Alfa Saksasta?
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Spidereitakaan ei ole liiemmin tarjolla Suomessa. Ja osaltaan on varmaan tapahtunut että tuonnin järkevyys yleisimmillä merkeillä ja malleilla on huonontunut koska käytettyjen hinnat ovat muutenkin tippuneet. Ja takuut on Suomessakin nollassa jos yksityiseltä ostaa. Jos menee tulias peliin niin tuskin itse lähden hakemaan, joku firma saa toimittaa. Tosin varmaan kalliimpaa mutta minun taidoilla ja kielipäällä ei kannata sinne lähteä, ainakaan yksin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Aivan, nollassa yksityisellä, mutta autoliikkeet antaa oman kokemuksen perusteella tuorehkoille autoille 30000 km takuun. Ja tässähän se on jotta vaikka sakemanniliike tarjois saman takuun,niin kuluja tulee niin paljon ettei kannata edes viedä sinne takuuseen jos vikaa tulee...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Ainkin paikallinen valtuutettu Alfa-liike, josta entisen kuusnepani hommasin oli saksanmaalla (imo) takuun suhteen jokseenkin reilu eli totesi suoraan, että ulkomaiselle ostajalle on kohtuuttoman vaikeaa saattaa hajonnut kärry myyjälle korjattavaksi. (Auton myynti-ilmoituksessa korostettiin kohtaa MIT GARANTIE!)
Tästä syystä pyyntihinnasta putosi neljäsosa pois!
Sanotte tietysti, että auto oli alunperin ylihinnoiteltu mutta näin ei asia ollut tuntien jotain yleisestä hintatasosta ko. mallin kyseessä olessa.
-että käyhän se joskus näinkin.
Tästä syystä pyyntihinnasta putosi neljäsosa pois!
Sanotte tietysti, että auto oli alunperin ylihinnoiteltu mutta näin ei asia ollut tuntien jotain yleisestä hintatasosta ko. mallin kyseessä olessa.
-että käyhän se joskus näinkin.
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Ei varmaan ole viranomaisillakaan oikein käsitystä erikoisten autojen kohdalla. Laskentasysteemi muuttui vasta, siten, että vanhemmissa autoissa ei auton arvonnousu nosta veron määrää. Vero siis määritetään vastaavan uuden hinnasta. Tässä suralinkki tullin sivulle 25 vuotta vanhempien osalta. Ja vinkkinä, että '57 ja vanhemmista ei mene veroa ollenkaan. Vaikka tämmönen.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ei ole ihan käsitystä tuosta veron yms. osuudesta. On tietty päätöksiä esim.Carfin sivuilla mutta ovat jo aika vanhoja päätöksiä. Ja mikä on sitten lopputulos valitusten jälkeen? Ja eikö tuota vanhempien mallien verotus käytäntöä muutettu.
Nämähän on aina henkilökohtaisia valintoja. Itse kävin hakemassa Hollannista, kun täältä ei löytynyt sopivaa ja käyn varmaan seuraavankin projektin hakemassa ulkomailta, tarkoitus on kuitenkin laittaa jotain erikoisempaa, jota ei välttämättä suomen kamaralta löydy.
Mistähän saisi autolle pelkän rahdin saksasta suomeen? Rekalla mieluusti, eikä niin että sen auton joku ajaa laivaan, itse en ainakaan ajaisi=) Soitin jo pari paikkaa läpi, mutta kauppaavat vain jotain täysihoitopaketteja valohoitoitoineen yms. erittäin edulliseen vanhan kymppitonnin hintaan. No onnekseni en ole autoa vielä ostanut, mutta heti ostan kun rahti löytyy. Yksi firma löytyi netistä joka kaupitteli rahtia suht edulliseen reiluun 600 euroon, mutta varmaan siksi se olikin mennyt jo nurin
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Minulle tuli Alfa Hollannista Grundellin rekassa. Kysele esim eri muuttofirmoilta, josko niillä olisi mahdollisesti ko. alueelle keikkoja ja josko saisit auton paluukuormaan. Näin siis jos on aikaa odotella sopivaa kyytiä.
Itsellä sattui hyvä tuuri ja firmalla oli keikka suunnilleen oikealle alueelle ja paluu kuormaan mahtui pikkuinen auto. Kaikki sujui joustavasti, vaikka auton paperit olikin välillä hukassa ja toinen etulamppu rikkoutui matkalla. Paperit löytyi lopulta seuraavana päivänä ja tuo ajovalo ei haitannut kun oli ameriikan sealed beam ja olisi pitänyt jokatapauksessa vaihtaa.
