164 tökkii, ongelmia virranjakajan kanssa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Vetämällä lähtee meikäläisenkin satakuusnelosessa. Eikä tarvii edes älyttömästi voimaa kun näilläkin naruilla irtoaa :lol:

Itse olen hankkinut noita johtoja milloin mistäkin varaosapuljusta ja aina on toiminut jos virta on läpi kulkenut. Motonetin piuhat toimi ainakin omassa Alfassa no problemo.

Ymmärtääkseni tuo toisiopuolan kipinöinti tarkoittaa sitä, että virta kulkee ensiössä. Muutoin kait toisiolta ei tulisi virtaa kipinöintiin :? Eli puola on ehjä tai ainakin tekee kipinöitä :wink:

EDIT: Mitäs sanoo asiantuntijat tällaisesta ajatuksesta. Edesmenneessä Baijerilaisessa tekniikan ihmeessäni vastaavantyyppinen vika mitä ilmeisimmin aiheutui kuluneesta virranjakajasta.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4552

Tuosta nuin ja pyörrijä akseleineen poistuu..

Elä viitti Epeksi, no olet sä ton jo lukenu :mrgreen:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Olen mä tuon lukenut moneenotteeseen, mutta en siitä tajua mitään :oops:
Tarviiko tuo koko paska muka irrottaa että saa pyörijän irti, eli toisinsanoen onko pyörijän toisella puolella joku sokka?

Asiaa muuten hieman päivitystä. Kun toiselta puolalta ottaa piuhan irti niin edelleen se toinen lyö maihin, mutta käyntihäiriöitä ei kostealla ole enään ollut.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Jos on pyörijä akselilla ,niin tarvii ottaa koko jakaja pois.
Ja on siellä perässä sokkatappi.

Merkkaat vaan asennon ylös missä jakaja on ollu. Potsplojo jakaja irti pois ja pöydälle.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllähän siinä akseli on. Tämäpä oli hyvä tieto. Ei tule sitten paskottua koko hommaa.
Onko tuota sitten kahdenlaista, jos kerran kaikki sanovat että lähtee kiskomalla?

Voiko tuota pyörijää laittaa jakajaan kiinni vääräänasentoon?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

On olemassa kahdenmoista vaihtoehtoa,
akselilla että ilman.
Ymmärtääkseni oikea alkuperäinen tulee akselilla ja sopivia rinnakkaistuotteita saa myös ilman akselia.
Sinuna ottasisin uuden akselin kera.
Eikä sitä väärään asentoon saa, ole huoleti.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

tuossa motonetin pyörijässä oli akseli.

Hieman topiccia sivuten, mielenkiinnosta olisi kiva tietää. Miten hemmetissä semmonen pyörijä kiinnitetään jossa ei ole akselia? Ilmeisesti sellaisissa tapauksissa myös itse jakajanrunko on erimallinen.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Eikäkö se vanha pyörijä pannaan paskaks, näin ainakin kuvittelisin.
Mutta toisaalta eikös se yleensä sula kumminkin pois :lol:

Vastaa Viestiin