75 pätkii armottomasti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

75 pätkii armottomasti

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Oma tessu pätkii kiihdytyksessä. Tapahtuu aina silloin tällöin, ihan hirveä rykäisy aivan kuin kone sammuisi kesken ajon ja lähtisi käyntiin uudestaan. Samassa tilanteessä olen huomannu että kierrosmittari heiluu ihan törkeesti, olisko sähkövika?? Molemmat jakajat ovat kunnossa ja tulpat vaihdettu 5tkm sitten...
Onko kenelläkään ideoita tähän vikaan..

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Hah, mulla oli just sama probleema.. turbosta painekellon letku irti.. aiheutti motin pätkimisen hätäkatkasijan johdosta. hmm. eipä tuu heti mieleen mikä vaparissa tuota puskisi. joku anturi sökö..?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

No asiaan en kauheesti oo paneutunut kun en mitään näistä tiedä, mutta auto voi toimia viikon ilman mitään ongelmaa, sitten kun vähän polkaisee niin tulee tommonen rykäisy..
Bensan paineetkin luulis olevan kunnos ku uus pumppu laitettiin talvella..

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Oliskohan kampiakselin (hammaskehän) asentoa tarkkailleva anturi tai sen johdotus?
Toiminee magneettisen induktion periaatteella ja signaali on kohtuu altis häiriöille. Pelkkä anturin putsaus voi auttaa.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

no se anturi on kyl hieman öljypaskan peitossa... :roll: koitetaan putsata se 8)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

vastaavanlaista vikaa oli myös omassa tessussa.
Syynä oli katkenneet tulpanjohdot. Vaihdoin tulpat, johdot ja virranjakajan kannet. Niillä vikä häipyi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jarno kirjoitti:Oliskohan kampiakselin (hammaskehän) asentoa tarkkailleva anturi tai sen johdotus?
Jos vika on tuossa niin kierroslukumittarin neula hyppii pätkimisen tahdissa rajusti nollaan, siis nopeammin kuin moottorin pyörintänopeus ehtii putoamaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Joo kyl se kierrosmittarin neula pomppii välillä kun kääntää virratkin päälle. :roll: Mitä tommonen anturi kustantais?? ja mistä...

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Anturi tuli puhdistettua, pätkii edelleen :roll: Tuli mieleen että voiko akussa olla jotain häikkää, muistan jostain lukeneeni että olisi akun levyt aiheuttaneet jotain ongelmia..
Siitä pätkimisestä vielä, ihankuin seos menisi liian rikkaalle ja moottori mooaisi pahasti ja lähtisi uudestaan "vetämään". Hieman hankala kuvailla tota pätkimistä...
Mietin tuossa että olisiko bensanpaineissa jotain hämärää jos soppa loppuu yht´äkkiä kesken jne... :? :? :?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Missäs ne pa ja sytkän releet on 75:ssa? Nuo aiheutti 164 T.S:ssä pätkintää.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eikös ne ole siinä rintapellissa repsikan puolella, neljä metallikuorista Boschin relettä, muistanko oikein.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jos niiden johdotus tai liittimet hapettuu niin järjestelmä käy pätkiessä täysin alhaalla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Joo releet on vaihdettu uusiin talvella. Johdot ja liittimet kunnossa..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mitäs kaikkea tuossa on tutkittu? Ja onko mitään muita häikkiä? Kiihdytys=pa-tarvitaan lisää, kipinän pitää olla tehokas tai voiko kiihdyttäessä joku johto ottaa maihin tai olla löysällä jolloin virta katkeaa. Perinteisestihän tuollainen terävä nykäisy haettaisiin kipinä puolelta. Siihenhän tuo kiekkamittarin sekoaminenkin viittaisi, jos on syy/seuraussuhde. Akkuhan kai voisi tehdä tuota, silloin vaatisi kaiken virran katoamista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Tutkittu on vasta toi kampiakselin anturi, tulpat, jakajat, ei oiken muuta.. :roll: Muita häikkiä on se kun virrat kääntää päälle niin bensapumpun rele hakkaa kokoajan, mielestäni muita ei sitten olekkaan...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mittaileppas ne tulpanjohdot yleismittarilla ja tsekkaa ne releet ja relesokkelit hapettumein varalta..
Viimeksi muokannut 90, 31 Elo 2006, 09:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Minkäslaisia ohmi arvoja pitäis löytyä??

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no eipä muistu nyt mieleen kovankaan miettimisen jälkeen mutta jos arvot heittelee kovin älyttömästi piuhojen kesken niin ovat finaalissa ja jos pätkii mittauksen yhteydessä niin se on luultavasti poikki.

tuon releen hakkaamisen syy voi olla kyllä hyvinkin että rele on finaalissa tai ei sitten saa ohjausvirtaa tarpeeksi silloinhan tuota pätkimistä luulisi ilmenevän.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Joo se rele on aina pitäny semmosta lätkytystä, uutenakin...
Tarvii mittailla minkä suuruisia jännitteitä sinne releelle tulee........

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

just no voipi sitten olla ettei johdu tuosta releestä jos ei ole aikaisemmin ollut ongelmia.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

No tossa tessussa on aina jotain "pientä" häikkää....

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps, pikkusäätämistä koko ajan.. :wink:

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Mistäs muuten johtuu nopeusmittarin pätkiminen?
Eli kaasu päästettäessä (ainakin vitosvaihteella) käy mittari hetken nollassa, ja sitten palaa näyttämään nopeuden. Ei mitenkään häiritsevä "vika", muttakun tessu on tullut jäädäkseen(on siinä sen verran sitä "jotain" :mrgreen:) niin olishan tuohonkin mukava saada selvyyttä.

Hakua yritin, ei tärpännyt. Vai olisko käyttäjässä sit vika... :oops:
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Meneekö nolliin kopauttamalla mittaristoa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Jaa, eipäs ole tullut testailtua, mutta toinenkin ihmeellisyys tässä kyllä on.
Välillä (todella harvoin, mutta kumminkin) startatessa kaikki mittarit hyppää maksimiin.. Tähän on vanha kunnon korjausmenetelmä(pieni kopautus mittariston päälle) aina auttanut.. Eikai toi nyt voi olla mistään liittimistä, kun ne on viimeks putsattu ennen talvee lämppärirempan yhteydessä?

E: niin siis mittariston päästä vaan.. jospa sittenkin :?
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ 164 ainakin hyppäytti kaikki mittarit tappiin kun akun maadoitus oli huono.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Eli siis maadoitus mittaristolta, vai ihan pelkkä akun kaapeli?
Ja alkuperäiseen topicin kysymykseen, oothan kattonu kaikki bensansuotimet jne.?
nimim. ei ollu iso roska kun tukki syötön just tollei välillä pätkien.
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Akun kaapeli se oli silloin. Mutta kai tuollaista voi tehdä joku mittarin maadoituspistekin.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin