Nostalgiaa...
Valvoja: Moderators
Nostalgiaa...
Paljon vanhoja kuvia. Paljon Alfoja.
http://homepage.mac.com/frank_de_jong/P ... tures.html
http://homepage.mac.com/frank_de_jong/P ... tures.html
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Sori etukäteen että oikeitten pulmatilanteiden lisäksi nyt ois aikaa kommentoida vähän näitäkin.. Romeon tehdas oli totta puhuen todellisessa kusessa juuri 75-90-155 aikoina,eli 85-93 näyttivät olevan jo romeon kuolinvuosia... Kunnes se tapahtui....
Ei tarvitse mun kertoa kun lukutaitoisia autolehtien lukijoita riittää.. Nyt tietenkin seuraavasta mielipiteestä himovihat niskaan,mutta siihenhän on jo totuttu,joten: 155-75-90..... Rehellisiä mielipiteitä noista autoista jotka oli syöstä Romeon perikatoon? Siis rehellisiä..

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Siis missä mielessä 75-90-155 mallit oli syöstä merkki perikatoon?
Jos tarkoitat radalla niin joo, 75 oli heikompi kuin bemun M3 ja mesen 2.5 16v.
Mutta toisaalta saksalaisten budjeetit oli myös monikertaisia verrattuna Alfaan, johtuen siitä että merkin uusi omistaja, Fiat, taisi olla siihen aikaan enemmän kiinnostunu siitä että ne saa merkin bisnes kuntoon, eikä merkin menestyksestä radalla ollut enään niin väliä...Sääli sikäli koska 75 V6/turbo olisi varmasti pystynyt haastamaan näitä edellämainittuja saksalaisia jos panostus olisi ollut samaa luokkaa kuin vuosina 1998-2005.
ITC-sarjassa 75 turbo otti kuitenkin mestaruuden kausilla 1988 ja 1991, mutta M3en vertaista menestys tarinaa 75sta ei tosiaan tullut
155, epäonnistuja? 155 haastoi mm. molemmat saksalais merkit DTM ja BTCC sarjoissa, ja voitti molemmat mestaruudet.
TM yms. testaajat kertoo sitten omia tarinoitaan, ja kaupallinen menestys on kai jo kaikilla selvillä näitten mallien osalta.
Onneksi valtaosalle, ei ehkä tämän foorumin lukijoille, nämä lehdet merkitsee kaikki kaikessa ja uskotaan sokeesti niitten sanoihin...ja ajavat sitten jollain sopivan neutraalilla testivoittajalla.
Jos tarkoitat radalla niin joo, 75 oli heikompi kuin bemun M3 ja mesen 2.5 16v.
Mutta toisaalta saksalaisten budjeetit oli myös monikertaisia verrattuna Alfaan, johtuen siitä että merkin uusi omistaja, Fiat, taisi olla siihen aikaan enemmän kiinnostunu siitä että ne saa merkin bisnes kuntoon, eikä merkin menestyksestä radalla ollut enään niin väliä...Sääli sikäli koska 75 V6/turbo olisi varmasti pystynyt haastamaan näitä edellämainittuja saksalaisia jos panostus olisi ollut samaa luokkaa kuin vuosina 1998-2005.
ITC-sarjassa 75 turbo otti kuitenkin mestaruuden kausilla 1988 ja 1991, mutta M3en vertaista menestys tarinaa 75sta ei tosiaan tullut
155, epäonnistuja? 155 haastoi mm. molemmat saksalais merkit DTM ja BTCC sarjoissa, ja voitti molemmat mestaruudet.
TM yms. testaajat kertoo sitten omia tarinoitaan, ja kaupallinen menestys on kai jo kaikilla selvillä näitten mallien osalta.
