Nyt riitti Delta-Auton kuppaus ja juoksutus minun osalta
Valvoja: Moderators
Nyt riitti Delta-Auton kuppaus ja juoksutus minun osalta
Lokakuussa 2004 kärähti, tietysti kaatosateella ja tietysti hel...moisen kiireen keskellä, pyyhkijöiden moottori. Eikun Jyväskylän teltta-autoon ja pikahuoltoon. Ei pikaista-apua. Helsinkiin piti päästä ja siitä eteenpäin ruåttin puolelle, avuksi halvin mahdollinen katsastettu kottero (ongelma jätettä heillekin) vaihtoautomyynnista alle.
Nyt vajaa 2 vuotta tuon jälkeen samat oireet pyyhkijöissä tekivät tuloaan, takelteleva pyyhkijöiden käynti ja narina. Ei kun pyyhkijät käyttökieltoon ja kysymään paikallisesta teltta-autosta käytännön kestoikää moottorille ja vastaus oli "puolestatoista kahteen vuoteen". Vastaus tuli jo sillä äänensävyllä ja kierrellen ennakoivasti jo mahdollisia heidän piikkiin kaatuvia lisätöitä.
Eikun huonompaa pitkähihaista päälle ja kädet tuon rakastamani "Mustan Lesken" helman alle.
Syy jumittamiseen löytyi: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5530
Nivel/laakeri/mikälie ruosteessa ja eikä ihme sillä ainakin ePERin mukaan sen päältä puuttui suoja (60508178) http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5532 . Sen nyt jokainen arvaa miten suojaamattomalle pataraudalle käy parin suomalaisen suolan kyllästämän talven jälkeen. Ilmeisesti liian hyvien kelien vuoksi ei tuo nivel/laakeri/mikälie ole saanut riittävää liikuntaa, tuloksena lopullinen jumiutuminen.
Repsikan puolella se oli paikallaan ja nivel/laakeri/mikälie täysin terveenä sen alla http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5528
Lisäksi vähintään yhtä ihmeellinen hauskuus oli huomata noita sammakonjalkoja ja moottoria irroittaessani että myös se moottorin yläpuolella oleva "kehikko" heilui.
Syynä lienee että tuo kehikon läpi rintapeltiin menevä pultti kiertyi 1 1/2 kierrosta vielä kiinnipäinkin.
Päätelkää itse miksi. Hole: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5531
ja pultti sekä kaksi löytynyttä prikkaa. http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5532 Toinen oli ruuvin kannan alla ja toinen löytyi vaaksan päästä kuivien koivunlehtien seasta.
Arvatkaas kumpi oli kiinni? Vinkki löytyy kuvasta jos tarkasti katselee.
Ensimmäiselle oikein arvanneelle lähtee ePERi.
Onhan minulla tietysti asennevammakin teltta-autoa kohtaan muttei itse aiheutettu. Kokonaan toinen episodi remminvaihdon tiimoilta. Lisäksi se on laadultaan (vielä) paikallista koska Konalassa ja Malmilla ei ainakaan itselläni ollut mitään härdelliä kertaakaan.
Parhaat terveiseni vaan sinne "rampin alle".
Otettiinhan sieltä viimein yhteyttä mutta vasta kun soitin jollekin isommalle pomolle joka ilmeisesti oli kehoittanut olemaan yhteydessä. "Tule käymään niin katsotaan mitä asialle voidaan tehdä. Käydessäsi tuumailimme että oli kyse pelkästään pyyhkijän sulista".
Ei per...le!!!
Ei voi yksinkertaisesti näyttää lievästi kaljamahainen ja yli nelikymppinen äijä niin "blondilta" että menisi valittamaan pyyhkijän sulista. Luulisi kellojen soittavan vaikka kuulossa olisikin häiriö.
Nousi taas verenpaine tappiin kun aamulla käväisin sitten osat valmiiksi purettuna siististi laatikossa sitä näyttämässä. Elokuun puolivälissä ehtisivät siihen paneutua. Kun että mitäs se minulle maksaisi niin vastaus oli tyyliin että artisti maksaa 72€ tunti.
Ei käy minun päähäni tuo. Jätetään osa asentamatta, sutta syntyy ja minä maksan.
