Heräteostoksena alfa 156
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 21 Heinä 2006, 22:22
- Paikkakunta: kajaani
Heräteostoksena alfa 156
joo, eli näin pääsi käymään. ostin vähän silleen extempore ostoksena alfa 156 2.0 ts vuosimallia 2000. matkaa tällä italiattarella on taitettu menestyksekkäästi jo 170 000 km. varusteina ne perus jutut eli kaukosäätönen keskuslukitus, sähkölasit ja vakionopeudensäädin. hintaa tällä pyydyksellä oli 8000. auto oli jopa hiljan katsastettu, ja seuraavan kerran katsastusmiehen kanssa pääsee rupattelee vasta 05/07. jonkin verran miinus-puoliakin tähän kauppaan sisälty, tuulilasi on halki ja luultavasti menee vaihtoon, etupäässä on joku paikka väljänä kun kolahtelee sillon tällön ja jakohihnaremppa olis edessä 10 000 km sisällä. samalla pitää vaihtaa ajotuksensäädin ja tulpat.
niin sitä vaan kyselisin että onko miten kallista lystiä toi jakohihnaremppa?
niin sitä vaan kyselisin että onko miten kallista lystiä toi jakohihnaremppa?
Kun sen itse tekee, niin siitä tulee just sellanen kun sattuu tulemaan.
Onnittelut valinnasta Jakohihnan vaihdon hinnasta en osaa sanoa, kun en ole `siellä` päin tällä hetkellä, mutta tulppien vaihto tulee varmasti maksamaan jonkin verran, jos tulppien hinnat on samalla tavalla kuin muut osat Alfaan suomessa. Täällä tulppakompletin hinta on noin 200 - 250 euroa, riippuen mistä tulpat ostaa
Paljon hyviä kilometrejä!
Paljon hyviä kilometrejä!
Hihna hommat 2.0 TS malliin alkaa yleensä 400 euroa ja siitä ylöspäin riippuen missä teettää.
Tulpat NGK n.160 euroa
Denso/champion n.110 euroa
Motonet ottanut Bosch tulpat myyntiin kyseiseen malliin ja hintana näyttää olevan n.4 euroa kappale.
Itselläni Densot, en huomaa eroa NGK vastaaviin jotka oli ensin.
Tuo oma 2.0 TS on heräteostos 2 vuoden takaa.
PS. Muukkosen ei Bosch Ilmi on toiminut moitteetta.
Delta vaihtoi Kaasuläpän tyhjäkyntimoottorin jotta seilaaminen
loppuisi, ei loppunut.
Tulpat NGK n.160 euroa
Denso/champion n.110 euroa
Motonet ottanut Bosch tulpat myyntiin kyseiseen malliin ja hintana näyttää olevan n.4 euroa kappale.
Itselläni Densot, en huomaa eroa NGK vastaaviin jotka oli ensin.
Tuo oma 2.0 TS on heräteostos 2 vuoden takaa.
PS. Muukkosen ei Bosch Ilmi on toiminut moitteetta.
Delta vaihtoi Kaasuläpän tyhjäkyntimoottorin jotta seilaaminen
loppuisi, ei loppunut.
Re: Heräteostoksena alfa 156
156:n hihnanvaihdosta ei ole kokemusta mutta suuntaa antavana ehkä toimiipastaraketti kirjoitti: niin sitä vaan kyselisin että onko miten kallista lystiä toi jakohihnaremppa?
Delta-Auto: Elokuu 2003 1348 €
- hihna, kiristäjä, vesipumppu, termostaatti töineen
- nesteet
- töistä veloittivat 8h vaikka auton kävin hakemassa jo kuuden tunnin
sisällä sinne viemisestä enkä tiedä kuinka kauan se oli ollut jo siellä valmiina
Muukkonen Helmikuu 2006 1757 € 300€ enemmän rahaa mutta...
- hihna kiristimineen, työt (4,75h) ja osat yhteensä 535,18€ Alvilla
- kytkin töineen
- kampiakselin ja takastefat töineen
- venttiilien säätö ja takaiskarien kiinnitysten vaihto töineen
- työt yhteensä 19 h josta HIHNAN osuus oli tuo 4,75h
Sataviiskutosessa saattaa mennä enemmän tai vähemmän, kannattaa kysyä.
Tämän päälle tietysti (vienti ja haku Jyväskylästä) meni polttoaineet kahdesta autosta.
Lisäksi hukkaantuu tietysti yksi arkipäivä.
Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä palvelu. Laskussa työt eritelty selkeästi.
Muukkosella teetetyn huollon jälkeen ei ole tarvinnut pureskella amalgaameja paskaks ihmetellessä tuota "halogeenihoidon" osuutta
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 21 Heinä 2006, 22:22
- Paikkakunta: kajaani
joo en ole kyllä tuolle paikalliselle delta-autolle viemässä tota alfaa huoltoon. sen verran *askaa oon kyseisestä puljusta kuullut. ja sanoohan sen järkikin että kalliiksi käy tollasessa merkkiliikkeessä huallattaminen. tai kalliiksi kai se käy joka tapauksessa, onhan kyseessä alfa romeo, mutta halvemmalla pääsee ku käyttää ns. yksityisellä liikkeellä. jospa se kaikkineen (hihna+kiristimet, tulpat ja ajoituksensäädin) jäis töineen alle tonniin. toivottavasti.
mistä muuten johtuu toi tyhjäkäynnin ajoittainen humppaaminen, tyhjäkäyntiventtiili menossa, vai ?PS. Muukkosen ei Bosch Ilmi on toiminut moitteetta.
Delta vaihtoi Kaasuläpän tyhjäkyntimoottorin jotta seilaaminen
loppuisi, ei loppunut.
Kun sen itse tekee, niin siitä tulee just sellanen kun sattuu tulemaan.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 21 Heinä 2006, 22:22
- Paikkakunta: kajaani
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Onnea valinnan johdosta. Jakopäänosat eivät maksa mitenkään älyttömästi, esimerkiksi www.heikka.fi toimii. Tukivarsia ja tarkemmin niiden puslia (toki kaikkia muitakin osia löytyy) kannattaa katsella www.tmuukkonen.fi osoitteesta. Ehkä Suomen "tietoviisain" Alfa-asentaja löytyy juuri Muukkoselta, Rune Pettersson. DEltaa halvemmat osat ja paremmat neuvot löytyy siis Ähtävältä ja Petterssonilta. Ihka tavallinen korjaamo kyllä osaa ne (jakopää) vaihtaa. Jotkin paikat eivät suostu, sillä tuossa pitäisi olla joku "sabluuna", millä laitetaan ajoitusmerkit paikoilleen. Meikän autoihin ne on vaan laitettu maalitussilla itse tehtyihin merkkeihin ja kohdalleen on mennyt. Eivät nämä nyt mitään hullun kallita ole ylläpitää, tosin Corollaa en ole koskaan omistanut, eli vertailukohta puuttuu
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.