Itsellä sattui hyvä tuuri ja firmalla oli keikka suunnilleen oikealle alueelle ja paluu kuormaan mahtui pikkuinen auto. Kaikki sujui joustavasti, vaikka auton paperit olikin välillä hukassa ja toinen etulamppu rikkoutui matkalla. Paperit löytyi lopulta seuraavana päivänä ja tuo ajovalo ei haitannut kun oli ameriikan sealed beam ja olisi pitänyt jokatapauksessa vaihtaa.
tsav ehdottama ´57 vuotta ennen tehty upea alfa on myyty.
Huomioitavaa on että auto on todennäköisesti ruotsista hankittu: maalaismaisema on Suomen näköinen (ei norjan tai tanskan tyylinen), lunta kuin kevättalvella, säilytys "navetassa", rekisterikilvi on leveä sekä valkoreunainen ja ohjaus oikealla (ruotsissahan liikenne vaihtui muistaakseni n.1972 keskellä päivää toisen puoliseksi, vaikka tämä nyt ei todista mitään, koska ko. aikakaudella oli muutenkin paljon oikean puoleisella ohjauksella autoja).
Latolöytöjä on Suomessakin vielä, siis niitä etsimään.
Huomioitavaa on että auto on todennäköisesti ruotsista hankittu: maalaismaisema on Suomen näköinen (ei norjan tai tanskan tyylinen), lunta kuin kevättalvella, säilytys "navetassa", rekisterikilvi on leveä sekä valkoreunainen ja ohjaus oikealla (ruotsissahan liikenne vaihtui muistaakseni n.1972 keskellä päivää toisen puoliseksi, vaikka tämä nyt ei todista mitään, koska ko. aikakaudella oli muutenkin paljon oikean puoleisella ohjauksella autoja).
Latolöytöjä on Suomessakin vielä, siis niitä etsimään.
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Sehän meni nopeasti kaupaksi. Itsekin päädyin ajatuksissa Ruåttin kamaralle, noita kuvia katsellessa.giulia kirjoitti:tsav ehdottama ´57 vuotta ennen tehty upea alfa on myyty.
Huomioitavaa on että auto on todennäköisesti ruotsista hankittu:
Latolöytöjä on Suomessakin vielä, siis niitä etsimään.
Juu ei taida vain tuollaisia Alfoja suomen ladoista löytyä. Menee jo OT, mutta Minulle kyllä kelpaisi hieman uudempikin aihio. Olisiko kellään tiedossa esim projektikuntoista Giulietta/Giulia Sprint Specialia, joka olisi Suomen kamaralla myynnissä. Ilmeisesti tällainenkin on aikoinaan Suomeen kulkeutunut.
Samaa katselin itsekin, noita maisemia siis. Suomeen tai Ruotsiin päädyin, todennäköisemmin Ruotsi kilven vuoksi.giulia kirjoitti:tsav ehdottama ´57 vuotta ennen tehty upea alfa on myyty.
Huomioitavaa on että auto on todennäköisesti ruotsista hankittu: maalaismaisema on Suomen näköinen (ei norjan tai tanskan tyylinen), lunta kuin kevättalvella, säilytys "navetassa", rekisterikilvi on leveä sekä valkoreunainen ja ohjaus oikealla (ruotsissahan liikenne vaihtui muistaakseni n.1972 keskellä päivää toisen puoliseksi, vaikka tämä nyt ei todista mitään, koska ko. aikakaudella oli muutenkin paljon oikean puoleisella ohjauksella autoja).
Eräässä kuvassa näkyi jäässä jopa nastarenkaan suditusjälkiä, mikä pudottaa runsaasti maita pois vaihtoehtojen joukosta.
-Topi Kuusinen
Serie IV:n Spider on CLASSICA BELLISSIMA!Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tuosta Spider ideasta ei nyt tunnu pääsevän irti. Kannattaako Saksaan poiketa jos Suomesta saa Spider Serie 4:sen n.15000e? Hyvä kuntoisen. Ja paljonkohan säästäis jos "tyytyisi" vanhempaan korimalliin?
Vanhampaan ei kannata "tyytyä".
Etsin Duettoa (niinkuin ne sitä poikkeuksetta kutsuvat) kesällä Italiasta ja sitten paluumatkalla Saksasta. Tein vielä erillisen hakureissun Saksaan syksyllä.
