Ylimääräinen bensansuodatin?
Valvoja: Moderators
Ylimääräinen bensansuodatin?
Oon tässä miettinyt että miks tässä mun 75:sessa on konehuoneessa myös bensafiltteri, eikös niitä kuuluis olla vaan yks ja se tuolla auton pohjassa pumpun vieressä?
Aattelin vaan että voisko se vaikuttaa tohon huonoon käynnistyvyyteen(saa sahata aika pitkään) mutta empä sit tiiä, ehkäpä ei kuitenkaan.
Aattelin vaan että voisko se vaikuttaa tohon huonoon käynnistyvyyteen(saa sahata aika pitkään) mutta empä sit tiiä, ehkäpä ei kuitenkaan.
Joona Karimaa
____________
____________
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ennen pumppua taitaa olla joku karkeasuodatin, se tiheämpi, vaihdettava filsu on vasta pumpun jälkeen.
Midi: Sullahan oli ilmeisesti 75 jonka 1.6 kaasarikoneen tilalle on vaihdettu 2.0 ruiskupata? Siinä tapauksessa ruiskufiltterikin on varmaan jälkiasennettu, voipi olla helpompi laittaa konehuoneeseen kuin alkaa väsäämään sille pohjaan kiinnikkeitä.
Midi: Sullahan oli ilmeisesti 75 jonka 1.6 kaasarikoneen tilalle on vaihdettu 2.0 ruiskupata? Siinä tapauksessa ruiskufiltterikin on varmaan jälkiasennettu, voipi olla helpompi laittaa konehuoneeseen kuin alkaa väsäämään sille pohjaan kiinnikkeitä.
- Epäkelpokeräilijä -
Joo näinhän se on, mutta siellä pohjassa on myöskin suodatin.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Midi: Sullahan oli ilmeisesti 75 jonka 1.6 kaasarikoneen tilalle on vaihdettu 2.0 ruiskupata? Siinä tapauksessa ruiskufiltterikin on varmaan jälkiasennettu, voipi olla helpompi laittaa konehuoneeseen kuin alkaa väsäämään sille pohjaan kiinnikkeitä.
Joona Karimaa
____________
____________
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Katos joo, niinhän kirjoitit että myös konehuoneessa on filsu. Puusilimä
Itse laitoin 164 V6:een extrafilsun syystä että bensanhöyryjen takaisinkierrätysventtiili oli mätinyt olemattomiin ja päästänyt bensaputkistoon vettä & ruostuttanut sen. Suuttimet täynnään ruosteista röhnää. Venttiilin uusimisen ja suutinten pesun yhteydessä pistin tuonne lisäsuodattimen ettei pääse lisää törkyä suuttimille. Ei sitä sitten kyllä havaittavasti enää kertynytkään.

Itse laitoin 164 V6:een extrafilsun syystä että bensanhöyryjen takaisinkierrätysventtiili oli mätinyt olemattomiin ja päästänyt bensaputkistoon vettä & ruostuttanut sen. Suuttimet täynnään ruosteista röhnää. Venttiilin uusimisen ja suutinten pesun yhteydessä pistin tuonne lisäsuodattimen ettei pääse lisää törkyä suuttimille. Ei sitä sitten kyllä havaittavasti enää kertynytkään.
- Epäkelpokeräilijä -
Jeps näimpä teen. Olisko se nyt niin että bensapumppu ei jaksa kahen vanhan suodattimen läpi työntää menovettä riittävällä paineella niin sen takia pitää sahata.GAMMA500 kirjoitti:Vippaa se toinen suodatin veke ja vaihda jäljelle jäävä uuteen. Eihän ilmanputsareitakaan ole paria peräkkäin

Joona Karimaa
____________
____________
Onkos tuolla tankissa myös jonkinlainen pumppu?
Ei tullu bensaa yhtään suodattimen ja tankin välisestä letkusta mutta sit suodattimen jälkeen on painetta ihan kunnolla konehuoneeseen asti. Ja hyvin tuntu bensaa tulevan suodattimen läpi. Se onkin joku Championin laatusuodatin, viittiiköhän sitä ees vaihtaa motonetin suodattimeen joka vaikutti miljoona kertaa hepposemmalta ja paljon pienemmältäkin.
Oliskohan vika kuitenkin tuolla tankissa sitten. Viimeaikoina se on alkanu oireilemaan silleen että matalilta kierroksilta kun kiihdyttää niin tulee "seinä vastaan", siinä hetken nylpyttää ja sit lähtee vetää. Kierroksilla toimii ihan hyvin.

