156 "kuumana" ei käynnisty
Valvoja: Moderators
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
156 "kuumana" ei käynnisty
2.0 ts vm1998, ja "kuumana" ei lähde kunnolla käyntiin. Olen tottunut siihen että ei tartte kaasupolkimeen koskea käynnistettäessä mutta nyt täytyy polkea muutaman kerran poljinta, pyörähtää auton ympäri muutaman kerran, heittää voltteja ja sekä mitä lie poppaskonsteja tehdä... Onkos ollu muilla samoja onkelmia? telttaan menee torstaina...
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Tulipa tuosta mieleen,ja täytyy siinä mielessä vähän kehua Chrysler huoltoa, että samantyyppinen homma,(polttoaine,lambda,sytkät) käytettiin oulun chryslerillä niin mittasivat auton sähköviat,siis virhekoodit ilmaseks! Ensimmäinen askel ton tyyppisissä käyntiin liittyvissä vioissahan on viedä auto piuhoihin. sieltä näkee heti,ja tosiaan jotkut liikkeet tekee sen ilmaseks.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla alkoi -99 GTV 1.8 TS ryppyillä käynnistymisen suhteen, parina aamuna kylmästartissa sai pyörittää pitkään ja kolmantena oli kokonaan kuollut. Kumminkin muutaman päivän seisomisen jälkeen lähti taas nätisti käyntiin ja sain ajettua härvelin montulle ilman mitään oireilua.
Vikamuistissa oli kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi ja kuitattuani sen & starttia yritettyäni se tuli heti uudelleen. Anturin resistanssi liittimestä mitattuna näytti ääretöntä, olisi pitänyt olla luokkaa 500 ohmia joten pistin uusiksi, 92 euroa. Vielä ei ole kunnon kokemusta auttoiko tuo kun ajoin auton vain montulta kotiin, mutta aika todennäköisestihän se vika oli tuossa vaikkei tökkelissä mitään ulkopuolista damagea näkynyt.
Vikamuistissa oli kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi ja kuitattuani sen & starttia yritettyäni se tuli heti uudelleen. Anturin resistanssi liittimestä mitattuna näytti ääretöntä, olisi pitänyt olla luokkaa 500 ohmia joten pistin uusiksi, 92 euroa. Vielä ei ole kunnon kokemusta auttoiko tuo kun ajoin auton vain montulta kotiin, mutta aika todennäköisestihän se vika oli tuossa vaikkei tökkelissä mitään ulkopuolista damagea näkynyt.
- Epäkelpokeräilijä -
Mulla oli vähän saman tyyppinen vika viime kesänä 156 vm 2000 alfan kanssa. Vika ilmeni auton kuumetessa kiusallisella tavalla. Aina kun nostin jalan kaasupolkimelta, sammui auto. Se lähti uudelleen käyntiin hetken jäädyttelyn jälkeen. Vika ilmeni Deltassa kampiakselin aseman tunnistamiseen tarkoitetun kipinäanturin "ikääntymisenä". Anturi vaihettiin ja vika poistui.
T. Jari
T. Jari
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
ei käynnisty
Deltassa sanoivat ihan samaa, tuo anturi menee vaihtoonjarir2 kirjoitti:Mulla oli vähän saman tyyppinen vika viime kesänä 156 vm 2000 alfan kanssa. Vika ilmeni auton kuumetessa kiusallisella tavalla. Aina kun nostin jalan kaasupolkimelta, sammui auto. Se lähti uudelleen käyntiin hetken jäädyttelyn jälkeen. Vika ilmeni Deltassa kampiakselin aseman tunnistamiseen tarkoitetun kipinäanturin "ikääntymisenä". Anturi vaihettiin ja vika poistui.
T. Jari
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Samaa vikaa taitaa olla mullakin. Kuumana ja kylmänä lähtee hyvin käyntiin, muttei meinaakaan lähteä mihinkään jos kone on puolilämmin. Startti pyörittää kyllä nätisti.
Teltassa kävi tänä aamuna piuhan päässä. Oli kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi. Telttapojat sano ettei vois siitä johtua. Ite en tiiä mistään mitään, muuta kuin että pitäis kyllä saada auto puolilämpimänäkin käyntiin.
89€+työt sanoivat sille hinnaks.
Mistä muusta tuo voi johtua? Kuskissa ei pitäis olla vikaa
Teltassa kävi tänä aamuna piuhan päässä. Oli kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi. Telttapojat sano ettei vois siitä johtua. Ite en tiiä mistään mitään, muuta kuin että pitäis kyllä saada auto puolilämpimänäkin käyntiin.
89€+työt sanoivat sille hinnaks.
Mistä muusta tuo voi johtua? Kuskissa ei pitäis olla vikaa

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Olikos niillä joku perustelukin? Minusta tuo voisi hyvinkin olla syyllinen, hajosi omastakin teeässässästä eikä kuulu olevan ihan ainutkertaista muillakaan.Bluebate kirjoitti:Kuumana ja kylmänä lähtee hyvin käyntiin, muttei meinaakaan lähteä mihinkään jos kone on puolilämmin. Startti pyörittää kyllä nätisti.../ /...Oli kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi. Telttapojat sano ettei vois siitä johtua.
- Epäkelpokeräilijä -
Kai niillä oli sellainen kutina perseessä
Mistä sitä noista teltanpojista tietää.
Täytyy huomenna lähteä kyselemään hintoja.
Hetken kiilu korolla mielessä kun alfa jätti sunnuntai-iltana pakkaseen Oulun likelle, Lohtajalle ja tänä aamuna Vaasaan. Hetkellinen mielenhäiriö kuitenkin poistui kun tirvas napakasti itteä turpaan.

Mistä sitä noista teltanpojista tietää.
Täytyy huomenna lähteä kyselemään hintoja.
Hetken kiilu korolla mielessä kun alfa jätti sunnuntai-iltana pakkaseen Oulun likelle, Lohtajalle ja tänä aamuna Vaasaan. Hetkellinen mielenhäiriö kuitenkin poistui kun tirvas napakasti itteä turpaan.

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Onkos kukaan kutvosen omistaja vaihtanut omastaan, tai onko muuten tietoa missä tuo mokkula v6 sijaitsee? Yritin yks päivä vilkuilla mutta en onnistunut löytämään purkamatta paikkoja. Jos tietäis missä liitin on niin äkkiäkös sitä seurais, mutta kun ei ole hajuakaan. Muistelen jonkun sanoneen että olis laatikon puolella? Löytyykö se yläkautta vai alakautta? Jos jollain on kuva niin olis kova juttu. Vois mittailla onko omassa anturi finaalissa.
Ayrton Senna da Silva forever
Voisko ystävällisesti joku selventävästi kertoa miten tuo palikka vaihdetaan superiin, ja mistä se löytyy. Osa on jo hommattu, tänä iltana pitäis vaihtaa. On jo sen verran pimeä illalla, että olis hyvä tietää mistä se löytyy.
Niin ja tietysti: vaatiiko jotain erityistoimenpiteitä? Resetointeja tai muita?
Niin ja tietysti: vaatiiko jotain erityistoimenpiteitä? Resetointeja tai muita?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kuutosesta en tiedä, mutta Superin anturi löytyy koneen takakyljestä vaihteiston puolelta alhaalta, joten vaihtoa varten olisi hyvä olla käytettävissä rasvamonttu tai nosturi. Ottaa pulssinsa käsittääkseni kampiakselilta, ei kuitenkaan vauhtipyörältä niin kuin monessa muussa vehkeessä tapahtuu. Kun uusi osa on kädessä, vanha kyllä löytyy kun vaan katselet auton alta päin.
Ei tarvitse resettiä, plug n' play. Ainakin GTV:ssä asentelutilat olivat vähän ahtaat mutta muuten vaihto on hyvinkin simppeli operaatio.
Ei tarvitse resettiä, plug n' play. Ainakin GTV:ssä asentelutilat olivat vähän ahtaat mutta muuten vaihto on hyvinkin simppeli operaatio.
- Epäkelpokeräilijä -
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Auto rupesi tanään häröilemään (147). Onko kenelläkään kuvaa anturin sijainnista. Asuu kolossa ja erillisellä ruuvilla kiinni?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kuutosesta en tiedä, mutta Superin anturi löytyy koneen takakyljestä vaihteiston puolelta alhaalta, joten vaihtoa varten olisi hyvä olla käytettävissä rasvamonttu tai nosturi. Ottaa pulssinsa käsittääkseni kampiakselilta, ei kuitenkaan vauhtipyörältä niin kuin monessa muussa vehkeessä tapahtuu. Kun uusi osa on kädessä, vanha kyllä löytyy kun vaan katselet auton alta päin.
Ei tarvitse resettiä, plug n' play. Ainakin GTV:ssä asentelutilat olivat vähän ahtaat mutta muuten vaihto on hyvinkin simppeli operaatio.
käsitin, että jotkut purkaneet imusarjan pois ja vaihtaneet yläkautta? Menee myös alakautta?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
156 2.0:ssa ja varmaan myös 147:ssa se on todella pienessä tilassa, jonka hyvällä tuurilla näkee kun katsoo vauhtipyörän kylkeä alhaalta pakoputken vierestä. Muistaakseni on juuri starttimoottorin alla ja minusta ainakin tuntui että putki pitäisi irroittaa, jotta käden saisi sinne. Yläkautta jos vaihtaa niin aika paljon on hommaa siinäkin, imusarja ainakin pois.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Nonni - auto testeriin vihdoin - vei 24 h. Asentotunnistin paskana (kampiakseli). Deltan hinnoin 170 € keikka - anturi 80 ja työt 90. Ei jaksa itse, kun taloprojekti painaa päälle, mutta 3 vrk:n projekti tästäkin tuli, vaikka potkin aluepäällikköäkin. Palvelu todella heikkoa. Aluksi puhuttiin 3 viikon korjausajasta.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Tämän kanssa tuli mullakin ekat suuremmat ongelmat alfan kanssa. Auto jäi kaupan pihaan ja yllättäen tähänastinen luottokorjaamo kaatoi kylmää vettä niskaan kun ei kuulemma ole mielenkiintoa tutkia mikä autoa vaivaa, vaan käskivät hinata Deltaan. No sainhan sen käyntiin kun moottori kylmeni, tänään kävin sitten 70 arvoisessa diagnoosissa ja tuloksena tuo asentotunnistin joka välillä toimii ja sitten taas ei.