Onneksi valtaosalle, ei ehkä tämän foorumin lukijoille, nämä lehdet merkitsee kaikki kaikessa ja uskotaan sokeesti niitten sanoihin...ja ajavat sitten jollain sopivan neutraalilla testivoittajalla.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Jopa Tuulilasi kehui kovasti 155:ttä koeajossaan joskus 90-luvun alkupuolella. Totesi lopussa yhteenvetona että tuolla mallilla Alfalla on pitkästä aikaa hyvät myyntimenestyksen mahdollisuudet. Ehkä silloinen lama-aika kuitenkin loivensi kasvua, kukaan ei halunnut mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Uusia autoja muutenkaan myyty kuin kourallinen per vuosi kaikki merkit yhteenlaskettuna. Yhden 155:n hinnalla sai kaksi Tempraa tai 1½ Dedraa...
Radalla 155 pärjäsi myös DTM:n jälkeisessä ITC-sarjassa, taisivat Helsingissäkin käydä ajamassa kilpaa Opeleita ja Mesejä vastaan.
Radalla 155 pärjäsi myös DTM:n jälkeisessä ITC-sarjassa, taisivat Helsingissäkin käydä ajamassa kilpaa Opeleita ja Mesejä vastaan.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Pitänee itsekkin aloittaa sovittelulla, eli itse arvostan ja hyväksyn kaikki Alfat.
Mikä on sitten omasta mielestäni muuttunut näinä vuosina. Lista ei ole missään tärkeysjärjestyksessä.
1. Ajoneuvot ja autot on, suhteessa palkkoihin, halventuneet paljon. Joten vielä 80-90 luvulla harvinaisuuksina pidettyjä autoja myydään enemmän.
2. Ajoneuvot ja autot on hinnallisesti ja "asiakkaiden kosinnallaan" lähestyneet toisiaan. Esim. sellaista tarjouspommeja kuten Warre, Lada, Cherry yms ei enää ole. Ainakin autotehtaat ovat varmoja että auto mikä olisi perhemallia, jätetty kaikki ylimääräinen pois. Alusta, kori, sisusta yksinkertainen ja halpa. Todellinen edullisuus tietysti vaatisi vielä miljoonien autojen tuottamista.
3. 80-90 luvuilla oli vielä useissa maissa verotuksellisesti tai tuontia rajoitettu niin että oman maan tuotteet olivat edullisempia. Tuo vähensi kilpailua markkinoista ja siten tuotekehittelyä (joka ei vie tuotetta aina oikean suuntaan)
4. Poliittiset mullistukset. Uusia markkinoita auennut. Ennen myös auton ostokin oli poliittinen ilmaisu.
5. Uusi autoilijoiden sukupolvi. Sellaiset merkkiuskolliset jäärät (kuten minä) ovat vähenemässä. Auto on yhä useammalle täysin hyödyke. Alfoja omistaa ihmisiä jotka eivät tiedä auton merkkiä, mallia. Puhumattakaan sen historiasta, tehtaista, suunnittelijoista yms. "Se vaan nyt oli niin nätti ja sain sen edullisesti."
No nuo noin yleisesti. Itse olin päättänyt että minulla tulee olemaan aina made in Italy, autostani ei löydy kattia eikä airbagejä. Ehkä nuo kaikki olisivat toteutuneet jos vaimo ei olisi käynyt katsomassa 166:sta josta opiskelukaverini oli kiinnostunut. Sittenhän ei enää minun mielipiteellä ollut merkitystä.
Ei vaan oli hienoa että vaimo rakastui Alfaan.
Ja toimiva ja hieno auto se on ollut. Sellaista ylellisyyttä en Alfassa ollut ennen kokenutkaan ja ehkä vain kokemus Maseratista oli sitä lähellä. Tiedän että ex-työkaverit yrittäis muistella että "olenhan ajanut "kaikilla" GM tuotteilla, Pösöillä, Mazdoilla ja Jaggeilla. Kyllähän niissä on jo joku yhtä sytyttävä.."..mutta ei, nuo kaikki oli täyttä savea fiiliksiltään.
