No kyllä tuo meikäläisen "romelo" on vähäpäästöinen, mikäli otteeseen
on luottamista, mutta lambi-antureita ei silti ole yhtä useampaa vastaan
tullut - eikä kyllä paikkojakaan niille, saati tyhjiä liittimenpäitä joihin ne
liittäisi.
Syynäyskonttorilla tosin hiukan aikaa kierrätettiin konetta, ennenkuin
arvot asettuivat oikeiksi, vaikka lämmin kone olikin - mutta reippaasti
tuo sen läpäisi. Silti ei löydy kylmänä oikeaa säveltä Alfan nuotistolta,
yrittää vaan tikahtua kun pitäisi liikkua ja tökkii vastaan kuin krapula-
aamun ensiolunen, selkähän tuossa kohta menee sijoiltaan!?
Mitään merkkivaloa tuo ei ole esittänyt, eikä lämpöisenä tee mitään
poikkeavaa, vain kylmänä tai alilämmöillä. Kuuntelin sitä tuossa aikani
ja annoin käydä kylmästä asti tyhjäkäyntiä, niin aivan normaalisti kävi
ja laski neljään otteeseen tyhjäkäyntiä alaspäin, kunnes asettui - eli
lämpeni tarpeeksi. Paitsi se prkl:n rapina, voisiko se kieliä jostakin
vaivasta, mikä ihmeen raksutus siellä on? Ei kai 158k ajetusta 156 2.0
TS:sta voi vielä olla menossa jokin nokka-akselin laakerointi tms?
Eihän nyt mikään mahdotonta ole, mutta oudolta kuulostaisi ja kai se nyt jo
muitakin käyntihäiriöitä pukkaisi?
No, joskus tuntuu tämän tunteella tehdyn laitteen sielunelämä vähän
siltä, että sille on rakennettu ECU:n vieläpä sellainenkin piiri, että se
pystyy ajattelemaan, mitä seuraavaksi keksisi!
Pitänee vaan katella ja putsailla, ellei kukaan osaa paremmin neuvoa,
niin pitänee joskus pistää kiinni letkuihin ja katsoa, mitä koneelta näkyis
vaivantynkää!
