen, että kyseinen henkilö ei siitä välttämättä pidä =) Ehkä se tuningin/stylingin sisältö alkaa sitten aukeamaan... Siinä oon kyl samaa mieltä, et jotkut on kyl todella väkivaltaisesti raiskattu, en mäkään kaikista vastaantulevista tuning-autoista pidä. Oma vaan on saanut erittäin paljon positiivista palautetta, joten ainakin tuunaajien keskuudessa sitä pidetään onnistuneena =) Mut sovitaan vaa tapaaminen joku kerta, ni jospa lähempi tarkastelu auttais ymmärtämään paremmin homman syvintä olemusta =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jeppaa kirjoitti:Pääasia on se, että itse olen tyytyväinen ja tykkään ajaa autollani, olkoot muut mitä mieltä hyvänsä.
Siinähän se on kiteytettynä. Yhtälailla moni raapii päätänsä, kun olet ostanut Alfa Romeon saati sitten maalannut lieskat kylkeen. Emmeköhän me tänne kaikki mahdu.

Lukittu