Suuri osa myynnissä olevista on jossakin historiansa vaiheessa mitä ilmeisimmin ollut nuorison musiikinkuuntelukäytössä. Saksalaisilla Spidereilla oli tyypillisesti ollut vähintään neljä-viisi omistajaa, italialaisilla vähemmän.
Kiusaus matkamittarilukeman muuttamiseen taitaa olla noissa autoissa suuri, ainakaan se ei useimmiten ihan selvästikään pitänyt paikkaansa. Autoliikkeiden (tai "autoliikkeiden") kauppaamat yksilöt eivät olleet sen parempia kuin yksityistenkään. Netti-ilmoitusten tiedoista tai kuvista ei ollut juurikaan apua - muuta kuin siinä mielessä, että rupisimmat pystyi tietysti kiertämään kaukaa jo hintapyynnön perusteella.
Ruoste ei ollut yhdessäkään ongelma, mutta useimmat vaativat uudelleenmaalausta, elleivät sitä jo olleet. Kytkinremontti olisi ollut monelle tarpeen, samoin vetoakselisto kolisi ja paukkui useassa. Vaihteisto sen sijaan toimi kaikissa kokeilemissani paremmin mitä ennalta olin odottanut.
Beigeä sisustaa tuskin kovin siistinä enää löytyy, ovathan kaikki IV-sarjan Spiderit jo vähintään 12-vuotiaita. Musta sisusta säilyy huomattavasti siistimpänä. Kuljettajan istuin alkaa olla kaikissa kuopalla.
Yhden kovat kriteerini täyttävän Spiderin lopulta löysin sekä ulkoisesti että tekniikaltaan. Valitettavasti vain eri paikkakunnilta.
Hyvät yksilöt näyttävät Saksassa menevän todella nopeasti. Italiassa myyntiajat ovat vähän pitemmät. Jos on tuuria tai paljon aikaa etsiskelyyn, voi kyllä sen hyvän yksilönkin vielä löytää...
Suomen hintatasosta on turha puhua, kun tarjonta on olematonta. Saksasta olisin saanut jokseenkin hyvän Spiderin tinkimisen jälkeen 7.500:lla (pyynti oli jotain 9.200 yksityisellä) samoin Italiasta olisin saanut 7.500:lla (+plus pienet perusremontit - hp. oli 7.900 autoliikkeessä). Parempikuntoisesta olisin mielelläni maksanut enemmän, jos vain olisin sellaisen löytänyt.
P.S. Paluulentoa ei ollut, joten ajoin koti-Suomeen 916-sarjan Spiderilla....
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Jos auto on normisti saksassa mutta italian papereilla niinkuin joitakin, ja tietysti juurikin kiinnostava yksilö on, niin mitenkäs tuontiproseduuri eroaa normaalista tilanteesta? parhaillaan/pahimmillaan. Lienee normaalitapauksessa simppeliä mutta sisältää kaiketi vielä omat riskinsä?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Ei kai tuolla ole suomeen tuotaessa väliä, että auto on italian kilvissä mutta myydään saksassa. Molemmathan on EU-maita.
Itse toin Hollannista auton joka on viimeksi rekisteröity kaliforniassa. Tullille riitti USA title, tullauspaperit Hollantiin ja kauppakirja Hollannista. Konttorilla ainakin vakuuttelivat, että kun saan auton valmiiksi niin nuo paperit täydennettynä tullin veropäätöksellä riittää suomikilpien saantiin. Selviää vuoden kahden kuluessa.
Itse toin Hollannista auton joka on viimeksi rekisteröity kaliforniassa. Tullille riitti USA title, tullauspaperit Hollantiin ja kauppakirja Hollannista. Konttorilla ainakin vakuuttelivat, että kun saan auton valmiiksi niin nuo paperit täydennettynä tullin veropäätöksellä riittää suomikilpien saantiin. Selviää vuoden kahden kuluessa.
Kuvittelisin että...
Parhasssa tapauksessa poistatat ensin yhdessä myyjän kanssa auton Italian rekisteristä, sitten rekisteröit (ja katsastat) sen Saksaan, sen jälkeen otat autoon saksalaiset siirtokilvet ja liikennevakuutuksen. Sitten kaikki Suomen proseduurit. Näin saat loistavaa kokemusta sekä italialaisesta, saksalaisesta että suomalaisesta byrokratiasta.
Pahimmassa tapauksessa myyjä antaa sinun ajaa omilla italialaisilla kilvilläään ja italialaisella vakuutuksellaan suomalaiseen satamaan asti ja sen jälkeen ovat vastassa vain ihan kotoiset suomalaiset byrokratian koukerot, jonka omituisuudet eivät ehkä enää opeta sinua millään lailla.
