Alfaa ostamassa
Valvoja: Moderators
Alfaa ostamassa
Näpeissä olisi eräs kiinnostava 156 v6 2001, johon on vaihdettu vuonna 2003 viimeksi jakopään hihna 60tkm huollon yhteydessä. Nyt autolla ajettu 95000 km eli muistanko väärin että hihna pitäisi vaihtaa 3v välein vai miten se menee?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Kuuntele/tsekkaa myös etupään laakerit; mulla meni vaihtoon oikea laakeri 120 tkm:ssa ja vasen 198 tkm:ssa. V6:ssa on aika painava keula, mikä pistää laakerit koville. Iskarit vaihdoin n. 180 tkm:ssa.
Tarkasta myös ehdokkaasi syylärin kunto (mulla vaihtoon noin 120tkm:ssa).
V6-kone sinällään on hieno ja kestävä, mutta henkseleiden ja hilppeiden vaihdossa on turha tinkiä.
Kytkin ja loota toimivat edelleen (nyt 202 tkm) hienosti, tosin kylmänä, so. pakkasilla kakkosen kytkeminen on hankalaa, kunnes laatikko on lämmennyt. Tämä taitaa kuitenkin olla 6-lovisen laatikon ominaisuus.
Onnea auton hankintaan!
Tarkasta myös ehdokkaasi syylärin kunto (mulla vaihtoon noin 120tkm:ssa).
V6-kone sinällään on hieno ja kestävä, mutta henkseleiden ja hilppeiden vaihdossa on turha tinkiä.
Kytkin ja loota toimivat edelleen (nyt 202 tkm) hienosti, tosin kylmänä, so. pakkasilla kakkosen kytkeminen on hankalaa, kunnes laatikko on lämmennyt. Tämä taitaa kuitenkin olla 6-lovisen laatikon ominaisuus.
Onnea auton hankintaan!
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Jaa jäykkä...korkeintaan jossain jäykistyy kunKirkinen kirjoitti:verrattuna tohan tessukan kytkimeen kutosen kytkin on jäykkä, mutta jos se on kunnossa niin jäykkä ja sit helpottaa. Muuten jäykkä alusta loppuun saakka...
kytkimen kautta siirrytään kaasulle..

Jos ongelmia niin neidit käyköön vaan
punttisalin kautta V6:sen rattiin.

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM