Uusi kompura, mutta mikä ja mistä?
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Uusi kompura, mutta mikä ja mistä?
Kai se on laitettava uusi ilmastoinnin kompressori. Periaatteesta en mielelläni laita hajonneiden tilalle käytettyjä kuluvia osia, joten pitää varmaan tilata ihkauusi vaikka lompakko hikoileekin verta. Toisaalta mieluummin hikoileva lompuuki kuin hikinen safööri
Onko jollakulla tietoa minkä merkkinen ja mallinen tuo 164:n kompressori on? Mulla kun ei ole hetkeen aikaan mahdollisuuksia tutkia omaa autoani, ja laittaisin mielelläni murikan mahdollisimman pian hakuun. Tai voisiko tuonne sopia joku toinenkin malli?
Entäpä, onko kenelläkään tietoa mistä tuollaisen voisi saada jotakuinkin kohtuuhintaan? Halpaa lienee turha kysellä...
Onko jollakulla tietoa minkä merkkinen ja mallinen tuo 164:n kompressori on? Mulla kun ei ole hetkeen aikaan mahdollisuuksia tutkia omaa autoani, ja laittaisin mielelläni murikan mahdollisimman pian hakuun. Tai voisiko tuonne sopia joku toinenkin malli?
Entäpä, onko kenelläkään tietoa mistä tuollaisen voisi saada jotakuinkin kohtuuhintaan? Halpaa lienee turha kysellä...
- Epäkelpokeräilijä -
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Uusi kompura, mutta mikä ja mistä?
Alfa 164 on käyttänyt Jaappanilaista Sanden SD-709:ää. Alfat, V6 ja TS:ä käyttivät samaa kompressoria. Omaani ymppäsin puretusta TS:stä kompressorin tämä kompura oli uudempaa mallia missä oli moniurahihna, vaihdoin hihnapyörän vuotavasta kompressorista jonka sain kaverilta. Käytettyä kompressoria kannattaa aina koeponnistaa ennen kuin asentaa sen autoon, kokemuksesta viisastuneenaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kai se on laitettava uusi ilmastoinnin kompressori. Periaatteesta en mielelläni laita hajonneiden tilalle käytettyjä kuluvia osia, joten pitää varmaan tilata ihkauusi vaikka lompakko hikoileekin verta. Toisaalta mieluummin hikoileva lompuuki kuin hikinen safööri
Onko jollakulla tietoa minkä merkkinen ja mallinen tuo 164:n kompressori on? Mulla kun ei ole hetkeen aikaan mahdollisuuksia tutkia omaa autoani, ja laittaisin mielelläni murikan mahdollisimman pian hakuun. Tai voisiko tuonne sopia joku toinenkin malli?
Entäpä, onko kenelläkään tietoa mistä tuollaisen voisi saada jotakuinkin kohtuuhintaan? Halpaa lienee turha kysellä...
Kysele esim. Fusti Oy:ltä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Miten tuo koeponnistus tapahtuu? Voiko sen tehdä kuka tahansa kylmälaiteasentaja vai pitääkö pirssi viedä jollekin autoilmastointeja rassaavalle pajalle?
Kiitos vinkeistä ja kompuran mallista. Yritän kuitenkin vielä kysellä mitä tuollainen uusi mutikka maksaa, en viitsisi taas kohta laittaa tilalle uutta kompressoria. Vaan hintanoteerauksethan sen lopullisen totuuden kertovat.
Kiitos vinkeistä ja kompuran mallista. Yritän kuitenkin vielä kysellä mitä tuollainen uusi mutikka maksaa, en viitsisi taas kohta laittaa tilalle uutta kompressoria. Vaan hintanoteerauksethan sen lopullisen totuuden kertovat.
- Epäkelpokeräilijä -
Tosta In-Caprinosta täytyy sanoa sen verran että jotain osia olen sieltä saanut hankittuakin mutta nopeusmittarin anturia en, odottelin ainakin kuukauden sitä ja se heppu kehui lähettävänsä/tuovansa ohikulkumatkalla. Kerran jopa sanoi lähettäneensä sen jo mutta ei ollut kuitenkaan lähettänyt, samoiten yksi olikin ollut rikki. Lopulta väsyin odotteluun ja puhalsin pelin poikki.
Fusti taas on mielestäni ylihinnoittelun mekka. Mm. jäähdyttäjä olisi maksanut 1000mk, Azzurrosta hommasin uuden 990mk:lla
Joillain on tietysti toisenlaisiakin kokemuksia...
Fusti taas on mielestäni ylihinnoittelun mekka. Mm. jäähdyttäjä olisi maksanut 1000mk, Azzurrosta hommasin uuden 990mk:lla
Joillain on tietysti toisenlaisiakin kokemuksia...
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Uusi kompura, mutta mikä ja mistä?
Hellan kirja tuntee kahta eri kompressoria 3.0 V6:een. Ohjeellinen vuosimallijako on vm 92, mutta kaikissa on kuitenkin merkintä, että tarkasta alkuperäisnumero.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Entäpä, onko kenelläkään tietoa mistä tuollaisen voisi saada jotakuinkin kohtuuhintaan? Halpaa lienee turha kysellä...
-> 92 jäisi maksamaan 870 euroo
92 -> taasen 650 euroo.
Runkoveloitus oli molemmissa nolla, eli vanhaa ei tarvitse palauttaa. Jättää hieman varaa katsella kiinnityksiä ja letkuliitäntöjen paikkoja.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eihän se tee, mutta kun systeemi on kai kolme vuotta ollut ilman kylmäainetta ja käyttämättä, en usko sen kompurankaan olevan enää kovin hyvässä hapessa. Tiivisteet eivät oikein tykkää seisottamisesta.Abarth kirjoitti:Ota kompura isäukon autosta. Ei se sillä mitään tee. Itse ehdotti.
Voi prkle... Tulee taas harrastukselle hintaa. Mitähän sisäelimiä pitäisi pistää myyntiin?Garrett kirjoitti:-> 92 jäisi maksamaan 870 euroo
92 -> taasen 650 euroo.
Alppilan Autohuollostakin kyselin kompuraa, eivät osanneet sanoa tarkkaa hintaa kun mallinumerosta kuulemma puuttui loppuliite. Hinnat ovat kuitenkin 650 ja 1000 euron välillä, siihen sitten vielä (omat) työt ja täyttö päälle. Sillähän saisi käytetyn kutoskoneen
Waecolla ei kukaan vastannut puhelimeen, pitää vielä kysellä sieltä. Pahasti kyllä alkaa näyttää siltä, että joutuu turvautumaan B-osaan. Tiesikö kukaan mitään sen koeponnistuksen hoitamisesta? Kun en viitsisi romua ostaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ilmastoinnin kompura pitää ääntä joka
viittaa finaalissa olevaan laakeriin..näin
sanoi Konalan Pikahuollon jamppa.
No tiskille kysymään onko laakeri
vaihdettavissa vai onko hankittava
koko hoito ja kuten arvata saattaa,
uus kompura 1600e... .
Melkein tuli kaupat.
Onkos 156:sen omistajat rempanneet
ilmastoinnin kompuraansa?
Onko moottorikoolla ja v-mallilla jotain
merkitystä kun tiskillä ne kysyivät...
nimittäin varaosahaulla löytyis 1.8/2.0 -
litraisiin 350-400 eurolla kompuraa...(?)
viittaa finaalissa olevaan laakeriin..näin
sanoi Konalan Pikahuollon jamppa.
No tiskille kysymään onko laakeri
vaihdettavissa vai onko hankittava
koko hoito ja kuten arvata saattaa,
uus kompura 1600e... .
Melkein tuli kaupat.
Onkos 156:sen omistajat rempanneet
ilmastoinnin kompuraansa?
Onko moottorikoolla ja v-mallilla jotain
merkitystä kun tiskillä ne kysyivät...
nimittäin varaosahaulla löytyis 1.8/2.0 -
litraisiin 350-400 eurolla kompuraa...(?)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tänx poijaat, kaivelin koodit ja numerot ylös.
Täytyy ottaa asia työn alle joskus tuonnempana,
onneksi ilmastoinnin käyttö ei ole akuuttia
moneen kuukauteen ja toimiihan tuo vielä...
Täytyy ottaa asia työn alle joskus tuonnempana,
onneksi ilmastoinnin käyttö ei ole akuuttia
moneen kuukauteen ja toimiihan tuo vielä...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
http://cgi.ebay.co.uk/ALFA-ROMEO-156-ai ... dZViewItem
Tossa olis yks firma joka myy uusia kompuroita ainakin edullisemmin kuin Delta
Tossa olis yks firma joka myy uusia kompuroita ainakin edullisemmin kuin Delta
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Sitä vaan jaksaa näin maallikkona aina ihmetellä
että jos tissejä turvottaa niin miksi pitää
vaihtaa koko lehmä?
että jos tissejä turvottaa niin miksi pitää
vaihtaa koko lehmä?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Jostain syystä juttu on niin hot ettei koneeniV6 kirjoitti:luitko ton jutun minkä laitoin? siellä on pelkistä tisseistäkin juttua...
päästä sitä lukemaan...latailee vuan..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
No ei viddu avaa. Onkohan muija laittanut jonkunV6 kirjoitti:no kokeiles tätä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0000169322
eston päälle etten pääse tissisivustoille...
Ennen kuin Rolle paljastaa kulmahampaansa
niin voiskos V6 vaikka ystävällisesti referoida
sitä sitä tis..suomi24:sen juttua?
Jos siinä puhuttiin jotain ilmastoinnista .
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Soitin ja kysyin täällä ja kompressori 99iin 156een 2.5l koneella maksaa 650e jos antaa vanhan vaihdossa ja jos ei anna, niin 1125e Luonnollisesti originaali AR osa.silverine kirjoitti:Ilmastoinnin kompura pitää ääntä joka
viittaa finaalissa olevaan laakeriin..näin
sanoi Konalan Pikahuollon jamppa.
No tiskille kysymään onko laakeri
vaihdettavissa vai onko hankittava
koko hoito ja kuten arvata saattaa,
uus kompura 1600e... .
Melkein tuli kaupat.
Onkos 156:sen omistajat rempanneet
ilmastoinnin kompuraansa?
Onko moottorikoolla ja v-mallilla jotain
merkitystä kun tiskillä ne kysyivät...
nimittäin varaosahaulla löytyis 1.8/2.0 -
litraisiin 350-400 eurolla kompuraa...(?)
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Olis tarkoitus pikku hiljaa ryhdistäytyä eli tehdä jotain
tuolle laakereitaan valittavalle kompuralle..
Kysymys: tarvitaanko erikoistyökaluja kompuran purkuun/
kasaamiseen ja onko kompuralla oma hihna?
tuolle laakereitaan valittavalle kompuralle..
Kysymys: tarvitaanko erikoistyökaluja kompuran purkuun/
kasaamiseen ja onko kompuralla oma hihna?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Isellä vähän samanlaisia kokemuksia. Tilasin tulpat, vesipumpun ja sisustan osia omaan. Toi tänne ouluun liikematkallaan, mutta ainut joka oli oikea oli vesipumppu. Sisustan osat laittoi postissa mutta kun oli vanhempaan malliin vaikka tähdensin että täytyy olla uudempaan. En taida enää tilailla.GAMMA500 kirjoitti:Tosta In-Caprinosta täytyy sanoa sen verran että jotain osia olen sieltä saanut hankittuakin mutta nopeusmittarin anturia en, odottelin ainakin kuukauden sitä ja se heppu kehui lähettävänsä/tuovansa ohikulkumatkalla. Kerran jopa sanoi lähettäneensä sen jo mutta ei ollut kuitenkaan lähettänyt, samoiten yksi olikin ollut rikki. Lopulta väsyin odotteluun ja puhalsin pelin poikki.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Niin. Onko tietoa?silverine kirjoitti:Olis tarkoitus pikku hiljaa ryhdistäytyä eli tehdä jotain
tuolle laakereitaan valittavalle kompuralle..
