Seuraava auto, GTV?
Valvoja: Moderators
Seuraava auto, GTV?
Nyt se on päätetty. Gt on vielä ainakin parin vuoden ajan liian kallis,siis v6 nimenomaan, 2 litrasta en harkitse,joten gtv 3,0 v6 ois tulossa seuraavaks. Vuosimalliltaan -00-02. Eli rahallisesti mä laittasin n.20000 eur. kiesiini,ja sillä kai pitäs jo tommonen vehe saada?.. Odottaako gtv:ssä sama määrä teknisiä ongelmia ku 156:ssa? 156 on loistopeli eikä vaihto johdu tyytymättömyydestä vaan kokeilunhalusta! Parin vuoden sisään vois sitä gtv:tä testata,jos löytyy tarpeeksi puoltavia kommentteja
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Re: Seuraava auto
Mitä ongelmia V6 156:ssa? On kaveri piirissä ollu pari tollasta, eikä mitään mainittavia vikoja. Nyt on itelläkin, tosin vasta parisen viikkoa ollu alla!Silvio kirjoitti: Odottaako gtv:ssä sama määrä teknisiä ongelmia ku 156:ssa?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Nyt Nettiautossa on gtv 3.0 2002 myynissä,pyynti 30000+eggea,siis aika paljon, mutta on pakko sanoa, että sisusta on aivan mahtava!
Mun mielestäni, 2.0 GT on järkevin versio Suomessa, kaikki kameroineen ja bensahinoineen.
GTV:ssa on aika paljon samoja teknisia osia, kuin 164:ssa ja 166:ssa, siis kaikki kyseisin malien omistajat, VASTAKOON
Onks toi 156 ihan oikeasti niin ongelmalinen laite?
Mun mielestäni, 2.0 GT on järkevin versio Suomessa, kaikki kameroineen ja bensahinoineen.
GTV:ssa on aika paljon samoja teknisia osia, kuin 164:ssa ja 166:ssa, siis kaikki kyseisin malien omistajat, VASTAKOON
Onks toi 156 ihan oikeasti niin ongelmalinen laite?
Nothing beats cubic inch
Mulla on kuitit kaikista remonteista sekä pienemmistä ongelmista,ja niitä on melko paljon! Toki kun ne nyt on jo korjattu,ja vieläpä edellisen omistajan aikaan,ni henk.kohtasesti ei oo siinä mielessä valittamista.nyt ajettu 134 tkm. Mutta nimenomaan tosta nollasta 100 tkm:iin on näyttäny kyllä kuittien perusteella melko tappiselta....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ei tuo JRA:n GTV kyllä mielestäni niin kallis ole. Aika vähän on suomen markkinoilla '02:sia kuutoskoneisia, ja vielä noin vähän ajettuja. Epäilemättä auto on myös melko siistissä kunnossa.
Ei kyllä tule mieleen, miten GTV voisi olla teknisesti huonompi/parempi kuin GTV. Omasta mielestäni Getvonen on jämäkämpi, ja jotenkin laadukkaamman tuntuinen. Eikä muuten ainakaan minulla ole nitissyt/natissut mistään kohtaa.
Ja mitä tulee Saabin ja Vectran risteytykseen, niin ei se pojat taida ihan niinkään olla.
Ei kyllä tule mieleen, miten GTV voisi olla teknisesti huonompi/parempi kuin GTV. Omasta mielestäni Getvonen on jämäkämpi, ja jotenkin laadukkaamman tuntuinen. Eikä muuten ainakaan minulla ole nitissyt/natissut mistään kohtaa.
Ja mitä tulee Saabin ja Vectran risteytykseen, niin ei se pojat taida ihan niinkään olla.
Re: Seuraava auto
Ihan 20keur hintaan et Silvio valitettavasti saa uudempaa 3.0V6 GTV:tä (ainakaan Suomi-kuntoon laitettuna). Jos omani (nettiautossa myynnissä oleva) kiinnostaa, laita viestiä privana. Jos nimenomainen yksilö ei kiinnosta mutta haluat vinkkiä tuonnista tms. niin vastailen siinäkin tapauksessa myös mielelläni.Silvio kirjoitti: Vuosimalliltaan -00-02. Eli rahallisesti mä laittasin n.20000 eur. kiesiini,ja sillä kai pitäs jo tommonen vehe saada?
Kaikille GTV:n (ja muunkin) tuontia miettiville sitten nämä yleiset kustannukset vielä muistutukseksi (jotka tulevat auton verottoman hinnan, tuontikustannusten sekä autoveron + alv päälle):
- Kunnon talvirenkaat (EUR 600-900)
- Toinen vannesarja, jos ei autossa mukana (uutena EUR 900-XXX)
- Ruostesuojaus (EUR 500-700)
- Lohkolämmitin + sisäpistoke (EUR 250-350)
Hinnat nimen omaan 3.0V6 GTV:hen liittyen ja PK-seudun hintatason mukaan.
Nimim. "2 autoa omaan käyttöön tuonut".
Re: Seuraava auto
Niin... Keski-Euroopassahan niihin laitetaan pelkästään suojalakka. Ei kauheasti auta Suomen talvessa. Koritakuun raukeamisesta en tiedä, mutta en suosittele kenellekään jättämään tekemättä.Sixgear kirjoitti:Eikai -02 vuoden autoa kannata mennä pikimassalla sotkemaan? Eikö tuosta koritakuu raukea..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Hankala keksiä mitään huonoa sanottavaa GTV:stä, koska auto on ollut juuri sellainen kuin oletinkin. Tosin takana on vasta 5tkm.. Ainoa miinus on lähinnä bensan kulutus (10-15L/100km), mutta kyllä senkin kanssa oppii elämään Sisustus vaikuttaa varsin napakalta, eikä natinoita ja nitinöitä juurikaan kuulu, mitä nyt etuikkunan tiivisteet suhisevat välillä. Talvella tuskin raaskin GTV:llä ajella.. 20.000e:lla voi olla kyllä hankala löytää hyvää, jos etsii noinkin uutta.
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Itselläni 2 vuotta GTV:n ratin takana ja hyvin kulkee. Madaltamaan en lähtisi, niin kuin ylhäällä on jo mainittukin. GTV on tarpeeksi matala Suomen teille. Talvella GTV kulkee ihan samalla lailla kuin mikä tahansa auto. Ainoan miinuksen aiheuttavat karmittomat ovet, mutta senkin kanssa oppii elämään kunhan muistaa rasvata kunnolla.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Kokemuksia GTV:stä
Ajattelin kirjoittaa itse vähän erilaisista kokemuksista GTV:stä, tähän mennessä kaikki lukemani olivat kehuja.
Oon ajanut sekä kaksilitraisella, että kutoskoneellisella. Itse pidin pienemmästä enemmän, tosin se ei kyllä kovin tehokkaalta tunnu, koska on melko raskas. Kaksilitrainen tuntui tasapainoisemmalta ja paremmalta ajaa, V6 taasen erittäin etupainoiselta, ja myös löysältä edessä. Samoin lyhyt akseliväli tuntui korostavan etupainoisuutta, perän liikkeet eivät aina tuntuneet kontrolloiduilta. Molemmilla autoilla oli ajettu vähän vajaa satatonnia, ja niissä oli vakioalusta.
Toinen asia mistä en autossa pitänyt, oli penkki. Olen 188 pitkä, ja jakkarasta en löytänyt sopivia säätöjä millään.
Anyvays, upeita autojahan nuo ovat, ja makuja on monia, mutta itse en autoihin ihastunut.
Oon ajanut sekä kaksilitraisella, että kutoskoneellisella. Itse pidin pienemmästä enemmän, tosin se ei kyllä kovin tehokkaalta tunnu, koska on melko raskas. Kaksilitrainen tuntui tasapainoisemmalta ja paremmalta ajaa, V6 taasen erittäin etupainoiselta, ja myös löysältä edessä. Samoin lyhyt akseliväli tuntui korostavan etupainoisuutta, perän liikkeet eivät aina tuntuneet kontrolloiduilta. Molemmilla autoilla oli ajettu vähän vajaa satatonnia, ja niissä oli vakioalusta.