Sitten tullaan siihen ongelmaan. 166 ei sytytä rappaamaan sitä rappaamisen ilosta. Siihen on varmaan monta syytä ehkä oma vanheneminen, ehkä kasvava perhe tai taloon kuluva aika mutta kuitenkin GTV:tä ei tahdo malttaa olla näpertelemättä, ehkä 166:sen konetilan ahtaus, ehkä tunnen teknillisesti ja työkalullisesti sen olevan liian moderni, ei vain enää ymmärrä sen toiminnasta kaikkea. Se ei anna sitä fiilistä ja himoa kuin kävelee GTV:n käynnistämään. Ajan GTV:llä huomattavasti mieluummin kuin 166:lla, paitsi talvea ja suolaa se ei tule kokemaan.
Jos autotalliin pitäisi tältä istumalta ottaa 5 Alfaa lisää (166:sen ja GTV6:sen seuraksi), joihin jokaiseen yksistään olisi (ehkä) varaa: ES30, 75 turbo, 164 Q4, Spider (takapotku), Montreal.
Ehkä valtiojohtoinen, työllisyysprojektina ja kommunistien vainoama Alfa Romeo ei ollut mikään taloudellinen tuhkimotarina mutta fantastisia autoja tekivät. Ja aikakautensa, ja minun silmissä edelleen, parhaat 4,6 ja ehkä jopa 8 sylinteriset moottorit.
Mikä on sitten omasta mielestäni muuttunut näinä vuosina. Lista ei ole missään tärkeysjärjestyksessä.
1. Ajoneuvot ja autot on, suhteessa palkkoihin, halventuneet paljon. Joten vielä 80-90 luvulla harvinaisuuksina pidettyjä autoja myydään enemmän.
2. Ajoneuvot ja autot on hinnallisesti ja "asiakkaiden kosinnallaan" lähestyneet toisiaan. Esim. sellaista tarjouspommeja kuten Warre, Lada, Cherry yms ei enää ole. Ainakin autotehtaat ovat varmoja että auto mikä olisi perhemallia, jätetty kaikki ylimääräinen pois. Alusta, kori, sisusta yksinkertainen ja halpa. Todellinen edullisuus tietysti vaatisi vielä miljoonien autojen tuottamista.
3. 80-90 luvuilla oli vielä useissa maissa verotuksellisesti tai tuontia rajoitettu niin että oman maan tuotteet olivat edullisempia. Tuo vähensi kilpailua markkinoista ja siten tuotekehittelyä (joka ei vie tuotetta aina oikean suuntaan)
4. Poliittiset mullistukset. Uusia markkinoita auennut. Ennen myös auton ostokin oli poliittinen ilmaisu.
5. Uusi autoilijoiden sukupolvi. Sellaiset merkkiuskolliset jäärät (kuten minä) ovat vähenemässä. Auto on yhä useammalle täysin hyödyke. Alfoja omistaa ihmisiä jotka eivät tiedä auton merkkiä, mallia. Puhumattakaan sen historiasta, tehtaista, suunnittelijoista yms. "Se vaan nyt oli niin nätti ja sain sen edullisesti."
No nuo noin yleisesti. Itse olin päättänyt että minulla tulee olemaan aina made in Italy, autostani ei löydy kattia eikä airbagejä. Ehkä nuo kaikki olisivat toteutuneet jos vaimo ei olisi käynyt katsomassa 166:sta josta opiskelukaverini oli kiinnostunut. Sittenhän ei enää minun mielipiteellä ollut merkitystä.


Sitten tullaan siihen ongelmaan. 166 ei sytytä rappaamaan sitä rappaamisen ilosta. Siihen on varmaan monta syytä ehkä oma vanheneminen, ehkä kasvava perhe tai taloon kuluva aika mutta kuitenkin GTV:tä ei tahdo malttaa olla näpertelemättä, ehkä 166:sen konetilan ahtaus, ehkä tunnen teknillisesti ja työkalullisesti sen olevan liian moderni, ei vain enää ymmärrä sen toiminnasta kaikkea. Se ei anna sitä fiilistä ja himoa kuin kävelee GTV:n käynnistämään. Ajan GTV:llä huomattavasti mieluummin kuin 166:lla, paitsi talvea ja suolaa se ei tule kokemaan.