Eilen kuulin että jostain auton nokalta varastetusta 20€ muovilätkästä olivat veloittaneet 84€.
http://www.delta-autonkuppaamat.com
(varasin vasta eikä tuo toimi vielä, herkistän tuon p...leen nivel/laakeri/mikälien ensin katsastusta varten)
Nyt vajaa 2 vuotta tuon jälkeen samat oireet pyyhkijöissä tekivät tuloaan, takelteleva pyyhkijöiden käynti ja narina. Ei kun pyyhkijät käyttökieltoon ja kysymään paikallisesta teltta-autosta käytännön kestoikää moottorille ja vastaus oli "puolestatoista kahteen vuoteen". Vastaus tuli jo sillä äänensävyllä ja kierrellen ennakoivasti jo mahdollisia heidän piikkiin kaatuvia lisätöitä.
Eikun huonompaa pitkähihaista päälle ja kädet tuon rakastamani "Mustan Lesken" helman alle.
Syy jumittamiseen löytyi: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5530
Nivel/laakeri/mikälie ruosteessa ja eikä ihme sillä ainakin ePERin mukaan sen päältä puuttui suoja (60508178) http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5532 . Sen nyt jokainen arvaa miten suojaamattomalle pataraudalle käy parin suomalaisen suolan kyllästämän talven jälkeen. Ilmeisesti liian hyvien kelien vuoksi ei tuo nivel/laakeri/mikälie ole saanut riittävää liikuntaa, tuloksena lopullinen jumiutuminen.
Repsikan puolella se oli paikallaan ja nivel/laakeri/mikälie täysin terveenä sen alla http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5528
Lisäksi vähintään yhtä ihmeellinen hauskuus oli huomata noita sammakonjalkoja ja moottoria irroittaessani että myös se moottorin yläpuolella oleva "kehikko" heilui.
Syynä lienee että tuo kehikon läpi rintapeltiin menevä pultti kiertyi 1 1/2 kierrosta vielä kiinnipäinkin.
Päätelkää itse miksi. Hole: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5531
ja pultti sekä kaksi löytynyttä prikkaa. http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5532 Toinen oli ruuvin kannan alla ja toinen löytyi vaaksan päästä kuivien koivunlehtien seasta.
Arvatkaas kumpi oli kiinni? Vinkki löytyy kuvasta jos tarkasti katselee.
Ensimmäiselle oikein arvanneelle lähtee ePERi.
Onhan minulla tietysti asennevammakin teltta-autoa kohtaan muttei itse aiheutettu. Kokonaan toinen episodi remminvaihdon tiimoilta. Lisäksi se on laadultaan (vielä) paikallista koska Konalassa ja Malmilla ei ainakaan itselläni ollut mitään härdelliä kertaakaan.
Parhaat terveiseni vaan sinne "rampin alle".
Otettiinhan sieltä viimein yhteyttä mutta vasta kun soitin jollekin isommalle pomolle joka ilmeisesti oli kehoittanut olemaan yhteydessä. "Tule käymään niin katsotaan mitä asialle voidaan tehdä. Käydessäsi tuumailimme että oli kyse pelkästään pyyhkijän sulista".
Ei per...le!!!
Ei voi yksinkertaisesti näyttää lievästi kaljamahainen ja yli nelikymppinen äijä niin "blondilta" että menisi valittamaan pyyhkijän sulista. Luulisi kellojen soittavan vaikka kuulossa olisikin häiriö.
Nousi taas verenpaine tappiin kun aamulla käväisin sitten osat valmiiksi purettuna siististi laatikossa sitä näyttämässä. Elokuun puolivälissä ehtisivät siihen paneutua. Kun että mitäs se minulle maksaisi niin vastaus oli tyyliin että artisti maksaa 72€ tunti.
Ei käy minun päähäni tuo. Jätetään osa asentamatta, sutta syntyy ja minä maksan.
Eilen kuulin että jostain auton nokalta varastetusta 20€ muovilätkästä olivat veloittaneet 84€.