Toinen asia mistä en autossa pitänyt, oli penkki. Olen 188 pitkä, ja jakkarasta en löytänyt sopivia säätöjä millään.
Anyvays, upeita autojahan nuo ovat, ja makuja on monia, mutta itse en autoihin ihastunut.
Joo ja ainaki ittee hirvittää vähän se koko tuontipuuha.. Suomesta liikkeestä ostetuissa on käytetyillekkin takuu, mutta mitäs jos tuontiauto laukee samantien? Raahataanko omalla kustannuksella saksaan,ja mitä sen jälkeen... Todellisesta hintaerosta kaikkien mahdollisten kulujen jälkeen on melko monenlaista "faktaa".
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Hintaeroahan on aika turha laskea jos kotimaassa ei ole tarjontaa. Tämähän on käytännössä tilanne GTV:n kohdalla. Nettiauto löytää kokonaiset kaksi kappaletta vuosimallia 2000 tai uudempia. Toinen on Sports Car Centerin myymä huonokuntoinen TS ja toinen JRA:n V6.
Tästä päästäänkin taas alkuperäiseen ongelmaan, eli kun ei ole tarjontaa niin eipä noita pääse missään myöskään testaamaan. Eli kunnon muna-kana probleema
Tästä päästäänkin taas alkuperäiseen ongelmaan, eli kun ei ole tarjontaa niin eipä noita pääse missään myöskään testaamaan. Eli kunnon muna-kana probleema
Mun kokemukset GTV:stä on kyllä positiiviset, noin vuosi ja 25tkm. Ajoasento on aina tapauskohtainen, mutta ittellä on kaksi asento vaihtoehtoa. selkänoja pystyssä tai helvetin pystyssä, tosin pituutta on 166cm. joskus kyllä toivois että ratin sais vielä vähän lähemmäks, niin sais nojata lepposammin.
Alustana oli aluksi vakio, mutta kun urheilullista tunnelmaa haettiin niin se tuntu vähän ehkä löysältä. Katsastuksen mukaan iskarit oli kuitenkin vähintään kohtuulliset. No nykyään alustana on novitekin coilover (kynäjouset) edessä ja takana sarjaan kuuluvat jouset ja iskarit (Kuva albumissa). Nyt alusta käyttäytyy todella tasapainoisesti ja turha nyökkiminen katosi. Samalla kyllä vaihdettiin alatukivarret eteen, koska puslat oli ihan lopussa mikä kyllä kannattaa tarkistaa muistakin. Mielestäni vähän hepposet.
Renkaina alussa oli 245/35-17 mikä on loistava rengastus virheettömälle asvaltille ja rata-ajoon. Meinaan on mikroauto tunnelmaa! varsinkin jälkimmäisellä alustalla. Nyt alla 225/45-17 mikä loistava koko normaaliin ajoon. Ei tuu kaikki pienet iskut rattiin asti ja pysyy nivelet pitempään kunnossa. Kaarrenopeudet on kyllä mulle riittäny niilläkin. Ulkonäön kannalta 245 on aikas namukas. Ei taida moneen etuvetoseen tommoset sopia.
siittä tulikin mieleen että kääntösäde on sitten aikas julma. Alussa kun käänsi parkkiruutuun piti peruuttaa kun ei se käännykkään suorilta. sitä oikein säikähti kun ratti kolahti ääriasentoon ja naapurin kylki lähestyy.
Talvikokemuksiakin on kertyny, mutta ei oikeastaan mitään poikkeavaa oo jääny mieleen. Lukot jäätyy siinämissä muissakin autoissa, jos ei öljyä käytetä. Mataluus tietysti korostuu talvella, jos joutuu kinosten yli ajeleen.
Positiivistä on kuitenkin että jos laittaa kontin täyteen tavaraa ei se vaikuta auton korkeuteen.
