Alfa Romeo 33 16v ??
Valvoja: Moderators
Alfa Romeo 33 16v ??
Olisin tässä Alfa 33 16v ostamassa. 4WD tai ilman. Haluaisin tietää paria asiaa autosta.
Millanen kulutus autossa keskimäärin, vaikuttaako neliveto paljon kulutukseen? Onko tyyppivikoja ja millaisia? Onko osat kalliita, itse korjaukset tietenki suorittaisin. Alfoista on sanottu että ahdas kuljettajan paikka. Itse kun olen tämmönen 187 pitkä ni tuottaako vaikeuksia istua kuljettajan pallilla ?
Millanen kulutus autossa keskimäärin, vaikuttaako neliveto paljon kulutukseen? Onko tyyppivikoja ja millaisia? Onko osat kalliita, itse korjaukset tietenki suorittaisin. Alfoista on sanottu että ahdas kuljettajan paikka. Itse kun olen tämmönen 187 pitkä ni tuottaako vaikeuksia istua kuljettajan pallilla ?
Re: Alfa Romeo 33 16v ??
Maantie kulutus: 90 vauhdilla aika tasan tuon 6l. ainakin meillä.Doba kirjoitti:Olisin tässä Alfa 33 16v ostamassa. 4WD tai ilman. Haluaisin tietää paria asiaa autosta.
Millanen kulutus autossa keskimäärin, vaikuttaako neliveto paljon kulutukseen? Onko tyyppivikoja ja millaisia? Onko osat kalliita, itse korjaukset tietenki suorittaisin. Alfoista on sanottu että ahdas kuljettajan paikka. Itse kun olen tämmönen 187 pitkä ni tuottaako vaikeuksia istua kuljettajan pallilla ?
Seka ja pätkä-ajo 8l.
Neliveton luulisin vaikuttavan aika reilusti kulutukseen mitä noista nyt on kokemusta. 0,5-1l. enenpi syövät.
Osahintoja voit kaltella linkeissä olevista osamyyjistä.
Nelivetosen osia ei nyt joka paikassa olekaan myytävänä.
Esim. pakoputken etuosa oli kivenalla sw ostettaessa.
180cm. pitkä ja ainakin minulle tilaa viellä sopivasti.
Ratin korkeudensäätö auttaa hiukan asiaa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo 33 16v ??
7.5 maantiellä reipasta ohittelua, 9.5 pahimmillaan ihan pientä nurkka-ajoa. Mutta siellä 8.5 paikkeilla keskimäärin ja kaasujalka aika raskas.Doba kirjoitti:Millanen kulutus autossa keskimäärin
Kaikki on suhteellista, mutta ei mun mielestä pahan hintaisia vaikkei paljoa joutunut mun aikana uusimaan.Onko osat kalliita, itse korjaukset tietenki suorittaisin.
En tiedä kuka on sanonut mutta missään alfassa missä olen itse istunut ei ole ollut ongelmaa. 33:ssa oli tilaa reippaasti ja korkeuden puolesta menisi vielä pitempi kaveri, itse olen 188cm.Alfoista on sanottu että ahdas kuljettajan paikka. Itse kun olen tämmönen 187 pitkä ni tuottaako vaikeuksia istua kuljettajan pallilla ?
Nelivedosta, erittäin lyhyen koeajon perusteella perkeleen laiska verrattuna etuvetoiseen, vie suuren osan hauskuudesta joskin talvella voi olla eri asia. Mutta P4:sen hinnalla saa kaksi 16V:tä
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
P4:ssä keskikulutus 9-10 litraa. Pääosa ajosta lyhyttä ajoa.
Nelivetoon liittyvät osat kalliita. Muuthan osat ovat samaa etuvedon kanssa. Kardaanin rataspakka maksoi 1800 euroa ja takajarrusatulatkin pitäisi hankkia, 500 euroa/kpl.
