Sierra 2.0 vs 156 v6
Valvoja: Moderators
Sierra 2.0 vs 156 v6
Kuulin tuossa äskettäin jutun jossa porukka väitti vakavissaan että sierra päihittää alfan v6:n, ei kiihdytyksessä vaan sitten kun vauhti kasvaa yli sadan niin sierra painaa ohi. Ja alfa kuulemma täysin kunnossa ja sierra vakio.
Onko ihmisillä tosiaan noin kova tarve saada tehtyä alfa huonoksi?
Itsellä ei kokemusta v6:sta mutta sierralla olen ajanut ja eiköhän tessu jo pese sen mennen tullen.
Onko ihmisillä tosiaan noin kova tarve saada tehtyä alfa huonoksi?
Itsellä ei kokemusta v6:sta mutta sierralla olen ajanut ja eiköhän tessu jo pese sen mennen tullen.
Kun pelkkä teho ei riitä!
kaikkea sitä kuuleekin. Tosta kun katot niin ei sillä ole mitään jakoa. Alempi lukema laskennallinen kiihtyvyys 0-100 (massa/teho). Vauhdista sillä on vielä vähemmän jakoa. Onhan se tietysti mahdollista että ratissa on ollut kuski joka ei osaa kaasun ja vaihteitten käyttöä..
Kerb weight 1065 kg
105 hv
10,14
Kerb weight 1105 kg
115 hv
9,6
Kerb weight 1320 kg
190 hv
6,9
Kerb weight 1065 kg
105 hv
10,14
Kerb weight 1105 kg
115 hv
9,6
Kerb weight 1320 kg
190 hv
6,9
Ja kuulemma omistaja itse oli vielä myöntänyt että näin asia on. Ja alfan tehotkin oli mitattu dynossa, joku 180 eli vajausta yli 10.
Olen kyllä huomannut että omaanikin alfaan moni sanoo että kyllä alfa nyt jää vaikka ei ole ikinä alfalla ajanut. En kyllä ymmärrä mistä tällainen tarve syntyy??
Olen kyllä huomannut että omaanikin alfaan moni sanoo että kyllä alfa nyt jää vaikka ei ole ikinä alfalla ajanut. En kyllä ymmärrä mistä tällainen tarve syntyy??
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Missäs päin ajelet ja kuulit jutun?Kuulin tuossa äskettäin jutun jossa porukka väitti vakavissaan että sierra päihittää alfan v6:n, ei kiihdytyksessä vaan sitten kun vauhti kasvaa yli sadan niin sierra painaa ohi. Ja alfa kuulemma täysin kunnossa ja sierra vakio.
No joo jutut on juttuja! Ja, jos noin on ihan oikeasti Sierra ei ole vakiopeli ja, jos onkin, niin sitten on cossu sierra! Taitaa Sierrat suurelta osin olla viritettyjä, ainakin mulla on se luulo nimittäin Ford heput ovat kovija virittelemään sierrojaan. Liikenteessä ei aina ole kovin hektistä kokeilla, jos toinen varastaa, jos ei lähdetä rintarinnan liikkeelle vauhdista tai viivalta kumpi ompi nopeampi.
Viimeksi muokannut Dobber, 10 Syys 2006, 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
on tainnut öljynpoltin olla malli 2.0IS ja tekniikaltaan samakuin vakio, tuo loppulyhenne tarkoittaa lähinnä varustetasoa..
Viimeksi muokannut 90, 10 Syys 2006, 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
saattaapi olla mitään sen kummempaa faktaa kun ei ole tiedossa koska en noihin taunuksiin ole pahemminperehtynyt...
no aina on ollut kyllä sen verta tasoa että itse en moisille puheille ole ikinä korvaani lotkauttanut ja joskus on tultu vittuilemaan jopa ihan päin näköä kuten eräs paikallinen idiootti Audinsa kanssa(80 2.0 E VS meikäläisen ex 75 2.5 QV)
no aina on ollut kyllä sen verta tasoa että itse en moisille puheille ole ikinä korvaani lotkauttanut ja joskus on tultu vittuilemaan jopa ihan päin näköä kuten eräs paikallinen idiootti Audinsa kanssa(80 2.0 E VS meikäläisen ex 75 2.5 QV)
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Tässä männäviikolla täällä omalla kylällä eräs 30v heppu ajoi punaisella seiskavitosella (kai TS) jonkun riesan kanssa kilpaa ja ohitusyritys päätyi betonivalliin. Alfa meni aivan rusinaksi, mutta kuskilta tuli vain verta nenästä.