Parhasssa tapauksessa poistatat ensin yhdessä myyjän kanssa auton Italian rekisteristä, sitten rekisteröit (ja katsastat) sen Saksaan, sen jälkeen otat autoon saksalaiset siirtokilvet ja liikennevakuutuksen. Sitten kaikki Suomen proseduurit. Näin saat loistavaa kokemusta sekä italialaisesta, saksalaisesta että suomalaisesta byrokratiasta.
Pahimmassa tapauksessa myyjä antaa sinun ajaa omilla italialaisilla kilvilläään ja italialaisella vakuutuksellaan suomalaiseen satamaan asti ja sen jälkeen ovat vastassa vain ihan kotoiset suomalaiset byrokratian koukerot, jonka omituisuudet eivät ehkä enää opeta sinua millään lailla.
GT Saksasta?
Ihmettelin autoveropäätöksiä tutkiessa, ettei listalta löytynyt yhtään Alfa GT:tä.
Onko autovero oletettavasti niin korkea, ettei esimerkiksi vm 2004 kannata tuoda lainkaan? Samoin vertailuhintaa Suomessa dieselmoottorilla varustettuun GT:n on vaikea saada, koska niitä ei kai ole maahantuojan toimesta tuotu lainkaan?
Onko kokemusta harvinaisemmista malleista ja siitä miten Tulli arpoo verotuspäätökseen verotusarvon?
Onko autovero oletettavasti niin korkea, ettei esimerkiksi vm 2004 kannata tuoda lainkaan? Samoin vertailuhintaa Suomessa dieselmoottorilla varustettuun GT:n on vaikea saada, koska niitä ei kai ole maahantuojan toimesta tuotu lainkaan?
Onko kokemusta harvinaisemmista malleista ja siitä miten Tulli arpoo verotuspäätökseen verotusarvon?
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: GT Saksasta?
Kannattaa. Omasta mielestäni noita uudehkoja autoja kannattaa tuoda Saksasta. Itse toin 2003-mallisen 147 GTA:n alkukeväällä. Toinen vaihtoehto oli juuri GT, lähinnä JTS-malli. Saksasta pystyy saamaan erittäin hyvin varusteltuja GT:tä hintaan, joka on varmasti kilpailukykyinen Suomi-autojen kanssa.Timbe kirjoitti:Ihmettelin autoveropäätöksiä tutkiessa, ettei listalta löytynyt yhtään Alfa GT:tä.
Onko autovero oletettavasti niin korkea, ettei esimerkiksi vm 2004 kannata tuoda lainkaan?
147 GTA:ta on tiettävästi yksi yksilö omani lisäksi eli kyseessä on harvinainen malli. Tullihan ei paljasta veropäätöksessä eikä muutenkaan miten se laskee auton verotusarvon. Se, että miten laajasti esim. takaisinlaskentamenetelmää käytetään ei ole tiedossa, mutta tuollainen harvinaisempi auto joutuu todennäköisesti markkina-arvolautakunnan arviotavaksi. Vaikeaa sanoa, minkä verran omat selvitykseni vaikuttivat verotusarvoon, mutta oma verotuspäätökseni oli jopa positiivinen yllätys.Timbe kirjoitti: Onko kokemusta harvinaisemmista malleista ja siitä miten Tulli arpoo verotuspäätökseen verotusarvon?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Ajattelin tässä nostella tätä vanhaa ketjua ylös, kun mielessä on jo pidemmän aikaa kaihertanut ajatus suuntailla parin vuoden sisällä Saksaan ja hakea sieltä 159 joko 2.2 JTS tai 1.9 JTDm -versiona. Kuitenkin kun vertaa 159:n hinnanalennusta Saksassa ja Suomessa (esim. Tämä yksilö), niin herää ajatus ettei tuonti kannata näin uusille autoille.
Tippuukohan Suomessa Alfan hinta Euroopan ennätystahtia? Esimerkiksi tuo linkin auto, 1 vuosi, 29000 km ja -10000€, ilman hintaa lohkarille ja talvirenkaille. Huimaa.
