2.0 TS moottori nykii/teho kateissa!
Valvoja: Moderators
2.0 TS moottori nykii/teho kateissa!
Elikkäs tällänen ongelma ois tarjolla ratkottavaksi: Vm 98 Alfa romeo 156:n Twin Spark moottori ei oikeen toimi: Kierrokset nousevat normaalisti n. 3500 asti, mutta sitten: Ei meinaa ottaa millään kierroksia! Kierrokset nousee tuskallisen hitaasti ja kiihtyvyys on kateissa mainitun kierrosluvun yläpuolella. Autolla ajettu 163tkm. Ja kävi juuri 160:n huollossa. Kierrokset kyllä nousee sinne 7000:n saakka mutta tuskallisen hitaasti! Mitään sivuääniä kone ei tarjoile, eikä mitkään varoitusvalot myöskään pala. Olen lisäksi huomioinut bensankulutuksen kasvaneen! Eli kertokaas viisaammat mikä autoani vaivaa?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ilmeisesti ilmamassamittari ei aina sotke päästöjä. GTV:n kun aikanaan ostin niin siitä oli MAFfi totaalisen sökö, ei ottanut kierroksia niin millään eikä pystynyt tulemaan risteyksistä liikennevirtaan mukaan kun kotilo ei kerta kaikkiaan kiihtynyt. Kumminkin oli joku aika sitten läpäissyt rekisteröintikatsastuksen ilman päästönarinoita.
Uusi tökkeli vaan tilalle, laita Bosch niin säästyt murheilta (vähän aikaa). Asennuksessa ei ole muuta kummallista kuin että ainakin osassa autoja anturi on kiinnitetty parilla torx tamperproofilla tms. tapilla varustetulla tähtikantaruuvilla, kannattaa hankkia niihin sopiva työkalu etukäteen.
Uusi tökkeli vaan tilalle, laita Bosch niin säästyt murheilta (vähän aikaa). Asennuksessa ei ole muuta kummallista kuin että ainakin osassa autoja anturi on kiinnitetty parilla torx tamperproofilla tms. tapilla varustetulla tähtikantaruuvilla, kannattaa hankkia niihin sopiva työkalu etukäteen.
- Epäkelpokeräilijä -
Ei vaikuta välttämättä millään lailla päästöihin, ilmin antama signaali täytys päästä mittamaan...aaltomainen jännite, sen pitäs muuttua tasaisesti kaasuläpän asennon tahtiin, jos jämähtää paikoilleen tai romahtaa nollaan niin hajalla on...tää onnistuu esim Boschin/Autocomin testereillä.eikö ilminkin rikkoutumisen pitäis näkyy esim päästöissä?