33:n tilat ovat ihmeen isot. Takanakin jalkatilaa enemmän kuin meillä GTA:ssa. Tosin 33:ssa istutaan takana melko korkealla (edessä matalalla). Takapenkit nurin ja 170 cm mittainen laatikko kyytiin. Huomaa, että P4:n takakontti on vain reilu puolet etuvetoisen kontin koosta.
33 on ihmeen lämmin talvella, ja lämpenee nopeasti, ainoastaan ilmansuuntausmahdollisuudet ovat heikohkot, kuten yleensä muissakin vanhoissa autoissa. Viimeisimmätkin 33:than pohjautuvat ensimmäisiin jo 80-luvun alussa tulleisiin versioihin. Esim. reunimmaisista tuulettimista saa vain ulkoilmaa, joten talvisin aina kiinni.
Mahtava auto talvella, ja itse en sanoisi autoa laiskaksi edes etuvetoon verrattuna.
Nelivetoon liittyvät osat kalliita. Muuthan osat ovat samaa etuvedon kanssa. Kardaanin rataspakka maksoi 1800 euroa ja takajarrusatulatkin pitäisi hankkia, 500 euroa/kpl.
33:n tilat ovat ihmeen isot. Takanakin jalkatilaa enemmän kuin meillä GTA:ssa. Tosin 33:ssa istutaan takana melko korkealla (edessä matalalla). Takapenkit nurin ja 170 cm mittainen laatikko kyytiin. Huomaa, että P4:n takakontti on vain reilu puolet etuvetoisen kontin koosta.
33 on ihmeen lämmin talvella, ja lämpenee nopeasti, ainoastaan ilmansuuntausmahdollisuudet ovat heikohkot, kuten yleensä muissakin vanhoissa autoissa. Viimeisimmätkin 33:than pohjautuvat ensimmäisiin jo 80-luvun alussa tulleisiin versioihin. Esim. reunimmaisista tuulettimista saa vain ulkoilmaa, joten talvisin aina kiinni.
Mahtava auto talvella, ja itse en sanoisi autoa laiskaksi edes etuvetoon verrattuna.
Onkos tuota Helsingin Autokeskuksessa myynnissä olevaa 33:sta (http://www.nettiauto.com/53076) käynyt kukaan katsomassa?
Hinta ei ainakaan tunnu pahalta.
Hinta ei ainakaan tunnu pahalta.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Moi
Itsekin olen aikeissa ostaa 33:sen, ja vieläpä ehkä 16vee mallin. Tosin näin opiskelijana 8 venttiilinen olisi ehkä halvempi ylläpitää, mutta onhan qv aina qv. Kävin Tikkurilassa katsastamassa edellämainitun 33 16v:n ja oli pieni pettymys, ainakin kuskin penkki näytti yhtä huonolta kuin omassa -63 Kuplassani. Liikeen mainostamat "stereot" olivat vanha 90-luvun alun blaukkarikasettimankka ja oviin rumasti poratut 4" pikkukaiuttimet. Saisihan siitä ehkä tekemällä ajettavan. En kyllä kysellyt myyjältä autosta mitään kun eivät ne yleensä tiedä edes sitä vähää mitä itse tiedän. Toyotaliike Auto-Jalosella Espoossa oli vielä viime viikolla tosi hyvä 33 1.7 ie myynnissä, punainen, 16v vanteilla ja spoilerilla, alkup. kattoluukulla, vm92 ja ajettu 142 tkm. Kävin sunnuntaina kiireessä katsomassa ja kysyin autossa istuneelta kivannäköiseltä blonditytöltä että onko auto vielä myynnissä? Vastaukseksi sain vaan että "Ei kauaa." Maanantaina kun soitin Jaloselle, auto oli myyty. Täytyy kai odotella jonkin aikaa ja olla ilman autoa kun menin myymään hyvin palvelleen Fiatini.
-Otso
Itsekin olen aikeissa ostaa 33:sen, ja vieläpä ehkä 16vee mallin. Tosin näin opiskelijana 8 venttiilinen olisi ehkä halvempi ylläpitää, mutta onhan qv aina qv. Kävin Tikkurilassa katsastamassa edellämainitun 33 16v:n ja oli pieni pettymys, ainakin kuskin penkki näytti yhtä huonolta kuin omassa -63 Kuplassani. Liikeen mainostamat "stereot" olivat vanha 90-luvun alun blaukkarikasettimankka ja oviin rumasti poratut 4" pikkukaiuttimet. Saisihan siitä ehkä tekemällä ajettavan. En kyllä kysellyt myyjältä autosta mitään kun eivät ne yleensä tiedä edes sitä vähää mitä itse tiedän. Toyotaliike Auto-Jalosella Espoossa oli vielä viime viikolla tosi hyvä 33 1.7 ie myynnissä, punainen, 16v vanteilla ja spoilerilla, alkup. kattoluukulla, vm92 ja ajettu 142 tkm. Kävin sunnuntaina kiireessä katsomassa ja kysyin autossa istuneelta kivannäköiseltä blonditytöltä että onko auto vielä myynnissä? Vastaukseksi sain vaan että "Ei kauaa." Maanantaina kun soitin Jaloselle, auto oli myyty. Täytyy kai odotella jonkin aikaa ja olla ilman autoa kun menin myymään hyvin palvelleen Fiatini.
-Otso
Kyllä 16V kuluttaa selvästi vähemmän.Wille kirjoitti:En tiedä muista kuluista, mutta 16v:n pitäisi kuluttaa vähemmän kuin 8v, ainakin TM:n mittausten mukaan. Itselläni on 8v, ja keskikulutus on ollut aika tarkkaan 10l/100km, maantiellä tietysti vähän vähemmän. Tuo 16v on itseänikin aina silloin tällöin houkuttanut.
Re: Alfa Romeo 33 16v ??
Mulla tuntuu menevän maantieajossakin yli 8 litraa (100-120 nopeuksissa), kaupunkiajoa en ole laskenut.Doba kirjoitti:Millanen kulutus autossa keskimäärin, vaikuttaako neliveto paljon kulutukseen? Onko tyyppivikoja ja millaisia? Onko osat kalliita, itse korjaukset tietenki suorittaisin. Alfoista on sanottu että ahdas kuljettajan paikka. Itse kun olen tämmönen 187 pitkä ni tuottaako vaikeuksia istua kuljettajan pallilla ?
33:ssa tuntuu tilaa olevan ihan riittävästi mutta jalkatilaa saisi ehkä olla enemmän. Isommilla kengillä menee helposti pari poljinta alas...
147 2.0 2005
Re: Alfa Romeo 33 16v ??
Itse kärsin ihan isojalkaisena (koko 46) ihan samasta. En ole vielä uskaltanut kunnon talvikengillä edes kokeilla ajamista.Shodan kirjoitti: 33:ssa tuntuu tilaa olevan ihan riittävästi mutta jalkatilaa saisi ehkä olla enemmän. Isommilla kengillä menee helposti pari poljinta alas...
Dedikoituihi ajosessiohin hankin eilen Puma Replica Race Cat:it, pitäisi saada jonkinlaista tuntumaa polkimiin noilla.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Itsekin kävin tuota ihan mielenkiinnosta ihmettelemässä ja kyllä 16 venaseksi luulin. Tosi nättikuntoiselta näytti. Jokohan se kivannäköinen blondityttö on tänne palstallekin eksynyt?ozone kirjoitti:Kävin sunnuntaina kiireessä katsomassa ja kysyin autossa istuneelta kivannäköiseltä blonditytöltä että onko auto vielä myynnissä? Vastaukseksi sain vaan että "Ei kauaa."