Tippuukohan Suomessa Alfan hinta Euroopan ennätystahtia? Esimerkiksi tuo linkin auto, 1 vuosi, 29000 km ja -10000€, ilman hintaa lohkarille ja talvirenkaille. Huimaa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Tällaisia ajatuksia hieman itsellänikin päässä pyörinyt. Alfan arvostus tässä maassa, kun on päätä huimaava. Samaan hintaan voi tosin saada Saksasta hieman paremmin varustellun yksilön. Siellä taidetaan ruksailla lisävarustelistaa hieman ahkerammin? Hinnassa ei varmaan paljoa voita...juuuso kirjoitti: Tippuukohan Suomessa Alfan hinta Euroopan ennätystahtia?
Lpr:nan Auto-Killassa taisi olla yksi punainen 2.4 JTD 159 myynnissä..
Senza cuore saremmo solo macchine
- PRO-RACING
- Viestit: 5
- Liittynyt: 01 Marras 2007, 00:41
- Paikkakunta: ylöjärvi
Re: Alfa Saksasta?
tzrp kirjoitti:Onko kokemusta Alfan tuonnista Saksasta tai Ruotsista? Ajattelin tuoda tai tuottaa Alfa GTV:n, vuosimallia 95-99, Suomeen. Kannattaako? Mitä kuluja? Ilmeisesti vakio 29%(*1,22) vastaavan Alfan hinnasta, joka on ??? Riittääkö parikymmentä tuhatta?
Onko jollain kokemusta vastaavasta?
t-Tomas
minua kiinnostaisi tietääkö kukaan luotettavia tuojia/firmaa joka tuo auton minkä asiakas haluu kohtuu hinnalla..?
- PRO-RACING
- Viestit: 5
- Liittynyt: 01 Marras 2007, 00:41
- Paikkakunta: ylöjärvi
Re: Alfa Saksasta?
PRO-RACING kirjoitti:tzrp kirjoitti:Onko kokemusta Alfan tuonnista Saksasta tai Ruotsista? Ajattelin tuoda tai tuottaa Alfa GTV:n, vuosimallia 95-99, Suomeen. Kannattaako? Mitä kuluja? Ilmeisesti vakio 29%(*1,22) vastaavan Alfan hinnasta, joka on ??? Riittääkö parikymmentä tuhatta?
Onko jollain kokemusta vastaavasta?
t-Tomas
minua kiinnostaisi tietääkö kukaan luotettavia tuojia/firmaa joka tuo auton minkä asiakas haluu kohtuu hinnalla..?
olen kattellut onko kellään kokemusta esim näistä firmoista?:
Visapolar Oy
dbcar
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
Tässä firma!
Toiminta on taikasana!
Re: Tässä firma!
Tunnen tämän firman vetäjän KTM Hannu Vuohelaisen jo vuosien takaa ja uskallan n jo pelkästään siitä syystä suositella - reilu ja luotettava mies!.PPT kirjoitti:dbcar,toimi loistavasti.Suosittelen.
http://www.dbcar.de/
Voit sopia kuinka toimitaan.
- atti
- Viestit: 134
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Aihe koskettaa pikkuhiljaa itseäkin. Olen pohtinut että toisi / tuottaisi joko Saksasta tai Italiasta jonkun vuoden vanhan diesel-Alfan. Onko kenelläkään kokemuksia siitä ovatko samankuntoiset Alfat halvempia Italiassa kuin Saksassa? Tällä hetkellä karoittamiseni on rajoittunut web-surffailuun, mutta se nyt ei anna oikein hyvää kuvaa (pyyntihintoja / kunnosta ei pääse ymmärrykseen).
Ainakin myyntimäärien mukaan voisi kuvitella että tarjontaa olisi Italiassa enemmän?
Ainakin myyntimäärien mukaan voisi kuvitella että tarjontaa olisi Italiassa enemmän?
Mitenkäs nää GeeTeet näyttäis olevan aikast halpoja saksassa.
Maahantuotuna tietty tulee tappoverotus päälle, mutta silti...Lakkaispa köyhtymästä
http://tinyurl.com/2rf34m
Maahantuotuna tietty tulee tappoverotus päälle, mutta silti...Lakkaispa köyhtymästä
http://tinyurl.com/2rf34m
Ei olisi pahanhintainen: Mobile.de, klick
Vihreä ja puuratti, nam. Olisivat vaan jättäneet ruksimatta kattoluukun varustelistasta.
Ei tuokaan, klick samassa liikkeessä ole pahan hintainen? Pitäs vaan verottaa tämän vuoden puolella.
Nuo on vissiin alvittomia vientihintoja?
Vihreä ja puuratti, nam. Olisivat vaan jättäneet ruksimatta kattoluukun varustelistasta.
