Missä mun L-jetti on?
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Missä mun L-jetti on?
Rapatessa roiskuu ja tyhmästä päästä kärsii koko lompakko.
Lähdin talliin aikomuksena hoitaa autoon 10 hv lisää alle 10 minuutissa. Tarkoitusta varten oli Ruotsista tilattu L-jetin viritetyt aivot. Koneen mukana tuli samanlainen toosa, jota ei tosin käytetty, sillä autossa oli jo. Muistelin, että se oli just samanlainen.
Yläkuvassa tuunattu boksi ja koneen mukana tullut. Alempana sitten se laatikko, mikä autosta löytyi kun viritykseen varatusta ajasta oli kulunut 3 minuuttia. Suljin tallin oven.
Apukuskin oikean jalan läheltä löytyy toinen boksi, johon menee lähes boksin kokoinen pistoke. Ei kai mulla vaan ole jokin neekeri-L-jet? Vai olisiko minun pitänyt pyllistellä lisää, onhan sentään auto ja moottori alunperin Ruotsista.
Lähdin talliin aikomuksena hoitaa autoon 10 hv lisää alle 10 minuutissa. Tarkoitusta varten oli Ruotsista tilattu L-jetin viritetyt aivot. Koneen mukana tuli samanlainen toosa, jota ei tosin käytetty, sillä autossa oli jo. Muistelin, että se oli just samanlainen.
Yläkuvassa tuunattu boksi ja koneen mukana tullut. Alempana sitten se laatikko, mikä autosta löytyi kun viritykseen varatusta ajasta oli kulunut 3 minuuttia. Suljin tallin oven.
Apukuskin oikean jalan läheltä löytyy toinen boksi, johon menee lähes boksin kokoinen pistoke. Ei kai mulla vaan ole jokin neekeri-L-jet? Vai olisiko minun pitänyt pyllistellä lisää, onhan sentään auto ja moottori alunperin Ruotsista.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 03 Elo 2006, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuo muovipurtelo on Alfa Romeo Control eli ARC, se surullisenkuuluisa jouluvalogeneraattori.
Kaverilla olevaan entiseen tessuuni oli murtauduttu sillä seuraamuksella että tuo ed. mainittu "generaattori" ilmeisesti oli ottanut ns. itteensä.
Kaveria lainaten: "....kele siinähän valoja vilkkuu ja palaa kuin Tokion yössä".
Miksi tyytyä tavanomaiseen?
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Ei tossa meikäläisen ikuisuusprojektissa ainakaan ollut (muistaakseni) kuin yksi boksi. Siis sielä vänkärin jalkatilan etupäässä. Lattimatossa on oikein sellainen hieno tarranauhoilla kiinni oleva läppä, mistä pääsee tarkastamaan, että boksi on tallella.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ja huh huh, toinen näistä bokseista on tietysti cat-versiolle ja toinen lambdattomalle. Johan tämä viritys menee työksi, jo 12 minuuttia kulunut.
Pitäis saada tuo punalappunen (0 280 01 134) kiinni.
Tämän mukaan http://www.atpelectronics.co.uk/Catalogue/alfaromeo.htm se on cat-versio.
(tässä editoin tekstiä, oli punainen ja keltainen sekaisin, nyt ei ole enää:)
Autossani on (ja myös tuon mukaan) "katalysaattoriton" ECU (0 280 01 133) ja tuo punainen on ollut Svedun autossa, jossa oli katalysaattori.
Svedu sanoi, ettei se huomannut eroa oliko lambda kiinni vai ei. Vedin äsken koeajot sveduboksilla (ja lambdattomana). Kone repi menemään kuten ennen tai vähän paremmin, mutta lopetti kierrokset 5 800 kuten ennenkin.
Tässä vähän hakusanoja jos muilla on sama propleemi:
L-jetronic V6 katalysaattori 3-litraa 3.0 75 lambda "jaahap"
Pitäis saada tuo punalappunen (0 280 01 134) kiinni.
Tämän mukaan http://www.atpelectronics.co.uk/Catalogue/alfaromeo.htm se on cat-versio.
(tässä editoin tekstiä, oli punainen ja keltainen sekaisin, nyt ei ole enää:)
Autossani on (ja myös tuon mukaan) "katalysaattoriton" ECU (0 280 01 133) ja tuo punainen on ollut Svedun autossa, jossa oli katalysaattori.
Svedu sanoi, ettei se huomannut eroa oliko lambda kiinni vai ei. Vedin äsken koeajot sveduboksilla (ja lambdattomana). Kone repi menemään kuten ennen tai vähän paremmin, mutta lopetti kierrokset 5 800 kuten ennenkin.
Tässä vähän hakusanoja jos muilla on sama propleemi:
L-jetronic V6 katalysaattori 3-litraa 3.0 75 lambda "jaahap"
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 04 Elo 2006, 19:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
siis onko näin että katillisesta L-jetistä tuo sytkäboxi löytyy ja katittomasta ei vai miten ?
itsellä ei ainakaan ole kummastakaan L-jetissä toista boxia, löytyy ainoastaan a-pilarin alapäässä olevan ruiskun boxin lisäksi se normaali sytytyksenohjausyksikkö puolan kupeesta.. johtosarjoistakaan ei haaraudu mitään liitäntöjä toiselle boxille..
tämähän rupesi vaivaamaan oikein kunnolla..
EDIT. siis molemmat ovat katittomia sekä 90 V6 että GTV6, paitsi että 90.ssä paikallaan motronic ML 4.1
itsellä ei ainakaan ole kummastakaan L-jetissä toista boxia, löytyy ainoastaan a-pilarin alapäässä olevan ruiskun boxin lisäksi se normaali sytytyksenohjausyksikkö puolan kupeesta.. johtosarjoistakaan ei haaraudu mitään liitäntöjä toiselle boxille..
tämähän rupesi vaivaamaan oikein kunnolla..
EDIT. siis molemmat ovat katittomia sekä 90 V6 että GTV6, paitsi että 90.ssä paikallaan motronic ML 4.1
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 04 Elo 2006, 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
boxit
Turbo 75ssa kaksi boxia, ei pitäisi olla muissa kun yksi. Purettu 75 2.5, 90 2.5, gtv6, TS, 90 2.0i ja 75 turbo. Mutta ei se ihme olisi, luigi keksinyt kokeilla yhdessä 75 2.5 josko toimis paremmin kahdella boxilla. Ja kun ei toiminut, niin myytiin se halvalla Ruotsiin, ja svedut kippas sen kalliilla Suomeen.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
No niin, kolmas kalja avattu ja lisää fiksua tietoa ja kuva boksista, josta puhun "toisena boksina". Tämä on siis apukuskin oven puoleisen jalan vieressä, ja nuo edellä kuvatut boksit apukuskin jalkojen alla silloin kun se pelkää jalat suorana.
Koodi on näillä silmillä autosta luettuna 0 227 921 035 - ja sellaista ei tietenkään löydy Googlella tai täältä http://www.atpelectronics.co.uk/Catalogue/alfaromeo.htm. Pitää varmaan mennä autoon vielä neljännen kaljan kanssa tsiigaamaan.
Anyway, koeajo suoritettu. Lambdalle tehty boksi käynnisti lambdattoman auton kuin palmun alta. Kiihtyvyys täyskaasulla oli 3 000 kierroksen jälkeen aika mageeta taas pitkästä aikaa, mutta tosiaan...
Kierrokset loppuivat 5 800 kierrokseen kuten ennen. Rajoitinta vasten suoritetun koeajon jälkeen tyhjäkäynti aloitti katkomisen kuten toisellakin boksilla viime kesänä, eli jotain saatiin hajalle.
Mulla on siis "iso boksi", josta kierroksenrajoitin on nostettu 6700 kierrokseen ja jokin joka silti rajoittaa kierrokset mummotasolle.
Koodi on näillä silmillä autosta luettuna 0 227 921 035 - ja sellaista ei tietenkään löydy Googlella tai täältä http://www.atpelectronics.co.uk/Catalogue/alfaromeo.htm. Pitää varmaan mennä autoon vielä neljännen kaljan kanssa tsiigaamaan.
Anyway, koeajo suoritettu. Lambdalle tehty boksi käynnisti lambdattoman auton kuin palmun alta. Kiihtyvyys täyskaasulla oli 3 000 kierroksen jälkeen aika mageeta taas pitkästä aikaa, mutta tosiaan...
Kierrokset loppuivat 5 800 kierrokseen kuten ennen. Rajoitinta vasten suoritetun koeajon jälkeen tyhjäkäynti aloitti katkomisen kuten toisellakin boksilla viime kesänä, eli jotain saatiin hajalle.
Mulla on siis "iso boksi", josta kierroksenrajoitin on nostettu 6700 kierrokseen ja jokin joka silti rajoittaa kierrokset mummotasolle.
bossin koodi:
0 227 921 035 Ohjainlaite, sytytyslaite
http://www.bosch.fi/content/language1/html/1287.htm
ALFA ROMEO 195 46 05 012 00
ALFA ROMEO 195 46 05 012 01
ALFA ROMEO 6053 48 180
ALFA ROMEO 6054 78 860
FIAT 60547886
LANCIA 60547886
Electronic Control unit
0 227 921 035 Ohjainlaite, sytytyslaite
http://www.bosch.fi/content/language1/html/1287.htm
ALFA ROMEO 195 46 05 012 00
ALFA ROMEO 195 46 05 012 01
ALFA ROMEO 6053 48 180
ALFA ROMEO 6054 78 860
FIAT 60547886
LANCIA 60547886
Electronic Control unit
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Voisko siinä olla sellainen virranjakajan pyörijä jossa on rajoitin 5800rpm:ssä?Seiska5mma kirjoitti: Mulla on siis "iso boksi", josta kierroksenrajoitin on nostettu 6700 kierrokseen ja jokin joka silti rajoittaa kierrokset mummotasolle.
Siis ei muuta kun ostamaan sinne oikea pyörijä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Jep, olen kuullut jostain pyörijästä jossa on jollain jousella tms. virityksellä toimiva rajoitin. Luulisit toisaalta, että jos pelkkä sytytys katkeaa, eikä syöttö, niin jotain pauketta tai rätinää olisi havaittavissa. Nyt rajoitin "iskee" yhtä pehmeästi kuin ennen.
Taidan ottaa puhelun Göteborgissa olevaan Rosso-nimiseen firmaan, joka on kolvannut tuon boksin. Saavat opettaa meikäläiselle L-jettiä ennakkomaksua vastaan, ei näin tyhmänä voi virittää autoa. Pitäisi talvella kytkeä Greddyn boksikin, näillä tiedoilla kytken sen jarruvaloihin.
Ensin otan tosin selvää, mitä bokseja tuon viriboksin myyneellä svedulla oli autossaan.
http://www.rosso.se/
Taidan ottaa puhelun Göteborgissa olevaan Rosso-nimiseen firmaan, joka on kolvannut tuon boksin. Saavat opettaa meikäläiselle L-jettiä ennakkomaksua vastaan, ei näin tyhmänä voi virittää autoa. Pitäisi talvella kytkeä Greddyn boksikin, näillä tiedoilla kytken sen jarruvaloihin.
Ensin otan tosin selvää, mitä bokseja tuon viriboksin myyneellä svedulla oli autossaan.
http://www.rosso.se/
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 06 Elo 2006, 16:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Katso mikä varaosanumero siinä pyörijässä on. Siitähän se selviää onko se oikea pyörijä vai rajoittimella varustettu.Seiska5mma kirjoitti:Jep, olen kuullut jostain pyörijästä jossa on jollain jousella tms. virityksellä toimiva rajoitin.
Edit. Käsittääkseni siitä pitäisi löytyä tälläinen numero: 1 234 332 346
Edit2. Voisko tuossa L-jetissä olla sellainen homma, että jos ei tule kipinää, niin ei se syötä bensaakaan. Silleenhän se pyörijässä oleva rajoitin vois toimia ilman pauketta?
Jotain juttua boksin modaamisesta ja ei kun kolvaamaan
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Meikä on katsellut 3.8 litran pakettia kompressoriunelmien tilalle. 2700 puntaa.
Mahtavaa. Olo on kuin korttipelissä ennen kortin nostamista. Tuo kolvausohje oli hyvä, mutta toimii ihan varmasti vain niissä koneissa, missä ei ole tuollainen musta lisäboksi... Pitää miettiä.
Lisää hakusanoja: kierrosluvun rajoitin rajotin
Mahtavaa. Olo on kuin korttipelissä ennen kortin nostamista. Tuo kolvausohje oli hyvä, mutta toimii ihan varmasti vain niissä koneissa, missä ei ole tuollainen musta lisäboksi... Pitää miettiä.
Lisää hakusanoja: kierrosluvun rajoitin rajotin