Jos autotalliin pitäisi tältä istumalta ottaa 5 Alfaa lisää (166:sen ja GTV6:sen seuraksi), joihin jokaiseen yksistään olisi (ehkä) varaa: ES30, 75 turbo, 164 Q4, Spider (takapotku), Montreal.
Ehkä valtiojohtoinen, työllisyysprojektina ja kommunistien vainoama Alfa Romeo ei ollut mikään taloudellinen tuhkimotarina mutta fantastisia autoja tekivät. Ja aikakautensa, ja minun silmissä edelleen, parhaat 4,6 ja ehkä jopa 8 sylinteriset moottorit.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Niin siis sillon kun ite rupesin romeosta kiinnostumaan,niin ulkonäkö oli melkoisen ratkaisevassa roolissa... 156 on niitä harvoja autoja joista olis vaikea jälkeenpäin lähteä mitään muuttamaan.. Ja tohon aiempaan kommenttiin sanoisin että kyllä se 85-96 oli romeolle melkoista syöksykierrettä,ainakin jos itse autotehdasta uskotaan! Ei ole yks eikä kaks autolehteä jotka luonnehtii 156:sta sanoilla "Alfa romeon pelastaja". 75-90-155 muotoilu... Sanotaan näin että....no eipä sanota mitään jottei neniin imeydy herneitä
Nätisti sanottuna budjetin koko ehkä vähän näkyy... 85 vuoden gtv:n jälkeen oli pientä tyhjäkäyntiä havaittavissa...


Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mulle ainakin saa sanoa. Koska sen jälkeenkin minusta tuo 75:nen on yksi eniten minun makuun sopivista. En sano sitä välttämättä kauniiksi, ehkä brutaalin ja sportin sekoitus. Mustana kiitos. Vaikka muitakin onnistuneita värejä on.
Ja talous=myynti ei kerro autoista sinänsä mitään. Jos myynti ja muiden autoilijoiden ostot, ratkaisut ja mielipiteet vaikuttaisi minun autovalintaan en ajaisi Alfalla.
Ja talous=myynti ei kerro autoista sinänsä mitään. Jos myynti ja muiden autoilijoiden ostot, ratkaisut ja mielipiteet vaikuttaisi minun autovalintaan en ajaisi Alfalla.
Viimeksi muokannut Alfistipohjoosesta, 03 Syys 2006, 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuskin ainakaan 75 oli Alfaa tuhoamassa. Se oli epäilemättä rakenteeltaan (liian) kallis valmistaa, mutta myi kuitenkin suhteellisen hyvin verrattuna edeltäjiinsä, joissa oli suunnilleen samat tekniset ratkaisut. Muotoilusta voidaan olla montaa mieltä, paitsi ettei sitä suoraan kauniiksi voi kehua mitenkään päin. Jollain perverssillä tavalla olen kuitenkin aina pitänyt sen linjoista, siinä tuskin on lupaa kyselty komiteoilta vaan on tehty homma oman pään mukaan miettimättä miellyttääkö se nyt ihan varmasti kaikkia. Lopputulos on autoluokka huomioon ottaen aika brutaali, verratkaa vaikka aikalaisiin 3er-Bemariin, 190-Mersuun, Audi 80:een ja mitä noita nyt onkaan. Kaikki ovat selvästi laimeammin muotoiltuja.
Ysikympin muotoilulle en oikein koskaan ole syttynyt.
