Ylimääräinen bensansuodatin?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Ylimääräinen bensansuodatin?

Viesti Kirjoittaja Midi »

Oon tässä miettinyt että miks tässä mun 75:sessa on konehuoneessa myös bensafiltteri, eikös niitä kuuluis olla vaan yks ja se tuolla auton pohjassa pumpun vieressä?

Aattelin vaan että voisko se vaikuttaa tohon huonoon käynnistyvyyteen(saa sahata aika pitkään) mutta empä sit tiiä, ehkäpä ei kuitenkaan.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Muuten kuuluukos se suodatin olla pumppua ennen vai sen jälkeen. Omassa on pumpun jälkeen, vaikuttaako käynnistymiseen???
Mielestäni suodatin kuuluisi olla ennen pumppua.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ennen pumppua taitaa olla joku karkeasuodatin, se tiheämpi, vaihdettava filsu on vasta pumpun jälkeen.

Midi: Sullahan oli ilmeisesti 75 jonka 1.6 kaasarikoneen tilalle on vaihdettu 2.0 ruiskupata? Siinä tapauksessa ruiskufiltterikin on varmaan jälkiasennettu, voipi olla helpompi laittaa konehuoneeseen kuin alkaa väsäämään sille pohjaan kiinnikkeitä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Midi: Sullahan oli ilmeisesti 75 jonka 1.6 kaasarikoneen tilalle on vaihdettu 2.0 ruiskupata? Siinä tapauksessa ruiskufiltterikin on varmaan jälkiasennettu, voipi olla helpompi laittaa konehuoneeseen kuin alkaa väsäämään sille pohjaan kiinnikkeitä.
Joo näinhän se on, mutta siellä pohjassa on myöskin suodatin.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Katos joo, niinhän kirjoitit että myös konehuoneessa on filsu. Puusilimä :oops:

Itse laitoin 164 V6:een extrafilsun syystä että bensanhöyryjen takaisinkierrätysventtiili oli mätinyt olemattomiin ja päästänyt bensaputkistoon vettä & ruostuttanut sen. Suuttimet täynnään ruosteista röhnää. Venttiilin uusimisen ja suutinten pesun yhteydessä pistin tuonne lisäsuodattimen ettei pääse lisää törkyä suuttimille. Ei sitä sitten kyllä havaittavasti enää kertynytkään.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Vippaa se toinen suodatin veke ja vaihda jäljelle jäävä uuteen. Eihän ilmanputsareitakaan ole paria peräkkäin :roll:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

GAMMA500 kirjoitti:Vippaa se toinen suodatin veke ja vaihda jäljelle jäävä uuteen. Eihän ilmanputsareitakaan ole paria peräkkäin :roll:
Jeps näimpä teen. Olisko se nyt niin että bensapumppu ei jaksa kahen vanhan suodattimen läpi työntää menovettä riittävällä paineella niin sen takia pitää sahata. :silly:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Onkos tuolla tankissa myös jonkinlainen pumppu?

Ei tullu bensaa yhtään suodattimen ja tankin välisestä letkusta mutta sit suodattimen jälkeen on painetta ihan kunnolla konehuoneeseen asti. Ja hyvin tuntu bensaa tulevan suodattimen läpi. Se onkin joku Championin laatusuodatin, viittiiköhän sitä ees vaihtaa motonetin suodattimeen joka vaikutti miljoona kertaa hepposemmalta ja paljon pienemmältäkin.

Oliskohan vika kuitenkin tuolla tankissa sitten. Viimeaikoina se on alkanu oireilemaan silleen että matalilta kierroksilta kun kiihdyttää niin tulee "seinä vastaan", siinä hetken nylpyttää ja sit lähtee vetää. Kierroksilla toimii ihan hyvin.

:silly:
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

vikaan en ota kantaa kun ei moisesta ole kokemusta mutta ruiskussa kuuluu olla yleensä pumppu myös tankissa..näin ainakin75:ssa ja 90:ssä joissa tankki auton pohjassa,jos tankki taas peräkontissa niin silloin tuota ns siitrtopumppua ei tarvita eli kutoskoneisissa ei moista ole..

luulisin siis että myös sinunautostasi siirtopumppu löytyy ainakin jos tekniikanvaihdoksen tekijä on ollut ajantasalla moottoriswapin suhteen., pitäisi toimia kyllä ilman tuotakin mutta pääpumppu ei pitemmän päälle tykkää jos siirtopu,ppu mykkä tai uupuu..
Viimeksi muokannut 90, 12 Syys 2006, 10:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Midi kirjoitti:Onkos tuolla tankissa myös jonkinlainen pumppu?

Ei tullu bensaa yhtään suodattimen ja tankin välisestä letkusta mutta sit suodattimen jälkeen on painetta ihan kunnolla konehuoneeseen asti. Ja hyvin tuntu bensaa tulevan suodattimen läpi. Se onkin joku Championin laatusuodatin, viittiiköhän sitä ees vaihtaa motonetin suodattimeen joka vaikutti miljoona kertaa hepposemmalta ja paljon pienemmältäkin.

Oliskohan vika kuitenkin tuolla tankissa sitten. Viimeaikoina se on alkanu oireilemaan silleen että matalilta kierroksilta kun kiihdyttää niin tulee "seinä vastaan", siinä hetken nylpyttää ja sit lähtee vetää. Kierroksilla toimii ihan hyvin.

:silly:
Veljen 75 2.0ssa sama vika, syysksi epäillään kaasarin vuotavaa kalvoa, ja olemme siis vasta vian selvityksen alkutekijöissä mutta tuo kalvo kyllä vuotaa ja härnää siten poltto-aineen syöttöä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei taida kaasariviat päteä midin autoon kun sattuu olemaan ruiskukoneella varustettu.. :wink:

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

90 kirjoitti:ei taida kaasariviat päteä midin autoon kun sattuu olemaan ruiskukoneella varustettu.. :wink:
hyvä huomio. tosin se oli suuntaa antava esimerkki ja vikahan voi siis olla suihkeessa :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Pitäis sitten varmaan ottaa tankki irti, aina vaan tulee lisää rojektia.
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tsekkaappas eka siitä laipasta josta bensaletkut menevät tankkiin että onko siinä yleensäkkään virtajohtoja , jos piuhat löytyy niin pumpun toiminnanhan voisi ensin testata paikallaan ettei turhaan tankkia revi irti, muistaakseni liitäntä siirtopumpulle löytyy joko peräkontista tai takapenkin alta, tuohon liitäntäänkö syötät vaikkapa auton akusta sen 12V niin pitäisi ruveta tankista kuulumaan porinaa..jos ei kuulu niin pumppu selvä tai sitten tankin laipan kohdilta johdot hapettuneet poikki mikä on melko yleistä näissä..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Joo ei inahdakkaan kun antaa virtaa. Onko toi pumppu vaihdettavissa vai meneekö koko tankki uusiks? :roll:

edit: Näyttäähän se olevan vaihdettavissa, alfa75part.comissa 68€
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Noniin, nyt on tankki irti ja pumppu myös. Ei toiminu eka vaikka anto virtoo suoraan napoihin mut sitte pyörittelin sitä vähän ruuvarilla niin alko pelaa. Nyt olis suuri houkutus laittaa se takas vaan mutta jos jämähtää sit uusiks.. :roll:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Iskin sen nyt takas sinne, toimii jos toimii. Eipä toi oo iso vaiva uudestaan tota irrottaa jos jumahtaa taas.

Tässä pitäs nyt pikkuhiljaa päästä hitsailemaan, tankin yks kannake, taka hinauslenkki, vasemalla vähän helmaa ja etutukivarsien kiinnityskohat.
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no toivotaan että pelaa edes jonkin aikaa ettei tarvii olla heti repimässä irti.. :wink:

Vastaa Viestiin