Alfa 158
Valvoja: Moderators
2005
Tuossa listassa vuodelle 2005 tuntuisi olevan mielenkiintoinen kohde:
Alfa Romeo 158 Quadrifoglio
- 2.0-litre twin turbo JTS engine & 4x4 with 280-300bhp
Voisi olla jotakuinkin vielä hintahaarukassa ja kelpaisi päivittäiseen ajoon, kun taas noi evolutat yms. menee keräilijöille...
Toisaalta tuo 156Ti:kin voisi kiinnostaa. 220 bhp JTS 2.0 litrainen moottori.
Alfa Romeo 158 Quadrifoglio
- 2.0-litre twin turbo JTS engine & 4x4 with 280-300bhp
Voisi olla jotakuinkin vielä hintahaarukassa ja kelpaisi päivittäiseen ajoon, kun taas noi evolutat yms. menee keräilijöille...
Toisaalta tuo 156Ti:kin voisi kiinnostaa. 220 bhp JTS 2.0 litrainen moottori.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Päinvastoin. Kohentunut laatu alkaa näkymään jo jälleenmyyntiarvossakin. Vielä ei ihan olla Mersujen tasolla (kummassakaan?), mutta mielummin näin!HR kirjoitti:Rupeaa meinaan huolestuttamaan tämä nykyinen käytettyjen hintakehitys.
158:n esittelykään tuskin romahduttaa käytettyjen 156:n hintoja. Uskoisin, että tuleva malli tulee olemaan aika lailla 156:sta hinnakkaampi ja kysyntää uudehkoille, vähän käytetyille Alfoille riittää. Ja kaikkihan tietävät, millainen vaikutus suurella kysynnällä on hintoihin. 2001-03 156:sta ei ole myytykään aivan valtavasti, joten niitä ei kauhean paljon markkinoilla tule liikkumaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Uusi vasta rekisteröitynyt jäsenkin uskaltautuu naputtamaan viestinsä... tervehdys kaikille täältä vähän etelämpää!
Jos noista suunnitelmista toteutuu pualetkin niin Alfalla menee tosi hyvin!
GTA-versiota 156:sta odoteltiin kai viisi vuotta ja nyt puhutaan jo 158:n tehoversioista ennenkuin on karvalakkimalliakaan nähty. Todennäköisesti tuon jutun mainitsemat mallit on suurimmaksi osaksi myyntihypeä, mutta mitäs siitä - upean näköisiä autoja ja hienoja suunnitelmia!!
Jos noista suunnitelmista toteutuu pualetkin niin Alfalla menee tosi hyvin!
GTA-versiota 156:sta odoteltiin kai viisi vuotta ja nyt puhutaan jo 158:n tehoversioista ennenkuin on karvalakkimalliakaan nähty. Todennäköisesti tuon jutun mainitsemat mallit on suurimmaksi osaksi myyntihypeä, mutta mitäs siitä - upean näköisiä autoja ja hienoja suunnitelmia!!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tervetuloa joukkoon kummaan!
Vaikka noista ounastelluista malleista ei toteutuisi kuin neliveto niin sekin olisi jo iso parannus nykytilanteeseen. Kyllähän GTA:ssa on potkua ihan riittämiin ja saahan sitä jälkikäteen ruuvattua lisääkin, mutta minusta perinteikkäältä, urheilullisiin autoihin suuntautuneelta valmistajalta menee osa uskottavuudesta jos mallistossa on monta vuotta pelkästään etuvetoja.
GTA:n 250 hepokattia taitaa olla aika maksimi etufillareiden välitettäväksi.
Vaikka noista ounastelluista malleista ei toteutuisi kuin neliveto niin sekin olisi jo iso parannus nykytilanteeseen. Kyllähän GTA:ssa on potkua ihan riittämiin ja saahan sitä jälkikäteen ruuvattua lisääkin, mutta minusta perinteikkäältä, urheilullisiin autoihin suuntautuneelta valmistajalta menee osa uskottavuudesta jos mallistossa on monta vuotta pelkästään etuvetoja.
GTA:n 250 hepokattia taitaa olla aika maksimi etufillareiden välitettäväksi.
- Epäkelpokeräilijä -
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Oli vaan niin mukava ostaa aikanaan käytetty 155 laatuun nähden reiluun alihintaan. Illuusio huonosta laadusta piti käytettyjen hinnat alhaalla.Päinvastoin. Kohentunut laatu alkaa näkymään jo jälleenmyyntiarvossakin. Vielä ei ihan olla Mersujen tasolla (kummassakaan?), mutta mielummin näin!
Joo tervetuloa vaan GTA:lle. Ihmettelinkin jo katsellessani albumia että missäpäin on noin komeita tuntureita.Jos noista suunnitelmista toteutuu pualetkin niin Alfalla menee tosi hyvin!
On minuakin nuo Alfan suuret suunnitelmat ja samanaikaiset puheet Fiiatin vaikeuksista ihmetyttäneet. Aivan kuin taloudelliset vaikeudet eivät koskisikkaan Alfaa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
GTA kirjoitti:Uusi vasta rekisteröitynyt jäsenkin uskaltautuu naputtamaan viestinsä... tervehdys kaikille täältä vähän etelämpää!