155 oli Alfaksi vähän varovasti muotoiltu. Ehkä tuossa oli sama ajatus kuin Fordilla aikoinaan, kun Taunuksen jälkeen markkinoille tuotiin Sierra niin muotoilu muuttui radikaalisti, tekniikka ei juurikaan. Sierrasta Mondeoon siirryttäessä taas tekniikka pantiin kokonaan uusiksi ja ulkomuotoa muutettiin vähemmän radikaalisti. Ehkä Alfallakin ajateltiin että takavedosta etuvetoon siirryttäessä ei kannata härnätä ostajia rajusti totutusta poikkeavilla linjoilla?
156 on sitten jo useimpien mielestä kaunis. Noihin kun on päässyt PK-seudulla tottumaan niin en pitänyt sitä kovin erikoisena enkä härveliä varsinaisesti ulkonäön vuoksi ostanut. Sitten autoa pestessäni vasta tajusin että hemmeti, tässähän on todella kauniita yksityiskohtia! Se ovenkahva, ne kyljen pokkaukset... Ei ole vastaavaa fiilistä tainnut tulla edes GTV:n kanssa.
Ysikympin muotoilulle en oikein koskaan ole syttynyt.
155 oli Alfaksi vähän varovasti muotoiltu. Ehkä tuossa oli sama ajatus kuin Fordilla aikoinaan, kun Taunuksen jälkeen markkinoille tuotiin Sierra niin muotoilu muuttui radikaalisti, tekniikka ei juurikaan. Sierrasta Mondeoon siirryttäessä taas tekniikka pantiin kokonaan uusiksi ja ulkomuotoa muutettiin vähemmän radikaalisti. Ehkä Alfallakin ajateltiin että takavedosta etuvetoon siirryttäessä ei kannata härnätä ostajia rajusti totutusta poikkeavilla linjoilla?
156 on sitten jo useimpien mielestä kaunis. Noihin kun on päässyt PK-seudulla tottumaan niin en pitänyt sitä kovin erikoisena enkä härveliä varsinaisesti ulkonäön vuoksi ostanut. Sitten autoa pestessäni vasta tajusin että hemmeti, tässähän on todella kauniita yksityiskohtia! Se ovenkahva, ne kyljen pokkaukset... Ei ole vastaavaa fiilistä tainnut tulla edes GTV:n kanssa.
- Epäkelpokeräilijä -
Ja sit on se mielipide, että 75 on viimeinen oikea Alfa. 156 taas on Fiatin omistuksessa suunniteltu kompromissi.Silvio kirjoitti:Niin siis sillon kun ite rupesin romeosta kiinnostumaan,niin ulkonäkö oli melkoisen ratkaisevassa roolissa... 156 on niitä harvoja autoja joista olis vaikea jälkeenpäin lähteä mitään muuttamaan.. Ja tohon aiempaan kommenttiin sanoisin että kyllä se 85-96 oli romeolle melkoista syöksykierrettä,ainakin jos itse autotehdasta uskotaan! Ei ole yks eikä kaks autolehteä jotka luonnehtii 156:sta sanoilla "Alfa romeon pelastaja". 75-90-155 muotoilu... Sanotaan näin että....no eipä sanota mitään jottei neniin imeydy herneitä![]()
Nätisti sanottuna budjetin koko ehkä vähän näkyy... 85 vuoden gtv:n jälkeen oli pientä tyhjäkäyntiä havaittavissa...
Kyllä 75:sessa näkyy, ettei muotoiluun (suunnitteluun) ole pystytty laittamaan paljoa resursseja. Mutta eikö 75:nen omalta osaltaan pelastanut Alfan jatkoon? Täytyy tarkastaa mitä asiasta on kirjoitettu.
Mihin unohtui 164? Toki se on rahaa Alfalle tuonut.
Mulle tulee varmaan tulevaisuudessa 164:nen tai 156:nen. Varsinkin 156 :nen on selvästi parempi auto kuin 75:nen, mutta niin uudemman auton tulee ollakin. Kuitenkin 75:nen on enemmän persoonallinen ja takavetoisena niin hauska ajettava.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tarkoitin turvallisempi, hiljaisempi ja kevyt toimisempi. On toki ymmärrettävää, että '90 240 tkm ajettu 75 (jossa pakoputki vuotaa) on kankeampi, kuin '98 156 120 tkm.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mikä sitten on parempi?