Nää kokemukset 96-vuoden 2.0 TS koneisesta, mistä muuten jääny ihan laadukas vaikutelma, vaikka ei se ihan saksalaiselle "laatumerkille" viimeistelyssä pärjää. Onneksi mielikuvat vaikuttaa ihmismieleen niin paljon.
Alustana oli aluksi vakio, mutta kun urheilullista tunnelmaa haettiin niin se tuntu vähän ehkä löysältä. Katsastuksen mukaan iskarit oli kuitenkin vähintään kohtuulliset. No nykyään alustana on novitekin coilover (kynäjouset) edessä ja takana sarjaan kuuluvat jouset ja iskarit (Kuva albumissa). Nyt alusta käyttäytyy todella tasapainoisesti ja turha nyökkiminen katosi. Samalla kyllä vaihdettiin alatukivarret eteen, koska puslat oli ihan lopussa mikä kyllä kannattaa tarkistaa muistakin. Mielestäni vähän hepposet.
Renkaina alussa oli 245/35-17 mikä on loistava rengastus virheettömälle asvaltille ja rata-ajoon. Meinaan on mikroauto tunnelmaa! varsinkin jälkimmäisellä alustalla. Nyt alla 225/45-17 mikä loistava koko normaaliin ajoon. Ei tuu kaikki pienet iskut rattiin asti ja pysyy nivelet pitempään kunnossa. Kaarrenopeudet on kyllä mulle riittäny niilläkin. Ulkonäön kannalta 245 on aikas namukas. Ei taida moneen etuvetoseen tommoset sopia.
siittä tulikin mieleen että kääntösäde on sitten aikas julma. Alussa kun käänsi parkkiruutuun piti peruuttaa kun ei se käännykkään suorilta. sitä oikein säikähti kun ratti kolahti ääriasentoon ja naapurin kylki lähestyy.
Talvikokemuksiakin on kertyny, mutta ei oikeastaan mitään poikkeavaa oo jääny mieleen. Lukot jäätyy siinämissä muissakin autoissa, jos ei öljyä käytetä. Mataluus tietysti korostuu talvella, jos joutuu kinosten yli ajeleen.
Positiivistä on kuitenkin että jos laittaa kontin täyteen tavaraa ei se vaikuta auton korkeuteen.
Nää kokemukset 96-vuoden 2.0 TS koneisesta, mistä muuten jääny ihan laadukas vaikutelma, vaikka ei se ihan saksalaiselle "laatumerkille" viimeistelyssä pärjää. Onneksi mielikuvat vaikuttaa ihmismieleen niin paljon.
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Alla olevassa osoitteessa oli siistin näköinen GTV.
http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 6438543000
>> Jeps jeps, eli tämähän olikin juuri se Sports Car Centerin auto.
http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 6438543000
>> Jeps jeps, eli tämähän olikin juuri se Sports Car Centerin auto.
Länsinaapurista ei ole aivan yhtä pitkä matka hakea kuin Saksasta ja valikoimaa on kuitenkin eri malliin kuin Suomessa.
Esimerkiksi tässä http://www.blocket.se/vi/8832543.htm?ca=11_s. Euroina tuo hinta on noin 9,5 kE, joten jos ei tolkuttomasti äidy matkalla törsäämään, auto lienee Suomessa rannassa kympillä.
Carfin verotaulukon perusteella arvioituna verot olisivat enintään luokkaa 8-9 kE. Tosin arpapeliähän se aina on.
Moista erikoisautoa tosin mistä tahansa jos lähtee ostamaan, on parasta suhtautua reissuun lomana - valikoimaa ei missään järin paljoa ole ja on paras varautua tulemaan takaisin kotiin tyhiin käsin.
-Topi Kuusinen
Esimerkiksi tässä http://www.blocket.se/vi/8832543.htm?ca=11_s. Euroina tuo hinta on noin 9,5 kE, joten jos ei tolkuttomasti äidy matkalla törsäämään, auto lienee Suomessa rannassa kympillä.
