No autohan on tuo lancia thema, mutta siellä foorumeilla ei paljoo eloa ole joten pistäydyn tänne, elikkäs olin botniaringin ratapäivillä ja siellä tuli muutamia kierroksia päästeltyä, ei mitään sinänsä tavallisuudesta poikkeavaa, paitsi mutkiin kovaa jarrutusta sekä mutkassa kovaa vääntöä sekä kaasun painamista.. no muutamien kierrosten jälkeen kovaa kiihdyttäessä rupesi rykimään pahasti ja eikun varikolle. on semmoinen olo kun vetari alkaisi hakkaamaan hutia. onko mahdollista?? mitä asialle tehtävissä? Elikkä siis kone oli päässyt liikkumaan aikalailla jonka johdosta jakohihnan kansi haljennut, mutta vaikka tänään kone tuli tuettua vähintään yhtä hyvään kuosiin kun ennenkin niin vikapa vaan asettui kodiksi autooni Kun lähettää kovaa eli tulee voimansiirtoon kovin rasitus siinä 3500 kierroksen paikkeilla niin kone alkaa rytkymään eli kiihdytys jää siihen, ei kehtaa painaa kaasua eikä varmaan edes auttaisi! Tänää tuin koneen hyvin sivutuella sekä vaihdoin kaksi motin tukikumityynyä hieman parempikuntosiin mutta vika säilyi hyvin samalle tasolle kun siinä ollessaan, en osa sanoa kohentuiko tilanne tippaakaan. Auttakee!
Tiedä yhtään onko samanlainen rakenne, mutta itsellä tuli Prismassa samanlainen rytke vedätyksessä ja syypääksi paljastui moottorin taaempi tukityyny. Vasta alhaalta päin huomasi, että tyyny antaa periksi. Oliko tämä tuki vaihdettujen joukossa?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
ei oo, hyvä vinkki joskin luulisin koneen olevan nyt jämäkämmässä kondiksessa kun ennen rytkettä, tuossa taimmassa kumissahan on pohjaus asento josta alemmas kumi tuskin edelleenkään menee, voipi olla että vaihtelen silti vielä tuon kumin.. vähän samantapaisen rytkähdyksen olen kuullut kun alfalla kaveri rasitti voimansiirtoa toisella tavalla eli matalilla kierroksilla isolla vaihteella painoi kaasua niin 'muljahti' vähän samaan mallii, mistäköhän tuo ääni kuului? ;
Mulla se takatyyny päästi moottorin liikkumaan pituussuunnassa nimenomaan niin, että tavallaan yläosa pysyi paikallaan ja alaosa liikkui taaksepäin, jolloin kannake pääsi rytkymään tulipeltiin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Prisman ja Theman moottorintuennoilla ei ole mitään tekemistä keskenään, täysin erilaiset... Enemmänkin tulee mieleen, että olisi joku vetari hajonnut, kun kone on päässyt vedossa siirtymään paljon pois paikaltaan. Esim. ulompi nivel on osittain irti akselista tms.
Kannattaa tutkailla, että vetonivelien sisäkoolit on kunnolla kiinni akselissa (eivät siis saa liukua akseliin nähden, nivelen ulkokooliin nähden tietysti kyllä.) Tiukan ympyrän ajo molempiin suuntiin yleensä paljastaa rikkinäiset ulommat nivelet naputtavana äänenä, joskus myös rutinana ja paukkeena.