http://www.delta-autonkuppaamat.com
(varasin vasta eikä tuo toimi vielä, herkistän tuon p...leen nivel/laakeri/mikälien ensin katsastusta varten)
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Jepjep. Tutulta tuntuu myös täällä, juuri siitä johtuen nykyään tulee kyllä kannatettua ainoastaan näitä "vaihtoehtoja" www.tmuukkonen.fi ja www.heikka.fi
Tuon remminvaihdosta alkaneen "asennevammani" jälkeen olen käyttänyt Muukkosta. Toinen remmi vaihtui siellä. 300 € oli kalliimpi mutta hintaan sisältyi venttiilien säätö (soittivat sieltä että säädetäänkö), öljynvaihto, kytkimen vaihto osineen, takaiskareiden yläpäiden kiristys.alfa 156 v6 kirjoitti:Jepjep. Tutulta tuntuu myös täällä, juuri siitä johtuen nykyään tulee kyllä kannatettua ainoastaan näitä "vaihtoehtoja" www.tmuukkonen.fi ja www.heikka.fi
Hienoa tuossa heidän asiakaspalvelussaan oli että suhteeni "Mustaan Leskeen" on parantunut ja saanut aivan uuden ulottuvuuden. Vaihdettua on omatoimisesti ja kaverin avustuksella saanut kaikkiin pyöriin laakerit, kuten myös kaikki puslat ja iskarit.
Takapalkki vaihtui pienellä siviilirohkeudella ja ennenkaikkea tältä palstalta löytyneen erittäin hyvän ohjeistuksen avulla. Yritän itsekin laittaa ohjeistusta jollei sitä täältä jo valmiiksi löydy.
Lisäksi tietysti syyläri mutta se olikin helpompi rasti kun siitä oli kokemusta "Vanhan Rouvan" kanssa (aiempi valkoinen TS vm. -90).
Btw. tuota näilläkin palstoilla esiintynyttä keskustelua lämpöjen noususta voisi 120-130tkm ajetuissa kutsua tyyppiviaksi. Kokemusta kahdesta 164:sta noilla kilsoilla ja syylärin lamelleista kolmasosa ainoastaan kiinni kanavissa. Suosittelen kiinnittämään käytettyä ostettaessa huomiota. Valmistaja myös uudessa oli Valeo.
Ainuttakaan osaa ei ole teltta-autosta hakea ja hinnatkin olleet kohtuullisia. Tolpissa olisi säästänyt muutaman kympin mutta samalla tuli tilattua muutama imusarjan kumi tuohon varastoon. Tuo silloinen 130€ ero sovitun ja laskutetun välillä on tullut säästettyä moneen kertaan. Minähän olisin huollattanut ja ollut vedätettävänä vielä tänä päivänäkin ilman heidän omatoimisuuteen ohjaavaa asiakaspalvelua, joka tosin edelleen muistuttaa wanhoja hywiä aikoja jolloin asiakkaan kanssa ei tarvinnut keskustella muusta kuin lähinnä Ladan väristä

Halogeenihoitoa
Hauskaa (surkuhupaisaa) tuossa oli että laskuttivat "töistä" 3+ tuntia.m.sa kirjoitti:Samoja fiiliksiä, samasta yksiköstä. Otan osaa.
Itsellä meni tuohon tehokasta peliaikaa n. 6 tuntia mutta siihen sisältyi:
- ekakerran purku ja ihmettely 3 tuntia (n. 2 tuntia moottorin vivustoon yhdistävän mutterin kaivelua veden juoksutuskanavasta joka tekee pari kivaa 90 asteen mutkaa)
- eka asennus ja takaslaitto
- kauhean sadattelun saattamana (...keleen unohtunut moottorinsuojus)
- vielä kerran pura ja kasaa. Tämän suorituksen sitten kellotin ja siihen meni TASAN TUNTI ja tuohon sisältyi varttitunti työlampun akkujen latausta.
Minä kun en sentään ole mikään ammattiasentaja niin siellä on varmaan tuo
kuulohäiriöisyys aiheuttanut laskutusperusteissa pienen fiban. Vrt. eka kirjoitus

työnj: "Kauanko meni?"
asent: "Kolme varttia"
työnj:n kuulema: "Kolme tuntia"
Täytyy munkin se vielä kerran pompauttaa muutama aste moottorin booreilla eteenpäin
(kosmeettinen sentin alasnykäisy ennen pyyhkäisyä ja pyyhkäisyalasta katoaa 2 senttiä) mutta teen sen sitten kun saan tuon puuttuvan suojuksen käsiini.

Viimeksi muokannut Viikari, 24 Heinä 2006, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epezi
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Viesti:
Itsellä kanssa sama juttu edessä. Siis pyyhkimen moottorin vaihto.
Tihkuasennolla moottori jää nytkyttään aina joka toisella pyyhkäsyllä, renkkaa siinä jonkin aikaa ja sitten pyyhkäsee. Pyyhkimen varsi kolisee myös todella pahasti konepeltiin
En kyllä pysty käsittään miten tuon koneiston saa irti irroittamatta puhallinta, sama homma toisinpäin. Siinä ei sinäänsä ongelmia sillä joudun puhaltimenkin korjaamaan.