Ei perkele, että ton ikänen jannu ja pitää kaupungissa tolla lailla koheltaa!!
Ei perkele, että ton ikänen jannu ja pitää kaupungissa tolla lailla koheltaa!!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
taisi olla iltalehdessä juttu tuosta mutta niinpä luulisi tuolla ikää jo moisen jääneen pois..en halua yleistää mutta yleensähän moista koomailua harrastavat parinkympin molemmin puolin tai sitä nuoremmat kaverit..
edit:linkki , http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9399
edit:linkki , http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9399
Ei aina, ensimmäiset 2.0 sierrat oli kaasutinkoneilla paitsi is, jossa siis 105 vs 115 hv tsp Tais Dohceistakin ekat olla kaasutinkoneita paitsi juuri IS.Z.Z. kirjoitti:90 sen tuossa sanoikin, mitä mun piti. IS on pelkkä varustetasomerkintä riesassa.KJS kirjoitti:Jos en ihan väärin muista niin IS on lyhemmillä välityksillä kuin muut Sierrat ja se on ruiskukoneella ja oiskohan hepoja ollut 120 pintaan
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: Sierra 2.0 vs 156 v6
Ehkä jos Alfakuski ei tiedä ajavansa kilpaa sen sierran kanssa. Ja jos se sierrakuski uskaltaa ajaa yli sataa.Jarama kirjoitti:Kuulin tuossa äskettäin jutun jossa porukka väitti vakavissaan että sierra päihittää alfan v6:n, ei kiihdytyksessä vaan sitten kun vauhti kasvaa yli sadan niin sierra painaa ohi.
Juuri näin. IS sierra on muuten ihan vakio EFi 2.0 OHC ritsa, mutta varustelu on eri. Välityksiä on vissiin ollut vähän eri, mutta ei mitään merkittävää. Vuonna '85 kun IS tuli markkinoille, siinä oli 115hv, eli olihan se sen ajan autoksi ihan pirteä.Z.Z. kirjoitti:90 sen tuossa sanoikin, mitä mun piti. IS on pelkkä varustetasomerkintä riesassa.KJS kirjoitti:Jos en ihan väärin muista niin IS on lyhemmillä välityksillä kuin muut Sierrat ja se on ruiskukoneella ja oiskohan hepoja ollut 120 pintaan
Voin kyllä sanoa, että eipä toi Sierra siitä satasen vauhdista enää kauheasti hyökkää Eli kyllä sitä Alfaa on saanut kuljettaa joku mummo tai pappa, jos on vakio Sierralle jäänyt (Alfa olis siis esim. 156 V6?)
Voihan olla, että kaverit on vaan puhuneet että vakio peli, mutta ei olisi mikään ihme vaikka pellin alta löytyisi T04 hönkimässä. Silloin kyllä täytyy sanoa, että kiire tulee vakio 156:lle jos kyydissä meinaa pysyä.
Mutta Essonbaarijuttuja tuo alkuperäinen väitös.
No ei varmasti voi pärjätä Alfalle, kun ei aikoinaan pärjännyt Fiat
Cromalle 2.0 i.e Saksan maalla ja Ford oli vielä omalla maaperälla.
Tuli ajettua kilpaa semmoset sata kilometriä nappi laudasssa mittari
näytti yli 200 ja kyllä Sierra jäi, mutta ei siinä auttanut ruveta hiljen-
tämään kun oli jo perässä kiinni.
Terveisin
CARF0663
Cromalle 2.0 i.e Saksan maalla ja Ford oli vielä omalla maaperälla.
Tuli ajettua kilpaa semmoset sata kilometriä nappi laudasssa mittari
näytti yli 200 ja kyllä Sierra jäi, mutta ei siinä auttanut ruveta hiljen-
tämään kun oli jo perässä kiinni.
Terveisin
CARF0663
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Se maatalousoppilaitoksen tolppa on pitkähkön alamäen alla olevan junaradan jälkeisessä mutkassa. Aina silloin tällöin siinä mäessä joku julli koittaa miten Kivikki kulkee, ottaa junaradasta pompun ja teilaa itsensä siihen mutkassa olevaan tolppaan. Useammalta on jo lähtenyt henki.