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä mulla tahtoi 33:sta mennä useampi lusikka kerralla pohjaan jos ei erikseen muistanut tähdätä. Jalkakaan ei ole kuin neliykkönen mutta kengät yleensä vähän järeämpää sorttia.Rolle kirjoitti:Ikinä ollut mitään ongelmia 45 koon rääpylöiden kanssa, jos motoriikka ei enää toimi niinkuin pitää saattaa automaatti olla parempi vaihtoehto
- Epäkelpokeräilijä -
Ongelma leveäpohjaisillä kävelykengillä lähinnä siinä että jalat eivät mahdu samalle tasolle vierekkäin kytkimelle ja jarrulle. Eli kytkin pitää painaa ensin pohjaan, sitten jarruttaa. Vähän imevää.Rolle kirjoitti:Ikinä ollut mitään ongelmia 45 koon rääpylöiden kanssa, jos motoriikka ei enää toimi niinkuin pitää saattaa automaatti olla parempi vaihtoehto
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Rolle kirjoitti:No huhhu, kuullostaa vaaralliselta ja vastuuttomalta jos ei pysty kunnolla polkimia hallitsemaan.. Olisiko syytä vaihtaa polkimet
No ei nyt..
..LIIOITELLA kuitenkaan. Pitää vaan ajaa kapeilla kengillä.tai auto
Mahtaisiko tuohon mitään leveämpiä polkimia saadakkaan? Poljinsyvennys ei ole kovin leveä.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Moro taas pitkästäaikaa. Niin tuon 33 P4:n kulutus on on maantiellä rauhallisella aijolla siellä 7 litran tuntumassa ja kaupunki ajossa noin 9 litraa. Paitsi talvella kun joskus innostuu leikkimään niin menee hiukan enemmänkin, mutta ei ole minusta nelivetoiseksi paha kulutus.
Tää P4 on kyllä suhteellisen laiska alakierroksilla, mutta jos jaksaa kierrättää niin liikahtaa kyllä riittävästi ja talvella varsinkin on hauska kusettaa muita valoissa.
Tilaa siinä on todellakin korkeussuunnassa riittävästi, mutta jalka tila ei ole mikään kovin erikoinen. Ja nuo polkimet on varmasti tottumattomalle todella lähekkäin ja joskus saattaa polkea kaasua ja jarrua yhdellä polkemisella, mutta sitä oppii kyllä käyttämään ajan kanssa. Itse olen 187cm pitkä ja kengän numero on 43, että siitä voitte arvioida miten itse mahdutte autoon.
Osista voin sanoa sen, että kaikki osat mitä et saa varaosaliikkeiden kautta ovat perkeleen kalliita. Ja tossa P4:ssa niitä on valitettavasti kohtalaisen paljon. Ne osat mitkä ovat samoja kaksiveoisen kanssa löytyy usein tilaamalla varaosaliikkeistä.
Tää P4 on kyllä suhteellisen laiska alakierroksilla, mutta jos jaksaa kierrättää niin liikahtaa kyllä riittävästi ja talvella varsinkin on hauska kusettaa muita valoissa.
Tilaa siinä on todellakin korkeussuunnassa riittävästi, mutta jalka tila ei ole mikään kovin erikoinen. Ja nuo polkimet on varmasti tottumattomalle todella lähekkäin ja joskus saattaa polkea kaasua ja jarrua yhdellä polkemisella, mutta sitä oppii kyllä käyttämään ajan kanssa. Itse olen 187cm pitkä ja kengän numero on 43, että siitä voitte arvioida miten itse mahdutte autoon.
Osista voin sanoa sen, että kaikki osat mitä et saa varaosaliikkeiden kautta ovat perkeleen kalliita. Ja tossa P4:ssa niitä on valitettavasti kohtalaisen paljon. Ne osat mitkä ovat samoja kaksiveoisen kanssa löytyy usein tilaamalla varaosaliikkeistä.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4