Carfin verotaulukon perusteella arvioituna verot olisivat enintään luokkaa 8-9 kE. Tosin arpapeliähän se aina on.
Moista erikoisautoa tosin mistä tahansa jos lähtee ostamaan, on parasta suhtautua reissuun lomana - valikoimaa ei missään järin paljoa ole ja on paras varautua tulemaan takaisin kotiin tyhiin käsin.
-Topi Kuusinen
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaksi ja puoli kesää olen nyt ajellut '99 GTV 1.8:lla, minä aikana metrejä on kertynyt 32 miljoonaa.
Ajettavuudesta ja mukavuudesta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ensimmäinen on kunnossa ja jälkimmäistä ei ole. Eibachin jousilla ja (ilmeisesti) vakioiskareilla vehje ei heijaa, nyöki, pompota tai puske mihinkään päin vaan käyttäytyy radalla tasapainoisesti ja kulkee maantiellä suoraan. Vehjas on mikroautomainen monessa suhteessa; Tarkka ajaa eikä kallistele, jousitukseltaan ja melutasoltaan suunnilleen yhtä mukava ja tavaratiloja jokseenkin saman verran.
Viimeistely ei ole luokan kärkeä mutta välttelee, ollaan kuitenkin aika kaukana 33:n tai 75:n "mikä osa jää käteen" -fiiliksestä. Kääntösäde on samaa luokkaa keskikokoisen öljytankkerin kanssa ja omanlaistaan urheilullisuutta heijastelee se, että keski-ikäisen keskiluokkaisen kinkkuvatsan poistuminen matalasta autosta leveän oven kautta marketin parkkipaikalle pysäköityjen Toyotojen välissä käy vähintäänkin voimistelusta. Perusjakkarat ovat meikäläiselle - 175 senttiä ja 65 kiloa silkkaa dynamiittia - ihan hyvät muuten, mutta selkänojan sivutuet ovat liian leveällä. Onkos se sitten auton vika?
Päivittäisessä käytössä ajoittain vähän rasittava auto, mutta sen hyvät ominaisuudet tajuaa kyllä kun ajaa välillä päivän ooppelvektralla. Rusetin kun saisi pakosarjaan niin ajamisen kannalta enimmät asiat olisivat kuosissa.
Ajettavuudesta ja mukavuudesta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ensimmäinen on kunnossa ja jälkimmäistä ei ole. Eibachin jousilla ja (ilmeisesti) vakioiskareilla vehje ei heijaa, nyöki, pompota tai puske mihinkään päin vaan käyttäytyy radalla tasapainoisesti ja kulkee maantiellä suoraan. Vehjas on mikroautomainen monessa suhteessa; Tarkka ajaa eikä kallistele, jousitukseltaan ja melutasoltaan suunnilleen yhtä mukava ja tavaratiloja jokseenkin saman verran.
Viimeistely ei ole luokan kärkeä mutta välttelee, ollaan kuitenkin aika kaukana 33:n tai 75:n "mikä osa jää käteen" -fiiliksestä. Kääntösäde on samaa luokkaa keskikokoisen öljytankkerin kanssa ja omanlaistaan urheilullisuutta heijastelee se, että keski-ikäisen keskiluokkaisen kinkkuvatsan poistuminen matalasta autosta leveän oven kautta marketin parkkipaikalle pysäköityjen Toyotojen välissä käy vähintäänkin voimistelusta. Perusjakkarat ovat meikäläiselle - 175 senttiä ja 65 kiloa silkkaa dynamiittia - ihan hyvät muuten, mutta selkänojan sivutuet ovat liian leveällä. Onkos se sitten auton vika?
Päivittäisessä käytössä ajoittain vähän rasittava auto, mutta sen hyvät ominaisuudet tajuaa kyllä kun ajaa välillä päivän ooppelvektralla. Rusetin kun saisi pakosarjaan niin ajamisen kannalta enimmät asiat olisivat kuosissa.
- Epäkelpokeräilijä -