164 pyyhkijät
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
164 pyyhkijät
Mikä 164 pyyhkijöissä mahtaa oikeen kulua, kun yleensä lepo/tihku asento pyyhkijöiden ollessa alhaalla hajoaa ? Yleensä on rikki mitä olen seurannut, eli pyyhkijät jäävät ylemmäksi mitä kuuluu. Onko vika mekaaninen vai sähköinen, itse en ole moiseen tutustunut paremmin...?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
kyllä se moottorikin tekee välillä aivan ihmeellisiä tempauksia. esim ei suostu lopettamaan, jättää erikoisiin asentoihin, nylkyttää, ym. Mutta tuo häikkä vois myös johtua siitä välitangosta joka yhdistää moottorilta tulevan liikkeen siitä kuskinpuolen pyyhkijästä sinne repsikan puoleiseen. Se tanko on painettu molemmista päistä semmosiin palloniveliin, ja ne kuluu aikas herkästi jolloin sinne syntyy väljyyttä. Koko pyyhin järjestelmää on miltei mahdotonta kokeilla ja tarkistella, jos sitä ei ensin irroita autosta.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Nuo johtuu likaisista vivustoista, jolloin moottori ei jaksa tehdä oikeaa liikettä, kun vastusta tulee liikaa. Varsinkin pyyhkimille tulevan kiinnityskohdan likaisuus (ruosteisuus) on se ratkaiseva.Epezi kirjoitti:kyllä se moottorikin tekee välillä aivan ihmeellisiä tempauksia. esim ei suostu lopettamaan, jättää erikoisiin asentoihin, nylkyttää, ym.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tulipa puhallin remontin yhteydessä vaihdettua toi koko pyyhin koneisto toiseen. Nyt jopa sain sen koko hässäkän sieltä suosiolla pois kun tajusin että se peltiläpyskä jossa repsikan puolinen pää on kiinni, lähtee kahdella ruuvilla pois. öljyä joka paikkaan ja vaseliiniä niihin tankojen päissä oleviin palloniveliin, ja hyvin pyyhkii. Varsi osuu edellen konepeltiin, mutta se johtuu liian alhaalla olevasta pellistä.
Ton vois saada korjattua pyöräyttämällä sitä vivustoa pyörittävää "liipotinta" sen moottorin booreilla ja loput niistä viiksien booreista. Jää hieman ylemmäs mutta rassaa vähemmän kuin konepelin kolina.Epezi kirjoitti:Tulipa puhallin remontin yhteydessä vaihdettua toi koko pyyhin koneisto toiseen. Nyt jopa sain sen koko hässäkän sieltä suosiolla pois kun tajusin että se peltiläpyskä jossa repsikan puolinen pää on kiinni, lähtee kahdella ruuvilla pois. öljyä joka paikkaan ja vaseliiniä niihin tankojen päissä oleviin palloniveliin, ja hyvin pyyhkii. Varsi osuu edellen konepeltiin, mutta se johtuu liian alhaalla olevasta pellistä.
Toinen millä asiaan voi vaikuttaa on se säätövara siinä moottorilta lähtevässä "liipottimessa". Ts. se pitkä reikä siinä vivustossa.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?