156 -00 2.0 kone aloitti metelöinnin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Samaa mieltä Ruokottaman kanssa. Kyselin piruuttani kuluttaja-asiamiehen kantaa näissä katkeamisjutuissa kun ostelin Alfaa. Katkeamisesta ja korjauksesta tulisi olla tiedot, koska on vaarana että muitakin vahinkoja on tullut. Kuitilla voi todentaa että kaikki mahdollinen on tsekattu ja korjattu, mikä on ollut rikki.

Ei muuta kuin kova kovaa vasten ja älä anna periksi missään nimessä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Olisiko tuo 860e normaalin hihnatyön hinta? Eli ainakin ex-työmaalla oli tapauksia missä talossa tehty hihnatyö porsi. Asiakas maksoi suhteutetun hinnan jakohihnanvaihdosta (esim.vaihtoväli 60tkm->hihna poikki 45tkm=asiakas maksaa 75% jakohihnanvaihtohinnasta, ei siis lainkaan vaurioista jotka rikkoutuminen aiheutti) kaikki ne työt ja osat mitkä joitui vaihtamaan hihnan pettämisen takia meni talon piikkiin. Olen käsittänyt että tuollaisia sovelluksia käyttävät noissa kuluttajanauvoja päätöksissä, hieman sama kuin jos renkaat varastetaan niin yleensä maksavat "kuluneista" renkaista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

kaikki ne työt ja osat mitkä joitui vaihtamaan hihnan pettämisen takia meni talon piikkiin.
Eli siis nyt kun tässä tapauksessa hihna oli vaihdettu Deltassa ja sen jälkeen meni poikki ennen aikojaan, niin muu koneremppaa koskeva korjaus onkin mennyt Deltan piikkiin eikä täten näy kuitissa... se selittäisi ko. aiheen.

Mutta onko tällä enää nyt merkitystä sitten kuluttajasuojan kannalta. Eli jos Delta sanoo, että korjaus ollut ok ja autosta tullut priima, niin milläs enää näytän mitään toteen?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vaikka Oulussa toiminkin silloin asentaja niin en ollut Deltassa. Mutta uskoisin että niiden tietokoneelta löytyy tarkka "kuitti" tuostakin työstä. Eli osat ja työtuntimäärä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

Mutta uskoisin että niiden tietokoneelta löytyy tarkka "kuitti" tuostakin työstä. Eli osat ja työtuntimäärä.
Löytyy löytyy, mutta minulle eivät sitä aikanaan antaneet, vaikka soitin Deltaa, myyjäliikkeelle ja kuluttajasuojaan. Nyt myyjäliike oli sen tähän hätään saanut. Suhteilla tai ei, tiedä sitten.

Tympii vaan, kun silloin aikanaan vedottiin lakiin ja järjestykseen tietosuojasta, mutta nyt tietoa sitten saakin tarpeen mukaan. Kovin tuntuu laki olevan vaihteleva.

Sinänsä reilusti tuo myyjäliikkeen kaveri teki, kun asian kertoi. Siis sen, että kahdesti on hihna paukahtanut aiemmalla omistajalla. Arvelikohan, että tullee esille joka tapauksessa?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: 156 -00 2.0 kone aloitti metelöinnin

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Milkman kirjoitti:Miksi kysyt? Onko varoittavaa sanaa jostakin öljymerkistä...?
Olen nähnyt pari laakerivikaista konetta, missä kampiakselin öljykanava oli täynnä sellaista "limaa". Molemmissa koneissa oli ollut nesteen öljyt. Ihan vaan siinä mielessä kyselin, että oisko tuossakin öljynkiertohäiriöisessä koneessa ollut nesteen öljyt.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

Loppusuora lähestyy.

Soittelin aamulla kuluttajasuojaan ja sanoivat, että näyttövastuu on minulla ja että kyllähän tuo tietysti kohtuu selvältä vaikuttaa, periaatteessa. Näyttö on vaan aina hankala ja ei uskaltanut oikein suositella mitään. Eli paljoa ei apuja saanut.

