Mittarivalot pimeänä
Valvoja: Moderators
Mittarivalot pimeänä
155:n mittaritaulun valoista osa on pimentynyt. Onko millainen homma vaihtaa lamput ehjiin ja minkälaisia polttimoita tarvitaan.
-kiitokset avusta
-kiitokset avusta
Re: Mittarivalot pimeänä
Korvasin juuri tuon pihalla Pilaantuneen Rellun konsolinvalot ledeillä.pamaus kirjoitti: Onko millainen homma vaihtaa lamput ehjiin ja minkälaisia polttimoita tarvitaan.
Kestävät varmasti sen mitä tuo rellukin.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
155:sen mittarivalaistuksen ja merkkivalojen vaihto on erinomaisen helppoa. Mittariston alareunassa, merkkivalorivistön alapuolella on kaksi pientä kuusiokolokantaista ruuvia. Ne irti ja mittaristo on ulos vedettävissä. Takana on useampi leveä moninapaliitin, joiden värien järjestys kannattanee laittaa muistiin - voi tosin olla, ettei niitä edes saa liitettyä väärin. Nopeusmittari toimii sähköisesti, joten minkään vaijerin kanssa ei tarvitse ährätä. Liittimissä on muistaakseni jokin pieni lukitushammas, joten voimalla ei kannata kiskoa liittimiä irti.
Kaikki polttimot (sekä mittarivalot että varoitusvalot) ovat muistaakseni 1,2W lasikantaisiaja niitä löytyy jokaisesta varaosaputkasta. Niitä saa näköjään värillisinäkin, joten mittariston yleisvalaistuksen värikin on polttimoiden vaihdon yhteydessä vaihdettavissa.
Kaikki polttimot (sekä mittarivalot että varoitusvalot) ovat muistaakseni 1,2W lasikantaisiaja niitä löytyy jokaisesta varaosaputkasta. Niitä saa näköjään värillisinäkin, joten mittariston yleisvalaistuksen värikin on polttimoiden vaihdon yhteydessä vaihdettavissa.
Se on kiitos ja ei kun purkamaan...
TeroV. kirjoitti:155:sen mittarivalaistuksen ja merkkivalojen vaihto on erinomaisen helppoa. Mittariston alareunassa, merkkivalorivistön alapuolella on kaksi pientä kuusiokolokantaista ruuvia. Ne irti ja mittaristo on ulos vedettävissä. Takana on useampi leveä moninapaliitin, joiden värien järjestys kannattanee laittaa muistiin - voi tosin olla, ettei niitä edes saa liitettyä väärin. Nopeusmittari toimii sähköisesti, joten minkään vaijerin kanssa ei tarvitse ährätä. Liittimissä on muistaakseni jokin pieni lukitushammas, joten voimalla ei kannata kiskoa liittimiä irti.
Kaikki polttimot (sekä mittarivalot että varoitusvalot) ovat muistaakseni 1,2W lasikantaisiaja niitä löytyy jokaisesta varaosaputkasta. Niitä saa näköjään värillisinäkin, joten mittariston yleisvalaistuksen värikin on polttimoiden vaihdon yhteydessä vaihdettavissa.
En nyt löytäny mistään topikista suoraan 156:sen nopeusmittari valon vaihtoa. Eli pitääkö tässäkin tapauksessa repiä puol kojelautaa irti, vai onko jokin helpompi tapa?
Tai mulla oikeestaan vaan osittain pimeenä, eli taitaa olla useampi lamppu?
Olikin kierrosluku mittari, mikä oli osittain pimeenä...
Tai mulla oikeestaan vaan osittain pimeenä, eli taitaa olla useampi lamppu?
Olikin kierrosluku mittari, mikä oli osittain pimeenä...

Viikonloppuna vaihdoin 156 mittarivalon ja olikin helppo homma
1) mittariaukon yläreunasta ruuvi irti ja muovipötkylä pois
2) mittarin alareunasta pari ruuvia irti
3) mittari ulos, mulla oli teipeistä tms vähän jumissa mutta voimalla vaan!
4) johtojen pikaliittimet irti, lamppu irti mittarista pihdeillä tms.
5) 1,2W lasikantainen lamppu vanhaan muovikantaan (ainakaan ne muovikannalliset mitä Teboililla myytiin eivät mahtuneet mittarin aukkoihin )
6) Kamat kasaan!
Nopeusmittarissa taisi olla yhteensä kolme lamppua.

1) mittariaukon yläreunasta ruuvi irti ja muovipötkylä pois
2) mittarin alareunasta pari ruuvia irti
3) mittari ulos, mulla oli teipeistä tms vähän jumissa mutta voimalla vaan!
4) johtojen pikaliittimet irti, lamppu irti mittarista pihdeillä tms.
5) 1,2W lasikantainen lamppu vanhaan muovikantaan (ainakaan ne muovikannalliset mitä Teboililla myytiin eivät mahtuneet mittarin aukkoihin )
6) Kamat kasaan!
Nopeusmittarissa taisi olla yhteensä kolme lamppua.