Ei tullu bensaa yhtään suodattimen ja tankin välisestä letkusta mutta sit suodattimen jälkeen on painetta ihan kunnolla konehuoneeseen asti. Ja hyvin tuntu bensaa tulevan suodattimen läpi. Se onkin joku Championin laatusuodatin, viittiiköhän sitä ees vaihtaa motonetin suodattimeen joka vaikutti miljoona kertaa hepposemmalta ja paljon pienemmältäkin.
Oliskohan vika kuitenkin tuolla tankissa sitten. Viimeaikoina se on alkanu oireilemaan silleen että matalilta kierroksilta kun kiihdyttää niin tulee "seinä vastaan", siinä hetken nylpyttää ja sit lähtee vetää. Kierroksilla toimii ihan hyvin.

Joona Karimaa
____________
____________
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
vikaan en ota kantaa kun ei moisesta ole kokemusta mutta ruiskussa kuuluu olla yleensä pumppu myös tankissa..näin ainakin75:ssa ja 90:ssä joissa tankki auton pohjassa,jos tankki taas peräkontissa niin silloin tuota ns siitrtopumppua ei tarvita eli kutoskoneisissa ei moista ole..
luulisin siis että myös sinunautostasi siirtopumppu löytyy ainakin jos tekniikanvaihdoksen tekijä on ollut ajantasalla moottoriswapin suhteen., pitäisi toimia kyllä ilman tuotakin mutta pääpumppu ei pitemmän päälle tykkää jos siirtopu,ppu mykkä tai uupuu..
luulisin siis että myös sinunautostasi siirtopumppu löytyy ainakin jos tekniikanvaihdoksen tekijä on ollut ajantasalla moottoriswapin suhteen., pitäisi toimia kyllä ilman tuotakin mutta pääpumppu ei pitemmän päälle tykkää jos siirtopu,ppu mykkä tai uupuu..
Viimeksi muokannut 90, 12 Syys 2006, 10:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Veljen 75 2.0ssa sama vika, syysksi epäillään kaasarin vuotavaa kalvoa, ja olemme siis vasta vian selvityksen alkutekijöissä mutta tuo kalvo kyllä vuotaa ja härnää siten poltto-aineen syöttöä.Midi kirjoitti:Onkos tuolla tankissa myös jonkinlainen pumppu?
Ei tullu bensaa yhtään suodattimen ja tankin välisestä letkusta mutta sit suodattimen jälkeen on painetta ihan kunnolla konehuoneeseen asti. Ja hyvin tuntu bensaa tulevan suodattimen läpi. Se onkin joku Championin laatusuodatin, viittiiköhän sitä ees vaihtaa motonetin suodattimeen joka vaikutti miljoona kertaa hepposemmalta ja paljon pienemmältäkin.
Oliskohan vika kuitenkin tuolla tankissa sitten. Viimeaikoina se on alkanu oireilemaan silleen että matalilta kierroksilta kun kiihdyttää niin tulee "seinä vastaan", siinä hetken nylpyttää ja sit lähtee vetää. Kierroksilla toimii ihan hyvin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tsekkaappas eka siitä laipasta josta bensaletkut menevät tankkiin että onko siinä yleensäkkään virtajohtoja , jos piuhat löytyy niin pumpun toiminnanhan voisi ensin testata paikallaan ettei turhaan tankkia revi irti, muistaakseni liitäntä siirtopumpulle löytyy joko peräkontista tai takapenkin alta, tuohon liitäntäänkö syötät vaikkapa auton akusta sen 12V niin pitäisi ruveta tankista kuulumaan porinaa..jos ei kuulu niin pumppu selvä tai sitten tankin laipan kohdilta johdot hapettuneet poikki mikä on melko yleistä näissä..