Karmee tärinä
Valvoja: Moderators
Karmee tärinä
Taas murheita alfassa....
Homma alkoi torstaina kun Kokkolaan mennessä jossain pohjanmaalla koko auto rupesi tärisemään. Tärisi niin kova että melkein hampaan paikat irtos.
Tätä jatkui pari kilometriä. Pysähdyin huoltikselle tarkistamaan, eikä mitään ulkoista näkynyt ja pysähdyksen jälkeen toimi taas niinkuin unelma.
Ajeltiin muutama päivä kokkolassa ja oli Alfa hääautonakin yhden päivän.
Eilen palatessa kotiin alkoi sama tärinä.. Ensin kuului kolinaa apukuskin puoleisen renkaan luota ja sitten vähän väliä alkoi tärinät.
Tärinään ei auttanut mikään. Ei kääntäminen eri suuntiin ja ympyrän ajo. Jarruttamisesta ei mitään vaikutusta ja tärinä oli kaikissa nopeuksissa (40-160km/h), riippumatta oliko vaihde vapaalla vai päällä.
Mikähän perkeles toi vois olla? Haulla sain vihjeitä että oisko laakeri tai vetonivel?
Homma alkoi torstaina kun Kokkolaan mennessä jossain pohjanmaalla koko auto rupesi tärisemään. Tärisi niin kova että melkein hampaan paikat irtos.
Tätä jatkui pari kilometriä. Pysähdyin huoltikselle tarkistamaan, eikä mitään ulkoista näkynyt ja pysähdyksen jälkeen toimi taas niinkuin unelma.
Ajeltiin muutama päivä kokkolassa ja oli Alfa hääautonakin yhden päivän.
Eilen palatessa kotiin alkoi sama tärinä.. Ensin kuului kolinaa apukuskin puoleisen renkaan luota ja sitten vähän väliä alkoi tärinät.
Tärinään ei auttanut mikään. Ei kääntäminen eri suuntiin ja ympyrän ajo. Jarruttamisesta ei mitään vaikutusta ja tärinä oli kaikissa nopeuksissa (40-160km/h), riippumatta oliko vaihde vapaalla vai päällä.
Mikähän perkeles toi vois olla? Haulla sain vihjeitä että oisko laakeri tai vetonivel?
Sama homma. Auto oli seisonut ennen joulua pari päivää märässä lumisateessa, jonka jälkeen tuli pakkanen, ja alkoi täristämään yli 60km/h nopeuksissa. Oireet hävisivät muutaman kilometrin ajon jälkeen, kun vanteissa painona toiminut jää irtosi.Volere kirjoitti:Ainakin talvella allekirjoittaneelle kerrattain tarttui nuoskalunta vanteisiin siten, että tärisytti vallan mahdottomasti.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Mulla hirtti joskus aikoinaan ohituksessa vanhassa BX-sitikassa (ehkä vuonna -97) ulompi vetonivel ja oireet samat eli hirvittävä täristys - meinas ojaan mennä. - pari kertaas sattui. Jumitus irtosi itsekseen kun pysäytti ja vekslaili jonkin aikaa.
Vetonivelen suojakumi oli ehjä, mutta nivelessä aika pieni välys kauan aikaa ennen tuota - pieni jurina kuului risteyksessöä loivasti käännettäessa. Vaihdoin nivelen eikä ongelma enää koskaan toistunut.
Veikkailisin samaa.
Vetonivelen suojakumi oli ehjä, mutta nivelessä aika pieni välys kauan aikaa ennen tuota - pieni jurina kuului risteyksessöä loivasti käännettäessa. Vaihdoin nivelen eikä ongelma enää koskaan toistunut.
Veikkailisin samaa.
MP
sen verran lisätietoa...
Eukko oli duunissa ja kun vieressä istui 60kg:n työkaveri, niin auto piti klonk klonk klonk ääntä ja täristeli..
Kun ajoi yksin niin äänet ja tärinät vaimeni..
Kuulostaisi siltä ainakin omasta mielestäni että joku paikka on irti tai jotain..
Täytyy varmaa viedä pikahuoltoon, ku itse en näe mitään poikkeavaa.
Eukko oli duunissa ja kun vieressä istui 60kg:n työkaveri, niin auto piti klonk klonk klonk ääntä ja täristeli..
Kun ajoi yksin niin äänet ja tärinät vaimeni..
