156 -00 2.0 kone aloitti metelöinnin
Valvoja: Moderators
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Samaa mieltä Ruokottaman kanssa. Kyselin piruuttani kuluttaja-asiamiehen kantaa näissä katkeamisjutuissa kun ostelin Alfaa. Katkeamisesta ja korjauksesta tulisi olla tiedot, koska on vaarana että muitakin vahinkoja on tullut. Kuitilla voi todentaa että kaikki mahdollinen on tsekattu ja korjattu, mikä on ollut rikki.
Ei muuta kuin kova kovaa vasten ja älä anna periksi missään nimessä.
Ei muuta kuin kova kovaa vasten ja älä anna periksi missään nimessä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Olisiko tuo 860e normaalin hihnatyön hinta? Eli ainakin ex-työmaalla oli tapauksia missä talossa tehty hihnatyö porsi. Asiakas maksoi suhteutetun hinnan jakohihnanvaihdosta (esim.vaihtoväli 60tkm->hihna poikki 45tkm=asiakas maksaa 75% jakohihnanvaihtohinnasta, ei siis lainkaan vaurioista jotka rikkoutuminen aiheutti) kaikki ne työt ja osat mitkä joitui vaihtamaan hihnan pettämisen takia meni talon piikkiin. Olen käsittänyt että tuollaisia sovelluksia käyttävät noissa kuluttajanauvoja päätöksissä, hieman sama kuin jos renkaat varastetaan niin yleensä maksavat "kuluneista" renkaista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Eli siis nyt kun tässä tapauksessa hihna oli vaihdettu Deltassa ja sen jälkeen meni poikki ennen aikojaan, niin muu koneremppaa koskeva korjaus onkin mennyt Deltan piikkiin eikä täten näy kuitissa... se selittäisi ko. aiheen.kaikki ne työt ja osat mitkä joitui vaihtamaan hihnan pettämisen takia meni talon piikkiin.
Mutta onko tällä enää nyt merkitystä sitten kuluttajasuojan kannalta. Eli jos Delta sanoo, että korjaus ollut ok ja autosta tullut priima, niin milläs enää näytän mitään toteen?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Löytyy löytyy, mutta minulle eivät sitä aikanaan antaneet, vaikka soitin Deltaa, myyjäliikkeelle ja kuluttajasuojaan. Nyt myyjäliike oli sen tähän hätään saanut. Suhteilla tai ei, tiedä sitten.Mutta uskoisin että niiden tietokoneelta löytyy tarkka "kuitti" tuostakin työstä. Eli osat ja työtuntimäärä.
Tympii vaan, kun silloin aikanaan vedottiin lakiin ja järjestykseen tietosuojasta, mutta nyt tietoa sitten saakin tarpeen mukaan. Kovin tuntuu laki olevan vaihteleva.
Sinänsä reilusti tuo myyjäliikkeen kaveri teki, kun asian kertoi. Siis sen, että kahdesti on hihna paukahtanut aiemmalla omistajalla. Arvelikohan, että tullee esille joka tapauksessa?
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: 156 -00 2.0 kone aloitti metelöinnin
Olen nähnyt pari laakerivikaista konetta, missä kampiakselin öljykanava oli täynnä sellaista "limaa". Molemmissa koneissa oli ollut nesteen öljyt. Ihan vaan siinä mielessä kyselin, että oisko tuossakin öljynkiertohäiriöisessä koneessa ollut nesteen öljyt.Milkman kirjoitti:Miksi kysyt? Onko varoittavaa sanaa jostakin öljymerkistä...?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Loppusuora lähestyy.
Soittelin aamulla kuluttajasuojaan ja sanoivat, että näyttövastuu on minulla ja että kyllähän tuo tietysti kohtuu selvältä vaikuttaa, periaatteessa. Näyttö on vaan aina hankala ja ei uskaltanut oikein suositella mitään. Eli paljoa ei apuja saanut.
Autoliikkeestä tuli sitten viralliseen kirjalliseen reklamaatiooni lopullinen vastaus, johon on tyytyminen tai sitten saan tehdä heidän puolestaan valitusta eteenpäin kuluttajasuojaan.
