75 natisee edestä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

75 natisee edestä

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Nyt alkaa hermot mennä kun ei viitsi korvatulppien kanssa ajaa. Eli rakkaani muistaa minua harvinaisen rasittavalla narinalla/natinalla kuskinpuoleisesta etujousituksesta. Kuuluu heti liikkeelle lähdettäessä ja samoin paikoillaan lokarin päältä rynkyttäessä. Alapalloniveleen olen pruutannut kumin läpi öljyä eikä auttanut.

Onko siis puslat vaihtokunnossa, vai voisiko olla iskari (on meinaan alkuperäiset, ajettu 168 000)?

Jos puslat, niin onnistuuko vaihto normaalilta peukalokämmeniseltä ti-mieheltä? Tarvitaanko erikoistyökaluja? Mistä niitä puslia saa? Jos laittaa pu-puslat, tuleeko vehkeestä kivireki? Mitä, mitä, mitä... (uppoaa kysymysten ja mahdollisuuksien suohon ja huutaa apua viisaammilta).

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Väittäsin kuitenkin, että ne alapallot siellä silti naukuu :) . Eipä silti puslatkin varmaan alkaa olemaan vaihtokunnossa , jos niitä ei vielä koskaan ole uusittu, mutta ne ei kyllä naukaise, ne lonksuu ja kolisee .

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Sama veikkaus. Itsellä alapallo piti infernaalista meteliä ennen rasvausta. Kitinä kuului käännettäessä ja töyssyissä. Rasvailin samalla raidetangonpään ja muutkin nivelet, mihin yletyin. Hiljainen on ollut tähän asti. Nyt tosin pakosarjasta kuuluva pörinä ja pärinä peittää alleen kaikki natinat.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Alapallo. Voishan sen yläpallonkin rasvata.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Nostanpa tätä kun on kerran yhä ajankohtainen. Natisee ja narisee siis yhä, eikä viime syksyinen öljyn truuttaus alapalloon auttanut. Öljy oli tosin aika ohutta, millaista herrat ovat itse käyttäneet?

Ajatus on tässä syksyn tullessa saada etupää kuntoon. Kannattaako ne pallot vaihtaa kertakaikkisesti uusiin ja jos kannattaa, niin kannattaako TI-meininki vai eurojatiskiintyyli?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

itse olen ruutaillt injektioruiskulla synteettista-vaseliinia noihin palloniveliin, on auttanut kummasti..

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Näyttää olevan aerosolitavaraa tuo synteettinen. Siis tuota truuttaillaan ensin ruiskuun ja siitä sitten kumin läpi niveleen?

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Itsellä ainakin yläpallonivel piti järjetöntä narinaa joka loppui kun otin suojakumin irti ja voitelin kuulan vaseliinilla ja liikuttelin ympäriinsä. Lopuksi täytin suojakumin vaseliinilla ja laitoin takaisin paikalleen. Sen jälkeen ei muuta kuin Mutteri ja sokka takaisin paikalleen ja 10 vuotta on toiminut ilman mitään ongelmia. Muita vaihtoehtojahan ovat alapallot, raidetangon päät, altatukivarren puslat ja ehkä vielä iskarit.
TPP

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Roadkill kirjoitti:Näyttää olevan aerosolitavaraa tuo synteettinen. Siis tuota truuttaillaan ensin ruiskuun ja siitä sitten kumin läpi niveleen?
juurikin näin.. :wink:

Vastaa Viestiin