Tihkuasennolla moottori jää nytkyttään aina joka toisella pyyhkäsyllä, renkkaa siinä jonkin aikaa ja sitten pyyhkäsee. Pyyhkimen varsi kolisee myös todella pahasti konepeltiin

En kyllä pysty käsittään miten tuon koneiston saa irti irroittamatta puhallinta, sama homma toisinpäin. Siinä ei sinäänsä ongelmia sillä joudun puhaltimenkin korjaamaan.
Älä käytä sitä yhtään! Hieman samalta kuulostavat oireet kuin mulla ekakerralla ja uusi maksoi muistaakseni 492€.Epezi kirjoitti:Tihkuasennolla moottori jää nytkyttään aina joka toisella pyyhkäsyllä, renkkaa siinä jonkin aikaa ja sitten pyyhkäsee. Pyyhkimen varsi kolisee myös todella pahasti konepeltiin![]()
Perus lenkeillä, hylsyillä ja räikällä pärjää. Lisäksi meni kaksi mustaa nippusidettä.
Hyvä apu oli noita muttereita kalastellessa teleskooppimagneetti.
Valmistelevina toimenpiteinä imurointi (vaimo vielä moittii etten koskaan imuroi) ja ehdottomasti sen sadevesikanavan tukkiminen.
Ota myös kuva tai merkkaa kehikon sisältä sen pyörijän asento jos nykyinen muuten on hyvä. Säästyy varttitunti kasattaessa (itse en tietystikään tuota tehnyt ensimmäisellä yrityksellä, ...kele). Merkkaa myös siihen pyörijään liittyvän varren kiinnityskohta, ts. sen 10mm ruuvin paikka.
1: Löysää, älä irroita letkuista, kuskinpuoleisen nivelen tieltä säiliö sekä mikrokytkintä pitävä kannake.
2: Tee tilaa sille moottorin kehikolle irroittamalla ne liittimet (mulla niitä oli tuossa 2) toisistaan ja sido ne konetilan puolelle. Muuten ne pomppii tielle just kun ei tarttis. Irroita myös siitä tulipellistä sen isomman liittimen kannake (4mm kuusiokolo). Pienemmän liittimen kannakkeen taitoin raakasti syrjään kun sitä ja relettä pitelevän pellin ruuvi ei ehkä olisi ehjänä lähtenyt. Pelti kestää ainakin 4 edestakaista taittoa

3: Irroita repsikan puolen niveltä pitelevä erillinen pelti ja se pelti siitä nivelestä. Kuskin puolelta nivel irti. Tietysti viikset tuota ennen.
4: Irroita rintapellin 10mm kantainen pultti pikkuräikällä. Joutuu ehkä liikuttelemaan sitä vivustohässäkkää hieman tieltä.
5: Irroita pyörijä, nyt jo hieman ulostulevan ,kehikon päällä olevasta reiästä 13mm räikällä.
6: Ruuvimeisselillä moottorin pidempi liitin irti. Keskellä liitintä on lukitus. Kiilaa se jonnekin tai sido se tieltä pois. Pienempi liitin ja johdot tulevat moottorin mukana, ei tarvitse irroittaa.
7: Irroita kympin lenkillä ne moottoria pitelevät kolme ruuvia.
8: Ujuta moottori alta pois
9: Vivusto pois.
10: Vivustoa kymmenkunta kertaa veivaamalla saa selville jumittavan nivelen kun tarkastelee kumpi lämpenee enemmän. Narinasta en itse päässyt selvyyteen kumpi se on. Voi tietysti aukaista molemmatkin. Nivelten päässä on lukkorengas ja sen alla prikka. Ne veks. Mutteri kierteen suojaksi ja kevyttä naputusta. Putsaa irtopaskat pois. Hoonaa 400:lla paperilla niin kiiltäväksi kuin uskallat. Ilmeisesti vain ohut kromattu pinta siinä tapissa. Sisäpuolelle sama, 400 paperia rullalle ja läpivetoja pyörittämällä.
11: Ysistä takaperin samassa järjestyksessä poikkeuksella että se moottoriin menevä pidempi liitin kannattaa laittaa siinä vaiheessa kun moottori vielä on tukevasti kourassa. Sitten vasta pujottelemaan sitä sinne hässäkän alle.
Toivottavasti näistä on apua. Jos tarvitset kuvia niin ilmoittele.