Ei tuokaan, klick samassa liikkeessä ole pahan hintainen? Pitäs vaan verottaa tämän vuoden puolella.
Nuo on vissiin alvittomia vientihintoja?
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Jaahas. Saksantuonti on pyörinyt mielessä jo pitkään, mutta kun olen niin käsi näiden verotusasioiden suhteen muutenkin, niin en ole saanut selvyyttä miten homma lasketaan.
Olen katsellut mobilesta tuollaisia -04 mallisia facelift 156 farkkuja 175hv koneella Distinctive Ti varustelulla. Hinnat pyörii alle satkun ajetuilla siellä 13 000€ molemmin puolin.
Mitenkäs tuollaisen vero lasketaan? Siis vähän osviittaa vaan kaipailen. Päästöjä on se 178g/km. Olenko ihan metsässä jos verotusarvon lasken seuraavasti?
Verrataan ensin Suomen hintoihin = yksi 29 000e vastaava malli nettiautossa myynnissä. Siitä 5% + 750 = 2200e. 29 000 - 2200 = 26800e. Verotusarvo siis 26800e?
Päästöjen mukaan pros. 21,9 joten veron määrä
26800 x 0,219 x 1,22 = 7160,42e
Onko tuo se periaate millä mennään?
Olen katsellut mobilesta tuollaisia -04 mallisia facelift 156 farkkuja 175hv koneella Distinctive Ti varustelulla. Hinnat pyörii alle satkun ajetuilla siellä 13 000€ molemmin puolin.
Mitenkäs tuollaisen vero lasketaan? Siis vähän osviittaa vaan kaipailen. Päästöjä on se 178g/km. Olenko ihan metsässä jos verotusarvon lasken seuraavasti?
Verrataan ensin Suomen hintoihin = yksi 29 000e vastaava malli nettiautossa myynnissä. Siitä 5% + 750 = 2200e. 29 000 - 2200 = 26800e. Verotusarvo siis 26800e?
Päästöjen mukaan pros. 21,9 joten veron määrä
26800 x 0,219 x 1,22 = 7160,42e
Onko tuo se periaate millä mennään?
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Siinä on vaan se mutta, että verovapaasti ostettua autoa ei saa myydä kun vasta kahden vuoden kuluttua Suomeen tuomisesta..Anonymous kirjoitti:Annan tietää jos jossain vaiheessa tullaan takaisin Suomeen asumaan, kun voidaan tuoda kaksi muuttoautoa mukana, mutta tarvitaan vain yksi itselle, niin voidaan (kai) tuoda jollekkin jotain kiinnostavaa tilauksena
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Vuoden vaihteen jälkeen tämä on se periaate (tai veroperuste). Markkina-arvosta voi toki tehdä vain arvailuja mutta tuo on ihan hyvä worst-case scenario verolle kyllä.Janne kirjoitti:Onko tuo se periaate millä mennään?
^Eikä saa muuttoautoa ajaa kuin samassa taloudessa asuva, joten kikkailukin on vaikeaa.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
No mutta jo tuolla worst-casellakin jo kannattais tuoda. Vastaavia Ti Distinctive malleja on aika turha Suomesta haikailla ja tuo on juuri se mitä kohtaan veto on suurin. Toki päälle tulis talvivarustelu kilkkeineen mutta silti vähän reilu 20t€...hmmm.Rolle kirjoitti: Vuoden vaihteen jälkeen tämä on se periaate (tai veroperuste). Markkina-arvosta voi toki tehdä vain arvailuja mutta tuo on ihan hyvä worst-case scenario verolle kyllä.
Harkinnassa on ollut jo pitkään viimeisen etuvetospiderin 3.2 litrainen malli tuontiautona. Uusi nokka ja moottori tuli kai 2003 aikana, mutta pääosin 2004-2005. Autoverolakiehdotuksessa muistaakseni oli pykälä, että 2002 ja vanhemmat verotetaan painon mukaan koska niistä ei ole ark:lla Co2 tietoja.
Eli kysymys kuuluu; onkohan ark:lla 3.2 litraisen 2004 mallin Co2 tieto? Jos on, niin autovero nousee ja ellei ole, niin se laskee.
nimim: siirrynkö 2.0 litraiseen
Eli kysymys kuuluu; onkohan ark:lla 3.2 litraisen 2004 mallin Co2 tieto? Jos on, niin autovero nousee ja ellei ole, niin se laskee.
nimim: siirrynkö 2.0 litraiseen
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Janne: Laskentaperiaatteesi olivat ihan oikeat - tosin veroprosentti olisi 0,1% pienempi eli säästäisit verossa vielä yli 30 euroa.
