164 pyyhkijät

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
porinfirina
Viestit: 80
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

164 pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Mikä 164 pyyhkijöissä mahtaa oikeen kulua, kun yleensä lepo/tihku asento pyyhkijöiden ollessa alhaalla hajoaa ? Yleensä on rikki mitä olen seurannut, eli pyyhkijät jäävät ylemmäksi mitä kuuluu. Onko vika mekaaninen vai sähköinen, itse en ole moiseen tutustunut paremmin...?

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Onkohan ne rihlat hajonneet johon varret tulee kiinni? Jos ne ovat kuluneet eivät varret pysy enää paikallaan vaan pääsevät liikkumaan enemmän kuin mitä moottori pyörittää.

Kokeile kädellä liikuttaa niitä kun virrat ei ole päällä, ei saisi olla kuin ihan pieni liike.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

kyllä se moottorikin tekee välillä aivan ihmeellisiä tempauksia. esim ei suostu lopettamaan, jättää erikoisiin asentoihin, nylkyttää, ym. Mutta tuo häikkä vois myös johtua siitä välitangosta joka yhdistää moottorilta tulevan liikkeen siitä kuskinpuolen pyyhkijästä sinne repsikan puoleiseen. Se tanko on painettu molemmista päistä semmosiin palloniveliin, ja ne kuluu aikas herkästi jolloin sinne syntyy väljyyttä. Koko pyyhin järjestelmää on miltei mahdotonta kokeilla ja tarkistella, jos sitä ei ensin irroita autosta.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos nykii ja pätkii niin kato se rele vasemman umpion kohdalla konehuoneessa ettei ole hapettunut. Olettaen että on samassa paikassa kuin Superissa.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Epezi kirjoitti:kyllä se moottorikin tekee välillä aivan ihmeellisiä tempauksia. esim ei suostu lopettamaan, jättää erikoisiin asentoihin, nylkyttää, ym.
Nuo johtuu likaisista vivustoista, jolloin moottori ei jaksa tehdä oikeaa liikettä, kun vastusta tulee liikaa. Varsinkin pyyhkimille tulevan kiinnityskohdan likaisuus (ruosteisuus) on se ratkaiseva.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

CRC:tä tuonne releeseen ja puolipurkkia samaa tavaraa vivustoon herätti mun pyyhkijät uuteen loistoon :mrgreen:

Eihän niitä muuten tarttis näillä keleillä muuta kuin katsastukseen että mikään ihme jos on jumissa..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tulipa puhallin remontin yhteydessä vaihdettua toi koko pyyhin koneisto toiseen. Nyt jopa sain sen koko hässäkän sieltä suosiolla pois kun tajusin että se peltiläpyskä jossa repsikan puolinen pää on kiinni, lähtee kahdella ruuvilla pois. öljyä joka paikkaan ja vaseliiniä niihin tankojen päissä oleviin palloniveliin, ja hyvin pyyhkii. Varsi osuu edellen konepeltiin, mutta se johtuu liian alhaalla olevasta pellistä.

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Epezi kirjoitti:Tulipa puhallin remontin yhteydessä vaihdettua toi koko pyyhin koneisto toiseen. Nyt jopa sain sen koko hässäkän sieltä suosiolla pois kun tajusin että se peltiläpyskä jossa repsikan puolinen pää on kiinni, lähtee kahdella ruuvilla pois. öljyä joka paikkaan ja vaseliiniä niihin tankojen päissä oleviin palloniveliin, ja hyvin pyyhkii. Varsi osuu edellen konepeltiin, mutta se johtuu liian alhaalla olevasta pellistä.
Ton vois saada korjattua pyöräyttämällä sitä vivustoa pyörittävää "liipotinta" sen moottorin booreilla ja loput niistä viiksien booreista. Jää hieman ylemmäs mutta rassaa vähemmän kuin konepelin kolina.
Toinen millä asiaan voi vaikuttaa on se säätövara siinä moottorilta lähtevässä "liipottimessa". Ts. se pitkä reikä siinä vivustossa.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Vastaa Viestiin