Autoliikkeestä tuli sitten viralliseen kirjalliseen reklamaatiooni lopullinen vastaus, johon on tyytyminen tai sitten saan tehdä heidän puolestaan valitusta eteenpäin kuluttajasuojaan.

Deltan Alfa-ministeri oli antanut heille pyynnöstä lausunnon, jonka mukaan 2.0TS (-00)koneen käyttöiäksi lasketaan tällaisissa tapauksissa 200000km (kommentti: eli jos jollakulla on yli 200000km ajettu kone, tulkitaan se arvottomaksi paskaksi, onnittelut siitä). Tämän manifestin pohjalta liike sitten perustelee, että kun saisin nyt uuden moottorin 100000km ajetun tilalle, niin arvonnousua moottorista tulisi 50%, joka minun pitäisi maksaa. Lisäksi huoltokustannuksista tulee puolet maksettavakseni.

Moottorin hinnaksi arvioivat liikkeessä 4500e :crazyeyes: , joka on kyllä paljon kalliimpi kuin Muukkosella (3600e). Lisäksi työarvio oli 1000e ja työ teetetään heidän korjaamossaan, ei muualla.

Laitoin hinnoista kommentin, vielä siihen en ole vastausta saanut.

Mites nyt kannattaa mielestänne menetellä? Tuleeko tuollaiseen moottorinvaihtoon vielä muita kustannuksia, esim. hihnat jne. vai kuuluvatko kaikki tuohon Muukkosen pakettiin?

Sinänsä, jos tuosta parilla tonnilla selviäisi, niin saisihan sitä uuden koneen jonka historia on ainakin tuttu, eikö vain?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

vkampman kirjoitti:koneen käyttöiäksi lasketaan tällaisissa tapauksissa 200000km
Jep jep. Uutta kun olet ostamassa ja kysyt myyjältä koneen kestosta niin arvio on varmaan sama? :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

^"Tällähän rullaa helposti vielä toiset kakstataa mennentullen"
Kaikkea ne kehuu/keksii, jotta ostaja saadaan kusemaan hunajaa.

Ikävä tapaus, ei voi muuta todeta.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

vkampman kirjoitti:Tämän manifestin pohjalta liike sitten perustelee, että kun saisin nyt uuden moottorin 100000km ajetun tilalle, niin arvonnousua moottorista tulisi 50%, joka minun pitäisi maksaa. Lisäksi huoltokustannuksista tulee puolet maksettavakseni.

Moottorin hinnaksi arvioivat liikkeessä 4500e :crazyeyes: , joka on kyllä paljon kalliimpi kuin Muukkosella (3600e). Lisäksi työarvio oli 1000e ja työ teetetään heidän korjaamossaan, ei muualla.

Laitoin hinnoista kommentin, vielä siihen en ole vastausta saanut.

Mites nyt kannattaa mielestänne menetellä? Tuleeko tuollaiseen moottorinvaihtoon vielä muita kustannuksia, esim. hihnat jne. vai kuuluvatko kaikki tuohon Muukkosen pakettiin?

Sinänsä, jos tuosta parilla tonnilla selviäisi, niin saisihan sitä uuden koneen jonka historia on ainakin tuttu, eikö vain?
Näin se käytännössä menee, saisit paremman auton kuin ostaessa, joten siitä joudut jotain maksamaan. Hintaa vaan tinkaamaan ja sitten homma pakettiin. :-D
VMP

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

Vielä yksi tärkeä kysymys, johon ei ole apuja tullut:

Jos puhutaan koneen vaihdosta, niin onko kaikkien tarvikkeiden kustannus kokonaisuudessan tuo Muukkosen 3600e (=uusi kone), vai tuleeko tuohon päälle vielä muutakin kustannuksia tavaran puolesta kuin öljyt?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ei siihen kyllä käsittääkseni muuta pitäisi tulla kuin nesteet. Jos kaikki apulaitteet on kunnossa edellisestä moottorista..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Oletko sitä Deltan lausuntoa nähnyt? Kopiota peliin ja tänne palstalle. Ko.moottorisen Alfan ja yli 200tkm ajetun yksilön omistajana olisi ihan kiva tietää Deltan virallinen kanta. Ja miten he suhtautuvat ottaessaan vaihdossa tai myydessään kilometrejä nähneen Alfan. Sinun tapauksessa ei ole kilometreistä kyse vaan voitelu ongelmasta (oliko syynä sitten pumppu vai totaalinen öljyn vähyys ? ). Ihan sama vaikka olisi sisäänajo menossa jos koneessa ei kierrä, paineellisena, öljy ei kone kauaa laula.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

Oletko sitä Deltan lausuntoa nähnyt? Kopiota peliin ja tänne palstalle.
Emailillahan näitä nykyään hoidetaan, joten virallista paperia en ole asiasta nähnyt. Liikkeen minulle toimittamassani viestissä oli kyllä Delta-ministerin nimi, joten sinänsä tuohon on on kyllä uskominen. Toisaalta sanamuoto oli tarkkaan, että:

"Autolla on tällähetkellä ajettu 115432 km ja tämän automallin mooottorin käyttöiäksi on Deltta-auton XXXXXXX arvioinut n. 200 000km."


...missä avaisana on nyt tuo tulkinnanvarainen "arvioinut". Veikkaan, että virallista kantaa ei tarkennusta pyydettäessä kyllä anneta.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

ko. herraa tuntematta ja en tuntisi nimenkään kanssa, mutta kokemuksesta voin sanoa että mitä ylemmäs autokonserneissa mennään niin sen vähemmän todellisuudessa autoista tiedetään. Ja eihän tj. yms toimessa sitä tarvitakkaan. Eli onko tuo nyt sitten asiantuntijan lausunto?? Käy hakemassa Oulun Deltan korjaamopäälliköltä lausunto. :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

Kyllä tuo lausunto on ymmärtääkseni Deltan alan parhaan asiantuntijan. Ei tj:n tai vastaavan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Täytyy ihmetellä lausuntoa. :? Olisikohan edellisellä omistajalla jotain lisävalaistusta historiaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Onks toi kone on aivan uus tai reruskorjattu?
No, tälläisen maahantuojan mukaan, en ihmetelle, etta Alfalla on niin paska maine ja markkina
Nothing beats cubic inch

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

vkampman kirjoitti: Moottorin hinnaksi arvioivat liikkeessä 4500e :crazyeyes: , joka on kyllä paljon kalliimpi kuin Muukkosella (3600e). Lisäksi työarvio oli 1000e ja työ teetetään heidän korjaamossaan, ei muualla.
1: Uskallatko (näillä kokemuksilla) siellä tuota työtä teettää?

2: Kohtahan rupeaa olemaan raja lähellä ostaa tässä topicissa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9192 olevat vaikka potbotin kanssa
kimpassa pois.
Loput osat lihoiksi. Kompuraakin tais joku olla vailla.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

Alfa lähtee nyt sitten matkalle kohden Muukkosta, siellä tehdään koneenvaihto ja lasku menee puoliksi liikkeen kanssa. Hinta-arvio töineen >5000e kokonaisuudessaan. Sitten uusi kone alla ja matka jatkuu...

Vähän jäi kalvakka olo koko episodista. Tuollaiselle vajaat 20t markalle löytyisi muutakin käyttöä :x .

vkampman
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2005, 20:00

Viesti Kirjoittaja vkampman »

No niin. Uusi, siis brändnjyy, kone vaihdettu Muukkosella. Olipas mukava jälleennäkeminen Volvo V40:n jälkeen, joka oli liikkeestä lainassa. Onhan noilla autoilla eroa. Aikuisten oikeasti 8) .

Mutta, eipäs mennyt kuin muutama kilometri, niin alkoivat uudet murheet ja ilmiöt. Siirrän sen kuitenkin kokonaan uuteen topikkiin.

Vastaa Viestiin