Onko kukaan tuonut Alfaa Jenkeistä?
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onko kukaan tuonut Alfaa Jenkeistä?
Tuolla rapakon takana näyttää olevan edukkaitakin Alfoja. Tosin näyttää olevan muutoksiakin jotka ei ihan ole parhaiten sopivia. Ruiskut näyttää olleen jo pitempään tuolla käytössä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Työkaveri tuonut ainakin sieltä 3xFord Probe (yksi kylläkin Mazdana tyyppi?), Porsche 914, Toyota MR2 ja paljon varaosia. Sillä on tytär siellä (asuu, kansalaisuutta en tiedä), kun käsitin että se maksaa järkyttävästi tai ei edes usein onnistuisi että myyjä toimittaisi auton konttiin ja hoitaisi kaikki ne käytännön asiat. Jos siellä olisi joku "linkki" niin ainakin osien hommaaminen olisi paljon halvempaa (laillista?). Välillä työkaveri ollut aika rikki, osa peruu kaupan tai tekee siitä vaikeaa kun kuulee että ostaja Euroopasta. Veroista yms en ole kysellyt, toisaalta ei se ole tainnut vielä rekistöröidä kuin yhden Fordeista ja siitäkään ei ollut päätöstä tullut.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No, mulla on ollut jenkki-Spider spicalla, ja nykyinen on webereillä. Spica vaatii jonkin verran opettelua, mutta netti (ja Wes Ingramin kirja) ovat tehneet asiat helpommaksi kuin ne ehkä menneisyydessä olivat. Siitä huolimatta suosittelisin kyllä kaasareihin vaihtoa(kunnolla tehtynä). Eroja Euro-mallin ja USA version välillä on aika paljonkin (vuosimallista riippuen), mutta johtuen kromipuskuristen USA-mallien harvinaisudesta (ja hinnoista) suosittelisin 75-82 vuosikertaa kuivasta osavaltiosta jos olet projektia etsimässä. Nykyisillä osien saatavuuksilla muuttaminen euro-versioksi on melko helppoa ja samalla tulee tarkistettua koneen yläkerta ja uudet kromit. Jos etsit valmista, niin minun autoni tarvitsee uuden kodin tehdäkseen tilaa joko De Tomaso Longchampille tai Porsche 914-6:lle.
-J
-J
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Usasta tuotaessa tullia peritään muistaakseni 10% auton hinnasta ja rahdista. Sitten tulee päälle normaali autoverokohtelu. Tuo rahti on sen verran suuri, että itse päädyin ostamaan Hollannista amerikasta tuodun yksilön. Lisäksi vuosimallin piti olla vanhempi kuin '58, jolloin autoveron tietää jo etukäteen (0€). Vaikka myynti hinta oli korkeampi, niin rahti oli alle neljännes ja auton saattoi käydä katsomassa ennen ostopäätöstä. Esim Hollannissa on erittäin hyvä valikoima 25 vuotta vanhempia autoja, jotka on tuotu Usasta. Johtuu heidän tullin suopeasta kohtelusta vanhempia autoja kohtaan.
Tässä pari linkkiä:
http://www.stolzeclassiccars.nl/ (täältä ostin oman Alfan)
http://www.thegallerybrummen.nl/nl/en/index.html
Lopuksi vielä varoituksen sana. Vaikka autoa myytäisiin California autona niin se ei kuitenkaan tarkoita, että se olisi ruosteeton. Auto saattaa olla alkujaan ollut esim Floridassa ja kulkeutunut sitten johonkin kuivaan osavaltioon josta se sitten kaupataan eteenpäin. Näin siis vanhojen autojen kohdalla. Itsellä ollut hyvää tuuria molempien avoautojen kohdalla. Kumpikin on myyty minulle California autoina ja kumpikin on ollut käytännössä ruosteettomia
.
Tässä pari linkkiä:
http://www.stolzeclassiccars.nl/ (täältä ostin oman Alfan)
http://www.thegallerybrummen.nl/nl/en/index.html
Lopuksi vielä varoituksen sana. Vaikka autoa myytäisiin California autona niin se ei kuitenkaan tarkoita, että se olisi ruosteeton. Auto saattaa olla alkujaan ollut esim Floridassa ja kulkeutunut sitten johonkin kuivaan osavaltioon josta se sitten kaupataan eteenpäin. Näin siis vanhojen autojen kohdalla. Itsellä ollut hyvää tuuria molempien avoautojen kohdalla. Kumpikin on myyty minulle California autoina ja kumpikin on ollut käytännössä ruosteettomia