Kysymys: tarvitaanko erikoistyökaluja kompuran purkuun/
kasaamiseen ja onko kompuralla oma hihna?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Ilmastoinnin kompurassa on ainoa laakeri minkä voi vaihtaa ni on hihnapyörän ja sie tuskin sen ääntelystä puhunu.. kompura ku rupee ääntelemää ni se on yleisemmin leikannu kiinne.. mikä tapahtuu tosi herkästi jos ilmastointi on mennyt rikki ja se korjataa ja täytetää muttei laiteta järjestelmää voitelu öljyä.. koska kompura on mäntä kompura, ja sen ns.sylinterinä toimii kompuran alumiini runko.. ja sen kompura ei tarvi olla juuri sen merkkinen mikä on vanha.. koska kaikki kompurat on melkein samanlaisilla kiinnityksillä... sanden on kallis merkki.. esim. seltec on halvempi ja ihan yhtä kestävä oikein huollettuna, ja joka mallia ja kokoa löytyy myös...
*156 v6*
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Malminkartano tekee kyllä, mutta suositteli ostamaan sen kompuran muualta kuin Deltasta hinnan takia. Itse tilasin Ebayn kautta saksasta kotiinkuljetettuna hintaan 360€. Ajattelin huomenna mennä näyttämään sitä onko osa oikeatube68 kirjoitti:hei,
ilmeisesti minullakin on kompura menossa tai mennyt kun pitää ihan hirveetä ääntä. Kuka mahtaa pääkaupunkiseudulla tietää näistä asioista? Käykö ihan normaali korjaamo esim malminkartanon ad autohuolto?
Tube
Katso http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=11049
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Uusi kompura, mutta mikä ja mistä?
Oma 156 kompura on ihan finaalissa. Luulin ensin että laatikko on hajoamassa kun vinkuva, toisinaan hankaava kahiseva ääni tuntui muuttuvan kierrosten mukaan ja lähes katosi vapaalle laittaessa. Sitten tajusin että tulee jakopään suunnalta ja ajattelin että no nyt se myrkyn lykkäsi jos sieltä joku laakeri tai rulla pettää. No ei tämäkään halpa eikä hyvä vaihtoehto ole, mutta halvempi kuitenkin. Ehkä.
Melkoinen suo yrittää selvittää oikea osanumero. Minulla oli tieto että sandenin sd7v16 malli 1120 on oikea. No sitä metsästäessä törmäsin jos jonkinlaiseen "tietoon" ja kävi ilmi että oikein mistään ei tuntunut löytyvän tuota tyyppi 1120, kaikkia muita mahdollisia kyllä. No yritin selvitään oem numeroa mutta niitäkin on miljoona erilaista ja alkoi hirvittää että onko esim siinä hihnapyörässä tosiaan eroa jokaisen numeron kohdalla, vai mitkä oikeasti käy? Ja missä malleissa on sama kompura samalla pyörällä ja kiinnityksellä jne.
Jotta sekaannus olisi täydellistä joillain kompura kauppiaillakin on sekavia tietoja sivuillaan. Esim varaosahausta löytyy tyyppi 722 jota mainostetaan v6 koneiseen, vaikka tietääkseni se on tessukkaan. Kuitenkin se on tekstin mukaanotettu v6 mallisesta. Yhdellä saksalaisella puolestaan on myynnissä 156 v6 sandenin kompura mutta oem numeroa eper ei tunne ollenkaan, ja auton mallimerkintä on 156 2,5i v6 16v twinspark Ota siitä sitten selvä.
Metsästin sitten sandenin taulukoita, ja yllätys yllätys niissäkin on keskenään ristiriitaisia tietoja. Toisessa väitetään että oikeaksi luulemani oem numero on 155 ja 164td mallin kompura, mutta samassa taulukossa toisaalla se kerrotaan 156 v6 kompressoriksi. Taulukossa on siis virhe, ja td koneisten kompura löytyy kahteen kertaan. Yllätys ei ole suuri että kyseessä on italialainen taulukko
Nyt olen kaiken tämän varmistamisenpoistamisenvälttämisenehkäisemisen jälkeen päätynyt mielestäni absoluuttisen oikeaan lopputulokseen:
OEM numero 60813335 ->korvattu numerolla 60607289 on oikea. Löytyy myös koodit 71781777, 71781778, 71721747, 71721748, 55192897 ja 71721748 jotka ilmeisesti kaikki ovat yhteensopivia ja vastaavat mallia:
Modello Sanden SD7V16 1120
Codice 12241
Frizione 120 Ø V612V
Alfat joissa tuo sama osa on ovat taulukon mukaan ainakin:
156 v6
166 2,0 v6
GT 3,2 v6
GTV ja Spider 3,0 v6 (24V ?)
mainintaa ei ole esim 156GTA, 166 3,0 ja eikös ole myös 3,2 versio, tai GTV/Spider 3,2 jotka kaiken järjen mukaan ovat myös samalla osalla. Onko jollain varmaa tietoa? Listasin tähän viestiin mahdollisimman paljon parhaan kykyni mukaan oikeaksi varmistamaani tietoa koska huomasin että sitä ei tahdo foorumilta eikä netistä helposti löytyä. Toivottavasti tästä on muillekin apua.
Nyt kun tuo kauppias vielä vastaisi kyselyyni niin voisi pistää tilauksen vetämään
Melkoinen suo yrittää selvittää oikea osanumero. Minulla oli tieto että sandenin sd7v16 malli 1120 on oikea. No sitä metsästäessä törmäsin jos jonkinlaiseen "tietoon" ja kävi ilmi että oikein mistään ei tuntunut löytyvän tuota tyyppi 1120, kaikkia muita mahdollisia kyllä. No yritin selvitään oem numeroa mutta niitäkin on miljoona erilaista ja alkoi hirvittää että onko esim siinä hihnapyörässä tosiaan eroa jokaisen numeron kohdalla, vai mitkä oikeasti käy? Ja missä malleissa on sama kompura samalla pyörällä ja kiinnityksellä jne.
Jotta sekaannus olisi täydellistä joillain kompura kauppiaillakin on sekavia tietoja sivuillaan. Esim varaosahausta löytyy tyyppi 722 jota mainostetaan v6 koneiseen, vaikka tietääkseni se on tessukkaan. Kuitenkin se on tekstin mukaanotettu v6 mallisesta. Yhdellä saksalaisella puolestaan on myynnissä 156 v6 sandenin kompura mutta oem numeroa eper ei tunne ollenkaan, ja auton mallimerkintä on 156 2,5i v6 16v twinspark Ota siitä sitten selvä.
Metsästin sitten sandenin taulukoita, ja yllätys yllätys niissäkin on keskenään ristiriitaisia tietoja. Toisessa väitetään että oikeaksi luulemani oem numero on 155 ja 164td mallin kompura, mutta samassa taulukossa toisaalla se kerrotaan 156 v6 kompressoriksi. Taulukossa on siis virhe, ja td koneisten kompura löytyy kahteen kertaan. Yllätys ei ole suuri että kyseessä on italialainen taulukko
Nyt olen kaiken tämän varmistamisenpoistamisenvälttämisenehkäisemisen jälkeen päätynyt mielestäni absoluuttisen oikeaan lopputulokseen:
OEM numero 60813335 ->korvattu numerolla 60607289 on oikea. Löytyy myös koodit 71781777, 71781778, 71721747, 71721748, 55192897 ja 71721748 jotka ilmeisesti kaikki ovat yhteensopivia ja vastaavat mallia:
Modello Sanden SD7V16 1120
Codice 12241
Frizione 120 Ø V612V
Alfat joissa tuo sama osa on ovat taulukon mukaan ainakin:
156 v6
166 2,0 v6
GT 3,2 v6
GTV ja Spider 3,0 v6 (24V ?)
mainintaa ei ole esim 156GTA, 166 3,0 ja eikös ole myös 3,2 versio, tai GTV/Spider 3,2 jotka kaiken järjen mukaan ovat myös samalla osalla. Onko jollain varmaa tietoa? Listasin tähän viestiin mahdollisimman paljon parhaan kykyni mukaan oikeaksi varmistamaani tietoa koska huomasin että sitä ei tahdo foorumilta eikä netistä helposti löytyä. Toivottavasti tästä on muillekin apua.
Nyt kun tuo kauppias vielä vastaisi kyselyyni niin voisi pistää tilauksen vetämään
Ayrton Senna da Silva forever