Deltan Alfa-ministeri oli antanut heille pyynnöstä lausunnon, jonka mukaan 2.0TS (-00)koneen käyttöiäksi lasketaan tällaisissa tapauksissa 200000km (kommentti: eli jos jollakulla on yli 200000km ajettu kone, tulkitaan se arvottomaksi paskaksi, onnittelut siitä). Tämän manifestin pohjalta liike sitten perustelee, että kun saisin nyt uuden moottorin 100000km ajetun tilalle, niin arvonnousua moottorista tulisi 50%, joka minun pitäisi maksaa. Lisäksi huoltokustannuksista tulee puolet maksettavakseni.
Moottorin hinnaksi arvioivat liikkeessä 4500e , joka on kyllä paljon kalliimpi kuin Muukkosella (3600e). Lisäksi työarvio oli 1000e ja työ teetetään heidän korjaamossaan, ei muualla.
Laitoin hinnoista kommentin, vielä siihen en ole vastausta saanut.
Mites nyt kannattaa mielestänne menetellä? Tuleeko tuollaiseen moottorinvaihtoon vielä muita kustannuksia, esim. hihnat jne. vai kuuluvatko kaikki tuohon Muukkosen pakettiin?
Sinänsä, jos tuosta parilla tonnilla selviäisi, niin saisihan sitä uuden koneen jonka historia on ainakin tuttu, eikö vain?
Soittelin aamulla kuluttajasuojaan ja sanoivat, että näyttövastuu on minulla ja että kyllähän tuo tietysti kohtuu selvältä vaikuttaa, periaatteessa. Näyttö on vaan aina hankala ja ei uskaltanut oikein suositella mitään. Eli paljoa ei apuja saanut.
Autoliikkeestä tuli sitten viralliseen kirjalliseen reklamaatiooni lopullinen vastaus, johon on tyytyminen tai sitten saan tehdä heidän puolestaan valitusta eteenpäin kuluttajasuojaan.
Deltan Alfa-ministeri oli antanut heille pyynnöstä lausunnon, jonka mukaan 2.0TS (-00)koneen käyttöiäksi lasketaan tällaisissa tapauksissa 200000km (kommentti: eli jos jollakulla on yli 200000km ajettu kone, tulkitaan se arvottomaksi paskaksi, onnittelut siitä). Tämän manifestin pohjalta liike sitten perustelee, että kun saisin nyt uuden moottorin 100000km ajetun tilalle, niin arvonnousua moottorista tulisi 50%, joka minun pitäisi maksaa. Lisäksi huoltokustannuksista tulee puolet maksettavakseni.
Moottorin hinnaksi arvioivat liikkeessä 4500e , joka on kyllä paljon kalliimpi kuin Muukkosella (3600e). Lisäksi työarvio oli 1000e ja työ teetetään heidän korjaamossaan, ei muualla.
Laitoin hinnoista kommentin, vielä siihen en ole vastausta saanut.
Mites nyt kannattaa mielestänne menetellä? Tuleeko tuollaiseen moottorinvaihtoon vielä muita kustannuksia, esim. hihnat jne. vai kuuluvatko kaikki tuohon Muukkosen pakettiin?
Sinänsä, jos tuosta parilla tonnilla selviäisi, niin saisihan sitä uuden koneen jonka historia on ainakin tuttu, eikö vain?
Näin se käytännössä menee, saisit paremman auton kuin ostaessa, joten siitä joudut jotain maksamaan. Hintaa vaan tinkaamaan ja sitten homma pakettiin.vkampman kirjoitti:Tämän manifestin pohjalta liike sitten perustelee, että kun saisin nyt uuden moottorin 100000km ajetun tilalle, niin arvonnousua moottorista tulisi 50%, joka minun pitäisi maksaa. Lisäksi huoltokustannuksista tulee puolet maksettavakseni.
Moottorin hinnaksi arvioivat liikkeessä 4500e , joka on kyllä paljon kalliimpi kuin Muukkosella (3600e). Lisäksi työarvio oli 1000e ja työ teetetään heidän korjaamossaan, ei muualla.
Laitoin hinnoista kommentin, vielä siihen en ole vastausta saanut.
Mites nyt kannattaa mielestänne menetellä? Tuleeko tuollaiseen moottorinvaihtoon vielä muita kustannuksia, esim. hihnat jne. vai kuuluvatko kaikki tuohon Muukkosen pakettiin?
Sinänsä, jos tuosta parilla tonnilla selviäisi, niin saisihan sitä uuden koneen jonka historia on ainakin tuttu, eikö vain?
VMP
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Oletko sitä Deltan lausuntoa nähnyt? Kopiota peliin ja tänne palstalle. Ko.moottorisen Alfan ja yli 200tkm ajetun yksilön omistajana olisi ihan kiva tietää Deltan virallinen kanta. Ja miten he suhtautuvat ottaessaan vaihdossa tai myydessään kilometrejä nähneen Alfan. Sinun tapauksessa ei ole kilometreistä kyse vaan voitelu ongelmasta (oliko syynä sitten pumppu vai totaalinen öljyn vähyys ? ). Ihan sama vaikka olisi sisäänajo menossa jos koneessa ei kierrä, paineellisena, öljy ei kone kauaa laula.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Emailillahan näitä nykyään hoidetaan, joten virallista paperia en ole asiasta nähnyt. Liikkeen minulle toimittamassani viestissä oli kyllä Delta-ministerin nimi, joten sinänsä tuohon on on kyllä uskominen. Toisaalta sanamuoto oli tarkkaan, että:Oletko sitä Deltan lausuntoa nähnyt? Kopiota peliin ja tänne palstalle.
"Autolla on tällähetkellä ajettu 115432 km ja tämän automallin mooottorin käyttöiäksi on Deltta-auton XXXXXXX arvioinut n. 200 000km."
...missä avaisana on nyt tuo tulkinnanvarainen "arvioinut". Veikkaan, että virallista kantaa ei tarkennusta pyydettäessä kyllä anneta.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
ko. herraa tuntematta ja en tuntisi nimenkään kanssa, mutta kokemuksesta voin sanoa että mitä ylemmäs autokonserneissa mennään niin sen vähemmän todellisuudessa autoista tiedetään. Ja eihän tj. yms toimessa sitä tarvitakkaan. Eli onko tuo nyt sitten asiantuntijan lausunto?? Käy hakemassa Oulun Deltan korjaamopäälliköltä lausunto.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
1: Uskallatko (näillä kokemuksilla) siellä tuota työtä teettää?vkampman kirjoitti: Moottorin hinnaksi arvioivat liikkeessä 4500e , joka on kyllä paljon kalliimpi kuin Muukkosella (3600e). Lisäksi työarvio oli 1000e ja työ teetetään heidän korjaamossaan, ei muualla.
2: Kohtahan rupeaa olemaan raja lähellä ostaa tässä topicissa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9192 olevat vaikka potbotin kanssa
kimpassa pois.
Loput osat lihoiksi. Kompuraakin tais joku olla vailla.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?
Alfa lähtee nyt sitten matkalle kohden Muukkosta, siellä tehdään koneenvaihto ja lasku menee puoliksi liikkeen kanssa. Hinta-arvio töineen >5000e kokonaisuudessaan. Sitten uusi kone alla ja matka jatkuu...
Vähän jäi kalvakka olo koko episodista. Tuollaiselle vajaat 20t markalle löytyisi muutakin käyttöä .
Vähän jäi kalvakka olo koko episodista. Tuollaiselle vajaat 20t markalle löytyisi muutakin käyttöä .
No niin. Uusi, siis brändnjyy, kone vaihdettu Muukkosella. Olipas mukava jälleennäkeminen Volvo V40:n jälkeen, joka oli liikkeestä lainassa. Onhan noilla autoilla eroa. Aikuisten oikeasti .
Mutta, eipäs mennyt kuin muutama kilometri, niin alkoivat uudet murheet ja ilmiöt. Siirrän sen kuitenkin kokonaan uuteen topikkiin.
Mutta, eipäs mennyt kuin muutama kilometri, niin alkoivat uudet murheet ja ilmiöt. Siirrän sen kuitenkin kokonaan uuteen topikkiin.