Kuulostaisi siltä ainakin omasta mielestäni että joku paikka on irti tai jotain..
Täytyy varmaa viedä pikahuoltoon, ku itse en näe mitään poikkeavaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Pultit oli kireällä.
Ajelin muutama kymmen kilometriä ja jatkuva pieni tärinä.
Tuntui ihan kuin renkaassa tai vanteessa vikaa, mutta ein oikein usko sellaiseen kun välillä tuli niitä tärinä kohtauksia..
Mutkassa tuli välil fiilis että oikea rengas on ilmassa, vaikkei se todellisuudessa ollut..
Käväsin Konalan Deltassa, mutta sieltä oli Alfa-huolto lähtenyt pois töistä jo klo 11.
Fiat-huolto oli kyllä auki, mutta siellä tuli jotenkin semmonen "haista paska fiilis"..
Ajelin muutama kymmen kilometriä ja jatkuva pieni tärinä.
Tuntui ihan kuin renkaassa tai vanteessa vikaa, mutta ein oikein usko sellaiseen kun välillä tuli niitä tärinä kohtauksia..
Mutkassa tuli välil fiilis että oikea rengas on ilmassa, vaikkei se todellisuudessa ollut..
Käväsin Konalan Deltassa, mutta sieltä oli Alfa-huolto lähtenyt pois töistä jo klo 11.
Fiat-huolto oli kyllä auki, mutta siellä tuli jotenkin semmonen "haista paska fiilis"..
Nonnii..
Ny vihdoinki pääsin yö-vuoroon ja sain auton montun päälle, niin ainakin oikean pyörän (onko se nyt sitten se sisempi vetonivel) samassa tangossa kuitenkin kiinni kuin se renkaan vieressä oleva vetonivel, mutta n.30cm keskemmälle autoa.
( taas näkee kuinka kädetön olen autojen kanssa, mutta parempi vaan myöntää..)
No jokatapauksessa, sen suojakumi on halki kokonaan ja on näköjään työntäny rasvoja pihalle.
Minkähänlainen homma toi on huollattaa? Varmaankin mikä vaan nyrkkipaja osaa tuon homman?
Duunissa peloteltiin että voi pahimmassa tapauksessa pullauttaa vaihteistoöljyjä pihalle?
Ny vihdoinki pääsin yö-vuoroon ja sain auton montun päälle, niin ainakin oikean pyörän (onko se nyt sitten se sisempi vetonivel) samassa tangossa kuitenkin kiinni kuin se renkaan vieressä oleva vetonivel, mutta n.30cm keskemmälle autoa.
( taas näkee kuinka kädetön olen autojen kanssa, mutta parempi vaan myöntää..)
No jokatapauksessa, sen suojakumi on halki kokonaan ja on näköjään työntäny rasvoja pihalle.
Minkähänlainen homma toi on huollattaa? Varmaankin mikä vaan nyrkkipaja osaa tuon homman?
Duunissa peloteltiin että voi pahimmassa tapauksessa pullauttaa vaihteistoöljyjä pihalle?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kyllä sieltä tulee vaihteistoöljyä (jos sitä on laatikossa) kun sen sisemmän vetonivelen vaihtaa. Tai jos sen akselin ja vaihteistokopan välinen stefa menee rikki. Rakennetta en tiedä kuinka vaikea tuo stefa olisi samalla vaihtaa kun vetonivel irroitetaan, todennäköisesti se on ehjä mutta kun stefa ei maksa "mitään" niin yleensä vaihdetaan jos hommana helppo.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Sain vihdoinkin auton itselle päiväksi ja huoltoon näytille.
Tuomio oli että:
-Vetoakselin stefa vaihtoon
-Vetoakselin sisempi suojakumi
-Ja kolinan on aiheuttanut kallistuksen vakaajan nivelet.
Ei ne kyllä ruvennut tekemään asialle mitään, vaan käskivät merkkihuoltoon.
Luulisi että tollaset hommat nyt hoituisi missä vaan korjaamolla..
Huollon sain varattua Malminkartanosta kahden viikon päähän..
Uskaltaakohan tolla ajella kun kerran vaihteistoöljyjä vuotaa?
Tuomio oli että:
-Vetoakselin stefa vaihtoon
-Vetoakselin sisempi suojakumi
-Ja kolinan on aiheuttanut kallistuksen vakaajan nivelet.