Mikäli verottajan arpoma vastaavan pyyntihinta olisi vaikka 32 teur ja autolla ikää 3 v. niin verot (ml. alv) olisivat seuraavat:
Ennen 1.1.2008 verotettava auto => verot yht. 9.621 eur
1.1.2008 jälkeen verotettava auto => verot yht. 11.829 eur
Kannattanee pitää kiirettä jos tuollaisen haku on kiikarissa.
Kuten Rolle totesi, niin kyllä tuo tieto löytynee. Omassa vm. 2003 3.2l koneessa päästöt ovat 287 g/km, joten oletan että Spiderilläkin päästöt menee aika lähelle. Veroprosentti olisi siis 32,7%.alfista kirjoitti:Eli kysymys kuuluu; onkohan ark:lla 3.2 litraisen 2004 mallin Co2 tieto? Jos on, niin autovero nousee ja ellei ole, niin se laskee.
Mikäli verottajan arpoma vastaavan pyyntihinta olisi vaikka 32 teur ja autolla ikää 3 v. niin verot (ml. alv) olisivat seuraavat:
Ennen 1.1.2008 verotettava auto => verot yht. 9.621 eur
1.1.2008 jälkeen verotettava auto => verot yht. 11.829 eur
Kannattanee pitää kiirettä jos tuollaisen haku on kiikarissa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sitten on toki se oljenkorsi, että Suomi oikeasti pysyy EY-tuomioistuimen päätöksessä jonka mukaan veroja ei saa periä enempää kuin on Suomiautossa jäljellä.
Suomenkielellä siis, jos veroprossa on nyt 29% voi se olla max 29% vuodenvaihteenkin jälkeen. Jotain spekulointia tätä vastaan on toki ilmassa ollut, koska veroperuste muutetaan.
Eli jos haluaa varmistaa niin hakee saastemallin nyt, mutta ei peli välttämättä ole menetetty vaikka sitä ei vielä tänä vuonna ehdi hakea.
Suomenkielellä siis, jos veroprossa on nyt 29% voi se olla max 29% vuodenvaihteenkin jälkeen. Jotain spekulointia tätä vastaan on toki ilmassa ollut, koska veroperuste muutetaan.
Eli jos haluaa varmistaa niin hakee saastemallin nyt, mutta ei peli välttämättä ole menetetty vaikka sitä ei vielä tänä vuonna ehdi hakea.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Ettiny tässä 156 2.4JTD:tä Itävallasta, mutta hyväkuntoisilla tuntuu olevan hintaa melkoisesti. Yks turbovikainen muuten mukiin menevä yksilö olis kohtuulliseen 3600e hintaan tarjolla tuossa 25km päässä (ja turbohan siihen kuitenkin vaihtuis)..
Saksassa olis tarjontaa reilusti ja hinnat vähän matalampia, mutta vielä vähän epäselvää miten homma toimii jos ostan auton sieltä ja rekisteröin täällä..
Myös GT 1.9JTDm on käyny mielessä, mutta niitäkään ei näytä paljoo alle 20ke saavan. Ei uskalla käydä koejamassa.
Tietääkseni saan vapaasti Suomessa täkäläisellä autolla ajella kun virallisesti täällä asun, mutta autoa saa ajaa joku Suomessa asuva vain jos olen itse kyydissä. Onko totta?
Saksassa olis tarjontaa reilusti ja hinnat vähän matalampia, mutta vielä vähän epäselvää miten homma toimii jos ostan auton sieltä ja rekisteröin täällä..
Myös GT 1.9JTDm on käyny mielessä, mutta niitäkään ei näytä paljoo alle 20ke saavan. Ei uskalla käydä koejamassa.
Tietääkseni saan vapaasti Suomessa täkäläisellä autolla ajella kun virallisesti täällä asun, mutta autoa saa ajaa joku Suomessa asuva vain jos olen itse kyydissä. Onko totta?