Olispa Alfa Romeo jatkanut takavetoalustan kehittämistä ja 156 olis takavetoinen. Ois voinu olla...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
No onhan se astetta raskaampi. Itsellä oli tuo turbo ilman tehostinta (ja niinhän tuo GTV:kin on). Ja vaikka liikuttiin hillityssä rengastuksessa niin kyllä useammat sen raskautta hieman valittelivat. Tosin tunnokkaampaa ohjausta ei sitten löydykkään. Osaa sanoa ajoiko koppakuoriasen vai leppäkertun päältä.
Taisihan joku lehti todeta että ei tarvitse kuukausikorttia salille ostaa. Eli 75 kuskin tunnistaa hervottomasta vasemmasta jalasta ja kauheista händeistä.
Ja oma ajotyyli on rauhoittunut niin paljon että sama vetääkö edestä vai takaa. Pohjoisessa joskus kaivattua nelivetoakaan ei ainakaan viime talvena täällä etelässä kaipaillut.
Kyllähän mä hippasta aina alan. Mut riidellä en jaksa.

Ja oma ajotyyli on rauhoittunut niin paljon että sama vetääkö edestä vai takaa. Pohjoisessa joskus kaivattua nelivetoakaan ei ainakaan viime talvena täällä etelässä kaipaillut.
Kyllähän mä hippasta aina alan. Mut riidellä en jaksa.

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Käyppäs ajelemassa taas vähän jollain takapotkulla talvella, jos tykkää ajaa Alfalla (= eli tästä teen olettamuksen että nauttii auton ajo-ominaisuuksista ja ajamisesta), niin ei voi olla tykkäämättä takavetosella leikkimisestä. Vaikka ihan pienissä vauheissa. Nimim. tänään viimeksi hymyilytti monta kilometriä, kun sai yhden mutkan tulla märällä asfaltilla kahva edellä.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ja oma ajotyyli on rauhoittunut niin paljon että sama vetääkö edestä vai takaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
höpö höpö silvio hyvä jos tänään laittettaisiin vieretysten uusi 75 TS ja uusi 156 TS niin minun ei ainakaan tarvisi miettiä kumman ottaisin..kyllä 75.ssa on sitä brutaalia lookkia, eihän se 156:kaan ole ruma mutta samanlaista särmää siinä ei todellakaan ole.. nykyalfoista 166:n on ainoa joka istuu meikäläisen silmään ja sitäkin paremmin olen mieltynyt tuohon 164 superiin tosin sekin vetää väärästä päästä, meikäläinen kun on takavetomies henkeen ja vereen, onneksi ei kuitenkaan tullut merkkiä vaihdettua sen verta kiva peli tuo superikin on vaikka edestä ruopiikin.
ja mitä tuohon alfan taloustilanteeseen tulee niin italian valtio kun oli omistajana niin ehkä meni huonosti ja veronmaksajien rahoja pumpattiin lafkaan melkoisesti mutta kyllä tilanne parani perkeleesti kun fiat astui ohjaksiin mutta samalla tekniikasta katosi erikoisuudet moottoreita lukuunottamatta, tästä johtuen yksi trans-axle alfa on pakko olla vähintään pihassa jotta saa tutut ja naapurit ihmetellä että missä ne takajarrut on..
ja mitä tuohon alfan taloustilanteeseen tulee niin italian valtio kun oli omistajana niin ehkä meni huonosti ja veronmaksajien rahoja pumpattiin lafkaan melkoisesti mutta kyllä tilanne parani perkeleesti kun fiat astui ohjaksiin mutta samalla tekniikasta katosi erikoisuudet moottoreita lukuunottamatta, tästä johtuen yksi trans-axle alfa on pakko olla vähintään pihassa jotta saa tutut ja naapurit ihmetellä että missä ne takajarrut on..