Ei ne kyllä ruvennut tekemään asialle mitään, vaan käskivät merkkihuoltoon.
Luulisi että tollaset hommat nyt hoituisi missä vaan korjaamolla..
Huollon sain varattua Malminkartanosta kahden viikon päähän..
Uskaltaakohan tolla ajella kun kerran vaihteistoöljyjä vuotaa?
Noniin..
Malminkartanon autohuollosta soiteltiin että kaikki osat pitää tilata Italiasta..
Eli Delta-auton mukaan suomesta ei löydy:
- Oikean etupään vetoakselin ulompaa pätkää
- Koiranluita
- Vetoakselin stefaa
Arvioitu hinta osille jo oli yli 1200 euroa..
Olisiko vinkkejä mistä saisi edullisemmin?
Edit: Ja onko Gtv.ssä täysin erilainen vetoakseli kuin esimerkiksi 156:ssa, tai jossain muussa alfassa? 156 vetoakseli löytyisi kyllä netistä..
Malminkartanon autohuollosta soiteltiin että kaikki osat pitää tilata Italiasta..
Eli Delta-auton mukaan suomesta ei löydy:
- Oikean etupään vetoakselin ulompaa pätkää
- Koiranluita
- Vetoakselin stefaa
Arvioitu hinta osille jo oli yli 1200 euroa..
Olisiko vinkkejä mistä saisi edullisemmin?
Edit: Ja onko Gtv.ssä täysin erilainen vetoakseli kuin esimerkiksi 156:ssa, tai jossain muussa alfassa? 156 vetoakseli löytyisi kyllä netistä..
Juu. Ainakin kannattaa kysyäRuokoton kirjoitti:Heikka? tai...
Mites meidän Puolan yhteys Advisor - voisiko apua löytyä sieltä?
...tai jostain niistä lukuisista nettipuljuista jotka myy Alfan osia...

Saan nopeasti tiedon hinnasta ja voin antaa tietää

- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Noniin, nyt alkoi sitten meikäläisenkin GTV tärisemään ja rahisemaan
100km ajon jälkeen alkoi kuulua vaimeaa, hankaavaa ääntä, joka paheni vähitellen. Hetken aikaa kuullosteltuani ääntä, päätin vetää sivuun ja tilata hinausauton. Ääni kuuluu vain kuormittaessa voimansiirtoa (kiihdyttäessä/moottorijarrutuksessa) ja tasakaasulla ajettaessa ääni loppuu, mutta vaimea tärinä ei. Äänen paikallistaminen oli aika hankalaa. Oliskohan vetari tullut tiensä päähän? Noh, eiköhän se tässä joku päivä selviä, kunhan pääsee kurkkimaan auton alle.. Toivottavasti ei mitään ihanan kallista 

"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
kirjoitappa mistä on kyse kohan saat tietää... Minulla vastaavia oireita...Sleepperi kirjoitti:Noniin, nyt alkoi sitten meikäläisenkin GTV tärisemään ja rahisemaan100km ajon jälkeen alkoi kuulua vaimeaa, hankaavaa ääntä, joka paheni vähitellen. Hetken aikaa kuullosteltuani ääntä, päätin vetää sivuun ja tilata hinausauton. Ääni kuuluu vain kuormittaessa voimansiirtoa (kiihdyttäessä/moottorijarrutuksessa) ja tasakaasulla ajettaessa ääni loppuu, mutta vaimea tärinä ei. Äänen paikallistaminen oli aika hankalaa. Oliskohan vetari tullut tiensä päähän? Noh, eiköhän se tässä joku päivä selviä, kunhan pääsee kurkkimaan auton alle.. Toivottavasti ei mitään ihanan kallista
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Ajelin tänään pienen koelenkin ja ääni tulee tod.näk. oikealta. Tunkkasin eturenkaat vuorotellen ylös, pyörittelin renkaita ja tunnustelin vetareita, mutta mitään isompaa ei löytynyt. Oikealla puolella oli kyllä havaittavissa aivan olematon välys, kun nytkytteli rengasta edes takas. Kokeilin ajaa vielä uudestaan ja kas kummaa, ääntely loppui täysin
ajelin ympyrää, mutkaa, eteen ja taakse, hitaasti ja nopeesti, mutta kaikki tuntui normaalilta. Jätin Alfan silti lepäilemään ja odottelemaan jatkotutkimuksia..

"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Siis eihän järjellä ajateltuna rikkoutunut suojakumi aiheuta tärinää tms... Eiköhän se tule kuluneesta nivelestä?mipo kirjoitti:Tilasin Muukkoselta koiranluut ja stefan.
Päätin ottaa riskin ja jätän vetarin vaihtamatta, ja toivon että se ei ole vaurioitunut....
Toisaalta 1200 erskaa vetarin/nivelen vaihdosta kuulostaa "hieman" siltä, että hinnoittelija elää markka-aikaa.Arvioitu hinta osille jo oli yli 1200 euroa..


- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Minä diagnosoin samalla tavalla ja tuloskin oli vastaava. Nyt kun taas on kylmempi, niin jurnutus on pikkuhiljalleen loppunut... Mystistä... Epäilen, että syy on oikean puolen sisemmässä nivelessä...Sleepperi kirjoitti:Ajelin tänään pienen koelenkin ja ääni tulee tod.näk. oikealta. Tunkkasin eturenkaat vuorotellen ylös, pyörittelin renkaita ja tunnustelin vetareita, mutta mitään isompaa ei löytynyt. Oikealla puolella oli kyllä havaittavissa aivan olematon välys, kun nytkytteli rengasta edes takas. Kokeilin ajaa vielä uudestaan ja kas kummaa, ääntely loppui täysinajelin ympyrää, mutkaa, eteen ja taakse, hitaasti ja nopeesti, mutta kaikki tuntui normaalilta. Jätin Alfan silti lepäilemään ja odottelemaan jatkotutkimuksia..
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Re: Karmee tärinä
Sama homma alkoi. Varoitellut noin 4kk välein mutta "väliajalla" ei mitään vikaa.mipo kirjoitti:Taas murheita alfassa....
Homma alkoi torstaina kun Kokkolaan mennessä jossain pohjanmaalla koko auto rupesi tärisemään. Tärisi niin kova että melkein hampaan paikat irtos.
Tätä jatkui pari kilometriä. Pysähdyin huoltikselle tarkistamaan, eikä mitään ulkoista näkynyt ja pysähdyksen jälkeen toimi taas niinkuin unelma.
Ajeltiin muutama päivä kokkolassa ja oli Alfa hääautonakin yhden päivän.
Eilen palatessa kotiin alkoi sama tärinä.. Ensin kuului kolinaa apukuskin puoleisen renkaan luota ja sitten vähän väliä alkoi tärinät.
Tärinään ei auttanut mikään. Ei kääntäminen eri suuntiin ja ympyrän ajo. Jarruttamisesta ei mitään vaikutusta ja tärinä oli kaikissa nopeuksissa (40-160km/h), riippumatta oliko vaihde vapaalla vai päällä.
Mikähän perkeles toi vois olla? Haulla sain vihjeitä että oisko laakeri tai vetonivel?
Nostin tässä alustaa 15mm ylöspäin jonka jälkeen oireet palasivat "pysyviksi".
Väljää korjaamolla ei löytynyt alustasta kuin takapään puslista, mutta sisemmän vetonivelen veikkasivat todelliseksi syyksi.
Visioivat että vetari olisi tottunut/kulunut aikaisempaan kulmaan ja nyt joutui alustan noston vuoksi "huonoon kohtaan".
Vahinkokeskuksesta löytyisi näköjään joitain vetareita mutta Motonetista löytyi Sisemmän vetonivelen nimikkeellä tuote 17-4349. Hintana "vain" 60€. Liekköhän oikea tuote vaivaani?
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Re: Karmee tärinä
Teki meilläkin saman homman hetikohta kaupanteon jälkeen ja syynä oli siis vetarin sisempi nivel kuskinpuolelta, josta oli vanhat rasvat palaneet karrelle jotka täten "leikkasivat kiinni"....Kuulemma joissakin vanhemmissa VAG-konsernin vehkeissä yleisempikin vika.mipo kirjoitti:Taas murheita alfassa....
Homma alkoi torstaina kun Kokkolaan mennessä jossain pohjanmaalla koko auto rupesi tärisemään. Tärisi niin kova että melkein hampaan paikat irtos.
Tätä jatkui pari kilometriä. Pysähdyin huoltikselle tarkistamaan, eikä mitään ulkoista näkynyt ja pysähdyksen jälkeen toimi taas niinkuin unelma.
