156:n moottorin ravistus matka vauhdissa.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
SSe
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Kesä 2006, 21:12
Paikkakunta: Kajaani

156:n moottorin ravistus matka vauhdissa.

Viesti Kirjoittaja SSe »

Terve!

Olisiko hyviä ehdotuksia otsikon mukaisen vian korjaukseen? Ravistus esiintyy n. 80km/h vauhdin jälkeen ja 2500-3000rpm on pahin alue. Kone käy tasaisesti paikallaan ko. kierroksilla, renkaista se ei lähde koska kytkintä painaessa ravistus loppuu.

Auto on ollut perheessä vähän yli vuoden ja vika tuntuu pahenevan koko ajan. Koska huoltohistoria oli vajaa niin tulpat vaihdoin 115tkm:n kohdalla, Kaikki hihnat 119tkm ja mittarissa nyt hieman yli 120tkm.

Itse toivoin syyksi puuttuvaa tai väärin kasattua tasapainoremmiä, mutta siellä kaikki oli kunnossa. Onko kenelläkään mennyt 156 2.0ts:tä moottorinkumeja sököksi? Voiko vetoakselit aiheuttaa ko. ilmiötä? Autossa on K&N putsari kiinni ilmamäärämittarissa, voiko se vetää seoksen laihalle pintakaasulla matkavauhdissa? Voisiko viallinen ilmamäärämittari aiheuttaa ilmiön?

Ehdotuksia?

Terv. Sami.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tuota noin kannattaa tsekata, jos kerran lopetat vedon ja auto rullaa vapaalla, niin ensin ne vetoakselit onko kumit kunnossa niissä. Mutta vaikuttaa siltä että ilmamassamittarin kuumalanka-anturi on likainen tai öljyn peittämä puhdista se elektroniikan puhdistusaineella, joka on nopeasti haihtuvaa. Siinä ei saa olla mitään voitelevaa ominaisuutta.

Ja sen toimenpiteen jälkeen resetoit niin ecun kuin kaasuläpänkin tämän ohjeen mukaisesti:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... =ecu+reset

Ja jos ei auta niin uusi tilalle ilmamassamittari maksaa boschilainen 120-130€ riippuen paikasta.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

voisko tuommoinen aiheutua lopuillaan olevasta kytkimestä? :roll:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Minulla on ollut sekä K&N että Simota kiinni suoraan ilmissä ja tuntuu että silloin ei homma pelitä. Nyt on Simota lähes orggiskotelon paikalla sen kotelolta tulevan käyrän päässä ja tuntuu pelittävän. Niin ja tuossa ilmin kyljessä filsu vetää tosi kuumaa ilmaa konehuoneesta.

SSe
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Kesä 2006, 21:12
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja SSe »

Jees löytyi vika oikean puolen vetoakselin tukilaakerista. Oli tippunut kaikki kuulat pois ja väylys n. 2-3cm. Alkoi ilmeisesti kiertämään kehää pitkin tietyn vauhdin jälkeen.

Kiitos vastaajille!

T. Sami.

Vastaa Viestiin