Hehkuta GTA vähän autostasi, on varmaan aika iloinen peli. Pientä kateutta täällä rankasti verotetussa pohjoisessa havaittavissa. TAHTOO!!
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Kiitos tervetulotoivotuksista kaikille!
Mukava välillä taas höpöttää Alfoista kotimaan kielelläkin.
LOL! Tuntureita, joo, vain porot puuttuu!
Väärä pyyntö!!!! Tähän hommaan minua ei kannata paljoa yllyttää, LOL!
GTA on käsittämättömän erilainen peli kuin edellinen 156V6, jolla ajelin melkein viisi vuotta. Koneen potku neljän tuhannen kierroksen kohdalla on koko lailla reippaampi , mutta vielä suurempi ero on alustassa ja jarruissa - ne on kuin eri maailmasta!!!
Toi minun edellinen 2.5 litrainen johon vertaan oli vakio-alustalla ja 15 tuuman pyörillä reippaasti etupainoinen ja innokas aliohjaamaan tiukemmissa mutkissa (kävin sulattamassa sillä yhdet renkaat täällä paikallisella moottoriradalla ja alunperin vähän odottelin että tää 3.2 litrainen on samanlainen, jos ei pahemmin puskeva - mutta ei! Etupainoisuutta ei huomaa ajossa lainkaan! Pito kuivalla on aivan sairas, joskin Pilot Sportit edessä on sitten siitä saaneet jo kärsiä (mittarissa ei ole kuin reilut 2000km ja renkaat tarttee kohta vaihtaa edestä taakse, auts!).
Jopa minun ajotaidoilla tuntuu että mutkaan voi (kuivalla) mennä kuinka kovaa vaan (eli suomeksi kovempaa kuin uskaltaa) ja sitten kaasulla hoidella homman taas haltuun - taisiis ainakin näin olen itselleni vakuutellut .
Nyt tarttee käydä töihin taas!
Mukava välillä taas höpöttää Alfoista kotimaan kielelläkin.
missäpäin on noin komeita tuntureita
LOL! Tuntureita, joo, vain porot puuttuu!
Hehkuta GTA vähän autostasi, on varmaan aika iloinen peli.
Väärä pyyntö!!!! Tähän hommaan minua ei kannata paljoa yllyttää, LOL!
GTA on käsittämättömän erilainen peli kuin edellinen 156V6, jolla ajelin melkein viisi vuotta. Koneen potku neljän tuhannen kierroksen kohdalla on koko lailla reippaampi , mutta vielä suurempi ero on alustassa ja jarruissa - ne on kuin eri maailmasta!!!
Toi minun edellinen 2.5 litrainen johon vertaan oli vakio-alustalla ja 15 tuuman pyörillä reippaasti etupainoinen ja innokas aliohjaamaan tiukemmissa mutkissa (kävin sulattamassa sillä yhdet renkaat täällä paikallisella moottoriradalla ja alunperin vähän odottelin että tää 3.2 litrainen on samanlainen, jos ei pahemmin puskeva - mutta ei! Etupainoisuutta ei huomaa ajossa lainkaan! Pito kuivalla on aivan sairas, joskin Pilot Sportit edessä on sitten siitä saaneet jo kärsiä (mittarissa ei ole kuin reilut 2000km ja renkaat tarttee kohta vaihtaa edestä taakse, auts!).
Jopa minun ajotaidoilla tuntuu että mutkaan voi (kuivalla) mennä kuinka kovaa vaan (eli suomeksi kovempaa kuin uskaltaa) ja sitten kaasulla hoidella homman taas haltuun - taisiis ainakin näin olen itselleni vakuutellut .
Nyt tarttee käydä töihin taas!
V6nen 15 tuumaisilla tai 17silla on aivan erilainen ajaa ja siihen vielä alustasatsi ym. Nuo 15 tuumaiset ovat alimittaiset autoon, ero on todella huomattava kun vaihtaa kunnon hilppeet.GTA kirjoitti:Toi minun edellinen 2.5 litrainen johon vertaan oli vakio-alustalla ja 15 tuuman pyörillä reippaasti etupainoinen ja innokas aliohjaamaan tiukemmissa mutkissa (kävin sulattamassa sillä yhdet renkaat täällä paikallisella moottoriradalla ja alunperin vähän odottelin että tää 3.2 litrainen on samanlainen, jos ei pahemmin puskeva - mutta ei!
Nyt tarttee käydä töihin taas!
Pahus - tajusin vasta nyt mitä kirjoitin kun luin tuon oman postini: en missään tapauksessa tarkoittanut mollata V6:sta! Tuo teksti oli vain GTA:n aiheuttamaa aivorappeumaa . Vakioalustalla ja 15 tuumaisilla 156V6 on mukavuuspainotteinen nopea matka-auto, ehdottomasti paras ja miellyttävin mistään koskaan omistamistani autoista. Se on upea auto ja ainakin minun yksilö oli myös täysin huoleton peli. Ei kertaakaan korjaamolla muulloin kuin määräaikaishuolloissa! Viidessä vuodessa!! Alfa!!! No, huoltojen lisäksi itse harrastin asiaa sen verran, että vaihdoin etujarrulevyt uritettuihin & rei'itettyihin ja etupään narinan vuoksi ylätukivarret.V6nen 15 tuumaisilla tai 17silla on aivan erilainen ajaa ja siihen vielä alustasatsi
GTA