- Epäkelpokeräilijä -
Ite en maajussi ole, mutta pisti vaan toi kommentti pahasti silmään.mml kirjoitti:Abarth kirjoitti: ....maatalousoppilaitoksen kivitolppaan.
Tuohan kertoo jo kaiken. Se olisi jyvän jemmaajien parmpi pysyä vaan niiden John Deerejensä puikoissa ja jättää autoilu muille.
Montako kaupunkilais rallin maailmanmestaria suomesta on löytyny???
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Vaikea uskoa että jos useammalta on lähtenyt henki niin ei tiehallinto ole mitään asialle tehnyt. Eikös yleinen käytäntö suomessa ole että yhden kuoleman tapauksen jälkeen kyseinen paikka muutetaan turvallisemmaksi, jos kyse yhdestä tolpasta.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Se maatalousoppilaitoksen tolppa on pitkähkön alamäen alla olevan junaradan jälkeisessä mutkassa. Aina silloin tällöin siinä mäessä joku julli koittaa miten Kivikki kulkee, ottaa junaradasta pompun ja teilaa itsensä siihen mutkassa olevaan tolppaan. Useammalta on jo lähtenyt henki.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No jos ei tolppaan osu niin vieressä on kyllä isoja tammia tms. lehtipuita.
Ongelmahan ei siis ole se tolppa vaan pitkä mäki ja mäen alla oleva junarata (josta saa hyvän pompun) & mutka. Yhtäkään tekijää ei oikein pysty siirtämään muualle, eikä niistä ole mitään haittaa normiautoilijalle jolla on edes hitunen järkeä päässä.
Evoluutiota ei voi estää toteutumasta.
Ongelmahan ei siis ole se tolppa vaan pitkä mäki ja mäen alla oleva junarata (josta saa hyvän pompun) & mutka. Yhtäkään tekijää ei oikein pysty siirtämään muualle, eikä niistä ole mitään haittaa normiautoilijalle jolla on edes hitunen järkeä päässä.
Evoluutiota ei voi estää toteutumasta.
- Epäkelpokeräilijä -
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Jyväjemmari?mml kirjoitti:Abarth kirjoitti: ....maatalousoppilaitoksen kivitolppaan.
Tuohan kertoo jo kaiken. Se olisi jyvän jemmaajien parmpi pysyä vaan niiden John Deerejensä puikoissa ja jättää autoilu muille.
Eihän sen tarvii kai jyväjemmari olla vaikka lanttulyseon tolppaan jyräyttääkin.
Olis vissiin kaveri palany autoon ellei eräs kevaritytsy olis kiskonu ulos.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Kivitolppaan (Maatalousoppilaitoksenkaan) ajaminen ei tee kenestäkään jyväjemmaria, mutta yleensä jyvänjemmaus (erilaisten koneiden ajaminen vaippaikäisestä lähtien) tekee ihmisistä parempia kuskejamml kirjoitti:Abarth kirjoitti: ....maatalousoppilaitoksen kivitolppaan.
Tuohan kertoo jo kaiken. Se olisi jyvän jemmaajien parmpi pysyä vaan niiden John Deerejensä puikoissa ja jättää autoilu muille.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Samaa mieltä. Fordisti voi sanoa vaikka mitä. Sierrakin voi olla vaikka mikä Cossu, mutta suurin osa tämän ketjun vastaajista on vain kolikon kääntöpuolia. Samaa tarinaa "opel sitä ford tätä.." "miten voi Alfasta nyt noin.." Itse olenkin autoharrastaja enkä putkinäköinen (laita mikä vaan automerkki tähän) fanittaja.Rolle kirjoitti: Täysin samaa mieltä Muutenhan tämä topikki on just sieltä ja syvältä
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
No niin, piti sitten ottaa Opelit puheeksi. Joten - tapahtuipa tuolla alkukesästä seuraavaa:
Muina miehinä olin menossa myllyyn, kun ohitustien alun valoissa viereen ryykää ruosteinen, ei madallettu eikä tuunattu E-mallin kadetti. Kaksi lippispäistä kaiffaria virnistelee kärryssä kuin Naantalin auringot, ja kuski polkee sitä kuin tulpatonta mopoa. Kadetti kuullosti siltä kuin vai voi odottaa Ooppelin kuullostavan - pahalta - mutta ei nopealta. Maailmanmiehen elkein tietysti olin niin kuin en olisikaan, kunnes sain päähäni että ok, go for it suckers!!!
