Alfoista
Valvoja: Moderators
Vilpo
Viestit: 138 Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25
Viesti
Kirjoittaja Vilpo » 24 Elo 2006, 19:36
Miten paljon on tehoeroa noissa 1.7 kaasutin ja 1.7 ruiskuversiossa.. (eli i.e?)? Ja mihin vuoteen asti on tehty tuota kaasutinmallia..?
ärrä
Viestit: 751 Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ärrä » 24 Elo 2006, 21:13
87-89 1.7 QV 118 hv
88-89 1.7 IE 107 hv
88-89 1.7 IE Cat 102 hv
90-94 1.7 IE 105 hv (cat)
90-?? 1.7 16V 138 hv
90-94 1.7 16V 132 hv (cat)
Vilpo
Viestit: 138 Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25
Viesti
Kirjoittaja Vilpo » 25 Elo 2006, 00:37
Kiitos tiedoista..
Onko noista nyt siis QV kaasari ja IE ruisku vai miten nuo menee?
ärrä
Viestit: 751 Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ärrä » 25 Elo 2006, 07:17
Tuo 87-88 QV on kaasari, kaikki muut listassa ruiskuja.
1990 ja uudemmat QV:t ovat ruiskuja.
Rolle
Site Admin
Viestit: 7738 Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja Rolle » 25 Elo 2006, 08:41
Tuota 118 kaasaria on saanut vain series kakkoseen eli vanhempaan koppaan ja vastaavasti tuo 16V sitten vain uudempaan -90 ->
QV ei sinänsä tarkoita kaasaria vaan on vain "huippumalli", eli neliapila. Esim. lähes kaikki 16V:t ovat Suomessa QV mallia.
Vilpo
Viestit: 138 Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25
Viesti
Kirjoittaja Vilpo » 27 Elo 2006, 22:22
Selvä juttu.. Aika jännä juttu sinäänsä, että kaasarimallissa on enemmän tehoja kuin ruiskussa.
TestarosaFinland
Viestit: 1754 Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Viesti
Kirjoittaja TestarosaFinland » 28 Elo 2006, 00:12
Ei se jännä oo, kun ruiskun lisäksi uusimassa 33:ssa on katalysaatori, joka "varastaa" aika paljon tehoa. En tosiaan tie miten paljon, oliks se joku 5%?
Nothing beats cubic inch
Vilpo
Viestit: 138 Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25
Viesti
Kirjoittaja Vilpo » 28 Elo 2006, 09:16
TestarosaFinland kirjoitti: Ei se jännä oo, kun ruiskun lisäksi uusimassa 33:ssa on katalysaatori, joka "varastaa" aika paljon tehoa. En tosiaan tie miten paljon, oliks se joku 5%?
Niin tietysti viekin, mutta jos näitä vertaa esimerkiksi:
87-89 1.7 QV 118 hv
88-89 1.7 IE 107 hv
Niin tuo alempihan on ilman kattia ruiskulla, ja silti kaasarimallissa enemmän tehoa...
Ja siis tuossa cat-versiossa näkyy olevan 5hv vähemmän sitten:
88-89 1.7 IE Cat 102 hv
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579 Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta » 28 Elo 2006, 09:27
Ei se ruisku tee autuaaksi jos verrataan 2xtuplakaasareihin. Ja toki teho rakentuu muistakin tekijöistä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)