noin vuosi sitten oli 156V6 jakopään remontti. Siitä tähän päivään on tullut ajettua ilman mitään ongelmia, sitten tuli katsastus. Pakokaasujen päästöarvot ihan pielessä. Laitettiin uusi lambda ja tsekattiin pakoputki. Nyt päästöarvoissa enää happiarvo liian korkea. Auto pukille ja tuloksena 1-3 sylinterien nokka väärässä asennossa. Eikun nokka oikeesiin säätöihin ja katsastuksesta läpi. Hintaa tälle iloittelulle 396€ työt ja yksi rulla hajosi hommaa tehdessä eli tutto 560€
Luonnollisesti soitin jakopään remontin tehneeseen yritykseen ja oletuksella että nokka ollut väärällä ajoituksella jo heiltä lähdettäessä eli lasku heille. He lupasivat selvittää asian.
Tuloksena selvittelystä oli että heidän mukaan remmi on hypännyt jossain kohtaa yli ja kun korjaamotakuu on puoli vuotta eivät he aio osallistua kustannuksiin.
Muistan yhdestä topicista lukeneeni että remmin huollon takuu olisi 3 vuotta tai se 60tkm?
Voiko joku konemies valottaa onko moinen hyppäys kuinka todennäköistä?
Yritetäänkö taas kusta alfa kuluttajaa silmään
jakoremmin hyppäys/huollon takuu 156V6
Valvoja: Moderators
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
jako
onko työn suorittaneella korjaamolla erikoistyökalut alfan jakopäähän,vai onko tehty perinteisesti tekemällä omat merkit,takimmaiset nokkapyörän merkit on hankalasti nähtävissä........
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 05 Heinä 2006, 11:00
Re: jako
Kyllä kyseessä on ollut erikoistyökalut omistava korjaamo. Ihmettelivät että kuinka on mahdollista ajoituksen muuttuminen kun työkaluja käyttäen ei sen pitäisi olla mahdollista.SP kirjoitti:onko työn suorittaneella korjaamolla erikoistyökalut alfan jakopäähän,vai onko tehty perinteisesti tekemällä omat merkit,takimmaiset nokkapyörän merkit on hankalasti nähtävissä........