Ajeltiin muutama päivä kokkolassa ja oli Alfa hääautonakin yhden päivän.
Eilen palatessa kotiin alkoi sama tärinä.. Ensin kuului kolinaa apukuskin puoleisen renkaan luota ja sitten vähän väliä alkoi tärinät.
Tärinään ei auttanut mikään. Ei kääntäminen eri suuntiin ja ympyrän ajo. Jarruttamisesta ei mitään vaikutusta ja tärinä oli kaikissa nopeuksissa (40-160km/h), riippumatta oliko vaihde vapaalla vai päällä.
Mikähän perkeles toi vois olla? Haulla sain vihjeitä että oisko laakeri tai vetonivel?
Oireina oli helvetillinen kolina ja tuntuma että joku ottaa vanteeseen kiinni ja että kohta on joka paikka niin lukossa ettei rullaa mihinkään.Olisin äänen perusteella itse veikannut ulompaa murrosta muttei näköjään..
QUORTHON 1966-2004
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Re: Karmee tärinä
Näyttää olevan Alfassakin tyypillistä.italia kirjoitti: Teki meilläkin saman homman hetikohta kaupanteon jälkeen ja syynä oli siis vetarin sisempi nivel kuskinpuolelta, josta oli vanhat rasvat palaneet karrelle jotka täten "leikkasivat kiinni"....Kuulemma joissakin vanhemmissa VAG-konsernin vehkeissä yleisempikin vika.

Itsellä taas homma alkoi ihan pikkuvärinällä kevyesti vedätettäessä. Se paheni parin kuukauden aikana ihan helkkarinmoiseksi tärinäksi. Jätettiin sitten ajot sikseen kunnes Δ auto ehjäsi (5 vkoa). Kuskin puolen sisempi nivel + stefa oli kaputt. Hinnasta en tiedä kun meni takuuseen, mutta Heikalta olisi saanut nopeammin osat ja varmaan halvemmalla.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Jahas. kyllä alkaa tuo tärinä siinä määrin harmittaa, että jotain kai sille on tehtävä. Ongelmana on tärinä joka satunnaisesti tulee kiihdyttäessä 30 km/h jälkeen ja 70-80 välillä. Välillä ei täristä yhtään ja välillä niin pirusti. Ei kuulu ylimääräistä ääntä, vain tuo tärinä. Millä totean vetonivelen rikkinäiseksi? Vai pitääkö vaan kokeilla vaihtaa. 

-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Karmee tärinä
Tunkkaa epäiltävä pyörä ylös. Käännä pyörä jompaankumpaan ääriasentoon, ja pidä putkitongilla vetoakselista kiinni, ja toisella kädellä yritä pyörittää pyörää, jos vetonivel on kulunut pyörässä tuntuu väljää. Toinen konsti on että mene johonki aukealle paikalle, jossa voit ajaa ympyrää pyörät ääriasenossa, kuluneesta vetonivelstä kuuluu selvä runksutus. Tee se molempiin suuntiin, jos olet normaalikuuloinen, niin erotat kyllä kummalta puolelta se kuuluu.
Mulla oikean puolen vetoakselin ja sen vaihteistosta tulevan väliakselin liitos oli löystynnyt. Oireet alkoi pienellä tärinällä tietyillä nopeuksilla ja oli muutenkin vähän satunnaisia.
Se välys oli kuitenkin todella iso ja helposti todettavissa kun pyörän otti irti ja kokeili liikuttaa ulompaa vetaria..
Se välys oli kuitenkin todella iso ja helposti todettavissa kun pyörän otti irti ja kokeili liikuttaa ulompaa vetaria..
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Tulipa sitten vähän tutkittua tuota tärinää ja vaihdoin vanteet edestä taakse ja toisinpäin. Kokeilin vetonivelien liitokset, että ei ole jäänyt löysälle edellisissä remonteissa. Liitokset oli kireällä, mutta kuskinpuolella tuntui 1-1.5mm välys vetoakselissa sivu ja pitkittäissuunnassa. Siis siellä vaihteiston/vetopyörästön puolella?
Saakohan tuota laakeria vaihdettua räjäyttämättä laatikkoa. Vai saako siihen edes laakeria vai ostetaanko 2000€ laatikko? 

