156 vääntö pois, lievä dieseltyhjäkäynti.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sidni
Viestit: 14
Liittynyt: 02 Heinä 2006, 19:20

156 vääntö pois, lievä dieseltyhjäkäynti.

Viesti Kirjoittaja sidni »

Nyt tuli sellainen probleema, että autosta on vääntö totaalisen kadoksissa. Auto 156 2.0i TS. Kävin tuossa tekemässä tietokone analyysinkin, mutta sieltä ei mitään irronnut. Kuitenkaan ei viitsisi ihan hakuammunnalla lähteä osia vaihtelemaan, joten onkos teillä jotain kokemuksia. Itsestäni tuntuu vahvasti että ilmi olisi sökö, mutta johtaako se myös matalampaan tyhjäkäynti ääneen. vähän kuin olisi dieselmoottori persiin alla. Mitä uusi ilmi maksaisi, onko mahdollisuuksia vaihtaa kotikonstein, jos ei, mitä liikkeessä asennus+osat? Jos edes johonkin näihin kysymyksiin osaisitte vastata niin kiitos!

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mitä luultavammin kysessä on juuri tuon ilmamassamittarin vika.... käsittääkseni ilmin hinta vaihtelee 150 eurosta ylöspäin, ja on helppo ja nopea vaihtaa itse ....


diesel ääni voisi vaikka johtua ajoituksenmuuntimesta?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Tuo on suhteellisen helppo testata, vedät vaan ilmin johdon veks ja ajelet päivän verran. Jos auto on parempi kuin ilmin kanssa, niin mars kauppaan uutta hakemaan. Tampereella kuulemma 109 euroa AD varaosamaailmassa. Vaihtoon menee viisi minuuttia ja on kiinni ainoastaan kahdella torxilla.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

sidni
Viestit: 14
Liittynyt: 02 Heinä 2006, 19:20

Viesti Kirjoittaja sidni »

Kiitos. Ilmamassamittari eli ilmi oli sökö. tehot takaisin, eikä ressua tietokoneelle vaadittu. Kiitos kaikille :) Myös lievä dieselääni hävisi

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mites tuo johdon irroitus, jos irroitan ilmin johdon ohittaako kompuutteri vai sen arvon vai heittääkö koko järjestelmän ja kaikki arvot hätäjärjestelmän puolelle? Eli ilmin irroittamalla voisi parantaa lambda oireen? Pitää kuitenkin itsekkin kokeilla ilman ilmin johtoa kun tuossa omassakin on pieniä häiriötä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Hyvä kysymys, luulis kuitenkin et ainoastaan ILMIlle käytetän jotain varaohjelmaa... Tosiaalta: "assumption is the mother of all fuck ups". 8)
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

testasin irrottaa ilmin tänään omastani... mielestäni käynti parani hiukan (eli ilmi "vähän" rikki) ... näyttöön tuli kyllä heti MCSF ilmotus kun sen otti irti :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Artiste
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 20:47
Paikkakunta: Taipalsaari

Viesti Kirjoittaja Artiste »

Ilmihän se minullakin moottori/ruiskumerkkivalon sytytti (väärä seos). Nyt on ilmi vaihdettu ja auto vastaa kaasuun paremmin + vääntöä tuli alakierroksille lisää. Ai että oli hieno ajella eilen :-D Seuraavaksi tankin tyhjettyä kokeilen V-poweria :wink:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Pasi kirjoitti:testasin irrottaa ilmin tänään omastani... mielestäni käynti parani hiukan (eli ilmi "vähän" rikki) ... näyttöön tuli kyllä heti MCSF ilmotus kun sen otti irti :crazyeyes:
Juu, mut ainakin vanhemmissa tessuissa merkkivalo sammuu kun liittimen kytkee takaisin. Vikakoodi kyllä jää varmasti muistin syövereihin, mut eipä sillä väliä oo kun tietää mistä se johtuu. Noissa ILMIn vaihdoissa kantsii ehdottomasti suorittaa ECU-reset samalla.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Vastaa Viestiin