Palanut öljy haisee, 164:ssä
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Palanut öljy haisee, 164:ssä
Aattelinpa että jos tällekkin löytyisi jokin helppo ratkaisu. Elikkä kun vähän polkee niin alkaa palanut öljy haiseen todella pahasti. Vaisi siis olettaa että öljyä tippuu jonnekkin pakosarjan päälle. Ainoa varma vuotokohta on täyttökorkin ympärystö (alue ihan öljypaskan ympäröimä).
Öljyähän kuluu ihan kiitettävästi, ajotavasta riippuen noin 4litraa 10tkm:llä. Mutta alleen se ei tiputa, joskus olen pitänyt yön yli pahvia alla ja mitään merkittävää ei siihen ole osunut.
Mistähän lähtisin etsimään mahdollista vuotokohtaa?
Öljyähän kuluu ihan kiitettävästi, ajotavasta riippuen noin 4litraa 10tkm:llä. Mutta alleen se ei tiputa, joskus olen pitänyt yön yli pahvia alla ja mitään merkittävää ei siihen ole osunut.
Mistähän lähtisin etsimään mahdollista vuotokohtaa?
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Konepesuun mars mars ja sitten tarkastus mistä vuotaa. Voi myös olla että kaasutettaessa kone huohottaa voimakkaasti ja polttaa öljyä...merkki siitä että kone on ehtoopuolella 
Öljynvuotokohdat:
1.Öljykorkki haljennut (kulutustavaraa)
2.Kiilahinapuoleinen kampiakselin stefa
3.Imunokan asennon "solenoidi"
4.Vauhtipyörän puoleinen stefa
5.Jakoketjun välirattaan "suojapelti"
Tuossa nyt pääpiirteissään.

Öljynvuotokohdat:
1.Öljykorkki haljennut (kulutustavaraa)
2.Kiilahinapuoleinen kampiakselin stefa
3.Imunokan asennon "solenoidi"
4.Vauhtipyörän puoleinen stefa
5.Jakoketjun välirattaan "suojapelti"
Tuossa nyt pääpiirteissään.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tässä olisi kuvakin mutta ei nyt kuvat aukea. Se löytyy imusarjankannattimen alapäästä heti sen oikealla puolella (samoin startti on samalla korkeudella sen letkun vasemmalla puolella). Tais olla sen alla myös moottorin takakannatin. Kannattaa vaihtaa se kangaspintainen letku kokonaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mun 3.0:ssa aivan sama juttu en tosin tiedä haisiko se öljy pahasti, mutta itseä asia ei edes vaivannut, ei kyllä sillon tullut mieleen että se johtuisi pakosarjaan menevästä öljystä, eikä välttämäti johtunukkaan. Esim. venttiiliohjurien kumit voisi olla syynä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Eikä varmaan johtunutkaan, mulla tuo ko. paluuletku irtosi/katkesi ajossa ja luulin, että auto palaa, kun öljyt meni pakosarjan päälle. Sen verran tukeva savu tuli pellin alta, kun pysähdyin.gYdEbUh kirjoitti:Mun 3.0:ssa...ei kyllä sillon tullut mieleen että se johtuisi pakosarjaan menevästä öljystä
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Enempää asiasta tietämättömänä, väittäsin vuotokohdan olevan tuo pellilappu ketjupäässä http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1863
Kurkkii tuon hihnapyörän takaa ja on kiinni kahdella 10mm kantasella pultilla. Joudut ottamaan tuon hihnapyörän kammen päästä irti jotta pääset liimaamaan sen peltilapun kiinni.
Jos lähdet suorittamaan kyseistä toimenpidettä, niin kannattaa samalla vaihtaa kammenpään stefa (35x50x7 NBR stefa).
Näin väittäsin äkkiseltään.
Kurkkii tuon hihnapyörän takaa ja on kiinni kahdella 10mm kantasella pultilla. Joudut ottamaan tuon hihnapyörän kammen päästä irti jotta pääset liimaamaan sen peltilapun kiinni.
Jos lähdet suorittamaan kyseistä toimenpidettä, niin kannattaa samalla vaihtaa kammenpään stefa (35x50x7 NBR stefa).
Näin väittäsin äkkiseltään.