- markus_p
- Viestit: 96
- Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
- Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
- Paikkakunta: Espoo
Meinasitko tuoda auton aikanaan Suomeen mukanasi? Suunnittelin ite sellaista vielä alkuvuodesta kun asuin Itävallassa. Homma tyssäsi kuitenkin siihen, kun eräs jobbari kertoi auton viemisen Itävallasta ulkomaille olevan paperihommineen ja kilpineen todella kallista, puhui yli 500 eurosta. Saksalaisilla kilvillä olisi voinut kuulemma jotenkin kikkailla, mutta en lähteny sille tielle. Kuulosti kaiken kaikkiaan hivenen epämääräiseltä.Zulak kirjoitti:Ettiny tässä 156 2.4JTD:tä Itävallasta, mutta hyväkuntoisilla tuntuu olevan hintaa melkoisesti. Yks turbovikainen muuten mukiin menevä yksilö olis kohtuulliseen 3600e hintaan tarjolla tuossa 25km päässä (ja turbohan siihen kuitenkin vaihtuis)..
Lopulta päädyin hakemaan koko auton Saksasta(rajalle oli 15km), koska siitä oli aiempaa kokemusta. Otin autoon 1kk punapäiset kilvet joilla ajoin niiden voimassaoloajan Itävallassa ja sen jälkeen toin auton Suomeen.
Todettakoon vielä, että en tiedä asiasta sen enempää kuin tämän myyjän kertomukset. Mikäli jollakulla on tarkempaa tietoa, olisi mielenkiintoista kuulla.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tuo joidenkin käytettynä tuotujen autojen veroprosentin nouseminen veromuutoksen jälkeen on mielenkiintoinen juttu. Hallituksen esityksessä autoverolain muuttamisesta tuon korotuksen oikeellisuutta perustellaan yhdellä EYT:n Unkaria koskevalla päätöksellä.
HE:n sanamuodot tuon perustelun osalta ovat sen verran käsittämättömiä, että en ainakaan minä hahmottanut perustelun pätevyyttä. Pitäisi lukea tuo EY:n tuomioistuimen alkuperäinen päätös, jotta hahmottaisi paremmin voiko tuohon oikeasti vedota myös Suomen tapauksessa.
HE:n sanamuodot tuon perustelun osalta ovat sen verran käsittämättömiä, että en ainakaan minä hahmottanut perustelun pätevyyttä. Pitäisi lukea tuo EY:n tuomioistuimen alkuperäinen päätös, jotta hahmottaisi paremmin voiko tuohon oikeasti vedota myös Suomen tapauksessa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
markus_p kirjoitti:Meinasitko tuoda auton aikanaan Suomeen mukanasi? Suunnittelin ite sellaista vielä alkuvuodesta kun asuin Itävallassa. Homma tyssäsi kuitenkin siihen, kun eräs jobbari kertoi auton viemisen Itävallasta ulkomaille olevan paperihommineen ja kilpineen todella kallista, puhui yli 500 eurosta. Saksalaisilla kilvillä olisi voinut kuulemma jotenkin kikkailla, mutta en lähteny sille tielle. Kuulosti kaiken kaikkiaan hivenen epämääräiseltä.Zulak kirjoitti:Ettiny tässä 156 2.4JTD:tä Itävallasta, mutta hyväkuntoisilla tuntuu olevan hintaa melkoisesti. Yks turbovikainen muuten mukiin menevä yksilö olis kohtuulliseen 3600e hintaan tarjolla tuossa 25km päässä (ja turbohan siihen kuitenkin vaihtuis)..
Lopulta päädyin hakemaan koko auton Saksasta(rajalle oli 15km), koska siitä oli aiempaa kokemusta. Otin autoon 1kk punapäiset kilvet joilla ajoin niiden voimassaoloajan Itävallassa ja sen jälkeen toin auton Suomeen.
Todettakoon vielä, että en tiedä asiasta sen enempää kuin tämän myyjän kertomukset. Mikäli jollakulla on tarkempaa tietoa, olisi mielenkiintoista kuulla.
No auton tuomista Suomeen ehkä turha miettiä tässä vaiheessa kun minimissään 3v olen täällä kirjoilla. Hyvä tietää kuitenkin, että on hankalaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onko käsitystä mitkä ovat lopulliset kustannukset tämän tyyppisestä "autosta"? (siis Fiat Multipla vm.2004 bensa/diesel jos Saksan liike ottaa n.10.000e)
Tuohon mahtuis koko 6 hengen perheemme.
Tuohon mahtuis koko 6 hengen perheemme.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
^Hahha, mietin ihan samaa ennenkuin avasin linkin
Ilmeisesti dieseliäkin saatavana ihan hyvään hintaan myös. Veroprossa vähän pienempi dieselissä mutta yllättävän pieni ero.
Ilmeisesti dieseliäkin saatavana ihan hyvään hintaan myös. Veroprossa vähän pienempi dieselissä mutta yllättävän pieni ero.