156 - kytkinongelmia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Perttu
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Huhti 2006, 21:21
Paikkakunta: Jyväskylä

156 - kytkinongelmia

Viesti Kirjoittaja Perttu »

Täällä on 156:n kytkimistä & niiden vaihdoista ollut useitakin keskusteluja, mutta omaa pirssiäni vastaavia oireita en löytänyt oikein mistään aikaisemmasta threadista.

Elikkäs, kytkin on painettaessa todella jäykkä, eikä paikaltaan lähdettäessä meinaa ensimmäistä vaihdetta tai pakkia saada joka kerta laitettua silmään - poljin pitää painaa voimalla pohjaan. Suuremmilla vaihteilla tai liikkeellä vaihdettaessa ei ongelmia ilmene. Mitään kummempia rusahteluja ja ääniä ei esiinny.

Itse vaihdekeppi myös "notkuu" ja "joustaa" vaihdettaessa, eli täsmällisyys puuttuu joka vaihteella. Tuntuu siltä, että aikaisempi omistaja olisi runnonut vaihteet silmään voimalla tms., jonka johdosta keppi olisi mennyt vituralleen. Luulin ensin että tuo olisi Alfan ominaispiirre, mutta koeajo toisella mallilla poisti epäilyt :-).

Alustavasti kyselin asiasta Deltan JKL:n huollolta, ja sanoivat että kuulostaa siltä että kytkinremppa olisi edessä. Deltalla toisaalta tuo kytkinrempan hinta olisi sen 1200eur, joten ilman varmuutta ei oikein hirveästi huvittaisi ko. huoltoa kustantaa. Mitä luulette, ovatko oikeassa? Ja löytyykö Keski-Suomen seudulta mitään pätevää huoltopaikkaa joka olisi Delta-Autoa huokeampi?

*edit* niin, 227tkm ajettu, eikä huoltokirjan mukaan ole kytkintä aikaisemmin ilmeisesti vaihdettu.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kun mun tietääkseni, ei 156 ole kovin monimutkainen laite, niin parempi olis hommata uus kytkin esim. Motonetista ja vaihtas sen jossain pienkorjaamolla, joka osaa tämän homan. Mun mielestäni ei kannata mennä Delta Autoon lainkaan, kun siellä kaikki osat, huollot ja remontit ovat niin ylihintaisia!
Nothing beats cubic inch

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kannattaa ainakin ilmata kytkin ja yrittää säätää kepin vivustoa. En tiedä miten säätö onnistuu ts:ssä mutta ainakin v6:ssa mielestäni kepin mekanismi on helposti säädettävissä kunhan ottaa akun pois.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Perttu
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Huhti 2006, 21:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Perttu »

Noniin, aikani säädettyäni ja kesäloman loput tuhlattuani meni hermot, ja korjauskeinona vaihdoin 156 2.0 TS:n viisi vuotta tuoreempaan V6-versioon :). Kytkinrempan olisi vaatinut, ja itse olen sen verran epätekninen että korjaamolla olisi joutunut työn teettämään - kalliiksi olisi käynyt. Tapa se tämäkin hankkiutua ongelmista eroon...

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Perttu kirjoitti:Noniin, aikani säädettyäni ja kesäloman loput tuhlattuani meni hermot, ja korjauskeinona vaihdoin 156 2.0 TS:n viisi vuotta tuoreempaan V6-versioon :). Kytkinrempan olisi vaatinut, ja itse olen sen verran epätekninen että korjaamolla olisi joutunut työn teettämään - kalliiksi olisi käynyt. Tapa se tämäkin hankkiutua ongelmista eroon...
Heheh, harvinaisen hyvä ratkaisu. Onneksi olkoon! Fiilis on varmasti kuin jouluna. :x-mas:

Perttu
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Huhti 2006, 21:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Perttu »

Juu, juuleni tulikin tänä vuonna 4 kuukautta etuajassa :-D.

Vastaa Viestiin