*tähän kohtaan renkaiden ulvontaa*
Vaan mitä vittua! Alfan lasissa oli sata & jotakin ja kun runttasin kolmosta sisään, niin kadetti oli ottanut jo sadan metrin etumatkan. Voi morjens ja kädet pystyyn. Ja kaikenlisäksi: SIIHEN SAATANAN VEHKEESEEN OLI VIELÄ PERSEESEEN LÄTKÄISTY GTI - EI GSI - LÄTKÄ A´LA ESSONBAARI! Sen verran sentään ehdein sitä peräpäätä ihmetellä.
Ja mitä tästä opittiin? Vittu ikinä enää lähde kisaamaan minkään kanssa. En edes Sierrojen. En vaikka alla olis Gallardo. Aina löytyy nopeampia ja rumempia.
Nimim. Vieläkin vituttaa & V6 hakusessa...
Muina miehinä olin menossa myllyyn, kun ohitustien alun valoissa viereen ryykää ruosteinen, ei madallettu eikä tuunattu E-mallin kadetti. Kaksi lippispäistä kaiffaria virnistelee kärryssä kuin Naantalin auringot, ja kuski polkee sitä kuin tulpatonta mopoa. Kadetti kuullosti siltä kuin vai voi odottaa Ooppelin kuullostavan - pahalta - mutta ei nopealta. Maailmanmiehen elkein tietysti olin niin kuin en olisikaan, kunnes sain päähäni että ok, go for it suckers!!!
*tähän kohtaan renkaiden ulvontaa*
Vaan mitä vittua! Alfan lasissa oli sata & jotakin ja kun runttasin kolmosta sisään, niin kadetti oli ottanut jo sadan metrin etumatkan. Voi morjens ja kädet pystyyn. Ja kaikenlisäksi: SIIHEN SAATANAN VEHKEESEEN OLI VIELÄ PERSEESEEN LÄTKÄISTY GTI - EI GSI - LÄTKÄ A´LA ESSONBAARI! Sen verran sentään ehdein sitä peräpäätä ihmetellä.
Ja mitä tästä opittiin? Vittu ikinä enää lähde kisaamaan minkään kanssa. En edes Sierrojen. En vaikka alla olis Gallardo. Aina löytyy nopeampia ja rumempia.
Nimim. Vieläkin vituttaa & V6 hakusessa...
Mulla kävi melkein samanlailla tossa alkukesästä, ajelin kaupunkialueella kun viereistä kaistaa tuli ikivanha ruosteinen Subaru Coupe tjsp. Tiesin että sen kaista loppuu kohta, joten olin vähän niinkun valmiina polkasemaan jos se alkais ryntäilemään. Sitten se hyökkäs enkä ehtiny edes nilkkaa liikauttaan ku oli mennyt ohi, hirveen pamauksen saattelemana. Kyllä jäi vähän suu auki..
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Noloahan se välillä on, jos jollekkin ruosterassille häviää, mutta ei aina voi voittaa, vaikka alla olisi Ferrari!Ja mitä tästä opittiin? Vittu ikinä enää lähde kisaamaan minkään kanssa. En edes Sierrojen. En vaikka alla olis Gallardo. Aina löytyy nopeampia ja rumempia.
Kyllä, minusta sellainen amerikassa hyvin suosittu kiihdyttelykisa on hauskaa! Suomessa ongelmana, että harvalla on vara hankkia sellaisia autoja tai kenties tehdä niistä megaturbotykkejä! Täällä tullaan heinäladosta kaivetulla ruosterassilla, jossa on turbomylly jauhamassa kisaamaan, jolla annetaan opetus kuolevaisuudesta kenelle hyvänsä.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Mikään ei ole parempaa kuin piestä "varma voittaja"
Sleeperi henkinen auto on kaikkein paras. Jos ja kun joku tulee liikennevaloissa rinnalle, niin ylevän katseen saa ja voi selvästi kuvitella mietteet: "Voi poika poloa, kun joutuu tollasella rassilla ajamaan. Näytänpä vähän miten Volvo_Bemari_Mersu_Opel_Saab liikahtaa.
Ja kas seuraavissa liikennevaloissa ei enää katsellakaan viereisen kaistan "romua"
Näin olen siis kuullut. Kyllä. Siellä Esson baarissa
Sleeperi henkinen auto on kaikkein paras. Jos ja kun joku tulee liikennevaloissa rinnalle, niin ylevän katseen saa ja voi selvästi kuvitella mietteet: "Voi poika poloa, kun joutuu tollasella rassilla ajamaan. Näytänpä vähän miten Volvo_Bemari_Mersu_Opel_Saab liikahtaa.
