Satulat
Valvoja: Moderators
Satulat
Joo eli tällanen operaatio ois nyt: Jarrusatulat korinväriin,siis punaisiksi. Oon muutamassa punasessa nähny korinsa väriset satulat ja mielestäni pukee loistavasti! Kaverilla mustassa evo mitsussa punaiset satulat ja hyvin toimii siinäkin Onko siis maaluusta kokemuksia? Joskus oon kuullu myös että punaisia "muovisuojia" olis kanssa olemassa...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Pientä hiontaa maalattaville pinnoille, jonka jälkeen kuumuutta hyvin kestävää maalia pintaan.
Ovat kuulemma maalanneet aivan perus automaaleillakin noita, eli ei välttämättä tarvitsisi olla kuumuusluokittelua .
Hiekkapuhallus olisi ollut paras käsittely ennen maalausta mutta hoituihan tuo rautaharjalla sekä pienimmmät kohdat Dremelillä.
Ovat kuulemma maalanneet aivan perus automaaleillakin noita, eli ei välttämättä tarvitsisi olla kuumuusluokittelua .
Hiekkapuhallus olisi ollut paras käsittely ennen maalausta mutta hoituihan tuo rautaharjalla sekä pienimmmät kohdat Dremelillä.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Punaset on täälläkin. Ensimmäisen kerran hioin ja pesin brake cleanerillä pinnat jonka jälkeen suihkin ihan normaalia mastonin sprayta. Seuraavana vuonna totesin tuon turhan suureksi työksi ja vetelin tikkurilan Unicalla ja pensselillä satuloiden ollessa paikallaan (painepesurilla eka paskat pois), noin tunnin homma. Viittii vetää vaikka kakskertaa vuodessa.
Onhan noihin olemassa ihan omiakin maalejansa, mutta hyvin on pysyny noi normimaalitkin (vaikka radallakin on ajeltu).
Onhan noihin olemassa ihan omiakin maalejansa, mutta hyvin on pysyny noi normimaalitkin (vaikka radallakin on ajeltu).
Joo en viittis sutia montaa kertaa vuodessa,tarkotus ois saada kerralla kestävä pinta,päälle ihan korimaali ois tarkotus saada. Riittänee kun pohjustus on kuumankestomaalia? Tai jos samalla sävyllä saa jotain kuumaa kestävää pintamaalia ni sitten sitä.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
ei muuta kun halvinta kuraa maston modena maalia ja teräsharja/hiomapaperia näyttää hiukan, hyvä tulee, itse maalasin toukko kuussa ja on kestänyt kovemmatkin kurvaukset ja jarrutukset, välillä jarrut haisee hiukan palaneelle maalille kun antaa enemmän runtua
mutta maali on kestänyt kiinni, ei kannata uhrata enempää rahaa mokomaan hommaan, koska ajan kanssa se kuluu kyllä pois ja joutuu maalaamaan uudestaan!!!
mutta maali on kestänyt kiinni, ei kannata uhrata enempää rahaa mokomaan hommaan, koska ajan kanssa se kuluu kyllä pois ja joutuu maalaamaan uudestaan!!!
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
ite hiekkapuhalsin satulat ennen maalausta ja hyvin on kestänyt! myös sitruunahapossa liottaminen voisi toimia! tosin siinä on varottava sylintereiden/mäntien syöpymistä! mutta kestävimmän saat kun poistat KAIKEN ruosteen pois ennen maalausta ja oikeastaan tuossa nuo ainoat kaksi tapaa, jolla se onnistuu...
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
Itse pudotin sitruunahappoämpäriin viikoksi, 2 päivää kyllä olis riittänyt. Kannattaa tulpata männanreikä + muut reiät. Tämän jälkeen kuivumaan ja kuivana oksidit pois jollain teräsharjalla kevyesti. Satula on kuin suoraan valulinjalta. Sitruunahappo n 3€.
Kannattaa tosiaan laittaa niin että sisälle satulaan ei pääse sitruunahappoliuosta, koska voi himmentää/polttaa sisäpinnan. Myös eloksointi lähtee jos käsijarrutaaki on eloksoitu, se kannattaa jättää pois ämpäristä.
Kannattaa tosiaan laittaa niin että sisälle satulaan ei pääse sitruunahappoliuosta, koska voi himmentää/polttaa sisäpinnan. Myös eloksointi lähtee jos käsijarrutaaki on eloksoitu, se kannattaa jättää pois ämpäristä.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
sitruunahappoa käytettäessä on hyvä kikka sivellä vaseliinia kohtiin joihin ei halua syöpymiä! tietysti tulppauksen lisäksi...
ja muutama tunti liuoksessa pitäisi riittää, kun välillä harjailee ruosteita pois! ja parhaaseen tulokseen pääsee, jos saa pidettyä liuoksen lämpimänä suunnilleen jotain 30c (heitetty lämpöarvo!)
ja muutama tunti liuoksessa pitäisi riittää, kun välillä harjailee ruosteita pois! ja parhaaseen tulokseen pääsee, jos saa pidettyä liuoksen lämpimänä suunnilleen jotain 30c (heitetty lämpöarvo!)
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Juu ei, Tuolla sitruunahapolla irtoaa ruoste ja fosforihapolla voidaan suojata puhdas rauta ruostumiselta (ainankin jossain määrin) Tämä siis on todella karkea yleistys.Pasi kirjoitti:Oletan että tuollattis fosforihappo ajaa saman asian kuin sitruunahappo!?!?
Sitruunahaposta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta fosforihappoa on tullut käytettyä muutama litra. Esim. kaverin korkeapaineisella vedellä pesty auton kori on nyt ollut vuoden verran tallissa hapotuksen jälkeen ilman pohjamaalia, eikä ruostumista ole havaittu.
Näistä erillaisista hapoista on keskusteltu paljon tuolla Overdriven puolella, joten sinne ihmettelemään, jos aihe kiinnostaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Mulle myivät tuota fosforihappoa ruosteen poistamiseen...Keltsi kirjoitti: Juu ei, Tuolla sitruunahapolla irtoaa ruoste ja fosforihapolla voidaan suojata puhdas rauta ruostumiselta (ainankin jossain määrin) Tämä siis on todella karkea yleistys.
Sitruunahaposta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta fosforihappoa on tullut käytettyä muutama litra. Esim. kaverin korkeapaineisella vedellä pesty auton kori on nyt ollut vuoden verran tallissa hapotuksen jälkeen ilman pohjamaalia, eikä ruostumista ole havaittu.
Näistä erillaisista hapoista on keskusteltu paljon tuolla Overdriven puolella, joten sinne ihmettelemään, jos aihe kiinnostaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 7&start=15Fosforihappo toimii taas paremmin siveltynä pensselillä esim korin ruostekohtiin hiekkapuhalluksen jälkeen pysäyttämään ruostumisen. On tärkeää että antaa pinnan Fosfatoitua eli kuivua kunnolla (=tahmea kalvo on hävinnyt) ennen hiomista ja ylimaalausta.
En ole halunnut suurta fosforihappoallasta koska se on niin kovaa myrkkyä että pelkän astian puhdistus vaatii suojavälineitä ja suojalaseja toisin kuin Sitruunahappo!