Ja kas seuraavissa liikennevaloissa ei enää katsellakaan viereisen kaistan "romua"
Näin olen siis kuullut. Kyllä. Siellä Esson baarissa
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
sleepereistä puheenollen, muistuupa mieleen eräs parhaat päivänsä nähnyt väriltään paskanruskea ja ruosteisilla peltivanteilla varustettu nappisilmä Lada tästä kotokylältä, juu ei ollut pellin alla turboa eikä edes fiatin TC:tä vaan olipahan isketty ehta valurautapannu pellin alle eli Moparin 360:n kasi lievästi trimmattuna, no eihän se tietenkään ollut katsastettu mutta eipä haitannut auton rakentaneiden amerikanautoharrastajien ajoa, siinä moni juppiluuri joutui nöyrtymään..
oli muuten ladassa melko kevyen oloinen perä , sen verta kovasti löi tyhjää..
no tämä tapahtui kauan aikaa sitten kun ei edes itsellä ollut vielä edes ajokorttia mutta kyseinen Laabori ei pääse unholaan ikinä..
oli muuten ladassa melko kevyen oloinen perä , sen verta kovasti löi tyhjää..
no tämä tapahtui kauan aikaa sitten kun ei edes itsellä ollut vielä edes ajokorttia mutta kyseinen Laabori ei pääse unholaan ikinä..
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
vähän samalaista juttuu täällä etelässäkin on kuultu..venäjän ihmeeseen oli laitettu jenkki kone...ei kestänyt runko...joten napsahti kesken ajon poikki...auton osia sitten etsittiin pitkin hmm...oiskohan ollut mäntsälää...sitä en kyllä tiedä mikä on faktaa tossa mut näin kuullut olen...enpä voinut sanoo asian kertojalle kuin että just just...kaikkee sitä ihminen saakin päähän
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu muistelen tuosta allekirjoittaneelle tutusta yksilöstä että etuakselisto oli vaihdettu lähes sellaisenaan ford sierrasta ja peränä oli aluksi orginaali Lada mutta kun se kosahti niin tilalle tuli Toyota Hiacen vastaava ja kooppaa oli vahvistettu reippaasti.
tuosta autosta liikkui kerran aika hyvä juttu kun oli eräs tyyppi yrittänyt GTi golfilla ohi kun pojat oliva palailemassa La illan päätteeksi Vihannin mäntylammelta Oulaisiin, oli Laaborilla kuskina ollut kaiffari päättänyt että etpä menekkään ohi ja polkenut lämää tiskiin satkun vauhdissa, oli kuulemma golfikuskilla ollut ilmeet aika hyvät kun oli ladassa takarrenkaat savunnut tuosta satkun vauhdista aina sinne n 160 km/h tietämille asti, sen jälkeen oli kansanauto pysynyt kiltisti takana..johtuiko sitten lienee ladan yllättävästä suorituskyvystä verrattuna takaluukun lätkään(1200L) vai pistikö "haastaja" sitten lienee ladan mielenvikaisen kuskin piikkiin..
tiedä sitten onkon tuossa jutussa mitään perää mutta aina silloin tällöin sen kuulee vielä nykyäänkin vanhojen partojen suusta...
tuosta autosta liikkui kerran aika hyvä juttu kun oli eräs tyyppi yrittänyt GTi golfilla ohi kun pojat oliva palailemassa La illan päätteeksi Vihannin mäntylammelta Oulaisiin, oli Laaborilla kuskina ollut kaiffari päättänyt että etpä menekkään ohi ja polkenut lämää tiskiin satkun vauhdissa, oli kuulemma golfikuskilla ollut ilmeet aika hyvät kun oli ladassa takarrenkaat savunnut tuosta satkun vauhdista aina sinne n 160 km/h tietämille asti, sen jälkeen oli kansanauto pysynyt kiltisti takana..johtuiko sitten lienee ladan yllättävästä suorituskyvystä verrattuna takaluukun lätkään(1200L) vai pistikö "haastaja" sitten lienee ladan mielenvikaisen kuskin piikkiin..
tiedä sitten onkon tuossa jutussa mitään perää mutta aina silloin tällöin sen kuulee vielä nykyäänkin vanhojen partojen suusta...